AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Exact. Gewoon goede degelijke training. Die daarvoor was een uitschieter, en nu eens naar boven! Ik las ergens over het 10-80-10 principe. 10% van je trainingen gaat echt k*t, 10% gaat top, en 80% gaat 'gewoon'. En de gainz haal je dus door die 80% gewoon stug vol te houden.

Uiteraard, hoe training voelt is geen indicatie van je gains... maar toch, niks zo lekker als een training die top gaat :p

Toch nog een mooie training hoor Daan niet vergeten dat je aan het cutten bent he dus veel kracht winst zal er niet inzitten.

Ik wou net zeggen! Toch een degelijke training brah ;)

Ha bedankt jongens, slecht was hij niet hoor, had alleen verwacht dat hij iets beter als de vorige zou gaan omdat het een refeed was. Ben vandaag ook echt he-le-maal gesloopt, zie ook dat ik gister m'n gebakken eitjes vergeten ben, dus wellicht verklaard dat waarom ik niet zo veel van de refeed merk (en nu zelfs gesloopt ben).

Misch begint m'n kcal toch te laag geworden, heb nu al bijna 1300kcal gesneden, maar nog word ik niet veel droger (kijkend naar m'n huidplooien, en ook qua gewicht overigens zit op 91,4kg)

Mijn huidige cut en refeed schema overigens toegevoegd voor de geïnteresseerde.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nette voeding daan! Hoe gaat het met je rug?

Als training niet lekker gaat ,heb je net gevoel of je bijna niks hebt gedaan

Zou dit schema aan houden, als je over 1/2 weken nog geen resultaat ziet kan je altijd nog lager gaan in kcal

Goeie training kerel

Cut begint nu echt z'n sporen na te laten, merk tijdens trainen dat ik gewoon erg weinig energie heb. Training was verder oke, paar kleine VPR'tjes en bij andere weer net iets minder.

Knieën lijken wel beter te gaan, alhoewel ik maar een vage pijn achter in m'n knie blijf houden als ik op een rare ''onzekere'' manier beweeg. Kan er wel gewoon mee trainen, maar daardoor toch nog erg voorzichtig.

BP

7/5 70kg

Wederom slechter als de vorige keer. Slecht gefocussed, en ging niet echt goed. Had deze keer dikke spot op 7de en 5de rep nodig. Vertik het echter om te verlagen, volgende keer weer proberen.

DB row

2x8 34kg

Easy, techniek gaat ook goed, binnenkort maar eens verhogen.

Incline BP

11/10 50kg

Chinups

11/9,5 bw -20kg

monsterlijke pomp in m'n biceps hierna, was gewoon vervelend :p wel nog extra repje eruit geperst, maar daardoor tweede set weer net geen 10 gehaald

Lateral raise

2x12 7kg

Chest dips

7/5 BW

Merkte vanaf hier dat ik gewoon geen energie meer had.

DB shrugs

12/10 28kg

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

16x 10kg

Wrist roller / wrist curls

HIIT op spinning bike

4x20

Word elke keer echt kots misselijk als ik HIIT gedaan hebt, is wel wat minder.

---------- Post toegevoegd 7 June 2013 om 23:03 ----------

Nette voeding daan! Hoe gaat het met je rug?

Als training niet lekker gaat ,heb je net gevoel of je bijna niks hebt gedaan

Zou dit schema aan houden, als je over 1/2 weken nog geen resultaat ziet kan je altijd nog lager gaan in kcal

Rug gaat wel in principe, beetje branderig gevoel na benendag... maar knieën zijn op het moment meer een issue.

Bedankt bro.

Toch nog een mooie training hoor alleen chinups nog geen bw!

Mooie training, rows naar de 36kg!

Wat als je nou 1 training 60kg bp pak . volgende 65kg en daarna 70kg door na de 72.5kg

Eerst houding weer tot perfectie brengen, heb natuurlijk geen idee hoe je form is maar dit help meestal wel om een plateau te verbreken

knieën

Cut begint nu echt z'n sporen na te laten, merk tijdens trainen dat ik gewoon erg weinig energie heb. Training was verder oke, paar kleine VPR'tjes en bij andere weer net iets minder.
Als je er weinig energie heb time dan dat je een á 2 uur van te voren een dikke 500-1000kcal opeet.

Toch nog een mooie training hoor alleen chinups nog geen bw!

Volgende training bro

Mooie training, rows naar de 36kg!

Wat als je nou 1 training 60kg bp pak . volgende 65kg en daarna 70kg door na de 72.5kg

Eerst houding weer tot perfectie brengen, heb natuurlijk geen idee hoe je form is maar dit help meestal wel om een plateau te verbreken

knieën

Dankje bas, volgende training eerst chins naar bw gooien dus ik denk dat ik de rows nog 1 a 2 trainingen op 34 laat :p

Verlagen idd, een idee om er doorheen te breken... maar goed dit is pas de derde keer dat ik 70kg deed, en ik cut nog dus liever verlaag ik niet.

''knieën''???

Als je er weinig energie heb time dan dat je een á 2 uur van te voren een dikke 500-1000kcal opeet.

Doe ik nu ook zo ongv. wel...

oh ja klopt je zat lange tijd op 67,5kg nee dan gewoon zelfde niveau blijven.
knieën zijn rare gewrichten meestal doet Het niet echt pijn, maar voelt raar aan net of je weining. kracht in je benen. hebt

Redelijke training. Veel pijntjes, knieën blijven hetzelfde alhoewel ik nu de pijn redelijk kan vermijden. Actief weekend geweest dus m'n rug is zo stijf als een plank, hoop pijntjes dus in m'n onderrug/glutes/iliopsoas :( maja ik hem over het algemeen alles wel weer kunnen doen.

Bulgarian split squat

2x8 28kg

Romanian deadlift

2x8 90kg

Seated sled leg press (narrow stance)

11x 120kg

Maar verlaagd omdat 130kg echt ontzettend langzaam ging en hoopte m'n rug/knieën wat meer rust te geven

Seated leg curl

10x 65kg

Single legged calf raise & toe press (donkey style)

3x8 BW + stang
12x 110kg

Seated calf raise

2x12 130kg

Crunches / Planks (op bosu ball) / Stomach vacuum

Laatst bewerkt:
Mooie training brah

Ik zoek nog een alternatief om mijn kuiten te trainen.
@gym hebben ze geen smith machine of uberhaupt een apparaat om het te trainen :(

Mooie training brah

Ik zoek nog een alternatief om mijn kuiten te trainen.
@gym hebben ze geen smith machine of uberhaupt een apparaat om het te trainen :(

Ah das klote... maar ik gebruik ook alleen maar smith voor soleus... Je kan gastrocnemius gewoon zonder machines, bv. zoals ik single legged calf raises doen (met nog extra gewicht in je hand als het te licht is). En je kan hem in de leg press doen, persoonlijk mijn favo manier om ze te trainen (ik doe hem zo, alleen leun ik iets meer naar voren om er een soort donkey calf raises van te maken: http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/SLSeatedCalfPress.html)
Evt. nog barbell gebruiken voor soleus: http://www.exrx.net/WeightExercises/Soleus/SBSeatedCalfRaise.html

Kijk anders eens hier of je nog wat kan vinden: http://www.exrx.net/Lists/ExList/CalfWt.html

Ah das klote... maar ik gebruik ook alleen maar smith voor soleus... Je kan gastrocnemius gewoon zonder machines, bv. zoals ik single legged calf raises doen (met nog extra gewicht in je hand als het te licht is). En je kan hem in de leg press doen, persoonlijk mijn favo manier om ze te trainen (ik doe hem zo, alleen leun ik iets meer naar voren om er een soort donkey calf raises van te maken: http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/SLSeatedCalfPress.html)
Evt. nog barbell gebruiken voor soleus: http://www.exrx.net/WeightExercises/Soleus/SBSeatedCalfRaise.html

Kijk anders eens hier of je nog wat kan vinden: http://www.exrx.net/Lists/ExList/CalfWt.html

Ahjah, natuurlijk op de leg press!! Was het totaal vergeten om het op die manier te doen, thx brah!

Erg stresvolle dagen geweest, en gewicht vliegt er ook opeens vanaf (zit nu op 90.5kg). Dus nu toch echt krachtverlies :( Vooral BP ging erg slecht, volgende keer denk ik maar een soort van deloadje doen high reps met wat lichter gewicht, woensdag een refeed en dan hopelijk vrijdag weer beetje op niveau.

BP

6/4 70kg

1rep op beide sets minder.

DB row

2x8 34kg

DB SP

10/9 18kg

Chin-ups

8x BW
10x BW - 20kg

Nou daar is ie dan jongens, BW chin-ups. 8x gelukt met full ROM, als ik iets meer energie had was 9 denk ik ook nog wel gelukt. Daarna wel weer assist gedaan omdat ik daar toch meer tot het uiterste kan gaan. Maar ik denk dat ik hem voorlopig zo houd, eerste op BW tweede met assist.

Speciaal voor Erik ook meteen Chin-ups goed geschreven :heart:

DB pullover

12/11 24kg

Rear delt flyes

12/10 7kg

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Triceps extension

13x 22kg

Supinated Cross Body DB Curl

Vergeten :mad: moest ff snel er door heen gaan als ik nog wou cardio'en

HIIT op spinning bike

4x 20sec

Kotsmisselijk hierna :p

Laatst bewerkt:
Mooie training hoor! Toch nog 6 reps op BP, en chins zien er ook goed uit. Die worden natuurlijk juist makkelijker als je afvalt :p

Toch nog een mooie training or Daan. Maar is je cardio niet wast laag met 4x20 sec?

Mooie training hoor! Toch nog 6 reps op BP, en chins zien er ook goed uit. Die worden natuurlijk juist makkelijker als je afvalt :p

Idd :p maar daar bovenop nog progressie gezien. En ja die 6 reps (ik had er eigenlijk 7 gedaan, maar 7 volledig met spot en 6de met lichte spot), hij is echt elke training slechter gegaan, gebeurt eigenlijk precies wat wanneer ss beschrijft dat je moet resetten om ff door je plateautje heen te breken. Een echte reset lijkt me geen goed idee in de cut. Maar eenmalig high rep kan denk ik toch nog wat extra stimulatie geven en hopelijk gaat het dan beter. Anders weeer terug naar 67,5kg.

Toch nog een mooie training or Daan. Maar is je cardio niet wast laag met 4x20 sec?

Nee dat is HIIT he :) Duurt 1 min en als je echt goede conditie hebt max 2 minuten. Ik doe net iets meer dan 1minuut. Maar het idee is dat je gedurende elke interval (bij mij 20 sec) zo hard gaat alsof je leven er vanaf hangt. Als je dat goed doet, val je daarna bijna van je fiets af. Zag na afloop wit voor ogen, en moest bijna kotsen dus ik denk dat het wel intensief genoeg was :D (1min HIIT verbrand bv. al meer dan een uur+ low intensity cardio).

Netjes daan! chin ups met bw :thumbup:

Jah lekkere training brah en gratz met je chin-ups, nice hoor!

Na de HIIT van woensdag maakte m'n rechterknie opeens een knikkend geluid, maakte me er niet al teveel zorgen om maar vandaag was het er dus nog steeds. Hoop opgezocht, en klikkende knie gecombineerd met de pijn die ik nu heb komt perfect overeen met ITBS (wat mijn fysio ook al als diagnose stelde). Meestal gaat de klik of whatever meestal weg na trainen dus toch gaan trainen met de hoop dat als ik eenmaal opgewarmd was het weg zou gaan. Maar helaas dat was niet het geval voelde tijdens de split squats m'n patella telkens keihard verspringen (knakken). Bij RDL geen last, en daarna was de knak over het algemeen lichter, maar onder spanning nog steeds hoog.

Nou ik nu weer zit merk ik dat ik ook een soort van ''grinding'' geluid in m'n knieën vlak voor en na de knak zit. Voel ook een soort van knak als ik met volledig gebogen knieën over m'n patellar tendon wrijf.

Maandag meteen maar ff fysio bellen, en denk ik ook nog ff langs bij de doc. Wordt hier zo moe van :(

Overigens nog abductor machine gedaan, weet niet precies welke spieren (afgezien van gluteus minimus/medius) dat zijn, maar dat deed echt niet normaal zeer daar. Dus daar ook nog een shitload aan triggerpoints.

Bulgarian split squat

2x8 28kg

Romanian deadlift

2x8 90kg

Seated sled leg press (narrow stance)

120kg
100kg
80kg

Soort dropset geworden, steeds verlaagd tot ik geen knak meer hoorde.

Seated leg curl

10x 65kg

Toe press (donkey style)

4x12 130kg

Seated calf raise

2x12 130kg

Crunches / Planks (op bosu ball) / Stomach vacuum

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 23:50 ----------

Netjes daan! chin ups met bw :thumbup:

Jah lekkere training brah en gratz met je chin-ups, nice hoor!

Dankje jongens!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven