MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal die Mckenzie oefening is uitproberen, dankje :)!

Vandaag bij de dokter geweest, wat testjes gedaan en dat ging allemaal perfect dus heb geen hernia.
Hij zij wel waar rook is vuur, dus ik moet wel voorzichtig doen, vooral met mijn lengte, kan namelijk misch een pertrusie geweest zijn.... maar dat is onduidelijk.
Kan wat hem betreft iig weer gaan liften, als het echter weer gebeurd moet ik me zorgen gaan maken.

Weer geen benen/core gedaan omdat rug nog steeds stijf is & weer stijve spieren rond m'n heupen hebt (nee niet die spier dat is een zwellichaam :o).
Woensdag weer langs de fysio en dan kan ik hopelijk vrijdag weer squatten/deadliften.

Bench Press

4/2/1 70kg

Had die 70kg in m'n hoofd al gehaald.... maar helaas.
Had misschien iets beter gegaan als ik meer rust had gehad (deed samen met iemand anders dus ging iets te snel).
Spotter had nog wel met wat extra reps geholpen maar kwam toen nooit verder dan 90 graden :( misschien afgelopen vrijdag toch m'n triceps te hard gepakt, zie je toch weer hoe gevoelig die balans van SS is.

BW Squats/lege stang + lichte leg extensions

Maar wat lichte been oefeningen gedaan om wat tijd tussen de dips te geven.

Dips

6/4/5 BW

Maar extra setje dips gedaan omdat BP zo vernageld was.

Toe press & cardio

Maar wat kuiten & cardio gedaan omdat ik binnen 20 min al klaar was ......

K*t training.

Top!!!! gelukkig geen hernia... hernia had je best wel weer overheen gekomen, zoals dat ik nu ook weer SQ, maar je bent wel bijna een jaar kwijt...
Het enige voordeel wat ik na mijn hernia heb is dat ik nu wel 3x beter uitkijk ofdat ik een oefening wel juist uitvoer, maar ik denk dat jij nu ook wel veel meer op je uitvoering zal gaan letten... is ook wel nodig als je rug iets zwakker is..

En daarnaast, weet ook dat een heel groot deel van de bevolking rond loopt met een hernia zonder het te weten he! het grootste deel van de hernia's drukken namelijk helemaal niet op de zenuw, of maar een klein beetje, waardoor heel erg veel mensen dus niets voelen van de hernia...maar het dus wel hebben...

Ja, reken mezelf nog niet helemaal rijk omdat m'n rug nog steeds niet helemaal top is, maar zeker nice :)

Het ironische is dat het gebeurde tijdens het achteruitlopen, dat terwijl ik niet normaal veel aandacht aan techniek tijdens het squatten heb besteed :p geloof dat bijna 75% van m'n tijd die ik aan BB besteed op gaat aan lezen over techniek/blessure preventie/rehab etc.

Is ook een beetje jammer wat dat ik er nog niet achter ben wat ik nou anders had kunnen doen om dit te voorkomen (m'n rug was gewoon in de goeie houding), maar we zien wel, hopelijk ben ik weer wat wijzer als ik starting strength uit heb gelezen.

Gelukkig geen hernia! Bench is toch niet slecht. Je was de afgelopen 2 weken flink gestegen op de bench, je kan niet elke training een PR zetten :) Toch bijna 5 reps op 70kg gehaald, en volgende keer pak je die vijfde ook!

Gelukkig geen hernia! Misschien wel slim om toch juist je core te trainen en beetje te stretchen om flexibiliteit te houden!

Mooi man ben blij voor je dat je geen hernia hebt zou misschien wel verstandig zijn on je core nu goed te trainen dat word meestal bij de Fisio ook aangeraden zeker bij wat langere mensen heb zelf die boodschap 2 jaar geleden gehad toen ik 3a 4 keer per jaar rug klachten had. Verder mooie Bp man gaat lekker vooruit 70kg is al een mooi gewicht man!:thumbup:

Gelukkig geen hernia! Bench is toch niet slecht. Je was de afgelopen 2 weken flink gestegen op de bench, je kan niet elke training een PR zetten :) Toch bijna 5 reps op 70kg gehaald, en volgende keer pak je die vijfde ook!

Deze poging was wel vreselijk.... maar ja hij is de laatste tijd wel lekker omhoog gegaan :) hopelijk volgende keer 70kg om het echt af te maken.

Gelukkig geen hernia! Misschien wel slim om toch juist je core te trainen en beetje te stretchen om flexibiliteit te houden!

Mooi man ben blij voor je dat je geen hernia hebt zou misschien wel verstandig zijn on je core nu goed te trainen dat word meestal bij de Fisio ook aangeraden zeker bij wat langere mensen heb zelf die boodschap 2 jaar geleden gehad toen ik 3a 4 keer per jaar rug klachten had. Verder mooie Bp man gaat lekker vooruit 70kg is al een mooi gewicht man!:thumbup:

Core is erg belangrijk idd, maar ik doe het nu ff 1 weekje niet om m'n spieren even tijd te geven om te herstellen want er blijft maar spanning in m'n onderrug & heupen zitten.

Jongens heb ff jullie input nodig...

Ben net weer bij de fysio geweest. Ik dacht dat ik er bijna vanaf was (de triggerpoints in m'n heupen) maar dat was niet zo, net weer 30 min lang gepijnigd (zal echt weer ongelooflijk hoge spanning in m'n glutes). Heb nou het advies gekregen, omdat ik zo verbazingwekkend veel triggerpoints heb, om met een tennisbal verdere triggerpoints eruit te rollen & voorderest moet ik heel langzaam opbouwen, zodat ze niet weer strak schieten....

Probleem is alleen een beetje dat m'n v% echt te hoog begint te worden, m'n middelomtrek is aardig omhoog gegaan sinds ik ziek was & het is nu op het punt dat ik echt te weinig definitie zie en m'n vet op m'n buik gewoon teveel is. Ik wil dus graag cutten maar als ik nu zou gaan cutten verlies ik prob een hoop spieren rond m'n LB omdat ik die nog even niet op z'n max kan trainen.

Dus ik zit een beetje in dubio... wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Gewoon langzaam cutten dan en redelijk hoog op je eiwitten gaan zitten en kijken om wat extra isolatie oefeningen erbij te pakken voor je LB zodat je ze wel wat meer kan belasten.

Op onderhoud eten totdat je weer op je werkgewichten bent. Vet tot die tijd laten zitten. Nu cutten zou idd zonde zijn ivm te veel spierverlies.

Training van gister:

Overhead press

3x5 35kg

blijf het een k*t oefening vinden, ging niet geweldig

Chinups

3x5 BW full ROM
2x6 BW - 25kg

Blijf toch hebben dat m'n linker schouder naar voren komt =/

Rear delt flyes

3x8 5kg

DB shrugs

22kg/24kg/26kg

doet steeds pijn in m'n nek/traps deze oefening

Back extension machine

k*t apparaat, maar kon niet anders.. hyperextensions mocht ik nog niet doen van de fysio

---------- Post toegevoegd Thu 7 Mar 2013 om 15:19 ----------

Gewoon langzaam cutten dan en redelijk hoog op je eiwitten gaan zitten en kijken om wat extra isolatie oefeningen erbij te pakken voor je LB zodat je ze wel wat meer kan belasten.

Probleem is een beetje dat isolaties net zo goed slecht zijn....

Op onderhoud eten totdat je weer op je werkgewichten bent. Vet tot die tijd laten zitten. Nu cutten zou idd zonde zijn ivm te veel spierverlies.

Persoonlijk heeft nu gewoon doorgaan de voorkeur, kijken of ik snel weer kan squatten/deadliften, en dan die paar extra weken aan vet maar voor lief nemen (ik kan echt niet tegen stilstand)... maar dat is ook een interessante optie idd. of misch m'n kcal inname ietsjes verlagen zodat het meer een cleanbulk word, BW is alleen zo wisselend dat ik het een beetje lastig vnd om te bepalen of ik nu niet al op een clean zit (heb al te lang m'n stats niet meer opgeschreven).

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dan weer meteen beginnen met squatten en deadliften? Ga dan op een rustig niveau verder. En als je vind dat je VP te hoog is nu, hoef je echt niet meteen zwaar te cutten. Gewoon op onderhoud eten of 200cal eronder. En dan doe ik na de training meestal 20 minuten cardio met 10 minuten interval in totaal. Het geeft mijn stofwisseling gewoon echt een lekkere boost en de resultaten merk ik snel :D

Waarom zou je dan weer meteen beginnen met squatten en deadliften? Ga dan op een rustig niveau verder. En als je vind dat je VP te hoog is nu, hoef je echt niet meteen zwaar te cutten. Gewoon op onderhoud eten of 200cal eronder. En dan doe ik na de training meestal 20 minuten cardio met 10 minuten interval in totaal. Het geeft mijn stofwisseling gewoon echt een lekkere boost en de resultaten merk ik snel :D

Ben alleen bang dat ik dan last heb van veel spierverlies bij LB omdat ik die maar amper/heel licht kan trainen.

zoek eens op over tut(time under tension) daarbij ga je zien dat je niet je max moet kunnen pakken om je benen optimaal te kunnen trainen;), alleen zal je heel wat meer herhalingen mogen doen! Maar je moet zo veel bang hebben voor spierverlies. Cut langzaam en probeer niet te snel af te vallen!

Thnx man zal eens kijken! weet alleen niet zeker of ik wel veel herhalingen mag doen ;)

Wat betreft spierverlies, dit is me eerste cut dus weet niet precies hoe erg dat dan zou zijn, als dat dan toch wel meevalt... misch dan gewoon beginnen met cut als ik weer redelijk wat volume kan pakken, gewicht daarbij gelaten.

Thnx man zal eens kijken! weet alleen niet zeker of ik wel veel herhalingen mag doen ;)

Wat betreft spierverlies, dit is me eerste cut dus weet niet precies hoe erg dat dan zou zijn, als dat dan toch wel meevalt... misch dan gewoon beginnen met cut als ik weer redelijk wat volume kan pakken, gewicht daarbij gelaten.

Ja de rug, eens de pijn daar begint, ben je er niet gauw klaar mee. Sterkte!!! En als het niet beter wordt ga je echt toch mri en dergelijke moeten laten doen!!!!

Zware gewichten x normale reps = ook een goeie workout

Ja de rug, eens de pijn daar begint, ben je er niet gauw klaar mee. Sterkte!!! En als het niet beter wordt ga je echt toch mri en dergelijke moeten laten doen!!!!

Yeah, daar was m'n doc het trouwens ook mee eens... maar laten we niet teveel doemdenken en nu gewoon weer proberen op te bouwen.

Deze training toch maar heel licht benen gepakt, hopelijk is het niet teveel, geloof niet dat m'n fysio dat even leuk vind.... maar toch maar gedaan. Voelde meteen een stuk beter aan deze training, ook al was het nog erg licht, voel me niet meer alsof ik alleen maar dikker aan het worden ben :p

Squat

3x8 40kg

Erg licht dus, merk wel dat vooral bij het unracken/racken & positioneren m'n houding naar mijn idee niet ideal is (ik arch m'n rug al gauw). Moet dat echt ff fixen voordat ik weer aan de zware gewichten ga, is kijken wie me daar bij kan helpen...

Bench press

5/3/2 70kg

Beter dan de vorige keer, maar nog steeds fail... hopelijk gaat hij bij de 3de poging lukken, anders moet ik resetten, is toch een mooie mijlpaal.

Deadlift

4x8 50kg

DB shrugs

meer gecontroleerd deze keer & geen pijn

Dips

7/6 BW

Diep :) haalde de 8ste & 7de rep net niet.

Triceps extension

2x12 12kg

Mindere pomp deze keer, volgende keer maar verhogen

Ez-bar curl

2x8 27,5kg

Idem.

Seated calf raise & rotary curl & single leg calf raise

Leg press bleef maar bezet dus uiteindelijk maar single leg calf raises gedaan. Was echter al aardig uitgeput dus ik kwam amper omhoog, al die mensen kijken ook voelde me echt voor lul staan haha :D

Ben overigens inmiddels al 25+kg aangekomen sinds ik begon, zit nu wel behoorlijk veel vet om m'n buik, maar ben desondanks erg blij met het resultaat, hopelijk kan ik binnenkort weer vol trainen zodat dat laagje er snel af kan werken en de echte gains weer kunnen beginnen :)

Terug
Naar boven