MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Volgens mij moet je helemaal geen MP doen? Heb geen verstand van rippetoe maar in dat verhaaltje staat dat je geen assistance moet doen toch?
Als ik jou was zou ik me niet te druk maken.
Doe de oefeningen die je altijd doet, maar dan met 2 minder heftige setjes en 1 gewoon zwaar setje.
Dat is het idee volgens mij?
En geniet van je rust;)
Probeer ook in je hoofd rust te pakken. Je hoeft niet te presteren vanaf nu tot de kerst, gewoon lekker trainen, genieten van de trainingen, en je verder niet te druk maken.

• Topic Starter Topic Starter
Thx :)

Rust pakken gaat lastig worden.. Maar ik denk dat twee weken met maar 1 zwaar setje wel een hoop effect zal hebben.

MP is overigens compound oefening dus die blijft erin. Dips en chins gaan er wel uit.

Nee reset is wat anders als deload. Reset is sowieso nodig in het programma maar dat is vooral bedoeld om door een stall heen te breken. Deload is als bijna alles lijkt te stallen maar dat komt omdat "fatigue" het wint van fitness. Peformance = fitness - fatigue. Moet nu dus mn volume verminderen om mn vermoeidheid te verminderen. Wat ik me nu alleen afvraag of ik tegelijkertijd ook nog mn mp moet resetten en of je gedurende die deload periode het gewicht nou wel of niet verhoogt... Probably niet.

Je deload kun je zelf inrichten. Meestal doe je dan 40/50/60%, maar dat mag ook meer zijn. En je volume laat je bij alle oefeningen hetzelfde, bijvoorbeeld 3x5. Reset was geloof ik als je je gewichten allemaal niet haalt en dus de volgende training ook niet gaat halen. Dan gooi je alle gewichten naar beneden en begin je opnieuw. Maar reset is toch niet nodig of wel dan?

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:18 ----------

En hoezo geen dips en chins?

Zat gister nog ff die deload van SS wat beter door te lezen en blijkbaar moet ik ook de middelste trainingsdag schrappen... dus geen training vandaag. Ook doe je het schema iets anders je doet ipv. een A B schema is er nog maar 1 training: squat, bench, pendlay & klein beetje abs. Dus ik hoef me geen zorgen meer te maken over die reset.

Je deload kun je zelf inrichten. Meestal doe je dan 40/50/60%, maar dat mag ook meer zijn. En je volume laat je bij alle oefeningen hetzelfde, bijvoorbeeld 3x5. Reset was geloof ik als je je gewichten allemaal niet haalt en dus de volgende training ook niet gaat halen. Dan gooi je alle gewichten naar beneden en begin je opnieuw. Maar reset is toch niet nodig of wel dan?

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:18 ----------

En hoezo geen dips en chins?

Nee reset bij SS iig doe je gewoon per oefening als jij na 3 trainingen bv. je MP gewicht nog steeds niet verhoogt hebt moet je die oefening resetten door het gewicht met 10% te verlagen.

Geen dips en chins... tja omdat het zo beschreven staat in de guide van SS. Jouw deload is van Wendler toch? die staat om de 4 weken ingepland als ik me niet vergis dus dat zal wel een minder erge deload zijn.

Ah, een reset bij SS heet dan weer een deload bij Stronglifts. Lekker handig van de heren trainingsguru's :)

Ooh oke zo bedoelen ze dat. Ja ik heb om de 4 weken een deload. Maar daar heb ik een hekel aan, ik neem gewoon rust als me lichaam erom vraagt :p

Haha mooie instelling :P zelf vind ik het nogal lastig om aan te voelen of je lichaam nou wel of niet extra rust nodig heeft.... zijn zoveel dingen er mee te maken kunnen hebben + bij SS is een deload eigenlijk uit den boze.

Nou omdat ik toch nu aan m'n deload begin leek het me wel leuk om eindelijk eens die (al lang geleden beloofde) foto's is te maken. Gewicht zit na het avondeten op ongv. 90kg en begon op 68kg (ook na avondeten). Zoals je kan zien ook een hoop vet gegained maar ben desondanks f*cking blij met de progressie die ik heb gemaakt. Heb helaas geen afmetingen van toen ik begon maar armen meten nu 35 & 36cm en benen 62cm.

Als iemand nog goed vetpercentages kan schatten... ben wel benieuwd wat % is op voor en na foto's, weet ik eindelijk hoeveel spier ik nou gegained heb.

begin.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie vooruitgang Daan, blijf massa pakken!

Thx gozer!

Laatst bewerkt:
Nette vooruit gang. Volhouden zo:D

Prima vooruitgang, ga zo door!

Heel mooie progressie! Hoeveel tijd zit er tussen de voor en na foto's?

Bedankt jongens :)

Ben half juli begonnen met veel eten, half augustus t/m eind september hele slecht split gedaan (16 tot 20 setjes per lichaamsdeel 8reps). Daarna SS gaan doen en toen zijn de echte gains gekomen. Totale tijd is dus 5 maanden maar echt serieuze trainingstijd is 2,5 maand.

Zeker netjes Daan! Je liet me eraan herinneren dat ik ook nog me foto's moest posten, dus dat ga ik nu eens doen :p. Maar mooie vooruitgang man!

Stealing my thunder eh? :p

Nee, bedankt man! zeker posten ben benieuwd hoe jij er nu bij staat.

22 kilo in 5 maanden!? Dat is een kilo per week! Wauw, knap werk!

Aanzienlijk deel is wel vet, water en glycogains :P maar thx :)

Dat maakt toch niet uit, gewoon helemaal top. Het magere ventje is weg, dat is wel duidelijk.
En als jij met deze inzet zo door traint, sta je zeker goed op het podium over 2/3 jaar!

Thnx, ben ook super blij met m'n progressie hoor, daar niet van :)

Terug
Naar boven