MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig, Daan!
Ik zit nu in week 4 en ben 3 kilo afgevallen en voel me heerlijk erbij.

Keep up the good work!

Refeed.. dag voor je training doen.. heeft mjj geholpe iig..

Ha dankje bud! Vind het persoonlijk nog maar niks, vet nam vooral op m'n rug & borst groter deel in dan dat ik dacht :o + nog steeds buikvet :p

Allright dus dan heb ik nu voor de training, na de training en tijdens de training (als advies van layne) :p misschien nog maar ff goed researchen.

Goede training daan die mind muscle connection is heel belangrijk, vooral bij bp want mij borst groeide nauwelijks en kracht ging ook niet goed.
Maar toen ik echt op de form/het aanspannen van mijn borst lette hielp het enorm

Bij de meeste is meer schouder/tricep oefening dan een borst oefening

Misschien -6kg pakken op de rows even die techniek weer goed op pakken dan elke training 2kg er bij?

Ja idd, lastig om hem echt goed te isoleren, maar naar mijn idee ging het deze keer wel goed. Maar misch komt dat ook wel omdat ik inmiddels wel stukie zwaarder zou kunnen doen :p

Rows doe ik volgende keer 2x8 34kg, gewicht verlagen is de manier om spier te verliezen dus ik ga liever niet te laag. Hopelijk kan ik daarna weer snel terug naar 36kg.

Bagger bagger en nog eens bagger. Had training een dag uitgesteld omdat m'n rechter knie nog steeds k*t was.. maar vandaag was het niet veel beter. Ik hoopte met een goede warming up dat weg te werken maar dat mocht niet zo zijn. Ik heb maar wat gedaan, om uberhaupt maar wat te doen. Maar stelt niks voor natuurlijk vraag me af om m'n spieren überhaupt wat gemerkt hebben :rolleyes: alleen hip thrusts voelde ik een beetje.

Bulgarian split squat

Eventjes bulgarian split squats geprobeerd (BW), met linker been ging het nog (alhoewel nog steeds pijnlijk in m'n rechter). Maar rechter ging echt niet.

Squats (BW)

Dan maar bw squats gedaan, narrow stance, was te doen maar nog steeds pijnlijk. Wide stance kon ik wel, maar ook niet verder dan een lege stang gegaan.

Romanian deadlift

3x8 50kg

Heel voorzichtig, deze ook zwaar k*t voor m'n knieën

Seated sled leg press

12x 30kg
12x 60kg

Pijn, bij 60kg iets minder

Leg curl

2x12 35kg

geen pijn maar niet hoger gegaan.

Single leg calf raise

2x8 BW
3x8 BW + 5kg

Seated calf raises

2x20 60kg

Toe press

12x 100kg + BW

Hip thrusts

5x10 BW

Nou training was 3x niks dus ik dacht laat ik maar eens hip thrust proberen (schijnt erg goed voor de glutes te zijn, en die wil m'n fysio nou juist graag trainen). Nog een moeilijkere oefening als ik dacht, kon wel merken dat m'n glutes toch niet helemaal goed werkte. Na 4/5 reps al een enorme burn in m'n quads, en ik merkte dat m'n rechter glute niet goed activeerde (ik heb ook altijd aan de rechterkant rugpijn, en m'n rechter knie is m'n slechtste knie, dus dat zal wel met elkaar in verband staan).

Crunches / Planks

Ah balen man..
Maar toch goed van je dat je er iets van hebt gemaakt. You're not a p*ssy! :D

Het is echt klote dat je van die k*t trainingen hebt, echt de motivatie word dan ook gewoon minder op de dag.
Tenminste dat heb ik dan als echt alles tegen zit, vooral nu ff omdat ik met mijn schouder zit.
Maar toch gaan trainen he! En zo hoort het! We gaan door. Ook al is het misschien niet 100%.
Dus van mij krijg je alle respect, brah. /getwellsooon

Is het niet een idee om je LB even een maandje rust te geven, Daan?

Ah balen man..
Maar toch goed van je dat je er iets van hebt gemaakt. You're not a p*ssy! :D

haha :o bedankt bruu!

Het is echt klote dat je van die k*t trainingen hebt, echt de motivatie word dan ook gewoon minder op de dag.
Tenminste dat heb ik dan als echt alles tegen zit, vooral nu ff omdat ik met mijn schouder zit.
Maar toch gaan trainen he! En zo hoort het! We gaan door. Ook al is het misschien niet 100%.
Dus van mij krijg je alle respect, brah. /getwellsooon

Bedankt Alex! Training lijkt ook dat dat juist het gene was wat ik nodig had om helemaal te herstellen, vandaag had ik iig nergens meer last van :)

Is het niet een idee om je LB even een maandje rust te geven, Daan?

Ben niet zo'n van van helemaal stoppen, is over het algemeen ook niet goed... maar ja normaal zou een tijdje deloaden of iets dergelijks goed idee zijn. Alleen tijdens de cut doe ik dat liever niet, daarnaast heb ik als ik weer kan trainen bijna twee weken rust gehad dus als het idd alleen een overbelaste IT band is zou ik volgende keer gewoon weer moeten kunnen knallen. Maar ga het natuurlijk eerst ff aanvoelen.

Opzich een leuke training. Enige was dat m'n schouders de hele training ietwat pijnlijk aanvoelden, heb foamrollen en stretchen beetje verwaarloosd dus nu weer ff gedisciplineerd doen.

BP

8/7 67,5kg

Klein vpr'tje :)

DB row

2x8 34kg

Beter nu ik wat verlaagd heb, maar nog niet helemaal top vanwege schouder

Incline BP

2x10 50kg

Chinups

2x10 bw -25kg

Lateral raise

2x10 8kg

Te zwaar volgende keer weer 7kg

Chest dips

7/5 BW

Deze keer even op adem gekomen door lateral raises ervoor te doen, meteen mooie VPR. Techniek gaat nu ook lekker.

DB shrugs

12x 26kg
12x 28kg

Barbell curl

13x 15kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

12x 12kg

Lekkere training man! Goed dat je zo blijft doorzetten.

Misschien een idee om je LB maar 1x per week te trainen of doe je dat al :P
Kun je kuiten trouwens wel probleemloos trainen?

Nette trainingen man, wel weer mooi k*t man van je lb mee misschien toch geen slecht idee deze te laten rusten voor een tijdje.

Lekker man! Hoeveel chins kan je met BW?

Lekkere training man! Goed dat je zo blijft doorzetten.

Misschien een idee om je LB maar 1x per week te trainen of doe je dat al :P
Kun je kuiten trouwens wel probleemloos trainen?

Dankje Jay! Afgelopen 3 weken is het steeds om de 5dagen geweest en zo gaat het volgende week ook nog. 1x p/w vind ik gewoon echt te weinig, merk zelf ook aangezien m'n knieën altijd stuk beter voelen na training.

Nette trainingen man, wel weer mooi k*t man van je lb mee misschien toch geen slecht idee deze te laten rusten voor een tijdje.

Thnx crash! ja sucks, rust heb ik genomen. Denk dat ik woensdag wel weer redelijk kan trainen, wellicht niet op 100% maar zeker 80%.

Lekker man! Hoeveel chins kan je met BW?

Dankje brah!

Pff goeie vraag, laatste keer dat ik ze unassisted deed was toen m'n rug naar de klote was (paar maanden geleden) en toen was het iets van 3x5 met full ROM, met een tikkeltje minder ROM kon ik toen wel al 3x8.
Dus ik denk dat ik inmiddels wel iets van 8x BW full ROM haal, nog net niet genoeg dus.
Volgende keer misch wel is met -20kg, als je onder dat gewicht komt merk je meestal toch niks meer van de assist.

Lekkere BP brah! Had je trouwens nog een filmpje voor me hoe jij die DB Row uitvoert? :D

Godver. Vandaag refeed, verniel ik m'n weegschaal. Iemand nog tips voor een nieuwe (keukenweegschaal)?

Refeed en benentraining vandaag. Kom vanavond op 4300 kcal uit, en heb iets van 600gr+ carbs gegeten, dus ik lijk nu wel zwanger :D Weinig vet, en ''clean'' carbs dus echt flink dooreten, zie al weer op tegen de bulk :( zo lekker dat ik nu niet constant hoef te eten.

Benen training ging.... oke denk ik. Als ik m'n knieën perfect controleerde ging het pijnloos, maar was erg lastig. Pijn is nu beetje 50/50 (soms weer wel soms weer niet). Komende dagen gaan we zien of ik te ver ben gegaan.

Bulgarian split squat

2x8 26kg

Romanian deadlift

2x8 85kg

Seated sled leg press (narrow stance)

10x 130kg

Seated leg curl

10x 62,5kg

Single legged calf raise

3x8 BW + 5kg

Seated calf raise

2x12 120kg

Cruches / Planks

Voor m'n gevoel beetje kracht verloren (+ vandaag was een refeed, dus zal nog ietsjes meer zijn), maar ik haalde alles nog net. Standing calf raises zijn wel omhoog gegaan, stuk beter gevoel deze keer.

Laatst bewerkt:
Lekkere training Daan. Cutten gaat wel lekker dan al zichtbaar verschil in de spiegel? Xxl nut. Heeft nu ook Keeken weegschalen zien er goed uit:D

Lekkere training Daan. Cutten gaat wel lekker dan al zichtbaar verschil in de spiegel? Xxl nut. Heeft nu ook Keeken weegschalen zien er goed uit:D

Thnx voor de tip :) Ja zie wel aardig verschil, buikspieren iets duidelijker, duidelijk minder vet op borst en benen, strakkere smallere middel. Vooral het laatste is erg prettig :)

Maar definitie is voorderest nog niet wereldschokkend beter. Heb de cut in het begin ook niet goed genoeg aangepakt (te klein deficit en te weinig cardio).

Thnx voor de tip :) Ja zie wel aardig verschil, buikspieren iets duidelijker, duidelijk minder vet op borst en benen, strakkere smallere middel. Vooral het laatste is erg prettig :)

Maar definitie is voorderest nog niet wereldschokkend beter. Heb de cut in het begin ook niet goed genoeg aangepakt (te klein deficit en te weinig cardio).

Oeeeeh! Dat vraagt om een foto! ;)
no homo

Maarja is een lekker gevoel als je vooruitgang ziet, netjes brah!

Lekkere training! Goed te horen dat de cut ook werkt en dat je resultaat ziet :D

Goed bezig Daan, hopelijk ga je hier de komende dagen ook geen spijt van krijgen. En zoals Jesper zegt, pics?

Terug
Naar boven