XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

Hoeveel kcal eet je nu dan ik zou elke 2/3weken 150 kcal naar beneden gaan.
Nette training, wel oppassen he,
als echt pijn doet haal dan gewoon zware oefening er uit voor 1 week.

Lange blessure is nooit waard voor extra kracht/spier massa

keep up!

• Topic Starter Topic Starter
Nou vandaag op een een of andere manier toch weer aardig aangekomen. Gister leek het iets naar beneden gegaan, maar vandaag zat ik weer dik boven de 94kg.

Is alleen een beetje lastig te bepalen wat dat gewicht nou daadwerkelijk is.
Ik heb namelijk de laatste weken dat het niet meer lukt om helemaal leeg te poepen.
's ochtends schijt ik rustig de hele pot vol en dan een uur later nog een beetje... maar daarna lukt echt niet meer terwijl er toch nog wat inzit (als ik m'n gevoel & middel omtrek mag geloven).
Is daarom erg lastig om bij te houden of ik nou afval (en niet teveel). Ik ben paar weken geleden wel 1l minder melk gaan drinken en dat vervangen met 100gr nootjes, dat is het enige wat veranderd is dus misch kan het daarmee samen hangen.

Maar misch kan het ook wat met buikpijn te maken hebben wat de laatste tijd steeds erger wordt.
Heb nu ook al paar keer opgemerkt dat ontlasting soms deels licht verkleurd kan zijn...

Ga het nog een paar dagen aankijken, maar als niks veranderd maar eens een bezoek aan de dokter brengen.

Nette training hoor. Niet al te snel zakken met je kcals he dat je ineens veel gewicht ga verliezen.

Nee idd, daarom doe ik eerst die hardeningsperiod waar ik eerst twee weken op onderhoud ga zitten om sowieso te controleren wat nou precies onderhoud is.

Hoeveel kcal eet je nu dan ik zou elke 2/3weken 150 kcal naar beneden gaan.
Nette training, wel oppassen he,
als echt pijn doet haal dan gewoon zware oefening er uit voor 1 week.

Lange blessure is nooit waard voor extra kracht/spier massa

keep up!

IK eet nu nog rond de 4350 kcal (zat rond de 4600). Elke 2 a 3 weken met 150kcal verlagen lijkt me alleen wel heeeeeel langzaam :p

Oh ik dacht dat rond de 2800 zat nee dan is het te weinig idd

Je DB Row is wel echt sterk man!

Weer een mooie training, Daan. Ik doe zelf BOR 80 KG maar ben wel jaloers op je DB Row echt mooi hoor!

Geen buikpijn, deze keer lactose vrije melk pwo genomen maar kan ook gewoon door het verminderde volume komen.

Nog meer goed nieuws:

Ik loop nu een tijdje mee met een fysiotherapeut omdat ik van studie wil veranderen om fysiotherapie (en uiteindelijk geneeskunde) te studeren.... Maar goed die fysio waar ik nu loop is imo ontzettend goed, als ik hem met m'n oude vergelijk was die eigenlijk behoorlijk crap. Heeft mij toen ik meeliep meteen helemaal geëvalueerd , en met een paar simpele aanmerkingen op m'n houding en beweegpatroon werden m'n knieën meteen een miljoen keer beter. Kan nu ook gewoon weer normaal lopen en, door m'n knieën gaan etc. dus dat is echt een heerlijk bevrijdend gevoel (ook zonder steunzolen), alleen trappenlopen wil af en toe nog eens problematisch te zijn.

Van de week heeft ie dus ook naar m'n rug gekregen en bleek dat best veel wervels niet helemaal goed stonden (wat waarschijnlijk door m'n knieën kwam), na verdere evaluatie kwam ie er ook achter dat m'n rugpijn o.a. (hebben nog niet alles bekeken) van m'n iliopsoas af kwam, dus die heeft ie behandeld en die was vandaag behoorlijk pijnlijk. Hopelijk heb ik het niet erger gemaakt.

Bulgarian split squat

2x8 24kg

Oke dus heel stom geweest ik had eigenlijk 26kg moeten pakken maar ik dacht dat ik nog op 24 zat. Had er wel verbazend veel moeite mee, na die tweede set was m'n zicht toch ff stukje minder.

Romanian deadlift

2x8 80kg

Seated sled leg press (narrow stance)

11x 130kg

Niet veel beter, dit is echt m'n max, moet hier na 4/5 reps ook wel stuk langzamer gaan.

Leg curl

11x 57,5kg

Standing calf raise in smith

3x8 75kg

Ik heb op de kuiten het volume maar hetzelfde gelaten, ze groeien toch erg moeilijk en dit is amper uitputtend. Moet wel zeggen dat ik echt als de dood ben voor deze oefening, blijf het niet lekker vinden voor m'n rug.

Seated calf raise

2x12 110kg

Crunches & planks

Nette training Daan! Goed dat deze Fisio je wel goed kan helpen zou mooi zijn als je straks weer helemaal pijn vrij bent een terug alle oefeningen kan doen.:thumbup:

Lekkere training Daan, ben blij dat de fysio je goed heeft geholpen!

Goed nieuws en mooie training! Had je al eerder lactosevrij geprobeerd?

Nette training Daan! Goed dat deze Fisio je wel goed kan helpen zou mooi zijn als je straks weer helemaal pijn vrij bent een terug alle oefeningen kan doen.:thumbup:

Lekkere training Daan, ben blij dat de fysio je goed heeft geholpen!

Bedankt brahs :) ja erg nice, maar laat ik maar nog niet te enthousiast worden.

Goed nieuws en mooie training! Had je al eerder lactosevrij geprobeerd?

Nee nog nooit, maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het daar aan licht. Waarschijnlijk kwam het vooral door minder volume.

Lekkere training, Daan.
Gelukkig heb je nu een betere fysio, want man o man want met alle respect respect je hebt er ook een stelletje prutsers tussen /facepalm
Het mooiste zal natuurlijk zijn als je van de klachten af bent, succes ermee!

IK denk dat ik de setjes op de chinups en incline BP gewoon op 2 sets hou, 1 lijkt gewoon veel te weinig.

BP

2x6 67,5kg

Wederom weer erg slecht, ik lijk wel iets mer lats erin te doen maar nu heb ik het idee dat m'n pecs weer niks doen... Gewicht leek ook opeens stuk zwaarder

DB row

2x8 36kg

Gewicht dus verlaagd, form was meteen weer een stuk beter.

Incline BP

2x10 50kg

Chinups

10/9/ bw -25kg

Lateral raise

2x10 6kg

Chest dips

2x8 (met assist)

DB shrugs

12x 24kg

Barbell curl

14x 12,5g + stang

Wrist roller & wrist curl

Cardio op crosswalker

30 min hartslag 135-140

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 21:38 ----------

Lekkere training, Daan.
Gelukkig heb je nu een betere fysio, want man o man want met alle respect respect je hebt er ook een stelletje prutsers tussen /facepalm
Het mooiste zal natuurlijk zijn als je van de klachten af bent, succes ermee!

7nTnr.png

Lekkere training Daan nette Incline Bp. Vind het wel apart dat je laat krijg bij een hoger volume.

Hehe, ik had vorige training precies hetzelfde wat jij had met de BP. K*tgevoel is dat /motivationgoesdown
Maar desondanks weer lekker getraint gozer :)

Geen buikpijn (volgens mij licht dat echt aan het volume). Gewicht lijkt ook steady te blijven, het wordt heeeel langzaam minder (denk dat ik nu ongv. 100gram kwijt ben) dus deze week nog zo doorgaan en dan volgende week echt verlagen. Verder op het einde nog narrow stance back squats (knieën erg naar buiten drukken en knieën niet voorbij m'n tenen laten gaan) & split squats gedaan, moet ik doen van fysio, maar goed ik kan natuurlijk niet midden in de cut m'n programma omgooien dus ik doe ze nu met een lege stang op het eind.

Bulgarian split squat

2x7 26kg

Naar aanleiding van m'n bezoek bij de fysio eens goed naar m'n knieën gaan kijken, en wat hij al opmerkte tijdens korte training bij hem blijkt hier toch ook aan de hand te zijn. (vooral) mijn rechter knie is enorm instabiel en gaat alle kanten op, links gaat iets beter.

Romanian deadlift

2x7 85kg

Seated sled leg press (narrow stance)

10x 130kg

Leg curl

12x 57,5kg

Standing calf raise in smith

3x8 75kg

Blijft k*t, ben vooral bang voor m'n rug. Ik voel ook een verdachte pijn in m'n rug op hoogte van de onderkant van m'n schouderbladen als ik deze doe :(

Seated calf raise

2x10 120kg

Crunches & planks

Narrow stance back squat & split squat

4x10

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 22:51 ----------

Lekkere training Daan nette Incline Bp. Vind het wel apart dat je laat krijg bij een hoger volume.

Bedankt. Ja idd vreemd, maar aan de andere kant ook wel weer somewhat ''logisch'' is toch meer ''stress'' voor m'n lichaam.

Hehe, ik had vorige training precies hetzelfde wat jij had met de BP. K*tgevoel is dat /motivationgoesdown
Maar desondanks weer lekker getraint gozer :)

Dankje kerel!

Weer lekkere training brah! Gaat weer de goeie kant op!

Mooie training. Ik zou die standing calf raise er gewoon uitgooien als je je rug er niet mee vertrouwt. Doe een extra setje seated. Who cares about calves anyway.

Lichte buikpijn na de DB SP, moest me er aardig voor inspannen dus volgens mij komt het toch echt daar vandaan.

BP

2x6 67,5kg

Blegh, weer 3x niks. Blijf het moeilijk vinden om m stabiel te houden en als het naar mijn idee beter gaat, verdwijnt volgens mij de ''tightness'' in m'n schouderbladen. Ging wel ietsjes makkelijker

DB row

2x6 36kg

Last van m'n onderrug.

DB SP

2x10 16kg

Chinups

10/9 BW -25kg

DB pullover

11/10 24kg

Rear delt flyes

2x10 7kg

Barbell curl

15x 12,5kg + stang

Triceps extension

13x 22kg

---------- Post toegevoegd 23 April 2013 om 21:16 ----------

Weer lekkere training brah! Gaat weer de goeie kant op!

Bedankt brah!

Mooie training. Ik zou die standing calf raise er gewoon uitgooien als je je rug er niet mee vertrouwt. Doe een extra setje seated. Who cares about calves anyway.

''steekt z'n vinger op'' I do! I do! :D

Seated pakt helaas primair de soleus, en ik wil nou juist de gastrocnemius hebben. Blijf hem gewoon gedurende de cut doen, maar daarna maar eens wat anders bedenken... misch iets van donkey calf raises, alleen hebben we daar helaas geen machine voor. Single legged calf raises zijn misch ook nog een optie meteen een stuk fijner voor m'n rug.

Terug
Naar boven