MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf nu weer 4x trainen. Was wel ff wennen want m'n rug voelde nog behoorlijk k*t van gister, en schouders voelde ook echt fcked. Verder weer krachtverlies, ook op de andere oefeningen deze keer.

BP

5/4 67,5kg

Weer 1rep achteruit, je kan er je klok op gelijkstellen.

DB row

8x 36kg
8x 34kg

36kg was waardeloos

DB SP

10/9 18kg

Chin-ups

9x BW
6x BW

DB pullover

12/11 24kg

Rear delt flyes

2x12 7kg

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

12x 12kg

Triceps extension

12x 24kg

Lekkert getraind Daaaaan mooie rear delt flies ^^ jmr van je dbrow en bp

Keurige training bro!

Mooie training Daan lekker al wat gewicht op je squats man!

Dankje jongens!

Lekkert getraind Daaaaan mooie rear delt flies ^^ jmr van je dbrow en bp

Ja sucks, ga wel ff iets agresiever kcal verhogen 200kcal per dag zodat ik sneller op onderhoud kom. Hopelijk gaat het dan beter. thnx bro :)

F*cked op schouders? zou je eens keer een video kunnen maken van je bp ?

Hey maar je hebt wel 8xbw/9xbw op chin ups, volgens mij is dit wel 1 van je beste chins ups

Dumbel row misschien wat minder pakken -4kg

Laatst bewerkt:
F*cked op schouders? zou je eens keer een video kunnen maken van je bp ?

Hey maar je hebt wel 8xbw/9xbw op chin ups, volgens mij is dit wel 1 van je beste chins ups

Dumbel row misschien wat minder pakken -4kg

Tijdens de BP voelde ze eerlijk gezegd prima, aan de BP ligt het imo ook niet. Had vooral last tijdens DBSP en rug oefeningen (heb nog steeds last van m'n rhomboid o.i.d. die ik paar weken geleden had verrekt).

Vorige keer had 9/7 (8 lukte net niet). Nu kwam ik echt niet verder dan 6 :o

Ja idd, 34kg ging wel prima dus denk volgende keer maar weer terug gaan naar 34kg.

Heupen (met name rechter heup) en knieën doen behoorlijk pijn. Lichaam is duidelijk nog niet gewend aan nieuwe frequentie. Daarom paar oefeningen maar niet gedaan. Verder was het een oke training.

Sta er overigens echt ziek vol bij, alsof iemand m'n pecs heeft opgepompt, echter lijkt dat voor m'n buik ook beetje te gelden (lijkt allemaal stuk dikker, alhoewel huidplooien een ander verhaal vertellen).

Quarter squats

2x10 BW
2x10 stang
3x10 40kg
2x10 50kg
10x 60kg

RDL

2x8 90kg

Ging redelijk, voelde wel raar aan m'n rug.

Quarter split squats

5x10 BW

Toe press

4x8 120kg

Crunches / Planks / Ab vacuum

Bijzonderheden fysio

Training ongeveer vergelijkbaar met de vorige, iets meer pijn aan achterkant knie. Rond de split squats verdween de knak opeens, stuk minder voelbaar. Rechterheup doet wel fcked up pijn, vooral de it band stretch (bij hamstrings en glutes), brand echt (iliopsoas ook overigens). Verder lockte en knakte m'n knieën laatste tijd wel erg veel en hard, knieën voelde ook af en toe beetje alsof m'n benen te ver gestretched waren.

Verder bij het squatte af en toe scherpe pijn in m'n linker knie

Krachtverlies, krachtverlies en nog eens krachtverlies, krachtverlies evrywhere. Op elke grote lift achteruit gegaan. Had ik niet verwacht aangezien ik toch stuk meer eet. Toch maar weer meer eten dan.

BP

4x 67,5kg
7x 60kg
5x 60kg

Waardeloos meteen al maar 4 reps met 67,5kg. Ben echt enorm achteruit gegaan op de BP, zelfs nu nog slechter als toen ik stopte met starting strength. Daarom maar besloten weer voor kracht te gaan (3x5) en tegelijkertijd gereset naar 60kg. Was alleen bij de tweede set vergeten dat ik er maar 5 moest :o

DB row

2x8 34kg

Incline BP

10/9 50kg

Chin-ups

8x BW
7x BW

Lateral raise

2x12 7kg

Chest dips

2x4 BW

Barbell curl

12x 17,5kg + stang

Supinated Cross Body DB Curl

16x 10kg

Wrist roller / wrist curl

Heeft even tijd nodig voordat je op oude niv zit,

Mooie training Daan, maar neem je tijd om terug op nivo te komen. Je gaat zo toch ook nog op vakantie? Kan je daarna weer terug voluit gaan om te gainen.

Niet normaal pijnlijke gluteus medius/minimus, kom er gewoon niet doorheen. Knieën voelen verder Fcked.
Vandaag nog bij de fysio geweest. Alles gedaan wat hij zei, maar toch niks beter geworden, fysio snapt er ook niks van aangezien m'n stabiliteit e.d. wel 100x beter is, het zou nu beter moeten worden, maar dat doet t niet.

Verder merk ik weinig van de bulk, voel mezelf alleen maar slapper en moe'er worden. Nog maar meer verhogen dan.

Quarter squats

2x10 BW
4x10 stang
3x10 40kg
10x 50kg
2x10 60kg

Nog twee keer full ROM, geprobeerd met 60kg, waardeloze techniek, na de vakantie moet ik het ben ik bang weer opnieuw leren.

RDL

2x8 90kg

Ging maar net, last aan m'n rechterkant heup.

Quarter split squats

5x10 BW

Toe press

4x8 120kg

Bijzonderheden fysio

Last van m'n rug na het squatten, pijn aan achterkant knie aan het begin, naarmate ik het gewicht verhoogde werd knak en pijn iets minder. Rechter knie blijft duidelijk het slechts met split squats blijf ik daar last hebben, leek wel tikje beter te gaan dan paar weken geleden, maar over het algeheel zijn m'n knieën stuk pijnlijker (voelt allemaal erg geïrriteerd aan, zonder goede warming up is squatten niet te doen).

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 21:55 ----------

Mooie training Daan, maar neem je tijd om terug op nivo te komen. Je gaat zo toch ook nog op vakantie? Kan je daarna weer terug voluit gaan om te gainen.

Ja ben nu al 3 dagen bezig om al die shit te regelen, dus dat is ook redelijk energie zuigend.

Als je naar beneden gaat met de squat hou jij dan je knieen op 1 lijn? Of laat je ze iets naar voren gaan ?

Waarom geen bw squats op zoon bal?, heb gehoord dat het ook stabiliteit problemen verhelpt

Vreemd dat je pijn blijft houden man hopenlijk dat je vakantie nemen je goed doet.

Zijn box squats trouwens geen optie om je techniek terug aan te leren?

Als je naar beneden gaat met de squat hou jij dan je knieen op 1 lijn? Of laat je ze iets naar voren gaan ?

Waarom geen bw squats op zoon bal?, heb gehoord dat het ook stabiliteit problemen verhelpt

Ik doe m'n knieën niet naar voren (anders zou de druk in m'n knie groter worden en knakt hij nog harder), daarom mag ik ook eigenlijk alleen maar quarter squats, deadlift style doen.

M'n stabiliteit is nou juist echt veel beter geworden, was eerst behoorlijk slecht maar nu is hij gewoon goed, echter is het wel allemaal slechter geworden nadat ik m'n stabiliteit had gefixt (alhoewel ik rond die tijd ook net de cut inzet). Enige verklaring die m'n fysio nu kan bedenken dat ik een raar gevormde patella o.i.d. heb, prognose is iig niet erg positief.

Vreemd dat je pijn blijft houden man hopenlijk dat je vakantie nemen je goed doet.

Zijn box squats trouwens geen optie om je techniek terug aan te leren?

Ja zou kunnen, maar eerst maar m'n knieën fixen :o

Ik vind het jammer voor je BP.. Maar een pluspunt dat je reset naar 3x5 op 60kg ik vind het een goede keuze.. respect bro..

Vandaag bij de podoloog geweest na aanraden van m'n fysio.
Kerel heeft alles doorgelopen en vertelt me opeens dat m'n linkerbeen 9mm korter is ???
Vind ik persoonlijk nogal apart aangezien omdat in al die jaren en na tig behandelingen (ook bij een podoloog) dat nog nooit gespot is.
Been lengte verschil zou wel een hoop van m'n klachten kunnen verklaren (en misch wordt de knak dan ook minder)... ik heb ook het idee dat ik het merk, de klap op m'n rechterbeen is groter dan m'n linker, maar dat kan ook placebo zijn omdat ik het nu opeens hoor.
Anyway morgen maar even met m'n fysio overleggen, kijken wat hij ervan vind.

Vandaag had ik overigens UB training, maar ga het door de drukte ben ik bang niet meer redden.

---------- Post toegevoegd 16 July 2013 om 16:42 ----------

Ik vind het jammer voor je BP.. Maar een pluspunt dat je reset naar 3x5 op 60kg ik vind het een goede keuze.. respect bro..

bedankt bra

Inderdaad vreemd dat het nu pas aan het licht komt. Zou wel mooi zijn als ze het zo kunnen verhelpen door speciale zolen of iets.

Ja idd, een 9mm korter been klinkt iig een stuk beter dan een slecht gevormde patella. Lijkt me iig stuk beter behandelbaar.

Niet normaal pijnlijke gluteus medius/minimus, kom er gewoon niet doorheen. Knieën voelen verder Fcked.
Vandaag nog bij de fysio geweest. Alles gedaan wat hij zei, maar toch niks beter geworden, fysio snapt er ook niks van aangezien m'n stabiliteit e.d. wel 100x beter is, het zou nu beter moeten worden, maar dat doet t niet.

Verder merk ik weinig van de bulk, voel mezelf alleen maar slapper en moe'er worden. Nog maar meer verhogen dan.

Quarter squats

2x10 BW
4x10 stang
3x10 40kg
10x 50kg
2x10 60kg

RDL

3x8 90kg

Eigenlijk 3x9 of 3x8,5. Deadlift hem namelijk eerst normaal van de grond af en dan pas tellen.

Quarter split squats

5x10 BW

Toe press

4x8 120kg

Seated calf raises in smith

3x12 110kg

Voor m'n knieën maar wat lichter geaan.

Bijzonderheden fysio

Leek weer erger geworden, vooral pijn (dacht ik, niet goed onthouden) aan voorkant zijkant knie in het begin. Ook weer pijn aan achterkant knie bij split squats. Knak in knie is minder als ik m'n knie iets meer naar voren doe. Squats belasten rug flink. Deadlifts deden pijn aan onderkant rechter glute. Pijn rond m'n heup leek wel minder.

Toch nog een goeie training neergezet hoor bro!

Terug
Naar boven