MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

mooie trraining daan! Bp pak je de volgende ronde gewoon mee. Armen gaan ook de goede kant op zo te zien.

• Topic Starter Topic Starter
Ja man, mn armen hebben echt maanden "vastgezeten" rond de 36cm maar nu ik wat voorzichtige isolaties heb toegevoegd gaan ze opeens groeien.

Die isolatie oefeningen voor je armen heb je toch nodig. Eigenlijk voor de meeste spiergroepen is isolatie op den duur wel goed om te groeien.

Hm, ook maar eens wat isolatiewerk voor de armen doen dan. Maar meestal heb ik er geen puf meer voor. Goed getraind weer, en nog een Avatar ook nog! (geen idee wie of wat dat is) :)

Nette training bro!

die tennisbal houd ik erin, hoop dat het voor jou ook goed werkt;)!

Die isolatie oefeningen voor je armen heb je toch nodig. Eigenlijk voor de meeste spiergroepen is isolatie op den duur wel goed om te groeien.

Meh dat vraag ik me af, maar voor biceps hebben er wel profijt van aangezien die niet echt gepakt worden met alleen de compounds.

Hm, ook maar eens wat isolatiewerk voor de armen doen dan. Maar meestal heb ik er geen puf meer voor. Goed getraind weer, en nog een Avatar ook nog! (geen idee wie of wat dat is) :)

Zou er ook mee oppassen hoor, ik merkte meteen dat het m'n compounds beïnvloedde (alhoewel dat ook deels door de DB SP kwam omdat die meer triceps dominant is als ohp). Thnx! (dat is archer)

thnx brah

die tennisbal houd ik erin, hoop dat het voor jou ook goed werkt;)!

Doet iig wel goed zeer :p maar ben bang dat er misch toch iets meer aan de hand is

Pfff en ik kan doen wat ik wil, ze groeien niet ..

Ja maar jij bent ook geen ecto meer :rolleyes: beginnersgains ftw!

BAM! en het is weer raak hoor, potverdomme!

Voelde na het squatten al dat m'n rug heel stijf was, vervolgens verder getraind en na de standing ab pulldowns leek het net of de spanning was verdwenen, eenmaal terug in de kleedkamer echter weer last van de pijn die ik nu al zo vaak heb gehad, voel m nu ook weer uitstralen naar m'n (met name) m'n linker been (glute hamstring kuit)...

Even afwachten hoe erg het morgen is (pijn is mild), sowieso de fysio bellen & anders nog de dokter. Hopelijk kan ik weer snel verder, maar als ik weer opnieuw moet beginnen (of het gebeurd weer).... :(

Zal zometeen training nog ff posten.

Laatst bewerkt:
Training:

Erg lichte training maar krijg het dus toch voor elkaar om m'n rug weer te vernken...

Squat

3x8 50kg

Zat erg te kloten met m'n techniek, vooral of nou wel of niet de squat initieer door met m'n kont naar achteren te gaan. Voelde tijdens het squatten goed, wel vermoeiend omdat ik erg snel achter elkaar ging, maar voorderest goed... achteraf dus een hele stijve rug.

Overhead press

3x5 35kg

Wou eigenlijk hoger, maar dat ging dus niet vanwege m'n rug. Voelde ook pijntje in m'n onderrug bij deze.

Pendlay row

3x8 50kg

Erg snel achter elkaar, hier voelde ik helemaal niks met m'n rug.... maar misch toch teveel?

Chinups

2x6 BW -20kg

Moe van de de rows

Standig ab pulldown

15x 30kg
15x 35kg

M'n rug voelde een stuk beter na deze oefening, maar minuutje later was het dus mis :(

Laatst bewerkt:
Nette training toch gezien je nog herstellende ben. wel k*t dat je weer last heb gekregen van je rug. STERKTE

Klote Daan. Je wordt wel op de proef gesteld. Sterkte ermee!

Jongens heb (wederom) jullie hulp even nodig.

Ik zag het gister ff niet meer zitten, maar met niks doen schiet ik ook niks op natuurlijk. Ga daarom een tijdelijk, onderrug vriendelijk, UB/LB schema maken.
Zo kan ik hoop ik al die shit rond m'n rug kan rectificeren, ondertussen wel progressie maken en eindelijk de cut in zetten!

Klik hier voor m'n trainingschema topic.

Laatst bewerkt:
Daantje ,op welke plekken had je allemaal triggerpoints dan?

Onderrug bij S1 L5 L4. Bij m'n heupen... Ehm vooral gluteus minimus (en ik geloof ook gluteus medius) verder ook midden/onder gluteus maximus. En onderaan mn kont, dus dat is nog een keer gluteus maximus of m'n hamstrings.

Hoe moet jij die thuis behandelen?
Heb er 1tje rechterbovenkant van bil/heup zitten zeer iritant , zou m wel ff willen behandelen maar weet niet hoe:P

Dat is medius en/of minimus. Het eerste wat je kan doen is een tennisbal tussen jouw een muur en een glutes (je kan de bal in een sok doen als hij blijf vallen) doen en dan rollen over de pijnlijke plek, beetje zoals dit:

http://www.youtube.com/watch?v=xKtGLQW5pwU
En dan blijven herpositioneren totdat je de pijnlijke plek vind). afhankelijk van hoe stijf de spier is kan dat behoorlijk pijn doen & als je hem echt goed raakt kan je hem ook door je hele been voelen schieten.

Wat stretches erbij zijn ook een goed idee.

Bv.: kruis je benen (ik geloof je linker over je rechter) en buig naar voren alsof je je hamstrings stretched, alleen dan wel met een rechte rug

Ga op je rug liggen, met gestrekte benen & haal je rechter knie naar je linker borst toe (met je knie volledig gebogen, dus je hiel raakt je hamstrings aan).

Ga zitten en leg je rechtervoet over je linkerknie (zoals je mensen ook wel eens ziet zitten, dus niet benen over elkaar maar daar tussen in) en leun (met rechte rug) naar voren.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Laatst bewerkt:
Dat is medius en/of minimus. Het eerste wat je kan doen is een tennisbal tussen jouw een muur en een glutes (je kan de bal in een sok doen als hij blijf vallen) doen en dan rollen over de pijnlijke plek, beetje zoals dit:

http://www.youtube.com/watch?v=xKtGLQW5pwU
En dan blijven herpositioneren totdat je de pijnlijke plek vind). afhankelijk van hoe stijf de spier is kan dat behoorlijk pijn doen & als je hem echt goed raakt kan je hem ook door je hele been voelen schieten.

Wat stretches erbij zijn ook een goed idee.

Bv.: kruis je benen (ik geloof je linker over je rechter) en buig naar voren alsof je je hamstrings stretched, alleen dan wel met een rechte rug

Ga op je rug liggen, met gestrekte benen & haal je rechter knie naar je linker borst toe

Ga zitten en leg je rechtervoet over je linkerknie (zoals je mensen ook wel eens ziet zitten, dus niet benen over elkaar maar daar tussen in) en leun (met rechte rug) naar voren.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Kijk daar heb ik wat aan !
Ja ik was al begonnen met een tennisbal, lijkt wel alsof het 1 grote triigerpoint plek is echt pijnlijk :p
Stretchen helpt ook? dat wist ik niet. Meteen ff proberen haha
bedankt man en sterkte nog ! iK Hoop snel weer wat harde trainingen van je te lezen

Balen Daan, neem je tijd om te herstellen!

Balen Daan, neem je tijd om te herstellen!

Ja man suck balls... maar goed.
Heb jij nog ideeën voor m'n trainingsschema?
Jij hebt als ik me niet vergis ook tijdje met onderrug pijn gezeten (of beeld ik me nu dingen in) en iig bulgarian split squats gedaan.
Dus je expertise met beide onderwerpen zou erg welkom zijn! :o

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 00:14 ----------

Kijk daar heb ik wat aan !
Ja ik was al begonnen met een tennisbal, lijkt wel alsof het 1 grote triigerpoint plek is echt pijnlijk :p
Stretchen helpt ook? dat wist ik niet. Meteen ff proberen haha
bedankt man en sterkte nog ! iK Hoop snel weer wat harde trainingen van je te lezen

Haha ja ken het gevoel, alleen bij mij is bijna alles 1 grote triggerpoint :p

Bedankt bro, ga m'n best doen ;)

P.S. als de pijn na 1 week niet veel beter is zou ik ff een afspraak maken met de fysio voor dry needling, doet wel behoorlijk pijn als er veel spanning zit, maar het is dan, als alles voorderest wel goed is, in 1x weg.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven