Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Nog niet sterk genoeg voor 2x9 BW, met assist kan ik ook beter tot het uiterste gaan. Beoogde reprange is ook eigenlijk 10 - 12

BW - 15kg is trouwens ook dermate licht dat ik niks meer van de assist merk (ik kom sneller omhoog), vandaar dat ik meteen naar - 20kg schakel. Maar ik betwijfel dat het echt 20kg verschil maakt, echte verschil zou ik zo op 2.5/5kg schatten.

9xBW chins is heel mooi. Iets Smolov-achtigs is mss idd wel goed idee als je benen problemen blijven geven. DBB-er Bob heeft dat ook gedaan toch, toen hij geblesseerd raakte bij het squatten? Hij heeft toen wel wat aan zijn Bench toegevoegd. Hou vol die laatste week, dan weer lekker eten!

Idd, Daan! Mooie chinups :D
Jammer van je BP, maar komt wel goed. Zoals ik al zei ga gewoon wat lager en maak volledige reps man, ff je trots opzij zetten :P

Slechte training, zit er op het moment ook beetje doorheen, volgende week nog cutten en dan is het genoeg geweest.

BP

6/5

Zoals gewoonlijk, echt waar-de-loos. Dik krachtverlies (3 weken geleden 8/8) had nooit naar de 70kg moeten gaan, rest van m'n kracht lijkt namelijk iets beter behouden.
Ken dit gevoel zo erg hé... mijn BP loopt ook al jaren achter en ik heb ooit 70kg BP gedaan en zit nu op een 60kg.... Niet goed voor je ego, maar gewonnen op 50 beginnen en elke week 2,5 erbij gooien!

Had bij mij dan ook te maken met een blessure maarja.

Was het gewicht bij BP vergeten te noteren dat was 67,5kg.

9xBW chins is heel mooi. Iets Smolov-achtigs is mss idd wel goed idee als je benen problemen blijven geven. DBB-er Bob heeft dat ook gedaan toch, toen hij geblesseerd raakte bij het squatten? Hij heeft toen wel wat aan zijn Bench toegevoegd. Hou vol die laatste week, dan weer lekker eten!

Ja klopt. Vandaar het idee, binnenkort maar even kijken of dat geschikt voor mij is. Eerst nog even m'n knieën afwachten.

Qua eten vind ik de cut juist heeeeeeerlijk :D Zo lekker dat ik me niet steeds vol hoef te vreten. Honger heb ik ook amper last van.

Idd, Daan! Mooie chinups :D
Jammer van je BP, maar komt wel goed. Zoals ik al zei ga gewoon wat lager en maak volledige reps man, ff je trots opzij zetten :P

Volledige reps? Mij zie je geen quarter reps maken hoor :p

Ken dit gevoel zo erg hé... mijn BP loopt ook al jaren achter en ik heb ooit 70kg BP gedaan en zit nu op een 60kg.... Niet goed voor je ego, maar gewonnen op 50 beginnen en elke week 2,5 erbij gooien!

Had bij mij dan ook te maken met een blessure maarja.

Ja zoiets dergelijks zal het wel weer worden, alhoewel ik niet lager denk te gaan dan 60kg.

Woensdag naar de bus gerend. Daarna opeens pijn aan m'n m. tibialis anterior. Pijn toen als een triggerpoint uitgedrukt, maar dag daarna kapot veel pijn. Lijkt ontstoken, voelde nou de pijn ook door trekken naar m'n kuiten dus ik ben vandaag maar niet gaan trainen.

Had alleen HIIT op de planning staan, cardio vandaag al genoeg gedaan, maar het had voor m'n been spieren wel fijn geweest. Hopelijk gaat het morgen beter en dan gooi ik er dan nog ff wat HIIT in.

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 19:47 ----------

Beetje te snel getypt, ik bedoelde maar setjes van 3x5 of 5x5 of zoals jij wil 3x8-12 reps?

Ja het was ook de bedoeling om weer naar een gewicht te gaan waar ik weer 8 reps pak. Maar dat lukte dus niet met 67,5kg :(

Ah dat is minder leuk, hoop dat weer snel hersteld

Jup, uiteindelijk vandaag ook maar niet gaan sporten, voelt wel iets beter maar lijkt me gewoon niet verstandig. Wordt wel echt niet goed van, nu maar 1x goed getraind deze week. Kan daar echt niet tegen, addict :sad:

Goed om wat extra rust te nemen als het nog niet goed voelt. Hopenlijk kan je snel weer voluit.

BP

6/5 67,5kg

Oud en vertrouwd waardeloos. Probeerde deze keer vooral eerst in 6-8 reprange te komen, dus vandaar geen 7de rep geprobeerd. Techniek was wel beter. Maar tweede set toch maar 5 keer gehaald 6 met spot. Word gvd gewoon zenuwachtig van de BP.

DB row

8x 36kg
8x 34kg

DB SP

10/9 18kg

Chin-ups

9x BW
9x BW - 20kg

Als ik niet moe was geweest had ik 10x BW denk ik ook nog gehaald, wel allemaal full ROM

DB pullover

12/10 24kg

Rear delt flyes

2x12 7kg

Korte pauze

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

16x 12kg

Triceps extension

12x 24kg

Verder nog bij fysio geweest, heeft weer een hoop checks gedaan en het enige wat hij kan bedenken was dat lateralis en medialis niet goed aangestuurd worden (meniscus leken geen problemen mee). Het knakken van m'n knieën is iets wat ik volgens hem waarschijnlijk niks aan te doen is. Zelfde geldt overigens voor de pijn, ik zal altijd goed m'n beweging moeten controleren en zal er altijd wel in enige mate last van hebben... mja dat zien we dan nog wel...

Ik ga nu gewoon tot de vakantie doen wat hij zegt. Is het daarna niet beter gaan we weer verder kijken. Nu echter moet ik gewoon weer quarter squats/lunges doen (RDL mag nog wel) dus SS zit er voor de vakantie niet meer in.

Misschien ook proberen 3 werksetjes te doen ipv 2 of tijdje bp 5x5 doen? Dips en close grip bp werkten goed om mijn triceps sterker te maken waardoor bp vooruit ging bij mij.

Misschien ook proberen 3 werksetjes te doen ipv 2 of tijdje bp 5x5 doen? Dips en close grip bp werkten goed om mijn triceps sterker te maken waardoor bp vooruit ging bij mij.

Normaal doe ik dat ook, maar het is de cut hé ;)

Laatst bewerkt:
Toch nog een nette training nog even volhouden dan straks mag je weer bulken en komt die Bp vanzelf weer goed. Hoe lang blijf je van onderen hangen met chinups?

Laatst bewerkt:
Keurige training hoor, mooie chins. Vind het tot nu toe toch best wel weinig krachtverlies. Lijkt me gewoon allemaal heel goed gedaan voor een eerste cut, en dan ook nog met die blessure-ellende erbij.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 10:42 ----------

Houden we het wel een beetje netjes hier, of is dat Zeeuws of zo? :p
Ik denk dat je GSM het woord 'bulken' niet kent? :p:p:p

Toch nog een nette training nog even volhouden dan straks mag je weer billen en komt die Bp vanzelf weer goed. Hoe lang blijf je van onderen hangen met chinups?

Keurige training hoor, mooie chins. Vind het tot nu toe toch best wel weinig krachtverlies. Lijkt me gewoon allemaal heel goed gedaan voor een eerste cut, en dan ook nog met die blessure-ellende erbij.

Haha dankje jongens.

Ja in principe gaat het ook wel, alleen BP gaat echt ontzettend hard achteruit op een of andere manier... pecs ook behoorlijk achter.

Chins blijf ik niet hangen, ga meteen weer omhoog (misch blijf ik halve seconde hangen ofzo).

Normaal gezien wel aangepast:D

ub/lb lijkt mij ook best zwaar schema voor in de cut hoor. In bulk had ik er al moeite mee :eek:

Als ik zou cutten zou ik eerder 3 daagse split doen denk ik want met al die compounds op zon ub dag bijvoorbeeld ben je in de cut helemaal snel leeg lijkt me.

Vrij zwaar idd, maar je lichaam zou zich er na een tijdje aan aan moeten passen. Daarnaast heb ik volume ook met 2/3de verminderd.

Maar ja... alle compounds vermoeien wel aardig idd :p vooral op leg day.

Terug
Naar boven