Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

Ohja tip: Ik heb twee tennisballen, daarmee masseer ik me borst, traps, voet, billen. Voelt het veel beter dan met een roller. De roller gebruik ik vooral voor de quads en rug! succes ;-)
Oja mocht iemand wete hoe je die campingmat lijmt aan de pvc pijp: hoor het graag!!!

• Topic Starter Topic Starter
Back OT. Vandaag refeed, maar merkte qua prestaties niet echt veel van. Merkte wel aardig verschil van de HIIT van donderdag overigens, plooien waren aardig omlaag gegaan.

BP

2x8 65kg

Dik krachtverlies :( ongv. 3 weken geleden deed ik dit nog met 67,5kg. Nog een beetje aan het twijfelen of ik volgende training alweer terug naar 70 ga of nog ff 67,5kg te doen

DB row

8x 36kg
8x 34kg

DB SP

10/8 18kg

Ging erg slecht :( techniek lukte gewoon niet.

Chin-ups

8x BW
10x BW - 20kg

DB pullover

12/11 24kg

Rear delt flyes

2x12 7kg

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Triceps extension

14x 22kg

Supinated Cross Body DB Curl

Wrist roller & wrist curl

Crunches

Tog sterke dumbbell rows!

wat is db sp?

bedankt bas! dumbbell shoulder press

Mie training Daan heb wat geduld met je Bp komt vanzelf wel goed.

Ik zie dat je bp 2x8 pakt.. kan je bvb ook 3x5 of 5x5 op 65kg? Zoniet zou ik toch gaan deloaden vriend..

Ik zie dat je bp 2x8 pakt.. kan je bvb ook 3x5 of 5x5 op 65kg? Zoniet zou ik toch gaan deloaden vriend..

ehm ja ik denk als ik nu weer zou gaan bulken ofzo dat ik 3x5 72,5kg zou doen o.i.d. no point in deloading tijdens de cut, volume wat ik nu pak is al een deload. Maar het schema wat ik nu heb loopt rep range 6 - 8, dus vandaar dat ik iig niet gepland 5 reps pak, alleen sinds ik naar 70kg geswitched ben ging het steeds slechter slechter (7/5) en laatse keer (6/4) :(

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 12:33 ----------

Mie training Daan heb wat geduld met je Bp komt vanzelf wel goed.

dankje crash

ehm ja ik denk als ik nu weer zou gaan bulken ofzo dat ik 3x5 72,5kg zou doen o.i.d. no point in deloading tijdens de cut, volume wat ik nu pak is al een deload. Maar het schema wat ik nu heb loopt rep range 6 - 8, dus vandaar dat ik iig niet gepland 5 reps pak, alleen sinds ik naar 70kg geswitched ben ging het steeds slechter slechter (7/5) en laatse keer (6/4) :(

Oke, maar pak dan een gewicht waar je sowieso 3 setjes van 6-8 reps kan maken?
Hoe voelt de 65/67,5 KG voor jou?
Ik bedoel gaat het in een vloeiende beweging? Of is het zwaar en dat je reps maakt in een traag tempo?

Ligt er een beetje aan.... van wat ik me kan herinneren, kon 67,5kg met goede techniek als ik goede focus had...

Punt is een beetje dat ik tijdens de cut m'n bp van ongv. een 7/6 67,5kg ging naar 8/8 67,5kg. Daarna 70kg geprobeerd, maar toen ging hij alleen maar achteruit. Denk dat ik volgende keer wel weer 67,5kg pak. Maar liefste wil ik natuurlijk 70kg pakken, is voor mij ook een beetje magische grens omdat m'n BP zo waardeloos is. Zit een beetje in spierverlies denial :p

Haha ach boeiend Daan, dat komt wel goed! Ik zou dan toch gewoon 67,5 proberen, wie weet heb je een goeie dag :p

Net bij m'n (goede) fysio geweest.
Meteen weer een wereld verschil van aanpak, hele lichaam weer onder de loep genomen, en weer hoop shit gefixt.
Hij gaf wel toe dat het bij mij erg lastig was om het probleem aan te wijzen aangezien vrijwel elke spier in m'n lichaam stijf staat, en dan met name m'n rug & benen.

Maar goed hij heeft weer naar m'n knieën gekeken en die bewogen in principe prima.
Enige verklaring die hij kon bedenken voor m'n krakende patella was dat door de jaren van slechte houding er een verkeerd patroon is in gesleten en nu ik een juiste houding heb daarom ik die knakken in m'n knieën krijg (en dat het juiste patroon er nu weer in moet slijten).
Verder dacht hij dat er bij 90graden iets fout gaat bij de sporing, daarom moet ik nou 3 weken lang alleen tot 30graden trainen (met squats/lunges/split squats). Knak zou dan iets beter moeten worden, maar bovenal kan hij dan het een en ander wegstrepen/bevestigen.

Nogal k*t dus want ik wou over 1 a 2 weken weer beginnen met SS.
Daarbij ga ik over een maand 3 weken op vakantie dus 100kg squat voor de vakantie knallen zit er helaas niet meer in.
Training voor m'n benen zal nu dus vooral bestaan uit HIIT, en een aangepaste benen training (quarter squats, quarter lunges, quarter split squat en hopelijk ook nog SLDL).
Gelukkig duurt de cut nog max 2 weken, dus schade zal mee moeten vallen.
Had altijd nog erger gekund dus maar gewoon doen wat ik kan en hopelijk kan ik dan over 2 maanden weer vol benen knallen.

---------- Post toegevoegd 24 June 2013 om 15:09 ----------

Haha ach boeiend Daan, dat komt wel goed! Ik zou dan toch gewoon 67,5 proberen, wie weet heb je een goeie dag :p

Mag toch hopen dat op een slechte dag 67,5kg ook nog moet lukken :p

Nou, gelukkig is je fysio iig goed, en dat is toch goed nieuws over je knieën. En die 100kg squat komt heus wel, no hurry.

Net geprobeerd m'n nieuwe benentraining te doen. Ben een half uur bezig geweest maar het wilde gewoon niet lukken. BW deed al pijn en zodra ik er een lege stang op gooide helemaal (voelde van alles knakken aan de achterkant/zijkant van m'n knie ipv. voorkant). Opvallend is dat full ROM geen pijn doet (en quarters dus enorm), maar die mag ik dus niet doen.

Misch komt het omdat ik vanmiddag net behandeld ben dus heb t maar opgegeven, woensdag tentamen dus morgen nog een keer proberen zit er niet in. Hopelijk gaat het vrijdag beter.

Nou, gelukkig is je fysio iig goed, en dat is toch goed nieuws over je knieën. En die 100kg squat komt heus wel, no hurry.

Goed nieuws zou ik het nog niet willen noemen :o

Laatst bewerkt:
Klinkt weer niet helemaal lekker man. Hopen dat het van je behandeling is en snel weer kan knallen.

Wat is eigenlijk de reden dat je weer terug naar ss wilt?

Klinkt weer niet helemaal lekker man. Hopen dat het van je behandeling is en snel weer kan knallen.

Wat is eigenlijk de reden dat je weer terug naar ss wilt?

Lets hope so.

Wil terug omdat ik kracht op wil bouwen he :p ik heb nooit echt lekker progressie kunnen maken dus SS valt nog heel veel uit te halen.

Slechte training, zit er op het moment ook beetje doorheen, volgende week nog cutten en dan is het genoeg geweest.

BP

6/5 67,5kg

Zoals gewoonlijk, echt waar-de-loos. Dik krachtverlies (3 weken geleden 8/8) had nooit naar de 70kg moeten gaan, rest van m'n kracht lijkt namelijk iets beter behouden.

DB row

8x 36kg
8x 34kg

Incline BP

11/9 50kg

Chin-ups

9x BW
9x BW -20kg

Lateral raise

2x12 7kg

Chest dips

Squat rek bezet dus moest deze in de assist toren doen, ging helemaal waardeloos was geen ruimte om goed zonder assist te doen.

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

16x 10kg

DB shrugs

12/10 28kg

HIIT op spinning bike

4x20

Kon niet volluit gaan nog steeds last van m'n knie. Overigens weer contact met fysio opgenomen omdat quarter squats nog steeds pijn doen, maandag gaat hij dus nog eens kijken. Benentraining mag ik alleen deze week niet meer doen, dus ik moet het nu van HIIT hebben om m'n benen beetje in shape te houden... alhoewel ik inmiddels al aardig wat cm's kwijt ben.

Laatst bewerkt:
Trainingen zijn zo slecht nog niet alleen je Bp word minder. Maar weet zeker dat dat straks wel weer goed komt tijdens de bulk.

Huppa weer 1 rep bij de chins netjes!

Ben 5cm kwijd op mijn benen van 4 maanden geen quad/hamsting oefeningen, Hoe gaat het als je loopt voel je dan ook pijn?

Trainingen zijn zo slecht nog niet alleen je Bp word minder. Maar weet zeker dat dat straks wel weer goed komt tijdens de bulk.

Ja laatste paar weekjes voor vakantie wil toch wel fftjes over de 70kg heen gaan. Voorlopig doel is nu om 80kg te drukken, ziet er tenminste eindelijk beetje respectabel uit met 3x10kg plates :p

wellicht een idee om iets dergelijks als bv. smolov jr. voor de zomervakantie te proberen, aangezien m'n benen toch fcked zijn.

Huppa weer 1 rep bij de chins netjes!

Ben 5cm kwijd op mijn benen van 4 maanden geen quad/hamsting oefeningen, Hoe gaat het als je loopt voel je dan ook pijn?

Haha goed opgemerkt ;) dankje

Lopen gaat over het algemeen wel, meestal pijnvrij maar wil nog weleens wisselen.

Hoe komt het dat je volgende setje opeens 20kg lichter gaat?

Terug
Naar boven