AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Zo merkte nu al dat ik een stuk meer energie had. Heb mezelf gelukkig nog wel in kunnen houden. Spieren & knieën voelen ook een stuk beter, enige wat nog steeds pijnlijk is (en erger lijkt te worden) is m'n onderrug en schouders, toch de fysio nog maar eens laten kijken.

Overigens nog een minder prettige indicator van progressie: Heb flink striae op linker glutes en zowel links als rechts striae van m'n hip flexors tot het midden van m'n quads.

Deload week

Squat

5x 40kg
5x 60kg
5x 85kg

Normaal zou ik al moeite hebben met die eerste 85kg, maar dat viel nu erg mee, techniek was ook erg goed.

Bench Press

5x 30kg
5x 45kg
5x 62,5kg

Volgens mij heb ik techniek nu echt goed te pakken.. enige wat nog problematisch blijft is grip, nog steeds last in m'n polsen. Deze keer wel wat breder gepakt en dat maakte wel verschil (maar nog steeds niet goed).

Pendlay Row

5x 30kg (zonder neer te zetten)
5x 40kg (zonder neer te zetten)
5x 60kg

Abs

wat crunches gedaan

Geen noemenswaardige training uiteraard, maar wel mooi om te zien dat ik meteen al verschil merkte, ook mooie gelegenheid om ff goed naar techniek te kijken.

Laatst bewerkt:
Mooi dat je weer getraind hebt!

Prima training hoor. Gewoon op je PR gewichten toch? Alleen op lager volume. Slim bezig. Pas op met die schouders, doe je rotator cuff oefeningen?

Thnx jongens :)

Ja allemaal op PR gewicht behalve de pendlay row want daar was ik bezig met een reset.

En volgens mij doe ik geen rotator cuff oefeningen las laatst ook dat die andere twee van de schouder belangrijker waren. Doe nu iig meerdere keren per dag shoulder dislocations en verscheidene streches.

Lekkere deload training man!

Haha bedankt man! zeker nice as far as deload training goes :P

Ziet er nog netjes uit man. hoorn dat se je goed kunnen helpen bij de Fisio..

Had je dat niet van mij gehoord :rolleyes:

Of bedoelde je hoop ipv hoor :p?

Laatst bewerkt:
Nou op een of andere manier toch weinig energie, weer licht in me hoofd/duizelig.

Deload week

Squat

5x 40kg
5x 60kg
5x 85kg

Crap techniek, leunde verschrikkelijk veel naar voren om onder par te komen en de bar gleed bijna van m'n rug af.

Bench Press

5x 30kg
5x 45kg
5x 62,5kg

Weer iets breder gepakt maar nog steeds problemen met rechter pols. Denk daarom ook aardig moeite om bij laatste set gewicht omhoog te krijgen :( Daarna met lege bar gekeken of ik grip kon verbeteren, lijkt beter maar is lastig te zeggen met leeg gewicht.

Pendlay Row

5x 60kg

Abs

wat crunches gedaan

crap op een deload training.... hoe krijg ik het voor elkaar :(

Deload weekje bijna voorbij? Dan weer knallen!

Alleen maandag nog, dan donderdag weer bikkelen. Hopen dat het dan beter gaat.

Net BW en vet gemeten, en ik ben van 87,7 (20 december) naar 88,4 gegaan. Bijna een kg in 3dagen. Huidplooien zijn 0,5 - 1,5mm dikker geworden en middel omtrek zit nu op 86cm (was 3 dagen geleden nog 84). Snap er vrij weinig van heb de afgelopen dagen namelijk redelijk slecht gegeten, steeds weinig eten tijdens het avondeten dus dat moest ik maar zien te compenseren. Misch zat er toch meer in de erwtensoep als ik dacht.....
Denk dat ik, totdat ik weer ga vol ga trainen, maar een boterham minder ga eten.

Nou is toch lekker meegenomen? :D

Deload week

Squat

5x 40kg
5x 60kg
5x 85kg

Jezus jongens wat een klote techniek weer. Misch een reset voor deze volgende week want dit leek egt nergens op, lijkt wel of het slechter word.

Bench Press in smith

BP was bezet (duo) en daarna wou nog een duo, dus was no way dat ik er nog tussen kon. Maar smith gedaan, vergeten hoeveel :hamer:. Weet niet of m'n polsen erger worden of dat het aan de smith lag, maar dit deed helemaal pijn aan m'n polsen.

Pendlay Row

5x 60kg

Abs

wat crunches gedaan

Vorige week vergeten oats & multi te bestellen dus dat word dieeten :( wordt prob pas donderdag bezorgd, klote feestdagen. Speaking of.........

Fijne kerst jongens! :kerst:

Is jammer man dat je squat minder ging volgende keer weer beter hopelijk.

Hebben jullie trouwens maar 1Bp staan dan?

Verder toch geen verkeerde training.

Fijne feestdagen.

Reset for Squats goed idee dan, lijkt me. Fijne Kerstdagen!

Fijne kerstdagen!

Is jammer man dat je squat minder ging volgende keer weer beter hopelijk.

Hebben jullie trouwens maar 1Bp staan dan?

Verder toch geen verkeerde training.

Fijne feestdagen.

Reset for Squats goed idee dan, lijkt me. Fijne Kerstdagen!

Thx jongens :)

Ja heb maar 1 BP staan, train in kapot kleine sportschool dus er is eigeniljk maar 1 van alles :o

Zometeen weer eerste normale training, ben benieuwd hoe het gaat. Niet echt top gegeten afgelopen dagen alhoewel ik met alle chocola en ijs misschien nog wel m'n target qua kcal heb gehaald.

Sec6 met je training zo dan.

Ken het heb ook niet als normaal gegeten zal bij mij wel wat af zijn.

Terug
Naar boven