CUT
Oké jongens, hier zijn mijn plannen voor de cut.
Ik ben niet van plan al te diep te gaan, beetje vet vind ik prima, en abs hoef ik niet.
Wil vooral m’n pens weg werken en het vet in m’n gezicht. Dus ik denk dat ik daarvoor naar de 11 a 12% moet.
Ik wil niet veel langer dan 2,5 maand cutten.
Zit nu schat ik op ongv. 15 – 16%, dus er moet ongv. 4 kilo vet af 7700kcal x 4= 30100kcal, dus volgens mij moet dat prima te doen zijn.
Kcal te kort wil ik vooral dmv. cardio creëren (hartslag 135 – 140), maar ik moet even kijken hoe goed m’n gewrichten al die belasting trekken.
Hoeveel ik dan precies minder moet gaan eten weet ik niet helemaal, zal ik vooral even moeten kijken hoe snel ik afval.
Ik wil niet meer dan 0.75kilo per week afvallen dus aan de hand daarvan (& m’n gewrichten) zal ik m’n dieet en cardio aanpassen.
Ik hou gewoon hetzelfde dieet als ik nu heb alleen dan minus één shake (whey, olie, oats, melk), één banaan minder en de rozijnen pwo vervang ik door dextrose, of misschien laat ik dat helemaal weg, weet niet of dextrose PWO in de cut een goed idee is??
Refeeds doe ik 1 a 2x per week, ligt er een beetje aan hoeveel energie ik heb.
Ik neem sowieso veel carbs vanwege m’n hoge onderhoud dus ik vraag me af hoe groot verschil een shake en banaan minder gaat maken.
Misschien dat ik nog kan experimenteren met nog minder carbs eten en meer vetten/eiwitten (maar in zowel eiwitten als vetten zit ik al redelijk hoog), dus low carb proberen wat ik iedereen zie doen maar waar is dat goed voor?
M’n trainingsschema houd ik gewoon hetzelfde.
Het enige wat ik aangapassen is het volume.
Volgens lyle mag je het volume met 2/3de verminderen, dus dat is wat ik ga doen.
Verder ga ik ook 3x per week trainen ipv. van 4x per week.
De vraag is nu alleen hoe ik de overschakeling maak van bulk naar cut.
Lyle adviseert een ‘’hardeningsperiod’’ van twee weken op onderhoud, maar hoe precies is niet duidelijk.
Verlaag ik alles meteen naar onderhoud, en verminder ik ook meteen het volume met 2/3de? Of bouw ik binnen een week af naar onderhoud, en het volume ook?
Ik was nu van plan de eerste week op iets van 200kcal boven onderhoud te zitten en het volume met 1/3de te verminderen en de tweede week op onderhoud te gaan zitten en het volume de volledige 2/3de verminderen.
Als ik dan de week daarna met cardio ga beginnen en echt ga cutten wou ik vervolgens de trainingsfrequentie van 4 naar 3x verminderen…
Ziet dat totaal er een beetje oké uit?
De grote vragen zijn nu:
- Misschien kan iets doen van low carb? Waarom?
- Hoe is de overgang van bulk naar cut?
Verdere aanmerkingen zijn natuurlijk ook zeer welkom.
PICS
En zoals beloofd zijn hier de pre cut pics.
Progressie is de afgelopen maanden zoals jullie allemaal mee hebben kunnen lezen verre van optimaal geweest.
Telkens maar blessures, ziektes & school die in de weg zaten.
Dus vooral een hoop vet bijgekomen maar spieren lijken toch ook wat voller/groter geworden.
Benen meten nu rond de 66 – 66,5 cm.
Armen rond de 38,5 – 39cm (linker arm is 1cm kleiner).
M’n linker lat is een stuk kleiner en minder vol als m’n rechter, maar dat is op deze pics minder duidelijk.
Borst is de grootst achterlopende spiergroep, daarna kuiten & schouders.