XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

Lekker dan dat het allemaal al weer wat soepeler aanvoelt!
Hopen dat je zo heel rustig weer op kunt bouwen.
Sorry, maar het is me zo langzamerhand niet helemaal meer duidelijk waar je allemaal last van hebt :P

Schouder en triggerpoints rondom de heup/benen/onderrug?

En wat is er allemaal al over bekend? Al een afspraak gemaakt bij de doc?

Om met Dinky te spreken: Als je niet kan doen wat je wil, moet je doen wat je kan. Goed bezig!

• Topic Starter Topic Starter
Nette training hoor Daan. Kan me ook voorstellen dat als je nog problemen heb met je rug rdl niet echt lekker aan voelt je gebruik toch je rug met het zakken

Ja vreemde is het gewicht wat ik gebruikte was echt vederlicht het voelde niet eens of ik maar enige inspanning moest leveren, maar nu toch behoorlijk stijve rug :(

Lekker dan dat het allemaal al weer wat soepeler aanvoelt!
Hopen dat je zo heel rustig weer op kunt bouwen.
Sorry, maar het is me zo langzamerhand niet helemaal meer duidelijk waar je allemaal last van hebt :P

Schouder en triggerpoints rondom de heup/benen/onderrug?

En wat is er allemaal al over bekend? Al een afspraak gemaakt bij de doc?

Haha ja, ik heb ook echt van een 100 dingen last :o het is vooral een slechte rug & knieën en die hebben o.a. tot gevolge dat ik een hele hoop stijve spieren/triggerpoints heb. Schouders gaat naar mijn idee iets beter nu.

Ik heb al aantal een afspraak met de doc gemaakt & een foto gemaakt maar daar was niets op te zien (hij zocht naar een discopathie). Ga zometeen nog een afspraak maken om te kijken wat nu de volgende stap is.

Om met Dinky te spreken: Als je niet kan doen wat je wil, moet je doen wat je kan. Goed bezig!

Bedankt :)

Buikpijnnnn... aaarghh :( liep vrijwel de hele training krom, maar goed opzich toch nog lekker kunnen trainen.

Bench Press

3x6 66,5kg (VPR i guess)

DB row

4x8 26kg

Heb het idee dat ik bij deze oefening meer tegengehouden word door m'n conditie, dan door m'n kracht voel m'n spieren nou niet echt vermoeien, maar m'n algeheel wel.

Incline bench press

3x8 50kg

Voor het eerst dat ik deze oefening doe. Vind het opzich lekkere oefening, lekker intensief vergeleken met normale BP. Voelde wel het een en ander knakken in m'n schouder. Had deze overigens 10 reps moeten doen maar dat was ik vergeten :rolleyes:

Chinups

10/10/8 BW -35kg

Zat nog eens aan m'n lats te voelen en het verschil is echt niet normaal groot, rechts heb ik een ... lat spread.. en links gewoon niet. Verklaart misschien ook waarom m'n linker schouder zo raar doet bij deze oefening. High reps chinups zijn trouwens echt slopend. Verzuur al vanaf rep 5.

Lateral raise

3x10 4kg

eerste keer dat ik deze deed hem nog niet helemaal goed door, voel m'n rug ook meteen stijf trekken.

DB shrugs

3x10 22kg

Moet denk ik een andere oefening zoeken want deze gaat voor geen meter, alleen maar pijn in m'n nek

Triceps extension

2x15 14kg

Barbell curl

2x10 27,5kg

K*t barbell, volgende keer gwn weer ez-bar

Wrist roller

Buuuuurrrrnnnnn

Wrist curl

Cardio cross walker

25min, hartslag 135-140

Is als het goed is de goede hartslag range, maar heb er niet zoveel verstand van dus feel free to correct me. Had overigens op het eind nog griezelig veel energie over. Voelde alsof ik nog uren door kon blijven cardioen.

DB row

4x8 26kg

Heb het idee dat ik bij deze oefening meer tegengehouden word door m'n conditie, dan door m'n kracht voel m'n spieren nou niet echt vermoeien, maar m'n algeheel wel.
Meer rust tussen de sets? mss te weinig rust gepakt?
DB shrugs

3x10 22kg

Moet denk ik een andere oefening zoeken want deze gaat voor geen meter, alleen maar pijn in m'n nek
Doe je hem ook zeker weten goed? kijk anders even op http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/dumbbell-shrug voor exacte form.

dumbbell row moet je Tel wachten boven langzaam zakken, zorg dat je elleboog goed langs je zij gaat en je dumbbell hoog op trekken, en je spieren aanspannen, ik heb er soms ook last van

Misschien kan je shurgs omwisselen met upright rows of barbell shurgs?

Meer rust tussen de sets? mss te weinig rust gepakt?

Doe je hem ook zeker weten goed? kijk anders even op http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/dumbbell-shrug voor exacte form.

Rust heeft er volgens mij niks mee te maken, merk het bij de eerste set al. Form van shrug is volgens mij ook goed, maar kan geen kwaad om nog eens te kijken.

dumbbell row moet je Tel wachten boven langzaam zakken, zorg dat je elleboog goed langs je zij gaat en je dumbbell hoog op trekken, en je spieren aanspannen, ik heb er soms ook last van

Misschien kan je shurgs omwisselen met upright rows of barbell shurgs?

Ik deed de row zoals uitgelegd in dit artikel: http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/deconstructing_the_dumbbell_row

Ik zie alleen dat ik wel ontzettend overdreef (veels te grote ROM) omdat de grens tussen een goede row en een '''bad scapular retraction'' erg klein is. Ik trek hem nog voorbij m'n zij. Dus als ik nu stop bij m'n borst moet ie misch al beter gaan.

Upright rows schijnen echt killer voor je schouders te zijn dus die doe ik liever niet, barbell shrugs zijn misch wel een optie. We hebben zo'n deadlift apparaat in de sportschool en daar zie ik mensen ook vaak shrugs mee doen (of anders in de smith). Is kijken.

Oeps natuurlijk dit is 1tje die op een bankje doet ik doe meestal de schuine variant ,klopt met normale is hoog niet echt goed .

Vandaag weer ff m'n armen gemeten, reageren echt goed op de extra training. Rechter zit nu over de 38cm (dus dat is 1cm erbij sinds een week (en 2+ cm sinds ik begon met armen trainen een paar weken geleden)). Gewicht zit nu rond de 93kg maar het blijft wel lastig. Hij lijkt nu al een paar weken erg langzaam te gaan, maar sommige dagen schiet ie weer halve kg omhoog, om daar vervolgens te blijven.....

Gaat vanzelf weer de goede kant op... Je hebt wel erg veel en vaak last van alles en nog wat :p

Gaat vanzelf weer de goede kant op... Je hebt wel erg veel en vaak last van alles en nog wat :p

Haha ja. Vandaag nog bij de huisarts geweest voor m'n rug & aangezien alles in orde was op de foto zij hij dat het gewoon door m'n lengte komt. Ik vind dat zelf een beetje lastig te accepteren, aangezien je hier toch veel lange mensen ziet squatten & deadliften... maar goed. Heb jij geen last van je rug?

Haha ja. Vandaag nog bij de huisarts geweest voor m'n rug & aangezien alles in orde was op de foto zij hij dat het gewoon door m'n lengte komt. Ik vind dat zelf een beetje lastig te accepteren, aangezien je hier toch veel lange mensen ziet squatten & deadliften... maar goed. Heb jij geen last van je rug?

Ik weet precies hoe je je voelt en Ja ik heb ook altijd overal pijntjes.
Loop al jaren met shinsplint rond, al aantal keer pijntjes in de rug, stijve nek noem het maar op.

Haat het om te stoppen maar soms kan het even niet anders hé, zal dan toch de lengte zijn ???

Zo dan, die armen gaan niet normaal snel vooruit,
Daarvoor nooit goed getraind?

Ik weet precies hoe je je voelt en Ja ik heb ook altijd overal pijntjes.
Loop al jaren met shinsplint rond, al aantal keer pijntjes in de rug, stijve nek noem het maar op.

Haat het om te stoppen maar soms kan het even niet anders hé, zal dan toch de lengte zijn ???

Oke jij hebt het dus ook, is klote man. lang zijn sucks :( haal maar troost uit het feit dat ik uiteindelijk iedereen dwarf, maar goed jij deadlift & squat gewoon dus er is nog hoop voor mij :)

Zo dan, die armen gaan niet normaal snel vooruit,
Daarvoor nooit goed getraind?

Nee, nooit getraind. Ik heb zo verschrikkelijk veel vertragingen gehad, dat ik steeds niet verder kwam dan eventjes opbouwen. Volgens SS voeg je pas isolaties toe naar een paar maanden van goed trainen, dus ik vond het nooit nodig. Ben nu ongv. een maand geleden begonnen met wat voorzichtige extra isolaties en nu een week iets meer, en daar reageren ze erg goed op (ik zat maanden lang vast op 36cm). Alhoewel het vooral m'n triceps lijken die groter worden, biceps not so much.

Oke jij hebt het dus ook, is klote man. lang zijn sucks :( haal maar troost uit het feit dat ik uiteindelijk iedereen dwarf, maar goed jij deadlift & squat gewoon dus er is nog hoop voor mij :)

Haha tuurlijk. Nu lekker opbouwen hoe sterker je word hoe minder last je van pijntjes zal krijgen :cool: Keep on dwarfing haha

Sta ik in de sportschool, kom ik erachter dat ik m'n traningskleren was vergeten, kon ik weer terug :rolleyes:

LB

Bulgarian split squat

4x8 18kg

Damn wat is deze oefening intensief, zet meteen de toon voor de rest van de training

Romanian deadlift

20/30/40/50kg

Reps niet onthouden, vooral op gevoel. ging al beter als de vorige keer, wel weer erg stijve rug.

Seated sled leg press (narrow stance)

4x10 100kg

Per ongeluk setje teveel gedaan. Moet je overigens bij deze oefening nou wel of niet je benen strekken?

Leg curl

3x10 50kg

Toe press

4x8 90kg

Easy, opeens grote vooruitgang hier.

Smith seated calf raise

4x8 80kg

Weer verkeerd aantal sets en reps gedaan :duh:

Incline leg hip raise & crunches (met onderrug op de grond)

3x15 & 3x20 (met pause&hold)

Been omtrek na training 65cm

Lekkere training man gaat goed zo!

Mooie training! Bij die leg press moet je je benen volgens mij niet helemaal doorstrekken, maar heel ietsje gebogen houden. Toe Press is grappige naam trouwens, krijg je heul gespierde tenen van. :)

Wat rozijntjes PWO genomen, wat zijn die dingen zoet zeg.

Bench press

6/6/4 67,5kg fail:(

DB Row

4x8 28kg

Easy, roei nu meer vanuit m'n ellebogen voel daarom m'n lats beter (en ook minder moe), maar ze worden nog steeds niet gesloopt. Volgende keer weer verhogen.

Shoulder press

3x10 12kg

Chinups

11/10/8 BW -35kg

Die eerst set ging heel erg makkelijk, waarschijnlijk omdat ik meer op m'n lats focusde.

DB pullover

3x10 22kg

Merk hier die inbalans tussen links en rechts wel enorm

Rear delt flye

10/9/8 7kg

Te zwaar, 6kg was bezet.

Tricpes extension

12/15 16kg

Barbell curl

2x12 10kg + stang

Weet niet hoeveel de stang weegt, schat 12,5kg of 15kg. Is iig meer dan wat ik met ezbar curl.

Gewicht vanochtend opeens weer halve kg omlaag (92,6kg).... confused???

---------- Post toegevoegd Tue 26 Mar 2013 om 21:49 ----------

Lekkere training man gaat goed zo!

thnx :) ja wel lekker om ff zonder blessures te kunnen trainen, hopelijk is rdl volgende week ook op niveau en dan gaan we cutten

Mooie training! Bij die leg press moet je je benen volgens mij niet helemaal doorstrekken, maar heel ietsje gebogen houden. Toe Press is grappige naam trouwens, krijg je heul gespierde tenen van. :)

Thnx. Haha ja sinds ik m'n tenen train maak ik de gains van m'n leven.

Laatst bewerkt:
Mooie training weer Daan maar 1 set db liggen in de gym dan je kan ook altijd de cable side raise doen he mocht je nog is niet de juiste Db kunnen pakken.

Terug
Naar boven