Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

Nette training!, man jammer van bp gewoon maar door blijven gaan , veranderen in setjes zou weinig zin hebben,

Niet elke keer tot failure gaan op bp, help volgens mij ook

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf nu dus een aangepaste benen training. Techniek iets aangepast (alles komt nu vol uit de heupen) waardoor pijn minder is. Maar blijft toch fcked up aanvoelen. Vooral split squats (andere versie als de bulgarians die ik deed) voelen echt zwaar klote. Voel m'n knieschijf keihard verspringen, en doen ook nog pijn :( Hoop dat het binnekort wel beetje beter gaat, want zo is het niet leuk meer. Duurt nu al te lang.

Knie wil nu ook nog weleens knakken met rechte benen.

Quarter squats

4x10 BW
2x10 stang
2x10 40kg

Bij 40kg voelde hij weer aardig k*t aan. Daarna stiekem toch even 2 squats full ROM geprobeerd, dan heb ik opeens weer stuk minder last. Ben wel merkbaar behoorlijk kracht kwijt op de squat... oh en techniek :p

RDL

2x8 90kg

Ging maar met moeite, knak is bij deze oefening in principe niet aanwezig. Maar techniek was niet helemaal top dus ik voelde toch af en toe een en ander knakken.

Split squats

2x10

Knak als m'n rechterknie achter staat is echt killing, ging amper.

Hyperextensions

3x10 BW

Single legged calf raises

2x8 BW + 5kg

Toe press

2x8 120kg

Seated calf raises

2x12 120kg

Vraag me af of zoveel gewicht op m'n benen wel goed is voor m'n knieën... voelde m'n rechter knie ook weer af en toe knakken.

Crunches / Planks / Ab vacuum

HIIT op spinning bike

4x20 sec

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 21:04 ----------

Nette training!, man jammer van bp gewoon maar door blijven gaan , veranderen in setjes zou weinig zin hebben,

Niet elke keer tot failure gaan op bp, help volgens mij ook

Dankje bas! ja dat dacht ik ook, daarom had ik deze keer geprobeerd niet to failure te gaan.

Belangrijkste is dat je weer squat toch, kracht en techniek komt vanzelf wel weer terug!

Wat bij mij wel helpt bij squatten is knieen overdreven naar buiten duwen en ook tenen iets naar buiten laten wijzen. Dan gaan knieen automatisch naar buiten toe.

Hoe is leg press trouwens, krijg je daarbij ook last van knieën?

dit klinkt misschien raar,

maar Daan is het wel waard om elke dag met pijn in je knieën te lopen, niet goed kunnen trainen i.v.m met pijn.
voor dat extra beetje kracht en massa,

Persoonlijk zou ik lange tijd rust nemen. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is maar je knieën moeten herstellen wil de pijn weer weg gaan, en je weer rustig kan trainen

of was deze blessure voor dat je begon met traine? i.v.m houding of lengte verschil in de benen?

als je elke keer je knieën belast lijkt mij dat de blessure nog lang blijft, natuurlijk heel erg zonde van die moeite die je er in hebt gestoken en al het trainen . Maar je moet tog ergens de grens trekken zeker als je er zo veel last van hebt.

Belangrijkste is dat je weer squat toch, kracht en techniek komt vanzelf wel weer terug!

Wat bij mij wel helpt bij squatten is knieen overdreven naar buiten duwen en ook tenen iets naar buiten laten wijzen. Dan gaan knieen automatisch naar buiten toe.

Hoe is leg press trouwens, krijg je daarbij ook last van knieën?

Squatten zou ik het eigenlijk niet willen en kunnen noemen :p het enige wat ik mag doen is m'n kont naar achter gooien. Het zijn maar quarter squats he :o is ook narrow stance, dus tenen naar buiten gaat hem niet worden. Had alleen ff twee keer een normale squat geprobeerd omdat ik het niet kon weerstaan.

Leg press... hmm ja ik voelde me daar nooit lekker bij, maar had daar nooit direct pijn bij. Alleen ja sinds m'n knie ging knakken had ik dus ook daarbij dat hij knakte.

dit klinkt misschien raar,

maar Daan is het wel waard om elke dag met pijn in je knieën te lopen, niet goed kunnen trainen i.v.m met pijn.
voor dat extra beetje kracht en massa,

Persoonlijk zou ik lange tijd rust nemen. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is maar je knieën moeten herstellen wil de pijn weer weg gaan, en je weer rustig kan trainen

of was deze blessure voor dat je begon met traine? i.v.m houding of lengte verschil in de benen?

als je elke keer je knieën belast lijkt mij dat de blessure nog lang blijft, natuurlijk heel erg zonde van die moeite die je er in hebt gestoken en al het trainen . Maar je moet tog ergens de grens trekken zeker als je er zo veel last van hebt.

In het dagelijks leven heb ik er in principe geen last van, ik word alleen nogal bang van die knak. Bij alles wat ik doe ben ik bang dat ik tweeën breek. Trainen gaat over het algemeen ook redelijk pijn vrij. Alleen de oefeningen die hij wilt dat ik doe, doen behoorlijk pijn.... Verder is de benen training helemaal zoals m'n fysio het aanraad. Ik moet sowieso 2/3x p/w quarter squats e.d. doen. Toen gevraagd of RDL's ook een goed idee waren en dat vond hij wel, de rest mag ik ook gewoon doen.

Voordat ik begon met trainen had ik al heel erg last van m'n knieën ja, ik heb xbenen en die zijn zeker deel van het probleem. M'n knieën zijn nu ook stukkennnnn beter als voordat ik begon met trainen, alleen naarmate ik steeds meer fix lijkt er ook steeds meer mis te zijn. Tenminste, maandag zij mijn fysio nog dat flexibiliteit, stabiliteit e.d. veel beter waren dan als toen ik bij hem kwam... vreemde is alleen dat ik sindsdien wel steeds meer klachten heb (pijn aan zijkant/achterkant knie & knikkende knieën).

Hij moest ook eerlijk toegeven dat hij het erg lastig vind wat er nou precies aan de hand is. Ik ga nu gewoon tot de vakantie volgen wat hij zegt. Daarna heb ik 3 weken ''rust'' (waarschijnlijk gaan we wel een hoop lopen... dus of dat nou zo bevorderlijk zal zijn kan je je afvragen). Hopen dat dat genoeg is.

Maar rust is volgens mijn fysio dus eigenlijk geen optie, zijn hypothese is dat mijn motorisch patroon van m'n quads verkeerd is en dus moet dat nu opnieuw aangeleerd worden, enige manier om dat te doen is te trainen.

Klinkt weer vervelend man hopen dat die rust je zo wel wat goed doet dit is gewoon niks zo.

Zou je trouwens wel Lunges mogen doen hier werken je quats ook in mee mits je knieën het toelaten dan natuurlijk.

Oh vandaar, dan is het ander verhaal dan moet je gewoon rustig door gaan, ik hoop echt dat het over paar jaar grote deels verholpen is,

Dus trainen als een vieze gore diehard? :D

Nee grapje haha
Maar wel echt klote van de pijn enzo man :(
Je hebt toch dus redelijke vooruitgang geboekt m.b.t je knieen :)

Respect brah dat je alles nog gewoon doet!

Dat je knieschijf verspringt.. awh wat een k*tgevoel moet dat zijn!
Maar je komt er wel bovenop bro zoals hier boven al gezegd is misschien wat rust.
Het is fkin moeilijk iig als je een blessure hebt, maar komt wel goed keep ya head up!

Kuiten en hammies helemaal gesloopt van gister. Alleen geen greintje spierpijn in m'n quads te bekennen. Ben sowieso behoorlijk massa kwijt geraakt op m'n quads sinds ik ben gestop met squatten... maar goed m'n VMO was wel nog groot genoeg dus daar zou ik me als het goed is geen zorgen over hoeven te maken.

Klinkt weer vervelend man hopen dat die rust je zo wel wat goed doet dit is gewoon niks zo.

Zou je trouwens wel Lunges mogen doen hier werken je quats ook in mee mits je knieën het toelaten dan natuurlijk.

Ehm ja, lunges moet ik uiteindelijk geloof ik ook doen. Nu doe ik al split squats wat eigenlijk gewoon een lunge is zonder uitvalpas. Maar die voelen dus het k*tste van allemaal omdat m'n rechterbeen als die achter staat keihard knakt als ik naar beneden zak. http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBSplitSquat.html

Oh vandaar, dan is het ander verhaal dan moet je gewoon rustig door gaan, ik hoop echt dat het over paar jaar grote deels verholpen is,

Ja :(

Dus trainen als een vieze gore diehard? :D

Nee grapje haha
Maar wel echt klote van de pijn enzo man :(
Je hebt toch dus redelijke vooruitgang geboekt m.b.t je knieen :)

Haha, eigenlijk wel een beetje :D

Ja vooruitgang is er qua pijn wel, alleen die knak maak ik me wel heel veel zorgen om omdat ''het echt slecht'' zijn van m'n knieën nooit zo prominent aanwezig is geweest. Eerst was het ook vooral dat ik veel pijn na het trainen had, nu is dat eigenlijk bijna 99% weg alleen heb ik nu juist weer pijn tijdens het trainen en dat had ik eerst nou juist weer niet.

Respect brah dat je alles nog gewoon doet!

Dat je knieschijf verspringt.. awh wat een k*tgevoel moet dat zijn!
Maar je komt er wel bovenop bro zoals hier boven al gezegd is misschien wat rust.
Het is fkin moeilijk iig als je een blessure hebt, maar komt wel goed keep ya head up!

Thnx bro. Let's hope so :) Nu gewoon doen wat de fysio zegt en hopelijk loont dat.

Blijft aankloten met die knie zo te zien. Knap dat je stug doorgaat, maar ben voorzichtig!

Laatste training van de cut. Ik zit nog niet op V% waar ik zou willen zitten (in principe is het nu prima, maar buffer is nog niet groot genoeg). Maar heeft nu lang genoeg geduurd, misch verlies ik nog wat vet op vacance, nu even weer op kracht komen met een korte bulk. Schema wat ik ga gebruiken ben ik nog niet helemaal uit. Zat te denken aan een fullbody, maar misch houd ik wel gewoon weer dit schema aan. Dan wel 4x p/w en schakel ik de reprange meer richting kracht (3x5 o.i.d.).

Verder gewoon een ''normale'' training, wederom achteruit gegaan op de BP & Dips. Maar afgezien van dat ging het wel oke. Schouders voelden alleen wel aardig k*t.

BP

6/5 67,5kg

Had nu spot nodig op de 5de rep :(

DB row

8x 36kg
8x 34kg

Incline BP

11/9 50kg

Chin-ups

9x BW
7x BW

Rug was nog helemaal naar de klote van de rdl's van woensdag. Maar ging toch redelijk. Ook deze keer 2de set ook zonder assist geprobeerd.

Lateral raise

2x12 7kg

Chest dips

6/4 BW

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

12x 10kg

DB shrugs

Maar niet gedaan, traps waren nog op van RDL's

HIIT op spinning bike

5x20

Laatste HIIT training, daarom maar allout gegaan en nog extra interval gedaan.

Nu nog twee dagen kcal inname op huidig niveau en dan ga ik weer verhogen. Gaat een lichte bulkje worden, maar zit nu alleen nog een beetje te kijken hoe ik nu beste kan verhogen. 100kcal per dag ofzo?

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 20:25 ----------

Blijft aankloten met die knie zo te zien. Knap dat je stug doorgaat, maar ben voorzichtig!

Dankje bro :o

Toch een mooie training Daan. Lekker je chinups nu op bw:thumbup:

Zou inderdaad langzaam ophogen je onderhoud ga nu ook lager liggen als het goed is.

Persoonlijk zou ik nog even door bijten als je bijvoorbeeld 10% in gedachten had,zou ik het proberen te behalen.

je gaat er dan nog paar weken beetje achter uit op kracht maar je hebt wel je doel behaald geeft tog goede boost.

Hoeveel kcal eet je nu?

Toch een mooie training Daan. Lekker je chinups nu op bw:thumbup:

Zou inderdaad langzaam ophogen je onderhoud ga nu ook lager liggen als het goed is.

Dankje kerel!

Persoonlijk zou ik nog even door bijten als je bijvoorbeeld 10% in gedachten had,zou ik het proberen te behalen.

je gaat er dan nog paar weken beetje achter uit op kracht maar je hebt wel je doel behaald geeft tog goede boost.

Hoeveel kcal eet je nu?

Ja heb je wel een beetje gelijk in, liefste zou ik ook nog wat langer doorgaan.

Maar ik denk dat het voor m'n motivatie beter is als ik nu weer even ga bulken, zeker omdat ik over 3 weken ook op vakantie ga, vind ik het wel fijn dat ik daarvoor nog even wat kracht op kan bouwen. Krachtverlies gaat nu toch aardig hard. Verder is het voor m'n knie rehabilitatie denk ik ook beter als ik weer in de plus ga zitten.

zit nu overigens rond de 3200kcal

Hmm is een lastig stukje waar je nu zit dan motivatie vs je doel halen.

Is iets om goed over na te denken.

Persoonlijke mening zou ik gaan voor je doel te halen moet je uiteindelijk wel voldoening aan geven. Daarna lekker uitrusten op vakantie en zodra je terug ben weer knallen in de gym.

Cutten op 3200, wat een droom.
Ik begrijp zeker dat je het cutten na zo'n tijd beu bent. Even je batterij opladen wanneer je op vakantie bent & daarna terug aan de bak :thumb:

Gister (en uberhaupt deze week) flink gejunkd. Heb het wel in m'n schema geprobeerd in te passen, maar merk dus niet echt veel van die laatste HIIT training, huidplooien schieten meestal wel aardig omlaag maar nu tikkie omhoog. Verder is het vandaag de laatste dag van de cut, zal morgen resultaat en verloop posten en over weekje ofzo zal ik paar pics schieten.

Hmm is een lastig stukje waar je nu zit dan motivatie vs je doel halen.

Is iets om goed over na te denken.

Persoonlijke mening zou ik gaan voor je doel te halen moet je uiteindelijk wel voldoening aan geven. Daarna lekker uitrusten op vakantie en zodra je terug ben weer knallen in de gym.

Vraag me af om doorgaan tot me doel me veel voldoening gaat geven. Vind het wel jammer dat ik nog weinig definitie kan zien, abs zijn nog steeds niet heel erg gedefinieerd... maar goed, ondertussen zie ik mezelf behoorlijk naar achter gaan qua kracht en voel ik me langzaam weer een dunne ecto worden :p dus ik denk dat het gewoon het beste is om nu even weer wat op te bouwen. Verder tijdens de vakantie onderhouden of evt. nog een beetje eraf en daarna kijk ik dan wel of ik weer verder wil cutten. Nieuwigheid van cutten is er nou wel van af, hoop geleerd (achteraf gezien ben ik veels te voorzichtig geweest, 5kg kwijt in ongv. 11 weken), dus die grens is nu minder groot.

Cutten op 3200, wat een droom.
Ik begrijp zeker dat je het cutten na zo'n tijd beu bent. Even je batterij opladen wanneer je op vakantie bent & daarna terug aan de bak :thumb:

Haha ja das de keerzijde van de medaille, bulken is een b*ch, maar cutten is een walk in the park. Geen last van honger, en geen dramatisch lage energie o.i.d. :D

Vanaf vandaag weer langzaam kcal aan het verhogen. Zal misch vanavond of wat later resulaten posten en zaterdag pics ofzo.

Tijdens de training stiekem paar BOR's geprobeerd, techniek was echt bagger, wist amper nog hoe de oefening moest, maar voelde hem wel erg goed in m'n lats :) stuk beter dan db rows imo.

Overigens voor mezelf een bijzonderheden sectie toegevoegd zodat ik bij de fysio niet alles weer vergeet.

Quarter squats

2x10 BW
2x10 stang
2x10 40kg
10x 50kg
10x 60kg

Leek deze keer iets beter te gaan. Voelde wel weer k*t aan m'n rug, omdat ik in principe alleen maar naar achter ga zitten. Is in feite een mini deadlift lockout die ik doe, alleen dan met barbell op m'n rug.
Daarna nog paar full rom squats geprobeerd, techniek is echt niks meer van over :o

RDL

2x8 90kg

Ging redelijk, voelde wel raar aan m'n rug.

Quarter split squats

5x10 BW

Eerste paar setjes gingen redelijk, daarna langzaam weer k*t.

Hyperextensions

2x10 BW
10x BW + 10kg

Single legged calf raises

2x8 BW + stang

Toe press

2x8 120kg

Seated calf raises

2x12 120kg

Crunches / Planks / Ab vacuum

Bijzonderheden fysio

Aanvankelijk geen pijn in m'n knieën. Knik in m'n knieën leek ook met de training minder te worden (en bij full rom squats kon ik zelfs niks meer horen). Maar na de split squats voelde ze toch weer k*t aan.

Split squat zo aangepast, dat alle druk op voorste been komt waardoor knak in achterste been minder pijnlijk is. Na aantal sets toch weer pijn aan achterkant knie, met name in rechter knie (voor). Ook lastig om alle kracht op rechterbeen te zetten. Knak aan achterkant knie.

Verder het vermoeden dat m'n glutes niet helemaal goed aanspannen. Na vorige training ook amper spierpijn in glutes terwijl de rest helemaal verrot was. Moest nu ook behoorlijk moeite doen om ze goed aan te spannen. Kan evt. te maken hebben met m'n iliopsoas die nog steeds helemaal k*t is en sowieso is alles aan de rechterkant van m'n heup behoorlijk pijnlijk (bij it band stretch).

Mooie training Daan lekker al wat gewicht op je squats man!

Terug
Naar boven