MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou die barbell curll er uit gooien teveel stress op de polsen ( bij mij dan)

Gebruik de ez-barbell hierbij voel ik niks

Altijd kloten dat spotters niet weten hoe ze moeten spotte, zeggen ze ja ik tilde bijna niks ja ja

Tog nog nette training! dumbbell rows zijn sterk en incline bp ook

Bedankt! Haha ja, zodra ze hem aanraken is het voor mijn gevoel al verpest.

Ja die barbell curl kunnen idd k*t zijn, maar nu ik hem paar weken achter elkaar doe geen last meer van :)

2 wijs fingers onder de stang pas helpen als ze de stang op de weg naar boven naar benden laten zakken ( zo doe ik het meestal)

+1 vooral als ze licht gaan helpen bij je sticky points, waar je juist sterker wil worden.

Aargh zo irritant is dat. Dit was ook echt zo'n r*tard die al ging helpen, terwijl ik pas bij 3de rep was. Ik zeg nog tegen hem pas aanraken als je dat ding naar beneden ziet gaan tijdens het omhoog gaan... buitenlanders he :roflol:

2 wijs fingers onder de stang pas helpen als ze de stang op de weg naar boven naar benden laten zakken ( zo doe ik het meestal)

Die tweewijsvingers vind ik al k*t, omdat je dan meteen een stuk minder moet stabiliseren... of bedoel je dat je dat alleen doet als hij m niet meer omhoog krijgt?

Aargh zo irritant is dat. Dit was ook echt zo'n r*tard die al ging helpen, terwijl ik pas bij 3de rep was. Ik zeg nog tegen hem pas aanraken als je dat ding naar beneden ziet gaan tijdens het omhoog gaan... buitenlanders he :roflol:

Die tweewijsvingers vind ik al k*t, omdat je dan meteen een stuk minder moet stabiliseren... of bedoel je dat je dat alleen doet als hij m niet meer omhoog krijgt?

ja pas als Hij dreigt tefalen

Echt fkin irritant vind ik dat als een spotter de bar hele tijd wil gaan vasthouden /facepalm.
Klote dat het pijn doet man, technique maybe?
Ik ondervind nu ook wel hinder nu ik last heb van mijn schouder, ff rustig aan doen ^^

Prima training, maar het wordt toch echt tijd voor BW Chin-ups!

Blegh geen fijne training, buikpijn & m'n knieën voelen echt f*cked up. Veder merk ik dat m'n benen naar mijn idee stuk minder krachtig worden split squats gaan iig niet zo lekker meer als vroeger.

Bulgarian split squat

2x8 26kg

Romanian deadlift

2x8 85kg

Dikke onderrugpomp. Vooral pijn aan de zijkant van m'n knie.

Seated sled leg press (narrow stance)

11x 130kg

Leg curl

11x 60kg

Single legged calf raise

3x8 BW

Deze keer met langzame negative en 3sec hold bovenin, voelde al wat beter. Ook nog 1 setje donkey calf raise style in de leg press gedaan. Kuiten zijn echt twee stokjes dus ik blijf deze gewoon vol pakken ookal is het cut.

Seated calf raise

2x12 120kg

Cruches / Planks / Side bends

Toch maar eens m'n obliques getraind

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 21:39 ----------

Echt fkin irritant vind ik dat als een spotter de bar hele tijd wil gaan vasthouden /facepalm.
Klote dat het pijn doet man, technique maybe?
Ik ondervind nu ook wel hinder nu ik last heb van mijn schouder, ff rustig aan doen ^^

Naar mijn idee is m'n schouder-health op het moment gewoon perfect, dus denk iets fout gedaan. Was ook om te huilen m'n techniek.

Prima training, maar het wordt toch echt tijd voor BW Chin-ups!

Haha je hebt helemaal gelijk man, maar bw (met full stretch) chinups wat me tot nu toe gelukt is is 5 ofzo (paar maanden terug). 10 zit er voorlopig nog niet in :(

Nouja toch mooie training hoor bro! Kracht in de benen komt vanzelf weer ;)

Opzich een aardige training. Paar kleine VPR'tjes gezet, en knieën voelen vandaag ook stuk beter (ondanks dat ik gister de hele dag geklust heb).

BP

2x7 67,5kg

Stuk beter deze keer, normaal volg ik altijd half om half de stang. Nu focusde ik me volledig om het plafond, en ging naar mijn idee een stuk beter. Stuk stabieler iig. 2 de set was wel erg trillerig, niet goed de tijd genomen om goed te gaan liggen e.d. omdat spotter stond te wachten. Herstelde dat op de 3de herhaling, maar niet top.

DB row

2x8 36kg

Wederom m'n techniek laten controleren omdat ik vermoede dat ik toch iets fout deed (ik zie zoveel grote jongens die even veel, of minder als ik doen). Is nu al de vijfde keer dat ik iemand laat controleren, maar volgens hun was ie gewoon prima... kreeg nog wel als toevoeging dat m'n schouder helemaal naar beneden moest zaken en m'n arm moest strekken. Maar dat maakte het niet moeilijker ofzo.

DB SP

11/10 16kg

Chinups

2x10 BW -25kg

DB pullover

11/10 24kg

Rear delt flyes

2x10 7kg

Triceps extension

13x 22kg

Barbell curl

15x 15kg + stang

Wrist roller & wrist curl

Cardio op fiets

25 min hartslag 135 - 140

Na aanleiding van layne fiets als cardio gaan doen... maar t*ring wat een klote fietsen hebben wij op sportschool zeg.
Als m'n knieën volgende week nog goed gaan ga ik HIIT doen, en hopen dat de spin fietsen beter fietsen.

---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 21:00 ----------

Nouja toch mooie training hoor bro! Kracht in de benen komt vanzelf weer ;)

Bedankt bruuh! Ja weet ik, kan ook niet alteveel verwachten in de cut... maar heb af en toe van die moodswings wanneer het beetje tegenzit (m'n knieën) waardoor ik alles k*t vind :p k*t roaccutane.

Lekkere training Daan, en sterke db row man!:thumbup:

Paar vpr's in de cut is sws goed! mooie training man!

Goed bezig Daan! Wat je eens kan proberen met de chins is 10 x 3 x BW, week later 10 x 4 x BW, dan 10 x 5 x BW en dan gewicht toevoegen en weer beginnen met 10 x 3. Heb ik lang geleden ook eens gedaan, vrij aardige krachtwinst mee geboekt toen!

Lekkere training Daan, en sterke db row man!:thumbup:

Dankje crash :)

Paar vpr's in de cut is sws goed! mooie training man!

Ha bedankt kerel! ja wel blij mee, hopelijk kan ik dit nog 5/6 weken volhouden :o

Goed bezig Daan! Wat je eens kan proberen met de chins is 10 x 3 x BW, week later 10 x 4 x BW, dan 10 x 5 x BW en dan gewicht toevoegen en weer beginnen met 10 x 3. Heb ik lang geleden ook eens gedaan, vrij aardige krachtwinst mee geboekt toen!

Dankje bruuh! Als ik weer ga bulken ga ik het zeker eens proberen! Zo pathetic dat ik nog steeds in de machine bezig ben :p

Mooie training, Daan. Je BP wordt wel beter tog?

Thx bud! ja heeeeeeeeeeeeel langzaaaaaaam aan wordt ie beter, maar dan ook een beetje :p

Nette training daan, chin ups deze variant?

chin-ups.png

Jup, alleen dan met een plaat onder m'n poten :o

Eeeeennnn ik ben weer ****ed :mad::mad::mad:

Gisteravond liep ik weer terug de trap op en bij de eerste stap schiet er opeens enorme pijnscheut door m'n rechterknie. Paar uurtjes later leek het weer normaal, maar nu is de pijn weer terug.

Benentraining zit er dus vandaag hoogst waarschijnlijk niet in...
hopen dat ik niet teveel spier verlies, ben al een cm kwijt op m'n benen sinds cut.

Zometeen naar de fysio kijken wat die zegt

Laatst bewerkt:
Terug van fysio. Was volgens hem een overbelaste IT band. Mag nu 5 dagen geen benen meer trainen, en dan eerste training maar 50%.

Dus zometeen maar UB trainen.

Terug
Naar boven