MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Lekkere training man geen last van het minderen in kracht door het cutten?

• Topic Starter Topic Starter
Bulgarian split squat

2x8 26kg

Jezus was echt zeiknat van het zweet aan het einde van deze. Techniek iets getweaked waardoor voorste been toch meer werk gaat doen (lijkt ook meer op hoe ik hem de meeste mensen zie doen), maar daardoor wel een stuk vermoeiender :o

Romanian deadlift

2x8 85kg

Fk yeah, wat houd ik toch van de deadlift. Qua gewicht niks bijzonders, en ook al is het geen ''echte'' deadlift, is deze variant ook erg lekker. Alleen nog wel beetje pijntjes rond m'n rechter heupknobbel.

Seated sled leg press (narrow stance)

11x 130kg

Leg curl

10x 60kg

Standing calf raise in smith & single legged calf raise

2x8 75kg

Weer die rare pijn in m'n bovenrug, heb maar alvast single legged geprobeerd (qua gewicht is dan allen met bw zwaarder) maar toch voel ik het erg slecht.

Seated calf raise

10/12 120kg

Crunches & planks

Narrow stance back squat & split squat

4x10

---------- Post toegevoegd 25 April 2013 om 23:00 ----------

Lekkere training man geen last van het minderen in kracht door het cutten?

Nee nog niet haha, zit nog steeds rond onderhoud dus ik mag ook hopen van niet. Volgende week gaan we echt verlagen.

Goede training! misschien de legpress 45 graden gebruiken om calves tedoen , heb je nog een stuen in je rug

Mooie training! Benieuwd hoe de cut zal gaan. Ik vind dat je wel heel goed en gedisciplineerd eet, tot op 100kCal nauwkeurig!

Goede training! misschien de legpress 45 graden gebruiken om calves tedoen , heb je nog een stuen in je rug

Dankje! Ja ik heb dus een tijdje toe press gedaan maar die voelde ik erg slecht in m'n kuiten... nou moet ik wel zeggen dat die standing calf raises ook niet veel beter voelen.

Mooie training! Benieuwd hoe de cut zal gaan. Ik vind dat je wel heel goed en gedisciplineerd eet, tot op 100kCal nauwkeurig!

Bedankt LKK! ook benieuwd ja :)

Kuiten in 45 graden op de LP? Dan is de Smith toch veel makkelijker ..

Lekkere been training man. Gewichten op de split squats gaan ook lekker

Best lekkere training eigenlijk, vrijwel alle oefening ging een stuk makkelijker

BP

2x6 67,5kg

Ook deze ging een stuk makkelijker, ik had denk ik 2x7 wel kunnen doen maar durfte het niet aan zonder spotter. Let wel makkelijker is niet beter, techniek was nog steeds waardeloos.

DB row

2x8 36kg

Techniek erg goed deze keer (voorzover ik kon voelen). Kwam erachter dat ik m'n onderrug te hol trok, dus gecorrigeerd, volgens mij is het nu beter.

Incline BP

2x10 50kg

Chinups

10/9/ bw -25kg

Lateral raise

2x10 6kg

Chest dips

5x narrow grip
6x wide grip

Wat geexperimenteert welke grip beste voor mij werkt. Hij schijnt met narrow grip te moeten, maar is stuk lastiger, erg uit balans

DB shrugs

12/10 24kg

Hier last van m'n bovenrug, waar ik met calf raises dus ookal last van had. Moet m'n houding maar eens na laten kijken, maar calf raises in de smith lijkt me nu dus geen goed idee meer. Volgende keer wordt het dus alleen single legged calf raises.

Wrist roller & wrist curl

Barbell curl

15x 12,5g + stang

Per ongeluk eerst onderarm training gedaan, voelde daarom amper m'n biceps nog tijdens deze. Enorme verzuring in m'n onderarmen :O

Cardio op crosswalker

30 min hartslag 135-140

Nou hardeningsperiod is over & volgende week ga ik dus echt een deficit creëren.
Is het misschien nog een idee om iets van een fat burner te gebruiken, of heeft dat geen effect?
Heb wel alvast wat BCAA's gekocht (extend), weet alleen niet wanneer ik dat nou het beste kan gebruiken? Ik doe het nu na m'n krachttraining terwijl ik aan m'n cardio begin.

Laatst bewerkt:
Lekkere training. Qua fatburners heb ik oxyelite en eerlijk gezegd ik merk er helemaal niks van tot op heden. In mijn ogen weggegooid geld.

Ik heb dexaprine (nog met DMAA), dat merk je wel!

Daan bcaa neem je gelijk na het opstaan op je nuchtere mag en na je krachttraining. Ongeveer 20 tot 30 min na je bcaa neem je je maaltijd. Bcaa zorgt er dan voor dat je geen voeding uit je spieren zal gebruiken.

Info gebaseerd op https://www.youtube.com/watch?v=WNgxBfWvIzE&feature=youtube_gdata_player

Zeer interessante informatie zeker het kijken waard! Succes!!!:thumbup:

boh heftige vooruitgang zal een deze dagen ook eens een foto maken en dan van een over 5 maanden hopen dat mijn resultaten vergelijkbaar zijn met de jouwne tegen die tijd

en thanks voor de motivatie nu...

boh heftige vooruitgang zal een deze dagen ook eens een foto maken en dan van een over 5 maanden hopen dat mijn resultaten vergelijkbaar zijn met de jouwne tegen die tijd

en thanks voor de motivatie nu...

Np. Moet makkelijk te doen zijn hoor ;) ik heb sinds ik begonnen ben eigenlijk nog geen maand ongestoord progressie kunnen maken (vanwege blessures, ziekte, school e.d.), alleen de laatste tijd gaat het een stuk beter. Dus het is makkelijk te doen (zolang je voeding maar in orde is).

Ik heb dexaprine (nog met DMAA), dat merk je wel!

Haha dat hoor ik van meer mensen ja :D Maar fat burning capaciteiten dan weer niet.

Daan bcaa neem je gelijk na het opstaan op je nuchtere mag en na je krachttraining. Ongeveer 20 tot 30 min na je bcaa neem je je maaltijd. Bcaa zorgt er dan voor dat je geen voeding uit je spieren zal gebruiken.

Info gebaseerd op http://www.youtube.com/watch?v=WNgxBfWvIzE&feature=youtube_gdata_player

Zeer interessante informatie zeker het kijken waard! Succes!!!:thumbup:

Dankje zal ik even kijken als ik tijd heb :) lang filmpje :eek:

Klopt is een lang filmpje maar echt de moeite waard hoor! Een best veel nuttige informatie.

Nette Training daan! koop geen fat Burner zonde van Het geld

Had vandaag een afspraak om met de fysio te trainen, dus meteen ook maar m'n benentraining gedaan. Hij had me ook nog behandeld, dus merkte wel verschil, behoorlijk pijn aan m'n tensor fascia latea en adductors. Patella spoorde ook niet helemaal lekker. Verder blijkt vooral m'n rechterbeen echt f*cked te zijn, en valt het links redelijk mee. Was mij laatste trainingen ook al opgevallen.

Narrow stance squat / opstapjes / strekoefeningen / manuele therapie

Bulgarian split squat

2x8 26kg

Romanian deadlift

2x8 85kg

Seated sled leg press (narrow stance)

11x 130kg

Leg curl

10x 60kg

Single legged calf raise

3x8 BW

Single legged gedaan omdat met gewicht problemen in m'n rug geeft. Nu dus geen last maar moet zeggen dat ik m'n kuiten amper voelde, single legged BW is eigenlijk nog te zwaar :o

Seated calf raise

2x12 120kg

Crunches & planks

Cut gaat overigens nog steeds prima. Ben sinds ik twee weken begonnen ben 1kg afgevallen, maar dat komt denk ik vooral door verlies van vocht en dat ik eindelijk m'n darmen beetje leeg kan baggeren :p zit nu dus rond onderhoud zoals gepland. Komende dagen ga ik nog meer verlagen en kan de cut echt beginnen. Komt overigens precies goed uit want ik kan deze week maar 3x trainen vanwege koninginnen/koningdag.

---------- Post toegevoegd 29 April 2013 om 16:52 ----------

Nette Training daan! koop geen fat Burner zonde van Het geld

Oke bedankt sebas! was er ook beetje sceptisch over.

Succes met cutten Daan!

Echt k*t he die blessures altijd wat :(

Nette training! denk je dat je been blessure komt door bene te trainen of je door houding?

Dankje ;)

Echt k*t he die blessures altijd wat :(

Nette training! denk je dat je been blessure komt door bene te trainen of je door houding?

Ja is klote, maar op het moment gaat het wel redelijk goed, is alleen sinds laatste behandeling dat m'n knieën opeens erger lijken geworden..

Maar blessures is niet door het trainen gekomen (zijn beter geworden if anything). Ik heb voordat ik met trainen begon jaren lang niet kunnen sporten omdat m'n knieën naar de klote waren (en achteraf gezien m'n houding compleet verkeerd was). Al die jaren er weinig aan gedaan, en aangezien ik nu wel heel erg fysiek bezig bent is het nu toch een groter probleem... maar jaar geleden kon ik ook amper rennen/trappen lopen dat is nu wel een stuk beter.

Terug
Naar boven