AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Shit Daan, het zit je ook niet mee. Hopelijk is de diagnose correct, en ben je met een paar weken weer helemaal 100%
In de tussentijd Beach Boy ftw!

Pfff klote!! Zit je idd niet mee. Veel beterschap, man.

• Topic Starter Topic Starter
Geen fijne training, slecht geslapen, me teveel zorgen gemaakt over m'n knie dus was totaal niet gefocust. Zo leeg als wat, totaal geen energie om nog zwaar te gaan.

BP

2x7 67,5kg

Trillerig als phuck...

DB row

2x8 36kg

Incline BP

2x10 50kg

Chinups

2x10 bw -25kg

Lateral raise

2x11 7kg

Chest dips

2x5 BW

Deze keer beide met narrow grip, voelt toch een stuk beter als wide en techniek begin ook beetje door te krijgen. Alleen ook hier totaal geen energie dus lockout en reps waren rampzalig.

DB shrugs

3x12 26kg

Barbell curl

14x 15kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

Kwam erachter dat m'n linker long head van m'n biceps enorm onderontwikkeld is (linker biceps is plat en dun). Dus maar een extra setje biceps erbij gedaan.

Crunches / planks

Single legged calf raise

3x8 BW
2x8 BW + 5kg

Toch maar even kuiten getraind, leek me niet zo'n probleem aangezien ik dit gewoon pijnvrij kan doen.

Toch zeker een nette BP brah!

Nette training! paar weken stoppen met benen trainen , ik heb nu 1 maand geen benen gedaan en ik voel me knieën bijna niet meer 1 juni ga ik weer rustig opbouwen

Rot die blessures.. beterschap man!

tis een beetje 1 step forward 2 steps back verhaal. Klote man !.

K*t dat je nu al weer aan de blessures zit!
Het zit je niet mee.
Maar Daan, laat je mindset er niet onder leiden hea! Als je alleen maar denkt aan dat het slecht gaat, zal het ook minder snel verbeteren. Kijk naar de positieve puntjes en haal daar je hoop en motivatie uit!

Nouja ondanks de blessure blijf je toch groeien! Heel k*t, maar focussen op wat nog wel kan!

Nette training! paar weken stoppen met benen trainen , ik heb nu 1 maand geen benen gedaan en ik voel me knieën bijna niet meer 1 juni ga ik weer rustig opbouwen

Dankje bas! ja vrijdag mag ik weer 50% trainen van fysio dus ik hoop volgende week woensdag weer vol te kunnen knallen.

Rot die blessures.. beterschap man!

Ja om gek van te worden, maar goed deze keer lijkt het minder erg als de pijn deed vermoeden. Dankje brah!

tis een beetje 1 step forward 2 steps back verhaal. Klote man !.

Haha ja zo voelt het af en toe wel... maar volgens fysio was het wel minder erg en de algehele stabiliteit en positie van m'n knieën was wel een stuk beter geworden dus hij zij dat het binnenkort algeheel een stuk beter zou moeten worden. Deze keer lijk ik er iig goed vanaf te komen. Trappen lopen gaat alweer redelijk pijn vrij.

K*t dat je nu al weer aan de blessures zit!
Het zit je niet mee.
Maar Daan, laat je mindset er niet onder leiden hea! Als je alleen maar denkt aan dat het slecht gaat, zal het ook minder snel verbeteren. Kijk naar de positieve puntjes en haal daar je hoop en motivatie uit!

Will try. De roa helpt daar ook niet bepaald mee haha :rolleyes:

Nouja ondanks de blessure blijf je toch groeien! Heel k*t, maar focussen op wat nog wel kan!

Uiteraard. No point in quitting :)

Props dat je doorgaat Daan, het zit je niet mee de laatste tijd!

Gewichtverlies gaat de afgelopen dagen opeens razend snel.
Heb de eerste 3 weken van de cut een beetje rond het zelfde gewicht gesukkeld, ging er erg langzaam vanaf, ongv. 1 kilo in 3 weken.
Dus nog meer in kcal gesneden 100/200 minder kcal gaan eten, en opeens vliegt het ervan af.

In 7 dagen tijd is er 1 kilo van af, (& dat terwijl ik niet meer kan cardio'en of benentrainen).
Op m'n benen ben ik afgelopen dagen ook 1,5 cm kwijt geraakt, en nu nog 6 dagen te gaan :( had niet verwacht dat geen benentrainen zo snel zo'n grote impact zou hebben.
Hopelijk is volgende week m'n kracht nog een beetje intact.

Props dat je doorgaat Daan, het zit je niet mee de laatste tijd!

Dankje Erik :)

Laatst bewerkt:
Goed bezig, Daan!
Ik zit nu in week 4 en ben 3 kilo afgevallen en voel me heerlijk erbij.

Keep up the good work!

Paar stressvolle dagen geweest, weinig energie ook deze training. Misschien maar eens tijd voor een refeed, moet je die de dag voor of op de dag van je training doen (ik train om 1800)?

BP

2x7 67,5kg

Ging opzich lekker, stuk betere mind muscle connection dus lukte nu stuk makkelijker om door mijn dooie punt heen te drukken. Laatste rep ging langzaam maar kwam deze keer wel goed door m'n dooie punt heen. Ik zeg nog tegen de spotter, pas aanzitten als het mis gaat. Trekt hij hem vlak voor de lockout uit m'n handen :grumble: hoe moeilijk is het nou om te spotten jongens.

DB row

2x8 36kg

Blegh, ging niet lekker na de zesde rep leek het al nergens meer op. Vorige keer ging hij ook al slecht dus volgende keer moet ik ben ik bang maar verlagen.

DB SP

11/10 16kg

Chinups

2x10 BW -25kg

DB pullover

11/10 24kg

Rear delt flyes

2x10 7kg

Triceps extension

13x 22kg

Barbell curl

14x 15kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

10x 12kg

Wrist roller & wrist curl

Laatst bewerkt:
Ik zou je refeed na je training houden :)

Goede training daan die mind muscle connection is heel belangrijk, vooral bij bp want mij borst groeide nauwelijks en kracht ging ook niet goed.
Maar toen ik echt op de form/het aanspannen van mijn borst lette hielp het enorm

Bij de meeste is meer schouder/tricep oefening dan een borst oefening

Misschien -6kg pakken op de rows even die techniek weer goed op pakken dan elke training 2kg er bij?

Refeed.. dag voor je training doen.. heeft mjj geholpe iig..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven