XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Eerste normale training..... en hij was niet echt goed, ben op alle oefeningen achteruit gegaan. Nou kan dat natuurlijk komen omdat ik met de feestdagen niet helemaal goed heb gegeten. Maar zo slecht was dat ook weer niet.

Ik merk dat ik vaak voor de training licht in me hoofd ben (gedurende de hele dag eigenlijk) en volgens mij speelt dat me parten tijdens alle zware oefeningen. Misch is naar de dokter gaan, of anders is het misch tijd voor een PWO shake.

Vriend van me vertelde laatst ook dat het misch door melk zou kunnen komen omdat dat veel energie vraagt..... is verder onderzoeken.

Squat

5/1/3 85kg

eerste 4 reps goeie techniek. Bij de 2de set, verloor ik me focus (licht in hoofd) en kwam daardoor niet meer omhoog. Bij de 3de set, verschoof de bar gevaarlijk laag waardoor ik de set niet af kon maken.

Bench press

5/3/4 62,5kg

Geen last van pols, maar grips nog steeds niet goed. Bar gleed bijna uit m'n handen en vond het lastig om m'n kracht kwijt te kunnen. Trilde ook gedurende de hele oefening.

Deadlift

1x5 105kg

Deze ging aardig, wel slechte techniek bij 3 en 5de rep, strekte benen te snel.

Dips

7/6 BW

Geen energie voor 2x8 en last van schouders.

Tja, niet goed dus, word een reset voor de squat & misschien ook voor de BP.

Verder ga ik langzaam afbouwen met m'n voedingsschema. Begin nu echt veel vet te krijgen (in m'n hele leven nog nooit gehad) en ik wil graag de hoeveelheid vetcellen die aangemaakt worden beperken, omdat die niet verdwijnen. Ik lees steeds meer dat vet verliezen en spier aanmaken mogelijk is, dus ik ga dat eerst proberen. En anders eind januari een cut.

Mooie deadlift man. Zonde van je Bp en Sq volgende keer beter. Zou inderdaad ook maar is kijken waarom je laat hebt van lichte gevoel in je hoofd.

thx man :)

Vandaag eindelijk ff de tijd genomen om die foam roller te kopen. Is in heel NL nergens een lange foamroller van optp of elite fts verkrijgbaar (de enige die die wel lang meegaan) maar heb er vandaag toevallig één bij iemand gevonden. Heb deze gehaald:

PADLACALACOIDGGK.jpg

Ook nog bij fitness-seller twee 51mm gewichten gekocht van 0,5kg. Dan hoef ik bij de MP (en misch de andere kleinere compounds ook) niet met zulke verschrikkelijk hoge stappen te verhogen, kan dan hopelijk meer lineaire progressie maken.

Trouwens eindelijk weer spierpijn (alleen wel alleen in UB), heerlijk :D

Had weer erg weinig energie, aan het begin weer licht in mijn hoofd. Volgens mij ben ik nog niet helemaal goed hersteld van de vorige trainng, sowieso heel veel spierpijn en weinig energie in m'n spieren.

Squat

3x5 75kg Reset

Reset gewicht en ik had het nog steeds moeilijk, m'n quads verzuurde al na twee reps! dat terwijl m'n benen nooit verzuren tijdens squat. Had het daarom al moeilijk met 75kg en moest echt flink pauze nemen tussen reps om de 3x5 überhaupt te halen.

Military Press

3x5 35kg Reset

Erg weinig energie in lichaam en dat merkte ik hier, kreeg het gewicht wel goed omhoog, maar ik had gewoon niet de energie om m'n glutes en abs goed aan te spannen.

Pendlay Row

3x5 60kg

Leek me geen goed idee om ook nog chins te doen aangezien ik amper hersteld was, dus ik heb ze maar gelaten.

Training ziet er toch netjes uit. Weinig geslapen van de week? Of was je voeding minder van de week?

Niet zo netjes al het er uit ziet ;)

Heel klein beetje slecht geslapen, maar nooit minder dan 7 uur (meestal 8+). Voeding is alleen een boterham minder.. volgens mij kan dat nooit zo'n grote impact hebben.

Zelf denk ik gewoon omdat ik nog niet helemaal hersteld was, van deload naar normale training is een enorme verschuiving in workload, dus ik denk dat m'n lichaam dat ff niet meer gewend was, heb niet voor niks zoveel spierpijn.

Net ff gefoamrolled, shit wat doet dat pijn zeg :o

Jammer Daan, volgende keer dubbel zo hard werken!

Lekker bezig beest!

Alle gewichten gehaald, goed gedaan dus! Mss iets kleins onder de leden waardoor je minder energie hebt?

Alle gewichten gehaald, goed gedaan dus! Mss iets kleins onder de leden waardoor je minder energie hebt?

Denk het niet, maar ja op reset gewicht mag ik hopen ook dat ik het haal :p

You know it! Beest gewichten 4life :o

Weer licht in me hoofd, ook vervelende pijn in m'n onderste rugwervels, niet heel erg pijnlijk maar voelt alsof er iets vast zit (schiet ook af en toe los als ik strek).

Squat

3x5 72,5kg

Voelde me echt te zwak voor 77,5kg en ik wou ook nog wat tips meenemen uit, so you think you can squat filmpje. Dus maar 72,5kg gedaan. p*ssy weight :o

Bench press

3x5 62,5kg

Grip nog steeds moeilijk, nog steeds last van m'n pols. Gelukkig wel m'n kracht terug (ging wel wat bibberig though). Volgende keer verhogen als ik m'n 0,5kg gewicht binnen heb.

Deadlift

1x4 105kg Fail

Rug niet top dus ik was al bang dat dit m niet ging worden. Crappy vorm, & bolle rug dus heb die 5 rep niet gedaan want dat lukte niet zonder bolle rug.

Dips

7/6 BW Fail

echt last van me schouders bij deze

Seated calf raises

3x12 80kg + stang smith

Deze keer met pussypad gedaan en dat voelde stuk beter dan handdoek en een kussentje. Kuiten verzuurde lekker, fijne oefening, ook stuk beter voor m'n rug.

Ab pulldowns

3x15 35kg

Lekker zwaar

Nou dat was m dan, laatste training van het jaar. Had eigenlijk gehoopt dat squat op 90+ kg zou zitten op het einde van het jaar, maar dat zat er gewoon niet in.

Fijne jaarwisseling jongens!

Laatst bewerkt:
Mooie afsluiting van het jaar met je training en en fail af en toe hoort er bij daaraan zie je dat je jezelf tot de limit drijft. Alsnog mooie training.

En de beste wensen en en goeie gezondheid. Dat je volgend jaar flinke gains mag maken.:D

Haha jij ook man

Energie was oke, misch omdat ik later ben gaan trainen? Helaas m'n nieuwe gewichten nog niet binnen dus heb niet verhoogd, volgende keer met 2,5kg verhogen. Voorderest ga ik m'n schema iets omgooien, wil iets meer richting het meer advanced rippetoe schema toewerken, vooral omdat m'n core, hamstrings (en uiteindelijk ook armen) wel wat meer werk kunnen gebruiken (core is echt ziek zwak). Daarom nu Abs op de eerste twee trainingsdagen en GHR.

Leg Press (sled)

2x8 40kg
1x8 80kg
1x5 110kg
2x5 120kg
3x5 130kg

Sneakte net twee mensen voor mij in het squat rek terwijl ik bezig was met warming up. Ging lang duren dus maar leg press gedaan. Laatste keer dat ik deze deed kon ik max 2x8 70kg dus aardige progressie. Voelde m echt enorm in m'n quads (rechter been was wel enorm dominant), had het idee dat ik genoeg energie had om een stukie zwaarder te doen, maar vond dit zwaar zat. Doe m wel lager dan par en met weide benen dus is een stuk zwaarder als normaal. Echter nog steeds p*ssy weight als ik vergelijk met de rest, en ik lees ook dat sled lichter is dan normale leg press, deze gaat ook maar tot max 250kg, confused ???

Military Press

3x5 35kg

Blijf het lastig vinden om niet naar achteren te leunen, had soms ook moeite met dit gewicht :(

Pendlay Row

3x60kg

Easy, alhoewel ik soms nog wel eens kracht uit m'n onderrug wil halen.

Chinups

2x8 BW -20kg

Leg Curl

Ging Glute Ham Raises proberen, maar ben te zwak daarvoor (zowel qua core als hamstrings), daarom maar leg curls gedaan beetje afgetast qua gewicht (50, 52,5; 55kg), als ik rond de 80kg kom ga ik GHR nog eens proberen.

Ab pulldowns

Was vergeten hoeveel

Heb bij de leg press geloof ik te snel het gewicht verhoogd want ik voel hoge spanning in m'n rechter (binnenkant) hamstring (geen pijn). Hopelijk lost strekken en foamrollen het op. Voorderest lijkt het foamrollen aardig effect te hebben, m'n schouders voelen een stuk beter & heb ook niet veel last van m'n knieën meer, maar dat zou ook kunnen komen door lagere gewicht.

Toch mooie training hoor. Volgende keer squat rek niet afstaan hè:D

Ziet er weer goed uit Daan!

Bedankt jongens :)

Die hoge spanning van gister in m'n hamstring (of adductor, zit aan de binnen/onderkant) is toch iets erger als ik eerst dag, doet behoorlijk pijn, en zit nu ook buitenonderkant rechter glute. Zometeen nog maar ff goed foamrollen. Kijken hoe dat morgen uitpakt.

Vandaag nog pijnlijker, ik had van de leg curl en natural GHR af moeten blijven toen ik die spanning voelde :( weer een goed voorbeeld waarom je je als beginner altijd zoveel mogelijk aan het schema van SS moet houden.

Anyway deadliften zit er zo sowieso niet in. Squatten gaat misschien wel lukken maar niet zwaar.... Dus wordt prob capt UB dag: Bench & Dips :S

Gewoon de tijd nemen om te herstellen man, anders loop je er nog langer mee!

Nou niet gedeadlift. De rest gelukkig nog wel.

Foam roller is naar mij idee echt z'n geld dubbel en dwars waard want de pijn in m'n schouders begint langzaam te verdwijnen, voel bijna niks meer :)

Squat

3x75kg

Nou vreemd genoeg bijna geen last in m'n hamstring bij deze oefening, misschien doe ik iets fout? Kracht is nog steeds wel om te huilen moest echt moeite doen om die 75kg omhoog te krijgen, benen waren echt uitgeput.

Bench Press

3x5 63,5kg (maybe PR)

Had een hele vervelende spotter die in het z'n poten niet van de stang af kon houden, dus weet niet zeker of ik het nou wel of niet gehaald heb... Schrijf hem nog even niet op als PR. Wel geen last van m'n pols :)

Dips

2x5 BW

Drastisch minder kracht opeens, maybe omdat hij direct na de BP kwam. Maar kan ook zijn omdat m'n schouders nu beter zijn ik veel dieper kan.

Ben er inmiddels wel achter dat 's ochtends trainen mij echt niet ligt. Ontbijt zuigt echt de energie uit me op een één of andere manier. Project is ook bijna af, 15 januari eind presentaties dus is ik heb nu t*ring veel stress, grote kans dat ik komende week wat trainingen moet skippen. Maar als die voorbij is heb ik weer volop tijd en ga ik m'n trainingsdagen veranderen naar maandag, woensdag & vrijdag zodat ik niet meer 's ochtends hoef te trainen.

Terug
Naar boven