AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Geen energie en buikpijn, en dan toch twee PRs! Sterk bezig!

nette deadlifts, zou eens mid bar squat doen voel je beter in je quads

• Topic Starter Topic Starter
Heb afgelopen week de hele tijd rond de 88,3 kg gezeten & nou sinds gister opeens op 89kg.
Vandaag zelfs rond de 89,5kg (heb vijf keer gemeten & verschilde van de 89,8 tot 89,1).
Tegelijkertijd lijken huidplooien opeens behoorlijk afgenomen (maar middelomtrek wel hetzelfde).
Snap er helemaal niks meer van ????????????

---------- Post toegevoegd Sun 17 Feb 2013 om 13:56 ----------

Geen energie en buikpijn, en dan toch twee PRs! Sterk bezig!

Bedankt man :)

nette deadlifts, zou eens mid bar squat doen voel je beter in je quads

Thanks. Bedoelde niet dat ik m'n quads beter wilde voelen hoor, maar dat ik eigenlijk nu pas de kracht ervan begin te ontdekken bij squats :D

Lekkere training man mooie prs erbij!
zie dat je al meer oefeningen erbij aan pakken ben.

Toch zeker een mooie training neergezet!

Zometeen weer trainen, voor het eerst in een paar maanden weer een pr poging op de squat 87,5kg en pr op de PR (66kg of 67,5kg, normaal kan ik het zwaardere wel hebben maar nu.... idk). K*tte is dat m'n knieën niet helemaal hersteld zijn, zijn nog behoorlijk gevoelig en knakt een hoop. Vannacht ook slecht geslapen, ben behoorlijk moe. Dus.... this will be interesting........

Lekkere training man mooie prs erbij!
zie dat je al meer oefeningen erbij aan pakken ben.

Ja, zit er aan te denken om misch nog wat oefeningen voor de lateral & posterior deltoid toe te voegen, omdat nu eigenlijk alleen m'n anterior gepakt word, wat weer een spierbalans op kan leveren... maar misch is dat weer teveel.

Toch zeker een mooie training neergezet!

Thx brah

Grrr klote training! wel mooie PR's gezet maar voelde me echt crap. Buikpijn, krakende knieën, moe, last van m'n rug..... :(

Squat

3x5 87,5kg PR

Werd helemaal gek van m'n knieën & rug. Was erg zwaar & deze keer niet zo diep als normaal, nog wel net onder par. Vond het ook lastig om op dit gewicht m'n rug goed onder controle te houden.... maar goed eindelijk weer een squat PR na ik weet niet hoeveel maanden, maar hoop wel dat het nog ff zo door kan gaan, want alleen 2,5kg erbij is nog niet echt spectaculair.

Overhead Press

3x5 37,5kg

Weer video van Rippetoe gekeken, volgens mij heb ik nu wel het goede idee maar uitvoering laat nog veel te wensen over. Nu veel explosiever & bounce onderin, maar ging wel alle kanten op, leek nergens op.

Pendlay row

3x5 67,5kg PR

Nu sterker op de row dan de BP :o

Chinups

2x6 BW

Behoorlijk vermoeid van rows

Standing ab pulldown

10/11 40kg

Luister naar je lichaam he, beter 1 week niet goed squaten dan maanden niet kunnen squaten.

Mooie training en mooie pr s weer. Let wel op hè met squat voor je knieën. Zou zonde zijn als er en blessure van komt.

Luister naar je lichaam he, beter 1 week niet goed squaten dan maanden niet kunnen squaten.

Mooie training en mooie pr s weer. Let wel op hè met squat voor je knieën. Zou zonde zijn als er en blessure van komt.

Thnx :)

Ja die blessure heb ik sowieso al permanent....

Maar iig heb het op gezocht en dat kraken is in principe gewoon schadeloos. Voelt alleen heel k*t/vreemd.

BW vanochtend op 90,1 kg. Gaat nu opeens razendsnel.

Mooie PRs en BW! Maar wees niet ongeduldig. Zelfs al voegde je "slechts" 2.5kg per maand aan de squat toe, dan is dat toch 30kg per jaar, en een 145kg squat over 2 jaar. Geen haast, geen haast.

Thnx man:)

per 2,5 maand :rolleyes: maar denk dat ik de 92,5kg/95kg nog wel moet halen. Als alles perfect gaat kan ik precies de 100kg halen voor m'n cut, maar dat is wel erg optimistisch :D

Dat zou wel echt ziek zijn haha

BW vanmorgen 90,5 kg, dit is echt te gek voor worden, gister ook nog de hele dag gefietst, & gewoon weer hetzelfde gegeten =\

Kapotte weegschaal, of magische groeipil!?
Aan de dagelijkse schommelingen zou ik niet te veel aandacht schenken. Schommelingen hou je altijd, alhoewel dit wel straf is inderdaad.

Mooie PR's Daan! OH press gaat ook al beter he

Kapotte weegschaal, of magische groeipil!?
Aan de dagelijkse schommelingen zou ik niet te veel aandacht schenken. Schommelingen hou je altijd, alhoewel dit wel straf is inderdaad.

What about masterlijke genetics :p ?

Is gewoon raar, week lang op zelfde gewicht en nu opeens bijna elke dag .5kg omhoog.

Mooie PR's Daan! OH press gaat ook al beter he

Bedankt brah

gaat heel heel heel heel heel klein beetje beter, maar niet echt :P heb iig geloof ik nu wel het goede idee.

potverdomme

knapte net bij het achteruitlopen na het unracken bij de squat (90kg) iets in m'n onderrug. http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/knak-onderrug-spier-331089/
Zag er naar uit een goede werkset te worden, techniek was goed bij warming up......
Heb daarna nog even een chest press gedaan, maar uiteindelijk gewoon maar gestopt met m'n training want dit werd niks.

Voelt erger dan de andere blessures die ik tot nu toe aan m'n rug heb gehad dus ziet er naar uit dat ik deze week al begin met cut.
Elke f*cking keer als ik weer met goeie gewichten begin te werken, krijg ik weer last van een blessure, ziekte of whatever.
Is toch om gestoord van te worden.

Laatst bewerkt:
Hey man das zwaar k*t zou voor de zekerheid als je verlaat heb gewoon hap bellen verhaal uitleggen dat het niet te doen is kan je misschien gelijk foto laten maken. Je hebt maar 1rug zou het zekere voor het onzekere nemen! Sterke in ieder geval en hou ons op de hoogte.

Terug
Naar boven