MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Nette training Daan!

Knap die leg press met die rugproblematiek man!

• Topic Starter Topic Starter
Goed getraind! Beheersing is soms moeilijker dan knallen.

Je kunt tenminste weer trainen! Netjes bro :D

Rug begint toch weer vervelender te worden, geen pijn, maar wel aardige uitstraling naar m'n linker been. Misch toch teveel core werk gedaan. Knieën voelen ook fcked up, dus ik denk dat ik de leg press vandaag maar ff achterwege laat, is toch een k*t oefening. Morgen afspraak bij fysio & hopelijk ben ik daarna eindelijk van alles af zodat ik weer goed kan trainen.

Woog vannochtend overigens 91kg, strong fat gainz :p

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 15:52 ----------

Je kunt tenminste weer trainen! Netjes bro :D

Thnx brah :D

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 15:57 ----------

Goed getraind! Beheersing is soms moeilijker dan knallen.

Zekers :(

Nou geen leg press dus, knieën zijn echt verrot, en zit ook nog paar hele pijnlijke spieren bij m'n heupen. Pijn in m'n rug is deels terug, af en toe scherpe pijntes. Dus hoop dat fysio dat morgen allemaal in halfuurtje kan behandelen.

Bench Press

3x5 68,5kg PR

Wel een PR maar hij ging niet echt lekker, erg slordig.

Hyperextensions

3x12 BW

Verschillende shrugs voor upper/middle traps

Dips

7/5 BW

Onder par :D de 8ste en 6de rep net niet gehaald, merk meteen dat deze stuk beter gaat als ik benen niet train.

Standing ab pulldown

15x 30kg
2x15 35kg

(Reverse) wrist curl

2 setjes voor beide oefeningen (24kg/12,5kg), om grip beetje te trainen bij gebrek aan deadlift. Heb denk ik alleen te veel gedaan wat heb echt enorme pomp/burn in m'n onderarmen & dit stuk tekst typen/glas vast houden is nu amper meer te doen :D:D

Laatst bewerkt:
Toch weer een PR. Succes bij de fysio morgen.

Net training man lekkere pr gezet weer op de Bp!

Sec 6 morgen hoop dat je dan vanaf bent.

Weer een PR, mooi! Nu proberen die 68,5 lekker steady te drukken en dan op naar de 70!

Net bij fysio geweest, t*ring wat deed dat pijn zeg, laat de volgende keer nog liever een kies trekken. weer 25 min marteling met dry needling. Zat echt niet normaal veel spanning. voel m nu ook door heel m'n lb stralen.

Maar goed hopen dat het nu beter gaat, ik laat morgen volledig LB volledig eruit en dan misch volgende week woensdag (ligt eraan hoe het gaat) eindelijk weer deadlift/squat.

Toch weer een PR. Succes bij de fysio morgen.

Net training man lekkere pr gezet weer op de Bp!

Sec 6 morgen hoop dat je dan vanaf bent.

Weer een PR, mooi! Nu proberen die 68,5 lekker steady te drukken en dan op naar de 70!

Thnx jongens! ga volgende keer denk ik gewoon de 70 kg proberen :p kan toch lb niet trainen & 70 is ook wel een mooie mijlpaal :)

Mocht geen benen trainen, dus superdude mode = on.

Dumbbell shoulder press

5x12kg
5x14kg
5x12kg
5x14kg
5x16kg
5x18kg
5x20kg

Eerste keer dat ik deze deed (omdat ik ff geen ohp kan doen). Ging in principe prima alleen last van m'n elleboog.

Chinups

5x BW
5x BW -15
5x BW -10
5x BW -25
5x BW -25

Ging niet zo lekker, ik merk dat m'n rechterkant enorm dominant is bij deze oefening (rechterlat is ook veel groter). Als ik omhoog kom dan komt m'n linkerschouders als het waren naar voren en omhoog, terwijl m'n rechter goed op z'n plaats blijft (linker doet ook een beetje pijn). Zelfs met lichtere gewichten gebeurd dit :(

Rear lateral raise

3x8 5kg

Triceps extension

2x12 12kg

Dikke burn

Ez-bar curl

2x8 27,5kg

Enorme pomp achteraf, voelde eventjes buff :p

Toe press & rotary calf

Goede ROM

DB shrugs

22kg/24kg

bij chins geen last van je rug dan? komt aardig wat spanning op de core te staan..

Nee, pijn was sowieso al bijna voor 95% verdwenen en na de vorige behandeling voel ik niks meer. Spanning in m'n heupen blijft alleen hoog.

Lekkere training dan veel setjes gedaan nu.

Lekkere training, Daan. Ik begin maandag ook weer. :)

Netjes Daan, ik hoop dat je nu klachtenvrij blijft!

Lekkere training dan veel setjes gedaan nu.

thnx :) valt wel mee hoor, warming up zit er nu ook bij + ik moest toch iets doen om al die gemiste compounds te compenseren :rolleyes:

Lekkere training, Daan. Ik begin maandag ook weer. :)

Haha goedzo, zou er gek van worden week alleen maar op m'n reet zitten :p :D

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 17:42 ----------

Netjes Daan, ik hoop dat je nu klachtenvrij blijft!

Ik ook :D maar denk dat dat er helaas niet inzit, voel nu al weer lichte spanning in m'n rug + nog een paar spieren rond m'n heupen die nog steeds onder hoge spanning/triggerpoints staan.

thnx :) valt wel mee hoor, warming up zit er nu ook bij + ik moest toch iets doen om al die gemiste compounds te compenseren :rolleyes:

Haha goedzo, zou er gek van worden week alleen maar op m'n reet zitten :p :D

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 17:42 ----------

Ik ook :D maar denk dat dat er helaas niet inzit, voel nu al weer lichte spanning in m'n rug + nog een paar spieren rond m'n heupen die nog steeds onder hoge spanning/triggerpoints staan.

haha tis niet zo dat ik hele tijd op mijn reet zit hoor, ik had het namelijk ook heel erg druk! Ik weet het.. geen excuus :p maandag weer knallen!! :D

informeer eens naar mensendieck therapie, of kijk eens naar mcKenzie oefeningen

Toen ik een hernia had, zat ik zwaar aan de morfine omdat mijn hernia uitstraling echt onhoudbaar werd, ik ben daarop mckenzie oefeningen gaan doen ( zie oefening in filmpje http://www.hellofysio.nl/oefeningen/3/lage-rug-strekking-mckenzie ) met 2 dagen was ik van al mijn uitstraling af!!!!

als ik heel soms nog wel eens een zeurende rug heb, dan doe ik een paar maal deze oefening en dan voel ik de uitstraling als het ware zo weg vloeien

Mensendieck heb ik in mijn ogen ook vele malen meer aan gehad als aan fysio..

Uiteraard niet te hopen dat je een hernia heb, maar ook al heb je geen hernia dan nog zal je er veel aan kunnen hebben...

Terug
Naar boven