AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Heb je trouwens buikklachten of wat lees ik nou?

• Topic Starter Topic Starter
Heb je trouwens buikklachten of wat lees ik nou?

Ja de laatste weken echt ontzettend veel last gehad van buikpijn. Voornamelijk tijdens trainingen, dacht eerst een verband te zien tussen de split squat en buikpijn, maar als ik me log zo beetje doorlees zie ik het ook gebeuren op UB dagen...

En dat is echt iets van de laatste weken? Verder naast het trainen nooit klachten?

Nee heb in principe m'n hele leven al last van buikpijn gehad, merk wel dat sinds ik ben gaan trainen dat het een stuk vaker voorkomt. Nou lijkt het de afgelopen maand wel sterk toegenomen, waarbij het vooral opvalt dat het nu bijna constant tijdens m'n trainingen gebeurt (alhoewel niet altijd even hevig)... maar naast het trainen heb ik ook last, alleen lijkt het minder consistent te gebeuren als bij een training.

Hmm, dan zitten we dus in hetzelfde schuitje. Hoe zit je met voeding rondom het trainen?

Hmm, dan zitten we dus in hetzelfde schuitje. Hoe zit je met voeding rondom het trainen?

Ehm ja rond 1400 uur pak een shake (met olie, whey, oats & melk), vier volkoren boterhammen met kipfilet en een banaan. rond 5 uur (ongv. uurtje voor m'n training) pak ik dan nog een shake (alleen dan zonder olie) en kwartiertje voordat ik ga trainen pak ik dan nog 30gr rozijntjes.

Opvallend altijd wel is dat als ik ga liggen (voor een kwartier tot half uur) de buikpijn meestal weggaat en wegblijft, heb nog maar een enkele keer gehad dat dit het niet wegging.

Vreemd, en heb je het al eens laten onderzoeken?

Ben nog nooit bij een internist geweest, maar wel meerdere malen bij m'n huisarts. Van hem kreeg ik dan elke keer wat anders te horen maar niks werkte eigenlijk, dus ik hem me daar uiteindelijk maar bij neer gelegd. Heb er al jaren niks meer mee gedaan, maar als dit zich zo doorzet denk dat ik maar weens eens langs ga.

Ben nog nooit bij een internist geweest, maar wel meerdere malen bij m'n huisarts. Van hem kreeg ik dan elke keer wat anders te horen maar niks werkte eigenlijk, dus ik hem me daar uiteindelijk maar bij neer gelegd. Heb er al jaren niks meer mee gedaan, maar als dit zich zo doorzet denk dat ik maar weens eens langs ga.

Kijk eens of je je hier in kan vinden:

http://www.spastischedarm.com/

Ik heb hier namelijk last van, aantal onderzoeken gehad en kwam dit er dus uit. Misschien ook iets voor jou. Weet niet wat je symptomen zijn..?

Spastische darm vind ik persoonlijk echt zo'n diagnose die ze geven als ze het niet weten. Ze hebben dat bij mij ook jaren geroepen en er komt dan toch iets heel anders uit, maar daarvoor ben ik wel bij 4 ziekenhuizen geweest.

Kijk eens of je je hier in kan vinden:

http://www.spastischedarm.com/

Ik heb hier namelijk last van, aantal onderzoeken gehad en kwam dit er dus uit. Misschien ook iets voor jou. Weet niet wat je symptomen zijn..?

Spastische darm vind ik persoonlijk echt zo'n diagnose die ze geven als ze het niet weten. Ze hebben dat bij mij ook jaren geroepen en er komt dan toch iets heel anders uit, maar daarvoor ben ik wel bij 4 ziekenhuizen geweest.

Je kan er ook niet zo heel veel mee als ik dat zo lees. Tegelijkertijd is het wel heel herkenbaar, heb behoorlijk vaak dat me hele onderbuik als het ware invalt, ziet eruit als twee ''putten'' aan de zijkant omdat het daaronder zo strak staat van de krampen? Echter hoeft dat niet altijd zo te zijn, soms zit het ook weer door m'n hele buik heen. Dat voeding en stress een rol erin spelen herken ik ook wel, maar dat hoeft wederom niet altijd zo te zijn.

Klopt, ik kan er ook weinig mee om eerlijk te zijn. Maargoed, het is iig iets..

Dat is echt balen van die buikpijn gek..

Nou weer buikpijn dus, wel een stuk minder dan normaal dus wel te doen. Ook minder volume deze training, dus dat had ik ook verwacht. Lijkt toch een correlatie tussen iig m'n trainingsintensiteit en buikpijn.

Bulgarian split squat

3x7 26kg

Ging voor geen meter, was ontzetten instabiel voor m'n tweede been (rechter).

Romanian deadlift

3x7 80kg

Seated sled leg press (narrow stance)

2x10 130kg

Sprong nog net geen ader in m'n oog :p

Leg curl

2x12 55kg

Standing calf raise in smith

3x8 80kg

Erg k*t vind ik deze, voelt zwaar klote op m'n schouders, en m'n rug. Kan hier de goede positie niet vinden

Seated calf raise

2x12 100kg

Verschillende crunches

Trainde vandaag overigens samen, maar vind dat altijd zo irritant ben dat altijd zo verschrikkelijk afgeleid dat ik m' n hele training niet meer voel, aan het einde zit ik me dan af te vragen of ik wel zwaar heb getraind. Maar misschien is dat positief :p de gewichten zijn iig volgens planning.

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 23:12 ----------

Dat is echt balen van die buikpijn gek..
Ja man, is klote had nu dus ook weer last.... ach ja ik kan er wel mee omgaan.

Trouwens ben aan de cut begonnen dus als je nog wat ideeën hebt :o: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/daans-log-starting-strength-320433/index29.html#post7613957

Laatst bewerkt:
Toch een mooie training neer gezet hopen dat je iets vind tegen die buikpijn lijkt me niet lekker trainen zo. Al langs een arts geweest ervoor?

Jammer van de buikpijn, maar toch een respectabele training!

mooie training daan :)

Ik volg ben benieuwd

Pff LB doet echt pijn, vooral m'n rug hopelijk wordt niet veel erger. Wel geen buikpijn deze keer, maar dat was te verwachten. Kcal nu met 300 verlaagd, merk nog niet heel veel van dus morgen gaan er nog wat vanaf denk ik.

BP

3x6 67,5kg

mwah niet heel veel beter

DB row

2x6 38kg
1x6 36kg

Zit nu toch wel echt aan m'n max. Die 38kg was erg slordig, dus m'n trots maar ingeslikt en weer 36kg gepakt.

DB SP

2x10 15kg

Chinups

10/9 BW -25kg

DB pullover

11/10 24kg

Rear delt flyes

3x10 7kg

Triceps extension

2x12 20kg

Barbell curl

12/10 12,5kg + stang

---------- Post toegevoegd 16 April 2013 om 21:08 ----------

Toch een mooie training neer gezet hopen dat je iets vind tegen die buikpijn lijkt me niet lekker trainen zo. Al langs een arts geweest ervoor?
Dankje. Ja aantal keer geweest maar recent niet meer (zie ook mijn eerdere posts op deze pagina)
Jammer van de buikpijn, maar toch een respectabele training!
Dankje jongens!
Welkom :)

Nette training hoor. Niet al te snel zakken met je kcals he dat je ineens veel gewicht ga verliezen.

Terug
Naar boven