AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Lekker bezig Daan! Heel mooi hoe je je training hebt aangepast zonder Sq/DL en gewoon flink doorgaat!

Bedankt :)

mooie trainingen en goeie vooruitgang!

hoe voer je je dumbbell rows uit? spliq squat is echt wel nice!

Ha bedankt man! Ik doe ze zoals deze meneer:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QlOkk9lH6Po

Prachtig filmpje!

@ontopic : Lekkere trainingen, Daan. En ben er mee eens mooie rows !

Bedankt bro ;)

Weinig energie vandaag, rond de training was het wel iets beter maar niet veel... Ook veel moeite vandaag om m'n eten weg te werken, halve dag bezig met eten, nu ook weer....

BP

8/8/7/5 65kg

Gewicht ietsjes verlaagd en hoger in reps gaan zitten om sternal head ff wat meer te stimuleren. Niet zo goed gegaan zoals ik zou willen erg shaky (zie weinig energie).

DB row

3x8 36kg

Hmm hier merkte ik helemaal dat ik moe was, vorige keer draaide ik me hand niet om voor 6 reps maar daar moest ik nu al m'n best voor doen (+ nog 2), dus die vierde set maar niet gedaan.

DB SP

3x10 14kg

Aan het einde last van me schouder

Chinups

10/10/7 BW -30kg

DB pullover

3x10 24kg

Hier helemaal gaar gevoel in m'n schouder

Rear delt flyes

3x12 6kg

Triceps extension

13/12 20kg

Barbell curl

12/10 12,5kg + stang

Toch nog een nette training. Misschien volgende keer als je je niet fit voelt iets van een pre wo gebruiken ofzo.

Lekker die DB Rows!

Nette training! zou verwachten dat je die chin ups zonder -30k? kan doen aangezien je hele sterke dumbbell row hebt

Toch nog een nette training. Misschien volgende keer als je je niet fit voelt iets van een pre wo gebruiken ofzo.

Ja kan op zich wel maar niet zo'n fan van al die toverdrankjes, misch als ik gestopt ben met de Roa. Misch wel een idee om is wat dextrose te nemen, neem nu rozijntjes pwo.

Bedankt Erik :)

Nette training! zou verwachten dat je die chin ups zonder -30k? kan doen aangezien je hele sterke dumbbell row hebt

Ja dat kan ik, maar niet zo veel .
Geloof dat iets van 3x5 deed met full ROM en 3x8 met ietsjes verkorte rom.
Zit nu in de 10 tot 12 rep range dat is toch wel wat heftiger, ik doe nu ook altijd full ROM (en heb natuurlijk wel vrij hoge BW) dus daarom denk ik dat ie toch nog behoorlijk assisted is.
Maar ik sta er af en toe ook weleens van te kijken, zou zelf ook denken dat ik meer zou kunnen maar ik ga echt tot het gaatje met die chins.

Had de laatste tijd beetje het gevoel dat ik niet zoveel progressie meer maakte, maar gisterochtend toch weer 1cm erbij op m'n benen en halve cm op m'n armen 66cm & 38,5 cm.
Komt waarschijnlijk door het vet waardoor alles er steeds minder uit gaat zien, ga volgende week ook beginnen met m'n cut dus ik zal van het weekend ff m'n plan van aanpak posten samen met pics.
zijn paar dingen waar ik nog niet helemaal uit ben dus wel benieuwd wat jullie daarvan vinden..

Ik zit overigens nu al een tijdje met het idee om een extra oefening voor m'n sternal head (pectoralis) toe te voegen omdat die imo echt onderontwikkeld is.
Hij ziet er nu wel oke uit, maar zit behoorlijke laag vet op dus als straks het vet eraf is is dat de spiergroep die echt onderontwikkeld is denk ik.
Ik wou dus op m'n vrijdag UB training nog wat chest dips toevoegen (dan heb ik ook meteen een oefening die wat meer m'n lateral triceps head pakt, want die loopt naar mijn idee ook achter ten opzichte van m'n long head) ik heb alleen al teveel oefeningen dus ik wou die dips dan ipv. triceps extension doen. Zou er dan zo uit zien:

UB2:

BP 3-4/6-8
DB Row 3-4/6-8
Incline BP 2-3/10-12
Chinups 2-3/10-12
Chest Dips 2-3/10-12 (alleen haal ik die reps waarschijnlijk niet dus dat zal eerder 8 worden)
Lateral raise 2-3/10-12
Shrugs 2-3/10-12
Barbell curl 1-2/12-15

(i.p.v.)
BP 3-4/6-8
DB Row 3-4/6-8
Incline BP 2-3/10-12
Chinups 2-3/10-12
Lateral raise 2-3/10-12
Shrugs 2-3/10-12
Triceps extension 1-2/12-15
Barbell curl 1-2/12-15

Laatst bewerkt:
waarom bij beide trainingen dan niet chest dips:) als dat toch het enige verschil is tussen je alternerende ub trainingen?

Oh nee sorry die onderste in m'n vorige post (in het grijs) is niet UB1 hoor, maar dat is m'n huidige UB2. Wou ff het verschil laten zien van m'n verandering :p

M'n UB1 is:

BP 3-4/6-8
DB Row 3-4/6-8
DB SP 2-3/10-12
Chinups 2-3/10-12
Pullover 2-3/10-12
Rear delt flye 2-3/10-12
Triceps extension 1-2/12-15
Barbell curl 1-2/12-15

Thnx! ik zoek alleen een oefening voor lower chest :p

Die oefening lijkt me overigens geen goed idee, ik weet niet of jij dat zo ervaren hebt, maar van wat ik geleerd heb is dat echt een goede manier om je schouders te verkloten.

Thnx! ik zoek alleen een oefening voor lower chest :p

Die oefening lijkt me overigens geen goed idee, ik weet niet of jij dat zo ervaren hebt, maar van wat ik geleerd heb is dat echt een goede manier om je schouders te verkloten.

Dat ligt eraan hoe je het ook uitvoert. Ze zeggen ook wel dat het gevaarlijk is om te doen, maar als je techniek in orde is dan hoef je geen zorgen te maken :rolleyes:

Zijn Chest Dips "gewone" dips? Dus met lichaam rechtop?

Misschien is decline bp of decline dbp een idee? Eventueel kun je ook db pullovers doen, maar chest dips lijkt mij ook een goede oefening!

En weer buikpijn ??? ook weer na de split squat (3de set)... Wel minder deze keer maar nu ik erover na denk gebeurt het volgens mij nooit op UB dag, en vrijwel altijd na die split squats ???

Bulgarian split squat

4x8 24kg

Romanian deadlift

4x6 80kg

Nog steeds raar gevoel in m'n rechterheup/hamstring

Seated sled leg press (narrow stance)

3x10 130kg

Erg moeizaam, zit hier toch wel echt tegen m'n grens aan.

Leg curl

3x10 55kg

Standing calf raise in smith

4x8 80kg

Ging niet geweldig, heb deze vermeden vanwege m'n rug maar hij gaat nu op zich wel. Iemand nog tips hoe ik deze het beste kan doen? hoever moet het opstapje van de bar, houding enz.?

Seated calf raise

3x12 100kg

Verschillende crunches

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 22:09 ----------

Misschien is decline bp of decline dbp een idee? Eventueel kun je ook db pullovers doen, maar chest dips lijkt mij ook een goede oefening!

Is ook een optie ja, maar ik ben dus niet erg goed in al die bench presses dus ik heb liever dips. Heb ook het idee dat dat beter is voor m'n triceps. Pullovers doe ik al, op jouw aanraden :p maar die is toch voor je clavicular head niet sternal...

Maar denken jullie niet dat die extra dips teveel van het goede zijn?

Laatst bewerkt:
Hoezo buikpijn? Gebruik je ook sups?

Nette training Daan wel vervelend dat je iedere keer buikpijn krijg zou zeggen laat die Bulgarian split squats er is een training uit een kijk of je het dan ook heb of niet ligt misschien ook week aan je houding.

Voor onder kant borst zou ik een decline bp nemen.

Hoezo buikpijn? Gebruik je ook sups?

Geen idee zal het m'n buik eens vragen :trollface:

Nee dat weet ik dus niet :( altijd last van m'n buik gehad, maar de laatste tijd speelt het steeds vaker op tijden m'n trainingen. Schijnbaar steeds na die bulgarian squats.

Sups: Whey, vit D & visolie.

Terug
Naar boven