Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

3x6 of liever 4x6, beetje onduidelijk of ik nou 3 of 4 moet met dit schema.

Je moet niks reps en sets staan niet vast is een persoonlijke keuze kijk het even aan ga je er niet goed verander je je sets een reps heb zelf tijdje heel hoog in reps gezeten en nu meer mee tijdelijke split door tijd gebrek 3x8 in werk sets.

• Topic Starter Topic Starter
Nee klopt lyle geeft ook 3 tot 4 sets aan, kijken hoe je je zelf voelt, maar vind het altijd beetje onduidelijk omdat ik in principe altijd die extra set erbij kan doen (of ik dan faal of niet).

Gecondoleerd nog!

Je zet wel lekkere trainingen neer. Hoe zit het nu met de pijntjes? Al minder last? Want de trainingen lijken op papier meer solide dan eerst, of is dat slechts schijn?

Goed doorbikkelen jongen! Wat is nu je doel? Bulken tot een bepaald gewicht ofzo?

Nog gecondoleerd kerel!

Maar wel nog mooie trainingen man! :)

Vandaag m'n opa begraven, nog wel gaan trainen... maar man o man wat was ik moe, hele week was erg vermoeiend, dus ik was echt compleet uitgeput. Moest op een gegeven moment bijna overgeven. Daarom aantal sets maar ietsjes omlaag gegooid. Enkels voelen wel beter, maar knieën doen wel niet normaal veel pijn, ik kom amper de trap nog af. Gelukkig merk ik daar tijdens het trainen weinig van.

Bulgarian split squat

3x8 22kg

Na het eerste been stond ik al te hijgen alsof ik net 10km had gesprint

Romanian deadlift

3x8 70kg

Deze hele week behoorlijk verwaarloosd qua stretchen/rollen dus was niet erg prettig

Seated sled leg press

2x10 120

Leg curl

2x12 52,5kg

Pijnscheuten in m'n knieën, eens kijken of ik deze op een andere manier kan.

Toe press

4x8 110kg

Lukt me maar niet om echt hard te gaan (met full ROM) op deze oefening

Seated calf raise

3x10 90kg

Verschillende crunches

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 22:06 ----------

Gecondoleerd nog!

Je zet wel lekkere trainingen neer. Hoe zit het nu met de pijntjes? Al minder last? Want de trainingen lijken op papier meer solide dan eerst, of is dat slechts schijn?

Goed doorbikkelen jongen! Wat is nu je doel? Bulken tot een bepaald gewicht ofzo?

Dankje man. Pijntjes gaan beter ja, heupen, rug pretty much hersteld. Knieën zijn wel echt helemaal naar de klote op het moment. Trainingen zijn vooral meer volume en oefeningen nu, en ik wordt nu niet belemmerd door m'n rug dus daarom ziet het er nu beter uit. Doel heb ik niet echt. Ik ga nu nog een week door met bulken om m'n LB training echt op goed niveau te krijgen en dan ga ik langzaam verlagen om te cutten. Wil niet al te diep gaan want daar heb ik gwn de massa niet voor, hoef ook geen six pack, maar mag wel aardig wat vet vanaf.

Nog gecondoleerd kerel!

Maar wel nog mooie trainingen man! :)

Dankje bro :)

Laatst bewerkt:
Nog een nette training gezet. Is wel te begrijpen dat je nu zo moe bent is vast een zwaar week geweest met het verlies en afscheidt nemen van je opa nog veel sterke met het verwerken.

Iets meer energie vandaag, maar nog niet helemaal. Gewicht is nu al tijden behoorlijk stabiel dus kcal iets omhoog gegooid. Had vanavond ook geen tijd om nog te koken dus één dikke cheatmeal gepakt, big tasty & 3 chocolate cookies :o

Bench Press

6/6/6/5 67,5kg (laatste spot)

Aargh wat haat ik deze oefening toch. Wel eindelijk die 3x6 gepakt, maar ik mis echt de mind muscle connection om echt tot het gaatje te gaan. Zit een beetje te denken of ik deze nou moet resetten of niet, hoort geloof ik niet bij m'n programma, maar progressie gaat hier echt heel langzaam pak elke training er steeds maar 1 rep bij op de derde set.

DB row

4x6 36kg

Makkie, achteraf had ik makkelijk 4x8 kunnen doen. Moet binnenkort ben ik bang wel weer aan de barbell rows beginnen want onze dumbbells gaan maar tot 40kg.

Incline BP

10/9/8 50kg

Chinups

10/10/9 bw -30kg

Lateral raise

4x10 4kg

Hier mis ik echt compleet de mind muscle connection, gaat voor geen meter

Triceps extension

2x12 20kg

Barbell curl

15/11 10kg + stang

DB shrugs

3x12 22kg

Gaat al beter, geen pijn meer en ben me wat beter bewust van m'n ROM

Wrist roller & wrist curl

Had na de BP pijn in m'n pols dus die curls moest ik al snel mee stoppen.

Cardio 21min 135 -140

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 23:41 ----------

Nog een nette training gezet. Is wel te begrijpen dat je nu zo moe bent is vast een zwaar week geweest met het verlies en afscheidt nemen van je opa nog veel sterke met het verwerken.

Dankje kerel :)

You sick c*nt! Met je DB rows van 36kg en als note: makkie. Verdomme gek. Nice bro!

Kan je met die BP niet eerder omhoog nu je 3x6 hebt? En dan bv reps 6/4/3 en dat dan weer opbouwen naar 3x6?

You sick c*nt! Met je DB rows van 36kg en als note: makkie. Verdomme gek. Nice bro!

Hahaha bedankt bro! :D

Nette training hoor. Bij je bp kan je best wel wat omlaag om aan je mind muscle connectie te werken. Mooi filmpje ervan is http://www.youtube.com/watch?v=CdhTxo_pTZU&feature=youtube_gdata_player

En vind je Db row echt sterk.

Ga ik denk ik ook doen. En bedankt! volgens mij heb ik hier wel wat aan.

Kan je met die BP niet eerder omhoog nu je 3x6 hebt? En dan bv reps 6/4/3 en dat dan weer opbouwen naar 3x6?

Nee ik hoor eigenlijk binnen de 6 - 8 rep range te werken en dan vanaf 6 naar 8 opbouwen. Ik denk dat ik volgende keer ietsjes lager ga dan en dan op 8 reps doen. Borst kan wel wat verandering/stimulatie gebruiken want m'n sternal head wordt nu imo te weinig getraind, is denk ik ook waarom progressie nu zo langzaam is want ik voel amper spierpijn in die spier. Misch een idee om flyes toe te voegen ofzo maar volgens mij heb ik dan veels te veel oefeningen (bij SS had ik natuurlijk ook de dips, nu heb ik alleen BP voor sternal).

Inderdaad een goed filmpje! Zo doe ik de BP ook :)

Ja klopt maar als je goed kijk zie je wel hoe hij zijn Bp doet een je ziet ook goed wat hij bedoelt met squeeze your chest. Doet hij met alle oefeningen en spieren probeer het maar is als je het goed doet heb je spierpijn als een gek!

Buikpijnnnnnnn!! aaarghh.... Liep echt helemaal krom, leek ff alsof ik n blinde darm ontsteking had, maar toen ik eenmaal thuis ging liggen ging het wel weer.

Bulgarian split squat

4x6 24kg

Makkelijk, dacht dat ik weer helemaal wit zou staan van de uitputting maar dat was niet zo had achteraf makkelijk 4x8 kunnen doen. Bij deze nog geen buikpijn.

Romanian deadlift

3x8 75kg

Vanaf hier dus enorme buikpijn. Oefening zelf ging wel, wel echt een raar gevoel in m'n rechterheup (hamstring & glute) dus die ff goed stretchen en rollen. Had hem bij de laatste twee reps echt vast in m'n vingertoppen :p misschien maar eens met mixed grip beginnen.

Seated sled leg press (narrow stance)

3x11 120kg

Leg curl

10/10/8 55kg

Blijf m k*t vinden voor m'n knieën

Toe press

4x8 120kg

Seated calf raise

3x10 100kg

Verschillende crunches

Laatst bewerkt:
Nette training Daan. Split squat gaat ook al lekker.

Nette training, die split squat ga ik ook eens proberen voel je die goed branden in je quads?

Nette training Daan. Split squat gaat ook al lekker.

Bedankt :) ja gaat aardig.

Nette training, die split squat ga ik ook eens proberen voel je die goed branden in je quads?

Bedankt. Hangt er helemaal van af hoe je hem doet, hoeveel reps en hoe goed je techniek is. Hoe verder je voet naar voren zet hoe meer hip/ham dominant hij wordt. Toen ik ze eerst deed voelde ik ze wel behoorlijk branden ja, maar nu ik wat zwaarder begin te gaan leer ik meer m'n achterste been en heupen te gebruiken dus dan valt het wel mee.

Het is iig een behoorlijk masochistische oefening zeker als je hoog in reps gaat & je voet verhoogd :p

Lekker bezig Daan! Heel mooi hoe je je training hebt aangepast zonder Sq/DL en gewoon flink doorgaat!

mooie trainingen en goeie vooruitgang!

hoe voer je je dumbbell rows uit? spliq squat is echt wel nice!

Terug
Naar boven