MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Vroeger heeft er wel een orthopeet naar gekeken, maar het enige wat die zij: je hebt retro pattelaire chondropathie, wat pretty much hetzelfde is als zeggen: je hebt pijn :rolleyes:. Problemen die ik nu heb liggen volgens mijn fysio bij een overbelaste IT band, maar voorderest ging het volgens hem wel gewoon stuk beter met m'n knieën en dat als dit weg is alles een stuk beter zou moeten zijn (alhoewel ik altijd voorzichtig zal moeten zijn vanwege m'n xbenen). Klinkt iig plausibel want de pijn zit nu ook op een heel andere plaats dan waar ik de afgelopen jaren last heb gehad, dus het doet vermoeden dat het idd totaal iets anders is (i.e. die overbelaste IT band).

Het blijft moeilijk Daan wat betreft je belemmeringen en tuurlijk je wilt gewoon gaan trainen het liefst op volle 100% zoals iedereen doet.
Het belangrijkste is gewoon het voor jezelf aan te voelen van waar je op het moment staat.
Neem mijn schouderblessure bijvoorbeeld. Nu is het zo dat deze blessure niet in een verre stadium zat,
waardoor ik eigenlijk redelijk makkelijk kon "revalideren". Ik heb er nog steeds last van, maar het gaat iedere keer weer een stukje beter.
Ook heb ik een periode gehad van dat ik dacht dat ik ervan af was maar in 1x schoot het weer in mijn schouder.
Dus ik moest helemaal weer van begin af aan beginnen met het revalidatie proces wat nu ook nog eens langer duurt.
Ik dacht dat het weg was, ik gooide te snel mijn gewicht weer omhoog met de shoulder press en voor je het weet heb je je blessure weer terug.
Ik doe het nu rustiger aan zoals je ook al in mijn log hebt gezien, en ik hoop gewoon dat dit werkt en vooral niet te snel gaan om zwaarder te gaan trainen.
Ik snap het wel dat het misschien wel ten koste gaat van strenght/massa gains, maar gezondheid gaat voor brah.
Voel het gewoon aan en doe het alsjeblieft rustig aan.

Het blijft moeilijk Daan wat betreft je belemmeringen en tuurlijk je wilt gewoon gaan trainen het liefst op volle 100% zoals iedereen doet.
Het belangrijkste is gewoon het voor jezelf aan te voelen van waar je op het moment staat.
Neem mijn schouderblessure bijvoorbeeld. Nu is het zo dat deze blessure niet in een verre stadium zat,
waardoor ik eigenlijk redelijk makkelijk kon "revalideren". Ik heb er nog steeds last van, maar het gaat iedere keer weer een stukje beter.
Ook heb ik een periode gehad van dat ik dacht dat ik ervan af was maar in 1x schoot het weer in mijn schouder.
Dus ik moest helemaal weer van begin af aan beginnen met het revalidatie proces wat nu ook nog eens langer duurt.
Ik dacht dat het weg was, ik gooide te snel mijn gewicht weer omhoog met de shoulder press en voor je het weet heb je je blessure weer terug.
Ik doe het nu rustiger aan zoals je ook al in mijn log hebt gezien, en ik hoop gewoon dat dit werkt en vooral niet te snel gaan om zwaarder te gaan trainen.
Ik snap het wel dat het misschien wel ten koste gaat van strenght/massa gains, maar gezondheid gaat voor brah.
Voel het gewoon aan en doe het alsjeblieft rustig aan.

Weet je wat het is, pijn is zoiets subjectief. Het is niet echt een goede indicator van hoe het er echt voor staat. Bv. pijn gaat over het algemeen weg als ik zwaarder ga, dus het is een beetje een balans vinden. Ik weet iig wat ik niet moet doen, dus dat corrigeer ik wel.

's Ochtends getraind zodat ik gebruik kon maken van de spin fietsen voor HIIT. Energie niet helemaal top

BP

7/5 70kg

Eindelijk 70kg geprobeerd, 7de rep net gehaald. Had eerlijk gezegd verwacht dat ik tweede set wel 6 zou halen maar die 5de rep was al met spot. Had de bar niet helemaal goed vastgepakt, dus daarom ging hij ook niet helemaal lekker. Paar trainingen wennen en dat gaat het vast beter :)

DB row

2x8 34kg

Ging in principe lekker. Wel pijn aan m'n linker lateral deltoid als ik hem liet zakken.

Incline BP

2x10 50kg

Ook goed te doen, misch volgende keer maar eens verhogen.

Chinups

10/9 bw -20kg

Net niet gehaald

Lateral raise

2x12 7kg

Chest dips

7/5 BW

Heerlijke oefening nu ik m'n grip heb aangepast :D

DB shrugs

2x12 26kg

Barbell curl

14x 15kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

12x 10kg

HIIT op spinning bike

4x20

Dat pump. He-le-maal gesloopt. M'n aanpak nu ietsjes getweaked en die 20 seconde is nu echt torture :p 4de interval leek eigenlijk al nergens meer op. Lag op het einde ook 5 min op de grond voordat ik weer beetje kon lopen, en op de terugweg zag ik nog steeds wit voor ogen. Nice.

Hoeveelheid kcal die ik nu inneem zou je toch zeggen dat ik behoorlijk af zou moeten vallen maar gebeurt niet. Ik wil nog even niet nog meer gaan snijden, dus hopelijk gaat het nu de goed kant op.

Mooie training Daan nette bp volgende haal je hem wel!

Dacht eigenlijk dat je geen HIIT ging doen maar gewoon cardio?

Mooie training Daan nette bp volgende haal je hem wel!

Dacht eigenlijk dat je geen HIIT ging doen maar gewoon cardio?

Ja klopt, omdat ik dacht dat bij LISS ik geen spier zou ''verbranden''/katabool zou zijn. Maar het is precies andersom :p

Nette training, Bench press plateau gebroken netjes!

Hoe lang cut je nu al?

BP 70kg! Nette training hoor. Inmiddels begin je trouwens een echte expert te worden met al je lezen en uitproberen van nieuwe dingen, zoals nu dat HIIT. Heel mooi.

Nette training, Bench press plateau gebroken netjes!

Hoe lang cut je nu al?

Dankje Bas! had m eigenlijk al paar training terug gebroken, maar nu eindelijk 70kg gewaagd. Volgende keer moet toch wel easy 7/6x kunnen.

Cutten exclusief hardeningsperiod is nu paar dagen langer dan een maand bezig.

BP 70kg! Nette training hoor. Inmiddels begin je trouwens een echte expert te worden met al je lezen en uitproberen van nieuwe dingen, zoals nu dat HIIT. Heel mooi.

Dankje kerel :D haha valt wel mee hoor, maar wel iets meer aan het lezen ja. Moet nog steeds starting strength uitlezen :o

Vanochtend weer op 92,1 kg. Zelfde als gister & de dag daarvoor en daarvoor en daarvoor, zelfde als vorige week :( Huidplooien zitten wel op hun allerlaagste sinds de cut. Maar het scheelt niet veel met een week geleden. Dus misschien gain ik toch nog spier dat het gewicht hetzelfde blijft, maar zoveel kan dat toch nooit zijn?

Misch van het weekend m'n voeding maar eens verder tweaken als dit zo door gaat.

Hmm nou verwachte niet al te veel van deze training aangezien de warming up echt zwaar k*t voelde.... Maar hij ging uiteindelijk erg lekker, over het algemeen geen pijn gevoeld. Tegen beter weten in zelfs verhoogd, paar pr'tjes gezet. Ging goed :)

Ook paar dagen geleden toevallig dit filmpje zitten kijken: http://www.youtube.com/watch?v=pl_kDg6fBWE
Met die tips, was butt wink, voorzover merkbaar met bw squats, al een stuk minder. Heb het advies ook doorgevoerd in split squat en leg press (het eerste stuk puur uit je heupen laten komen en het laatste pas echt je quads gebruiken en hard locken. Voelde ook goed voor m'n knieën en voelde m'n hams en glutes nu echt hard werken. Nice.

Bulgarian split squat

2x8 26kg

Hier raakte ik bij de tweede set uit balans, gelukkig geen pijn, maar moest wel weer opnieuw start positie innemen, dus aan het einde stond ik echt te trillen :p

Romanian deadlift

2x8 90kg

Ijzeren grip :D weet niet waarom, normaal glipt hij bij 85kg al bijna uit m'n vingers. Nu no problem, mooi PR'tje

Seated sled leg press (narrow stance)

11x 130kg

Seated leg curl

10x 65kg

Single legged calf raise & toe press (donkey style)

3x8 BW + stang
12x 110kg

Seated calf raise

14x 120kg
12x 130kg

Crunches / Planks (op bosu ball)

Na de training 900kcal weggewerkt waarvan 450 gram aan kipfilet :D heerlijk.

Goed filmpje Daan, daar ga ik ook wel wat aan hebben!

Nette training daan! Ik had daar ook last van , hier oud filmpje c.a 1 jaar oud van mij
Zie je ook butwink, grappig is persies voor dit filmpje ging ik door mijn rug nog nooit gehad kwam dus van de ''but wink'' Dit was ook de eerste dat ik belt droeg bedoeling was om het te verkomen :P

Duurde 3 weken voor volledig herstel

Als ik weer ge squaten gebruik ik die tip die je gaf

Mooie training Daan en een pr erbij:thumbup:

Lekker bezig man! jij komt er wel!

Vandaag opeens 700gram aan BW eraf echter zijn huidplooien precies hetzelfde (en eentje zelfs halve mm omhoog) en middelomtrek klein beetje omlaag. Snap er echt niks van af en toe, elke keer als het naar beneden gaat gaat er meteen bijna een kg vanaf ???

Nette training daan! Ik had daar ook last van , hier oud filmpje c.a 1 jaar oud van mij
Zie je ook butwink, grappig is persies voor dit filmpje ging ik door mijn rug nog nooit gehad kwam dus van de ''but wink'' Dit was ook de eerste dat ik belt droeg bedoeling was om het te verkomen :P

Duurde 3 weken voor volledig herstel

Als ik weer ge squaten gebruik ik die tip die je gaf

Mooi dat jullie er ook wat aan hebben. Ik kan het helaas nog niet met gewichten proberen, maar ik merkte zelf op BW iig een behoorlijk verschil :)

Hoe was je precies door je rug gegaan dan Bas? Hele reden dat ik nu dit schema doe is omdat het bij mij ook mis ging bij de squat (alhoewel dat bij het unracken was :rolleyes:).

Mooie training Daan en een pr erbij:thumbup:

Lekker bezig man! jij komt er wel!

Dankje jongens!

But wink onder aan de squat voelde ik toen op eens een steek, kwam dus omdat me onderug teveel door boog, heb trouwens nooit meer last van mij rug

But wink onder aan de squat voelde ik toen op eens een steek, kwam dus omdat me onderug teveel door boog, heb trouwens nooit meer last van mij rug

Ah en mark rippetoe maar zeggen dat het geen kwaad kan :rolleyes: toch wel. Maar mazzel dat je er nu geen last meer van hebt.

Zometeen weer afspraak met de fysio, hopelijk verkloot hij het niet weer zoals de vorige keer, want het gaat nu lekker.

Begin wel steeds meer definitie te zien, kan nu al bijna m'n rectus femoris spotten. Maar kijkend naar de gegevens van m'n huidplooien lijkt vetverlies plateau-en, gewicht is ook weer halve kg omhoog sinds ik paar dagen opeens kg kwijt was. Deze week wel twee keer HIIT en een refeed, dus hopelijk sta ik aan het einde van deze week stuk droger. Wellicht nog wat extra carbs cutten.

+1
Vanochtend uitgeprobeerd, en maakte idd best wel verschil. Van diezelfde jongen zag ik een filmpje waarin hij de hip-drive van Rippetoe fileert: zoals R hem onderwijst gebruik je je heupen eigenlijk juist *niet*. Zag er vrij overtuigend uit.

Terug
Naar boven