MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Lekkere training! mooi dat dumbbell row goed gaat nu!, doe zelf ook met je elleboog rowe voelt stukker fijner.

Kijk deze boy eens hard gaan! Nee echt, netjes bro ;)
Gains will be made! En gaat goed met cardio? Je ziet in ieder geval in de goeie hartslag range. Alleen wat meestal fijner werkt, is om soms even je hartslag flink op te voeren. Dat zorgt ervoor dat je metabolisme een boost krijgt en dus meer verbrand als je op je luie gat tv zit te kijken. Meestal doe ik 5 minuten 135/140, dan 5 minuten veel hoger, 5 minuten 135/145 en dan weer proberen 5 minuten veel hoger. Is goed voor je conditie, maar ook goed voor je verbranding!

Gaat lekker Daan, son i am proud

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training weer Daan maar 1 set db liggen in de gym dan je kan ook altijd de cable side raise doen he mocht je nog is niet de juiste Db kunnen pakken.

Thnx! ja had gekund maar heb niet zo'n grote pet op van al die machines, vind ze alleen maar vervelend.

Lekkere training! mooi dat dumbbell row goed gaat nu!, doe zelf ook met je elleboog rowe voelt stukker fijner.

Thnx! ja merk hem meteen een stuk beter, ga volgende keer denk ik 32kg proberen.

Kijk deze boy eens hard gaan! Nee echt, netjes bro ;)
Gains will be made! En gaat goed met cardio? Je ziet in ieder geval in de goeie hartslag range. Alleen wat meestal fijner werkt, is om soms even je hartslag flink op te voeren. Dat zorgt ervoor dat je metabolisme een boost krijgt en dus meer verbrand als je op je luie gat tv zit te kijken. Meestal doe ik 5 minuten 135/140, dan 5 minuten veel hoger, 5 minuten 135/145 en dan weer proberen 5 minuten veel hoger. Is goed voor je conditie, maar ook goed voor je verbranding!

Thanks brah! Heb tot nu toe nog maar 1x cardio gedaan :p maar ik ga vrijdag weer half uurtje doen.... maar wat jij doet is een soort van HIIT dan? Zat daar ook aan te denken, maar ik dacht dat het beter was om je hartslag op 70% te houden omdat je anders spieren gaat afbreken (ipv. vet) + m'n metabolisme verhogen zie ik dus echt niet zitten :p wordt nu al gek van al dat vreten, blij als ik straks 2 maanden lang beetje normaal mag eten :D

Gaat lekker Daan, son i am proud

I know dude. Maar is idd een beetje HIIT, maar ik zorg dat ik voor de training altijd iets van eiwitten heb ingenomen (gekookte eieren/tonijn) Het valt dan echt wel mee met spierverlies, merk ik eigenlijk niks van. En ik zorg dat ik mijn eetlust beetje bedaar door groene thee en de Dexaprine zorgt er ook voor dat ik minder eetlust heb :). Toen ik telkens 20 minuutjes na de training even wat cardio deed, merkte ik na een week al echt verschil bij de spiegel en op de weegschaal ;)

Netjes, nog eventjes en dan ga ik ook beginnen.

Beetje lui geweest de laatste tijd en niet goed gestretcht & gefoamroled.

Bulgarian split squat

4x8 20kg

Op de linker bovenkant kan van m'n linker voet zit, wat lijkt op een overbelaste pees ofzo. Doed erg pijn als ik m'n voet strek, en dus kan linkerbeen amper mee doen als het het achterste been is. Eerst niet zo'n probleem maar nu de gewichten zwaarder worden(en m'n techniek beter) is dat toch lastig. Had daardoor ook op het einde iets verrekt in m'n lies/adductors.

Romanian deadlift

4x8 60kg

Merkte hier dat ik niet gestretcht/gerold had, raar gevoel in m'n rechter heup.

Seated sled leg press (narrow stance)

3x10 110kg

Leg curl

3x10 52,5kg

Toe press

4x8 100kg

Echt lastig om all out te gaan bij deze oefening, die 3 min rust is ook veels te veel.

Seated calf raise

3x10 80kg

Incline leg hip raise + crunches

Ik moet ff een betere manier vinden om die hip raises te doen, want nu verlies ik m'n grip eerder dan dat m'n buikspieren moe worden.

Lekkere training Daan.

Dankje kerel :)

Ik ken dat, een paar dagen niet rollen uit luiheid/tegenzin, en alles gaat weer vastzitten. 't Is net als tandenpoetsen, niet leuk, maar als je het laat krijg je spijt. Ik probeer nu in elk geval iedere dag even met de tennisbal te rollen. Lekker bezig verder!

Pittige split squats Daan, fijne oefening he?

Sterke training, doe je ook warming up, bijvoorbeeld cardio?

Weinig energie vandaag. M'n opa is vanmorgen overleden, dus ik zat even totaal ergens anders. Uiteindelijk wel gaan trainen, toch wel even lekker, ontspannen, hoofd leeg maken.

BP

6/6/4 67,5kg

DB row

4x8 32kg

Incline BP

3x10 45kg

Chinups

10/10/8 BW -35kg

DB shrugs

3x10 22kg

Lateral raises

3x10 5kg

Triceps extension

2x12 18kg

Barbell curl

10kg + stang

Wrist roller & wrist curl

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 22:45 ----------

Ik ken dat, een paar dagen niet rollen uit luiheid/tegenzin, en alles gaat weer vastzitten. 't Is net als tandenpoetsen, niet leuk, maar als je het laat krijg je spijt. Ik probeer nu in elk geval iedere dag even met de tennisbal te rollen. Lekker bezig verder!

Dankje :)

Pittige split squats Daan, fijne oefening he?

Thnx, ja erg lekkere oefening, echt slopend die dingen. Hopelijk kan ik volgende week volle bak als m'n enkel beetje hersteld.

Sterke training, doe je ook warming up, bijvoorbeeld cardio?

Dankje, ja ik doe altijd 5min crosswalker om te beginnen, speciale warming up voor m'n schouders en verder warm ik altijd eerst op lichtere gewichten voordat ik aan werkgewicht begin.

Laatst bewerkt:
Sterkte met het verlies Daan.

Mooi dat je training je helpt om je hoofd leeg te maken. Sterke training nog man.

Gecondoleerd Daan. Goed dat je bent gaan trainen.

Gecondoleerd, met het verlies van je opa.
toen mijn moeder overleed ging vaak naar sportschool om even wat afleiding tezoeken.
Sterkte

Gecondoleerd en sterkte Daan met het verlies van je opa..

Ff een tijdje weggeweest, gelukkig vandaag nog een training in kunnen passen. Donderdag kan ik waarschijnlijk weer niet dus dat is een hele week zonder benentraining

Bench Press

6/6/5/4 67,5kg

Wat heb ik toch een hekel aan deze oefening weer een fail... volgende keer misch reset.

DB row

3x8 34kg

Nu toch wel op een gewicht dat het m'n techniek negatief begint te beïnvloeden

DB SP

3x12 12kg

M'n traps hebben het met zoveel reps moeilijker dan m'n schouders, voel alleen een burn in m'n traps.

Chinups

10/9/7 BW -30kg

DB pullover

3x12 22kg

Rear delt flyes

3x10 6kg

Deze keer wel gehaald :)

Triceps extension

15/12 18kg

Ez bar curl

15/12 12,5kg + stang

Lateral raises

vooral voor techniek met licht gewicht nog wat lateral raises gedaan (en ook beetje omdat de DB SP dat imo niet genoeg doet).

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 20:54 ----------

Gecondoleerd en sterkte Daan met het verlies van je opa..

Gecondoleerd, met het verlies van je opa.
toen mijn moeder overleed ging vaak naar sportschool om even wat afleiding tezoeken.
Sterkte

Gecondoleerd Daan. Goed dat je bent gaan trainen.

Sterkte met het verlies Daan.

Mooi dat je training je helpt om je hoofd leeg te maken. Sterke training nog man.

Dankjewel jongens :)

Laatst bewerkt:
Mooie training Daan. Wat was je doel op de Bp hier volume?

3x6 of liever 4x6, beetje onduidelijk of ik nou 3 of 4 moet met dit schema.

Terug
Naar boven