XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Klote training! :mad:

Rug is echt helemaal f*cked up door die ene week alleen maar aan m'n bureau zitten, merkte dat afgelopen trainingen al, maar de afgelopen dagen is het er echt in geschoten (misch door DL), zit (wat lijkt op) een enorme spanning in m'n onderrugspieren (daar ga ik tenminste vanuit hoop niet dat het nog erger is).

Anyway wou gewoon erdoorheen proberen te trainen maar dat was geen goed idee, squat ging de warming up wel okay, maar rugpijn + buttwink onder par is geen goede combo. Kon gewoon geen spanning houden onder par door m'n rug. Dus werden squats boven par & degene die wel onder Par ging deden behoorlijk pijn. Volgens mij gelukkig niet erger geworden omdat ik optijd stopte maar werd dus een training zonder rug....

Squat

1x5 77,5kg

-> pijnlijke rug, kon geen spanning houden, dus gestopt.

Overhead Press

2x5 35kg
1x4 35kg
Fail

Heb al die tijd blijkbaar een overhead press gedaan ipv. mp. Voorderest pak m nu een stuk smaller en dat gaat stuk beter ellebogen zijn echt recht nu. De rest van m'n techniek is echter nog steeds bagger dus ik kreeg die 35kg uiteindelijk niet omhoog.

Chinups

8x BW
6x BW

Upper back (zo hete het apparaat, volgens mij was het een seated row)

Sled Seated Leg Press

Moeite om uit de hole te komen (stel m erg diep in), mede vanwege rug, kwam niet veel verder dan 120kg, ben er wel eindelijk achter hoe onze variant van de leg press heet (volgens exrx).

Laatst bewerkt:
Zonde man K*t dat je last heb van je rug meest rotte plek ook om laat van te hebben. Hoop dat het snel over is voor je!

Die rugproblemen heb ik ook als ik veel zit, erg vervelend inderdaad.

Zonde idd, wel belangrijk dat je gestopt bent, sommige trainen ook gwn door waarmee ze het alleen maar erger maken.
Mooie chinups i.i.g.

Shit man. Wel goed dat je gestopt bent voordat het erger werd. Onder hoogspanning langdurig burowerk doen kan idd killing zijn. Ik probeer het in zulke perioden te voorkomen door aan het begin van de dag veel water te drinken, flesje water op buro, en dan elke keer als je naar de WC gaat flesje bijvullen. Zo dwing je jezelf regelmatig op te staan en te lopen. Ga je het nu rust geven, of iets doen als extra rekken/massage/yoga?

Shit man. Wel goed dat je gestopt bent voordat het erger werd. Onder hoogspanning langdurig burowerk doen kan idd killing zijn. Ik probeer het in zulke perioden te voorkomen door aan het begin van de dag veel water te drinken, flesje water op buro, en dan elke keer als je naar de WC gaat flesje bijvullen. Zo dwing je jezelf regelmatig op te staan en te lopen. Ga je het nu rust geven, of iets doen als extra rekken/massage/yoga?

Heb zometeen afspraak met fysio.

K*tte van onderrug is dat je hem niet echt goed kan stretchen of foam rollen.

Daan hoe was het bij de fisio heeft het geholpen?

Ja zat enorme spanning in m'n onderrug, dus die heeft de fysio dmv. van dry needling (shit wat deed dat pijn zeg) & massage eruit gehaald. Rug is op het moment nog helemaal bont en blauw van die naalden dus het voelt nu nog erger, maar zou morgen beter moeten zijn. Mag ook gewoon doorgaan met sporten, alleen even kijken of ik wel meteen weer op vol gewicht ga met squat & DL.

Deload paar weken zodat je rug beter hersteld

Gelukkig bestaan fysiotherapeuten! Hoop dat het snel weg is ;)

Das mooi man en de pijn van de behandeling is maar even.

Hopelijk kan je snel weer trainen.

Ja ik had eigenlijk idee dat het nu al over zou moeten zijn, kan nu in principe helemaal naar voren buigen, maar er zit als ik ver & redelijk snel naar voren buig een hele scherpe pijn bij m'n onderste wervels... iemand enig idee hoe lang ik nog van dat dry needling last hoor te?

Meestal zou je na 2 dagen niks meer moeten voelen van de behandeling zelf kan zijn dat eet ook terug wat spanning op je spieren zit. Als je laat heb ga je vanzelf en houding zoeken zodat je geen laat heb maar dit is dan meestal niet goed voor je rug.

Nou squat en Deadlift zitten er zeker niet meer in vandaag. Dus wordt een ''rugloze'' traing, leg press, bench press, dips & wou misch nog wat extra doen, omdat ik niet kan DLen maar weet niet echt wat zonder balans van m'n schema meteen te verpesten.

Deload paar weken zodat je rug beter hersteld

Ja zal niet meteen op vol gewicht meer gaan als het straks weer goed gaat.

Geen rug deze training dus, maar geprobeerd wat extra's te doen voor m'n quad en hams omdat ik niet heb geDLed voorderest nog wat arm werk.

Sled Seated Leg Press

8x110kg
5x120kg
8x120kg

Begin m eindelijk door te krijgen, had nog wel wat extra gewicht bij gekund.

Bench Press

3x5 62,5kg

Op zich goed te doen, wel erg wiebelig.

Leg extension

Eerste keer in een half jaar dat ik deze deed, had een soort van strekkende (of verkrampte) pijn (lijkt wel pees) in binnenste gedeelte van m'n quads (de soort van ovaalvormige bobbels bij de binnenkant van je knie). Maakte niet uit welk gewicht, had in principe hoger gekund (nu 60kg) maar het voelde echt alsof er iets zou scheuren/vast schieten.

Leg curl

max 50kg, voorzichtig omdat ik vorige keer paar dagen amper kon lopen na deze oefening.

Dips

7x BW
6x BW

Barbell curl

Niet naar het gewicht gekeken, paar kg onder 30 als het goed is.

One arm triceps extension

Max. 9kg

Teveel arm werk gedaan, voelde m'n armen branden, vorige keer kon ik toen een week m'n armen amper strekken, hopen dat dat nu niet gebeurt.

hee

ik wil beginnen met trainen want ik ben fysiek nog niet echt in goede staat.
dus ik vroeg me af wat je me aanraad voor trainings schema en misschien ook wat ik daarbij moet eten

met vriendelijke groet

Voor dat soort vragen moet je eigenlijk in de tieners/beginners sectie zijn. Ga beginnen met eerst je ff in te lezen, dus lees alle sticky's kijk een beetje rond hoe andere mensen het doen etc. etc....Maar ik kan je wel wat vooruit helpen.

Ga het eerste half jaar een fullbody schema doen, zelf raad ik starting strength uiteraard aan, hier staat alles uitgelegd: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224&page=1

Wat betreft eten kan ik je niet echt vertellen wat je moet eten, zijn wel wat guidelines

Ga 500kcal boven onderhoud zitten
2/2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1gr vet per kg lichaamsgewicht
de rest complexe carbs (dus geen enkelvoudige (suikers))

Totaal aan calorieën zal je even moeten aftasten, iedereen heeft weer een andere stofwisseling dus je zal zelf ff goed je voedsel moet loggen en kijken bij hoeveel calorieën je aankomt. Je kan wel je BMR berekenen om een soort van guideline te krijgen, maar het kan best dat je daar boven of onder zit. Je zal dus zelf een schema samen moeten stellen.

Voorderest zorgen dat je 7 a 8 uur slaap krijgt.

Dat zijn de basics, dus goed trainen, goed eten (boven onderhoud) & genoeg slapen, als je dat volgt ben je golden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven