XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

Sterkte Daan! Laat weten wat de dokter zei.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt jongens, zal ik doen.

Vandaag overigens starting strength binnen gekregen net 1 dag te laat :sad:

Sterkte Daan. Pff je hebt ook iedere keer wat hé zo...

Het zit je niet mee! :(
Respect dat je blijft volhouden, ook deze keer knok je je er wel doorheen Daan!

Kun je tijdens je rust op de bank, rustig je boek gaan lezen.

Aaaah zuur man.. Hoop dat het niks ergs is!

Sterkte Daan. Pff je hebt ook iedere keer wat hé zo...

Het zit je niet mee! :(
Respect dat je blijft volhouden, ook deze keer knok je je er wel doorheen Daan!

Kun je tijdens je rust op de bank, rustig je boek gaan lezen.

Aaaah zuur man.. Hoop dat het niks ergs is!

Bedankt jongens :)

Net bij doc geweest en.....

Korte versie:

Heb hoogst waarschijnlijk een hernia (door het gewicht is een tussenschijf geknapt). Kleine kans dat het wat anders is: een spier die een beetje gescheurd is.
Dus ga nu cutten & met dan waarschijnlijk een schema wat vooral op UB gericht is, als ik tenminste nog kan benchen, rowen, dippen, chinnen etc. (weet niet of dat kan met hernia) met wat leg extensions & curls.
Even goed uitzoeken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Dus alle hulp is welkom :D

Sucks ****ing balls.... :sad:

Lange versie hier: http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/knak-onderrug-spier-331089/index2.html#post7475250

Laatst bewerkt:
pff man zit je echt niet mee zo.
Kwa training verder zou ik zorgen dat je de eerste tijd alle spanning op je onderrug probeer te vermijden.
Zo geen BOR doen deadlift of squat bechpress lijkt me wel mogelijk. Zou wel morgen eerst afwachten heb zelf meer vertrouwen in de fysio dan in een huisarts. En ook lijkt het me wel mogelijk een scan af te dwingen zodat ze 100% zekerheid kunnen geven over wat er nu mis is. Het kan ook nog meevallen he!

Ja hoop op het beste. Ik heb, lijkt het, wel mazzel want ik vrijwel geen pijn, alleen als ik met m'n bovenlichaam naar achter beweeg zonder iets met m'n LB te doen (& nog paar andere houdingen) heb ik last van een scherpe pijn en verder een beetje last van uitstraling. Dus het lijkt nog ''mee te vallen'' wat dat betreft. En ja ga zeker voor een scan pushen, kan er echt niet tegen die onzekerheid & dan weet ik ook meteen een stuk beter waar m'n grenzen liggen.

Wat gaan ze er aan doen, Daan?

Mijn huisarts niets iig. Die zij basically kom nog maar eens langs als het te erg word.

Dus zal zelf ff kijken wat kan helpen, sowieso zometeen fysio & dan misch nog een chiropractor ofzo, weet niet =\

Nou net bij fysio geweest en.....

Hij snapte wel dat dokter diagnose hernia stelde gezien de symptomen, waar hij denkt niet dat dat het is.

Ten eerste omdat ik inmiddels vrijwel geen pijn meer heb.

Ten tweede omdat ik m'n rug niet in een slechte positie had dus hij ziet niet hoe dat een hernia zou kunnen veroorzaken. Volgens hem was het gewoon een aantal overbelaste spieren & volgens hem konden die ook m'n zenuw dusdanig beklemmen dat dat mijn kniepees & achillespeesreflex zou belemmeren.

Ten derde omdat de hoeveelheid triggerpoints in m'n gluteus medius/minimus niet normaal was. Hij heeft die er dmv. van dry needling eruit gehaald, maar dat was echt een marteling van 25 min. Nog nooit zo erg gehad bij dry needling. Iig die overbelaste gluteus medius/minimus konden volgens heb ook de uitstraling naar m'n benen verklaren & de uitstraling aan de buitenkant van m'n been was daar ook kenmerkend voor.

Aan de hand van die 3 punten (en misch meer) concludeerde hij dat het geen hernia was, wat hem betreft kon ik ook gewoon verder gaan met wat ik aan het doen ben, maar wel eerst ff voorzichtig zijn. De ''knap'' in me rug, was gewoon een gewricht/spier wat beetje verschoof of overbelast raakte (weet niet meer precies hoe hij het beschreef) maar dat hoeft wat hem betreft niet tot een hernia te leiden.

Lijkt nu dus toch geen hernia te zijn. :rolleyes:
Maar goed ook want ik lees dat om te cutten je nog steeds alles op z'n zwaarst moet trainen, dus ik hoop dat ik over een week gewoon weer kan squatten/deadliften.

Maar goed ben zo fking blij dat het (hoogst waarschijnlijk) geen hernia is (ga het nog wel ff checken bij dokter & andere fysio voor ik weer echt zwaar ga liften). Squat & deadlift zijn toch wel m'n favoriete oefeningen, en hij ging nu echt heel erg lekker. Gewichten gingen mooi omhoog en m'n benen zijn van 62,5 cm naar 64cm gegaan sinds ik ziek ben geweest :)

Nu ff lekker trainen, m'n reet doet alleen wel niet normaal pijn van de behandeling dus leg press zit er nu ff niet in, voor deze ene keer dan maar ff leg extensions & curls.

Laatst bewerkt:
Nou lekkere training :D Had ziek veel energie in m'n benen, echt jammer dat ik niet kon deadliften en squatten want dat waren echt paar dikke PR's geworden :( Maar damnn... wat ben ik blij dat ik geen hernia heb, heerlijk :D

Heb overigens deadlift vervangen door leg extensions/curl hyperextension & dumbbell shrug

Leg extension

8x 75kg PR
5x 80kg PR
6x 80kg PR
5x 85kg PR

Had de 100kg denk ik nog wel gehaald, had alleen teveel pijn in m'n aanhechtingen als m'n benen bijna helemaal gestrekt waren. Achteraf misch ook teveel gedaan, want voel die pijn nu nog steeds als ik m'n quads aanspan. Vorige keer dat ik deze deed, deed ik 50kg :o

Leg curl

3x12 50kg

Niet teveel aangezien ik de vorige keer met deze nog amper kon lopen.

Seated sled leg press

2x8 140kg
1x8 150kg
PR

Lekker :D

Bench Press

3x5 67,5kg PR

Hyperextensions

4x8 BW
1x8 BW + 5kg

Voorzichtig.

Dips

2x5 BW

Last van m'n schouders omdat ik afgelopen dagen niet gestretcht heb, daarom weinig.

Dumbbell shrugs

8x 24kg/22kg/26kg/28kg

Ook weer last van m'n aanhechtingen.

Triceps extension

3x8 14kg

EZ bar curl

2x8 27,5kg

Toe press & Rotary curl

Goeie ROM

Benen waren na training 65cm :D:D

Laatst bewerkt:
Goed nieuws, en mooie training Daan! Laat idd nog wel checken door andere dokter, better safe than sorry...

Sterke training mooie pr's alleen waarom zo hoog met Leg extension?

niet echt goed voor je knietjes, zou proberen eerst/ hack squats tedoen/leg press 10/8/6

dan Pompen met Leg extension

Mooie training daan! Goed om te horen dat het geen hernia zal zijn.

Goed nieuws, en mooie training Daan! Laat idd nog wel checken door andere dokter, better safe than sorry...

Thx man :) en ja zal ik zeker doen, ben wel genoeg geschroken om nu nog eens extra m'n best te doen dat het uiteindelijk geen hernia word.

Sterke training mooie pr's alleen waarom zo hoog met Leg extension?

niet echt goed voor je knietjes, zou proberen eerst/ hack squats tedoen/leg press 10/8/6

dan Pompen met Leg extension

Bedankt man :)

Nou ik had eerst op de planning staan om alleen maar leg extensions te doen (geen leg press), om rustig te doen voor m'n rug & glutes (die nog behoorlijk pijn deden), anders was ik idd gewoon met leg press begonnen (squats vermijd ik nog even). Dus ja ging gewoon kijken hoever ik kwam.

Is ie echt slecht voor je knieën? Hoor m'n pa er altijd lovend over praten (heeft ook fcked up knieën). Vond het zelf wel meevallen met m'n knieën met deze oefening (alhoewel ik dat morgen waarschijnlijk pas voel), leg curl daarentegen, vreselijk.

Mooie training daan! Goed om te horen dat het geen hernia zal zijn.

Zeker, man o man wat ben ik blij :D

Kijk het is eigenlijk niet een natuurlijk beweging. maar daar kijk ik nooit naar, het is oefening die met laag gewicht moet uitvoeren, wordt ook wel veel gebruikt voor knie blessures.

om de vastus medialis goed aan tespreken, doe je vooral bij de laaste knie strekking daar is hij het meeste actief,

Persoonlijk gewoon rep range 10 of hoger gewoon uit pompen.

Kan niet echt veel over vinden maar uit de meeste, onderzoeken blijkt tog dat je niet op je max moet gaan met

Oke thx, vind het sowieso ook niet echt een relaxte oefening om hoog in gewicht te gaan, maar m'n ego nam het even over :p

weet nu ook eindelijk hoe die bobbel aan de binnenkant van je quads heet haha

Rug is nog steeds herstellende, merk nog steeds beetje uitstraling naar m'n benen toe, dus morgen maar weer afspraak met fysio maken. Training:

Seated Sled Leg press

3x5 150kg VPR

Mis de squat :sad:

Schoulder press

5x 60kg
6/5 50kg

K*t machine, last van m'n rechter elleboog en schouder

Chinups

3x5 BW (full ROM)
6/4 BW (minder ROM)

Maar meer chinups gedaan omdat BOR's nu ff geen optie zijn.

Hyperextensions

4x10 BW

Heb zwakke hamstrings.

DB shrugs

3x12 22kg

Standing reverse flyes

12/8 4kg

Standing ab pulldown

15x 30kg
10x 35kg

voorzichtig

Laatst bewerkt:
Mooi dat het geen hernia blijkt te zijn !
Nu weer lekker knallen man

Terug
Naar boven