XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Np.

Toch wel een goeie BP man.. Maar wat bedoel je met 'wiebelig' ?

Thx. Ja gewoon niet helemaal netjes uitgevoerd af en toe wat scheef, niet een goeie rechte lijn en ietwat trillerig.

Slechte grip, slechte techniek & onbalans in m'n borstspieren (linker lijkt stuk groter).... that's my guess anyway

Techniek en grip worden welke elke keer beter, in het begin was techniek echt bagger namelijk, nu is het 100x beter. Voorderest merk ik ook wel dat het steeds beter gaat, begin ook steeds beter die mind muscle connection te maken en dat komt m'n uitvoering wel ten goede. Moet me er wel nog even op focussen om evenveel kracht met beide kanten van m'n lichaam te zetten, maar dat gaat ook steeds beter... Dus ja plan van aanpak, is beter worden over tijd :P valt ook wel mee hoe slecht deze is... Overhead press daarentegen :o

Slechte grip, slechte techniek & onbalans in m'n borstspieren (linker lijkt stuk groter).... that's my guess anyway

Techniek en grip worden welke elke keer beter, in het begin was techniek echt bagger namelijk, nu is het 100x beter. Voorderest merk ik ook wel dat het steeds beter gaat, begin ook steeds beter die mind muscle connection te maken en dat komt m'n uitvoering wel ten goede. Moet me er wel nog even op focussen om evenveel kracht met beide kanten van m'n lichaam te zetten, maar dat gaat ook steeds beter... Dus ja plan van aanpak, is beter worden over tijd :P valt ook wel mee hoe slecht deze is... Overhead press daarentegen :o

De OH press ging bij mij eerder ook moeizaam zat precies in dezelfde situatie als jou.
Totdat ik van iemand hoorde dat ik maar eens een tijdje push press moest gaan doen, en dat om de week afwisselen met elkaar.
Voordat ik met starting strenght begonnen ben heb ik de compounds ook wel gepakt en veel korte reps gemaakt. Ik heb mijn OH press op deze manier verbetert..

Week A: (push press)

2x8xbar
1x5x30 KG
2x3x40 KG
1x2x45 KG
3-5x1 bijna je max

Week B: (MP/OH Press)

4x8xbar

// Als ik me sterk genoeg voelde deed ik gewoon een setje van 30 KG erbij en dan zoveel mogelijk reps.

Met bench press heb ik ook veel trips, doubles, en 1 rm's gedaan.
Ging ik ook lekker op voorruit.

Laatst bewerkt:
Begrijp je schema niet helemaal, is dat dan voor push press? en week 2 is dan alleen met bar?

Heb effe mijn post aangepast.

wat doe je in week 2 dan? & hoeveel per week doe die mp push dan?

wat doe je in week 2 dan? & hoeveel per week doe die mp push dan?

Wat ik hierboven heb neergezet heeft alleen maar te maken met de afwisseling van mp/oh/push press.
Ik had destijds een fullbody schema met ook OH press erin.
Het lukt mij maar niet om zwaarder te gaan, en op die manier heb ik het gewoon afgewisseld. Het is nu een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan want mijn OH Press is atm 40 KG+,
ook nog niet helemaal optimaal, maar als ik weer vast kom te zitten weet ik wat ik moet doen. Dit verschilt per persoon, denk ik...

Ik deed in week 2 : Zoveel reps mogelijk op laag gewicht, en ik trainde 3x in de week dus.. 3x pushes.

Ah oke thx. Ik zal ff kijken hoe t nu gaat met de press. Rug is beter, en heb de tijd dus ik kan nu als het goed is eindelijk ff onafgebroken progressie maken, als dat op niks uitloopt ga ik dat van jou ff proberen. En deed je die cycle maar een keer dan? Dus je deed 1 week push press daarna 1 week hoge reps overhead press en daarna weer zoals normaal?

Paar jaar blijven vreten en trainen en dan ben je echt een big mother****er!, goeie stats!

Ah oke thx. Ik zal ff kijken hoe t nu gaat met de press. Rug is beter, en heb de tijd dus ik kan nu als het goed is eindelijk ff onafgebroken progressie maken, als dat op niks uitloopt ga ik dat van jou ff proberen. En deed je die cycle maar een keer dan? Dus je deed 1 week push press daarna 1 week hoge reps overhead press en daarna weer zoals normaal?

Mooi dat je rug weer beter is!
Heb mijzelf een doel gesteld dat ik sowieso eerst 3x5x30 KG wilde gaan reppen.
Die doel heb ik gehaald, want pff deze presses is/waren mijn zwakste onderdeel.
Enja,

week1: push press - lage reps - hoge intensiteit ( zo explosief pushen )
week2: Oh press - hoge reps - lage intensiteit ( gefixeerd staan blijven en pressen )
week1: etc.

En hoe lang ging je dan door met die cycle?

Vandaag weer BW gemeten, gewicht is toen na m'n presentatie snel omhoog geschoten maar nu schommelt het al sinds maandag rond de 88,3/88,5kg :( missch maar wat extra calorietjes erbij gaan pakken... olie in m'n shakes, extra boterham zoiets...

---------- Post toegevoegd Fri 25 Jan 2013 om 12:31 ----------

Paar jaar blijven vreten en trainen en dan ben je echt een big mother****er!, goeie stats!

Thx kerel, dat is het doel ja :D

Squat

Was van plan al wat hoger in gewicht te gaan maar tijdens warming up voelde ik m'n rug tog weer dus uiteindelijk maar iets meer setjes gedaan en high reps met 60kg, erg uitputtend.

Military press

3x5 30kg

Verder gedeload omdat hiervoor echt crap was, maar dit was wel heel erg licht voelde m'n schouders niet eens.

Pendlay Row

3x5 62,5kg

Easy

Chinups

8xBW
5xBW

Was p*ssy bij laatste setje had denk ik de 7 nog wel kunnen halen

Toe press (in seated sled leg press)

8x80kg
2x5 100kg

Rotary calf

3x8 40kg

Achteraf toch weer te zwaar getraind voor m'n rug, doet niet heel erg pijn maar het is zeker erger.

Wel een mooie training alleen klootte van je rug. Hopelijk is het alleen wat spier pijn nu. Squat op hoog volume is inderdaad heel slopend maar weer wel goed voor je conditie.

+1, bovendien kunnen je benen er behoorlijk van groeien. Bepaald geen verspilde tijd dus!

Mooie pendlay row!

Bedankt jongens!

Nee is helaas geen spierpijn, beetje in dubio hoe ik dat maandag aan ga pakken, fysio is aantal dagen naar curacou dus ik kan helaas niet langs voor nog een behandeling, dus een beetje de vraag of ik dan maandag wel of niet moet gaan deadliften. Wou ook hoger gaan squatten maar dat zal er dan ook wel niet inzitten.

Bedankt jongens!

Nee is helaas geen spierpijn, beetje in dubio hoe ik dat maandag aan ga pakken, fysio is aantal dagen naar curacou dus ik kan helaas niet langs voor nog een behandeling, dus een beetje de vraag of ik dan maandag wel of niet moet gaan deadliften. Wou ook hoger gaan squatten maar dat zal er dan ook wel niet inzitten.

Misschien rust? Het is wel klote i.i.g. man. Ik denk dat je beter oefeningen met de rug even kan vermijden, totdat het weer goed aanvoelt. Dus even die compounds laten staan, en wat meer isolatie oefeningen gaan doen?

Terug
Naar boven