MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Geen idee zal het m'n buik eens vragen :trollface:

Nee dat weet ik dus niet :( altijd last van m'n buik gehad, maar de laatste tijd speelt het steeds vaker op tijden m'n trainingen. Schijnbaar steeds na die bulgarian squats.

Sups: Whey, vit D & visolie.

Ah, okay zal wel niet aan de sups liggen dan.. Klote dat je last ervan hebt man.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt. ja is klote, zou misch wel door de whey kunnen komen. Ik had als kind een lactose allergie maar ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik echt al jaren liters melk weg werk+ yoghurtjes, kwark etc.

BP

2x6 67,5kg
6/5 62,5kg

Wat ben ik toch waardeloos op deze oefening. Bij die tweede set haalde ik hem maar net (wat een achteruitgang is) dus ik denk dat ik hier nog een mini deload doe, daarom meteen daarna gewicht omlaag gegooid (voor zover dat nog kan aangezien ik maandag m'n kcal ga verlagen). De lockout gaat overigens wel altijd makkelijk bij deze oefening (weet niet of dat nog wat zegt) het is meer het stuk net ietsjes voorbij par waar ik altijd faal... misch zegt dat iets over een te zwakke groep?

DB row

4x8 36kg

Ietsjes beter als de vorige keer maar moest er wel hard voor werken.

Incline BP

10/9/8 50kg

Chinups

10/9/7 bw -25kg

Lateral raise

3x12 5kg

Nog steeds moeite om deze goed te doen.

Chest dips

Zat hier beetje te k*tten met grip, hoe wijd precies enz.. ik lees overal dat je schouderwijdte moet doen maar als ik m breder pak voel ik naar mijn idee wel meer m'n borst, m'n triceps worden iig erg dominant bij schouderwijdte grip. Misschien dat mister ''Dipbrah'' himself nog wat tips voor mij heeft :D?

DB shrugs

3x12 24kg

Barbell curl

12/10 12,5g + stang

Wrist roller & wrist curl

Nog steeds last van m'n pols

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 21:32 ----------

Zal morgen middag overigens pics posten en m'n aanpak voor de cut.

Sterke DB Row vooral, knap Daan!

Toch een nette training Daan. Ga je je training schema ook aanpassen voor je cut of laat je het zo?

ik begin het nu ook te merken nu dat ik mijn kcal omlaag heb gehaald, achjah nemen zoals het is tog? Vind het wel heel erg jammer van je BP.. Ik heb eerder ook een flinke periode gehad waardoor het maar niet lukte, weet niet precies waar het aan lag terwijl mijn voeding gewoon op orde was, maar daarentegen zat ik wel in een stress-periode misschien dat het daaraan lag.. who know's. Tevens vind ik je DB Row echt super man! Ik ben echter wel benieuwd hoe je hem uitvoert, ik doe zelf BB BOR zoals je misschien al hebt gezien in mijn log en ik pak de DB Rows op 8 reps met 30 KG hehe.

Dit hebben ze gemonteerd in onze gym, ben ik eindelijk van die Bench Dips af. Ik vind deze gewoon wat lekkerder.
Dips voer ik uit zoals hier op deze video (klik ff verder naar 0:33):

http://www.youtube.com/watch?v=GXFVjsSogWw

Laatst bewerkt:
Toch een nette training Daan. Ga je je training schema ook aanpassen voor je cut of laat je het zo?

Het schema wat ik nu gebruik kan prima voor de cut gebruikt worden, zit ook kleine handleiding bij voor de cut (overigens kan vrijwel elk schema voor de cut werken). Alleen het volume gaat een stuk minder worden & trainingsfrequentie. Morgen zal ik het hele plan ff posten, want ben er nog niet helemaal uit hoe ik nou het beste kan verlagen, overgang kan maken als het ware.

ik begin het nu ook te merken nu dat ik mijn kcal omlaag heb gehaald, achjah nemen zoals het is tog? Vind het wel heel erg jammer van je BP.. Ik heb eerder ook een flinke periode gehad waardoor het maar niet lukte, weet niet precies waar het aan lag terwijl mijn voeding gewoon op orde was, maar daarentegen zat ik wel in een stress-periode misschien dat het daaraan lag.. who know's. Tevens vind ik je DB Row echt super man! Ik ben echter wel benieuwd hoe je hem uitvoert, ik doe zelf BB BOR zoals je misschien al hebt gezien in mijn log en ik pak de DB Rows op 8 reps met 30 KG hehe.

Dit hebben ze gemonteerd in onze gym, ben ik eindelijk van die Bench Dips af. Ik vind deze gewoon wat lekkerder.
Dips voer ik uit zoals hier op deze video (klik ff verder naar 0:33):

http://www.youtube.com/watch?v=GXFVjsSogWw

Wat begin je te merken? Buikpijn?

En bedankt bro :) Moet wel zeggen dat de laatste twee reps op de laatste set niet meer netjes waren, maar volgens mij doe ik het voorderest wel gewoon goed. Altijd redelijk sterk geweest op de rows, ik doe eigenlijk liever Pendlay rows (die jij ook doet (zo'n fijne oefening samen met de deadlift m'n favoriet)) en die was ook altijd gelijk of hoger dan m'n BP. Misch heeft m'n lengte een positief effect op de rows? iig niet op de presses :p

Rows doe ik zoals deze meneer:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QlOkk9lH6Po

alleen dan meer vanuit m'n elleboog (lats) getrokken, hij trekt meer uit z'n arm.

Dips doe ik geloof ik ook zoals in het filmpje, dus toch wel met redelijk wijde grip.

Nette training, Rows gaan zeker goed
Misschien weet je het al, maar wou tog even zeggen
Begin op 50kg traps aan spannen voeten naar achteren, dan je chest omhoog lichte arch schouders naar achteren.
Daarna stang pakken en je ellebogen onder 45 graden ten opzichte van je lichaam.
Laat de bar op lijn van tepels komen, dan uit je chest duwen naar boven.

Dan elke week 5kg er bij, ik weet niet op je zo al doet, maar dit bespaard je schouders

Het schema wat ik nu gebruik kan prima vo
r de cut gebruikt worden, zit ook kleine handleiding bij voor de cut (overigens kan vrijwel elk schema voor de cut werken). Alleen het volume gaat een stuk minder worden & trainingsfrequentie. Morgen zal ik het hele plan ff posten, want ben er nog niet helemaal uit hoe ik nou het beste kan verlagen, overgang kan maken als het ware.

Wat begin je te merken? Buikpijn?

En bedankt bro :) Moet wel zeggen dat de laatste twee reps op de laatste set niet meer netjes waren, maar volgens mij doe ik het voorderest wel gewoon goed. Altijd redelijk sterk geweest op de rows, ik doe eigenlijk liever Pendlay rows (die jij ook doet (zo'n fijne oefening samen met de deadlift m'n favoriet)) en die was ook altijd gelijk of hoger dan m'n BP. Misch heeft m'n lengte een positief effect op de rows? iig niet op de presses :p

Rows doe ik zoals deze meneer:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QlOkk9lH6Po

alleen dan meer vanuit m'n elleboog (lats) getrokken, hij trekt meer uit z'n arm.

Dips doe ik geloof ik ook zoals in het filmpje, dus toch wel met redelijk wijde grip.

Ik begin te merken dat even wat energie tekort kom met de laatste sets. Voeding is in orde, maar ben nu ook in de cut en ik moet zeggen voel me wel wat zwakker...

Edit: Sry, maar vind de uitvoering van de DB row er niet goed uitzien.
Ik doe ze op deze manier
https://www.youtube.com/watch?v=pYcpY20QaE8

Laatst bewerkt:
Ik begin te merken dat even wat energie tekort kom met de laatste sets. Voeding is in orde, maar ben nu ook in de cut en ik moet zeggen voel me wel wat zwakker...

Edit: Sry, maar vind de uitvoering van de DB row er niet goed uitzien.
Ik doe ze op deze manier
http://www.youtube.com/watch?v=pYcpY20QaE8

Ze zijn pretty much hetzelfde je ziet alleen dat deze gozer idd meer vanuit z'n lats trekt, zoals het hoort dus (maar ik zei al bij mijn filmpje dat ie uit de arm trok wat niet goed is). Hij zegt in jouw filmpje overigens don't fully extend your elbow, maar volgens mij klopt dat niet.

Ik doe hem ook zoals als die gozer van jouw filmpje, alleen trek ik de dumbbell wel helemaal omhoog (hij stopt als z'n elleboog gelijk is met z'n torso) ik ga door tot de dumbbell m'n gut raakt, verder heb ik ook nog een iets betere scapular retraction als ik zo kijk, bij hem vind ik het beetje aan de ''kleine'' kant als het ware.

Source overigens van mijn filmpje, deconstructing the dumbbell row: http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/deconstructing_the_dumbbell_row

Laatst bewerkt:
Lekkere training man, vooral sterke db row! Misschien 3x5 op bp proberen?

CUT

Oké jongens, hier zijn mijn plannen voor de cut.

Ik ben niet van plan al te diep te gaan, beetje vet vind ik prima, en abs hoef ik niet.
Wil vooral m’n pens weg werken en het vet in m’n gezicht. Dus ik denk dat ik daarvoor naar de 11 a 12% moet.
Ik wil niet veel langer dan 2,5 maand cutten.
Zit nu schat ik op ongv. 15 – 16%, dus er moet ongv. 4 kilo vet af 7700kcal x 4= 30100kcal, dus volgens mij moet dat prima te doen zijn.
Kcal te kort wil ik vooral dmv. cardio creëren (hartslag 135 – 140), maar ik moet even kijken hoe goed m’n gewrichten al die belasting trekken.
Hoeveel ik dan precies minder moet gaan eten weet ik niet helemaal, zal ik vooral even moeten kijken hoe snel ik afval.
Ik wil niet meer dan 0.75kilo per week afvallen dus aan de hand daarvan (& m’n gewrichten) zal ik m’n dieet en cardio aanpassen.
Ik hou gewoon hetzelfde dieet als ik nu heb alleen dan minus één shake (whey, olie, oats, melk), één banaan minder en de rozijnen pwo vervang ik door dextrose, of misschien laat ik dat helemaal weg, weet niet of dextrose PWO in de cut een goed idee is??
Refeeds doe ik 1 a 2x per week, ligt er een beetje aan hoeveel energie ik heb.
Ik neem sowieso veel carbs vanwege m’n hoge onderhoud dus ik vraag me af hoe groot verschil een shake en banaan minder gaat maken.
Misschien dat ik nog kan experimenteren met nog minder carbs eten en meer vetten/eiwitten (maar in zowel eiwitten als vetten zit ik al redelijk hoog), dus low carb proberen wat ik iedereen zie doen maar waar is dat goed voor?

M’n trainingsschema houd ik gewoon hetzelfde.
Het enige wat ik aangapassen is het volume.
Volgens lyle mag je het volume met 2/3de verminderen, dus dat is wat ik ga doen.
Verder ga ik ook 3x per week trainen ipv. van 4x per week.

De vraag is nu alleen hoe ik de overschakeling maak van bulk naar cut.
Lyle adviseert een ‘’hardeningsperiod’’ van twee weken op onderhoud, maar hoe precies is niet duidelijk.
Verlaag ik alles meteen naar onderhoud, en verminder ik ook meteen het volume met 2/3de? Of bouw ik binnen een week af naar onderhoud, en het volume ook?

Ik was nu van plan de eerste week op iets van 200kcal boven onderhoud te zitten en het volume met 1/3de te verminderen en de tweede week op onderhoud te gaan zitten en het volume de volledige 2/3de verminderen.
Als ik dan de week daarna met cardio ga beginnen en echt ga cutten wou ik vervolgens de trainingsfrequentie van 4 naar 3x verminderen…

Ziet dat totaal er een beetje oké uit?

De grote vragen zijn nu:

• Misschien kan iets doen van low carb? Waarom?
  • Hoe is de overgang van bulk naar cut?

Verdere aanmerkingen zijn natuurlijk ook zeer welkom.

PICS

En zoals beloofd zijn hier de pre cut pics.
Progressie is de afgelopen maanden zoals jullie allemaal mee hebben kunnen lezen verre van optimaal geweest.
Telkens maar blessures, ziektes & school die in de weg zaten.
Dus vooral een hoop vet bijgekomen maar spieren lijken toch ook wat voller/groter geworden.
Benen meten nu rond de 66 – 66,5 cm.
Armen rond de 38,5 – 39cm (linker arm is 1cm kleiner).
M’n linker lat is een stuk kleiner en minder vol als m’n rechter, maar dat is op deze pics minder duidelijk.
Borst is de grootst achterlopende spiergroep, daarna kuiten & schouders.

Schermafbeelding 2013-04-13 om 15.15.23.jpg

Schermafbeelding 2013-04-13 om 15.15.31.jpg

Schermafbeelding 2013-04-13 om 15.15.40.jpg

Schermafbeelding 2013-04-13 om 15.16.15.jpg

Laatst bewerkt:
Prima vooruitgang kerel, succes met cutten!

Ziet er goed uit Daan! Vooral rug en benen. Traps op die eerste foto ook niet mis trouwens. Succes met de cut!

Mooie vooruitgang Daan traps zien er goed uit. Succes met het cutten!

succes met cutten :)

Ziet er goed uit man, ik weet hoe moeilijk het is om groot te lijken bij onze lengte :p
Succes met je cut ! Ik denk trouwens dat je vp rond de 13-14 zit

Bedankt DipBrah! Heb je nog tips voor voor m'n chestdips? Grip, wijdte enz... hoe doe jij ze altijd?

Sorry die had ik even gemist. Hmm ja, wat grip betreft .. bij mij in de gym hebben we gewoon een diprek, dus daar kan je maar op één wijdte dippen. Deze is voor mij net op schouderbreedte, en dat voelt gewoon goed. Ellebogen proberen recht naar achteren te laten wijzen ipv naar buiten en hou spanning erop dus niet als een gek naar beneden laten vallen. Verder stevig in de stang knijpen.

Prima vooruitgang kerel, succes met cutten!

Ziet er goed uit Daan! Vooral rug en benen. Traps op die eerste foto ook niet mis trouwens. Succes met de cut!

Mooie vooruitgang Daan traps zien er goed uit. Succes met het cutten!

Bedankt jongens! traps lijken idd erg goed te groeien, gelukkig maar want ben echt een giraf :p

Ziet er goed uit man, ik weet hoe moeilijk het is om groot te lijken bij onze lengte :p
Succes met je cut ! Ik denk trouwens dat je vp rond de 13-14 zit

Bedankt kerel! ja niet makkelijk maar uiteindelijk wel 10x meer aesthetic haha. VP ja das een beetje vaag ik denk zelf echt wel 15% maar is ook een beetje omdat ik af en toe als zwangere vrouw bijloop, 4600 kcal per dag en maar 1x naar de wc gaan, gaan niet zo goed samen :p

Sorry die had ik even gemist. Hmm ja, wat grip betreft .. bij mij in de gym hebben we gewoon een diprek, dus daar kan je maar op één wijdte dippen. Deze is voor mij net op schouderbreedte, en dat voelt gewoon goed. Ellebogen proberen recht naar achteren te laten wijzen ipv naar buiten en hou spanning erop dus niet als een gek naar beneden laten vallen. Verder stevig in de stang knijpen.

Oke bedankt brah!

Terug
Naar boven