XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Hmm ja wat kan ik zeggen... energie is nog niet terug, tot dusver wederom achteruitgang (terwijl ik toch behoorlijk heb verhoogd). Ben in die laatste, wat is het, 4/5 weken echt dramatisch veel kracht verloren. Voorderest nog pullovers eruit gehaald omdat dat toch wel overkill was.

Dan voor de verandering iets positiever nieuws, ik ga volgend jaar stoppen met bouwkunde en ben toegelaten tot de versnelde opleiding van Fysiotherapie :)

BP

5x 65kg
2x5 62,5kg

Blegh... op dit gewicht zat ik half jaar geleden ook... en toen deed ik ook nog zwaar setje squatten ervoor :(

DB row

3x8 34kg

DB SP

10/9 18kg

Chin-ups

9x BW
6x BW

Rear delt flyes

12/11 7kg

Ez-bar curl

11/10 17,5kg + stang

Voor de verandering ook maar meteen eens een andere oefening gedaan.

Supinated Cross Body DB Curl

17x 10kg

Triceps extension

12/10 24kg

---------- Post toegevoegd 19 July 2013 om 16:30 ----------

Toch nog een goeie training neergezet hoor bro!

bedankt bra!

Toch een nette training daan terug opbouwen zal ook wel even wat tijd kosten na je vakantie zal het beter gaan ben je terug opgeladen.

Goed dat je bent toegelaten tot je fisio opleiding.

Ja werkt weer ook nog niet mee met kracht en uithouding vermogen met sommige setjes..

Mooi om te horen dat je bent toegelaten!, Over een paar jaar kom ik wel eens langs met all mijn blessures :P

Nice voor je dat je bent gelaten op je nieuwe avontuur: De fysio opleiding :D
Misschien kom ik in de toekomst nog wel langs met mijn blessure's.
Jaja, ik weet het niet origineel omdat het hierboven ook gezegd is :p

@Ontopic:

Het is ff slikken idd met je BP, jammer maar je zou toch weer op 60 KG beginnen? (eigenwijs, hm?)
Netjes dan je i.i.g. wel 3x5 heb gehaald bro.

Ik vind je rear delt flies ook nice ;) Ik doe ze op 5KG(Incline Bench) en ik vind het wel pittig hoor.

Toch een nette training daan terug opbouwen zal ook wel even wat tijd kosten na je vakantie zal het beter gaan ben je terug opgeladen.

Goed dat je bent toegelaten tot je fisio opleiding.

Laten we het hopen :o en bedankt!

Ja werkt weer ook nog niet mee met kracht en uithouding vermogen met sommige setjes..

Mooi om te horen dat je bent toegelaten!, Over een paar jaar kom ik wel eens langs met all mijn blessures :P

wij hebben gelukkig goeie airco dus van het weer heb ik weinig last, een van de weinige plekken waar je nog beetje relaxed kan zijn zonder te verzuipen in je zweet :p

En natuurlijk, free of charge voor dbb vrinden

Nice voor je dat je bent gelaten op je nieuwe avontuur: De fysio opleiding :D
Misschien kom ik in de toekomst nog wel langs met mijn blessure's.
Jaja, ik weet het niet origineel omdat het hierboven ook gezegd is :p

@Ontopic:

Het is ff slikken idd met je BP, jammer maar je zou toch weer op 60 KG beginnen? (eigenwijs, hm?)
Netjes dan je i.i.g. wel 3x5 heb gehaald bro.

Ik vind je rear delt flies ook nice ;) Ik doe ze op 5KG(incline bench) en ik vind het wel pittig hoor.

Wel een lang avontuur, wil erna doorgaan naar geneeskunde (ben veels te lui geweest op school, dus als ik daar nu voor zou loten, heb ik iets van 5% kans :(), maar fysio ook zeker zin in.
Dat je bij fysiotherapie de handelingen op je medestudent oefent, en de studie fysiotherapie en utrecht an sich nou net overwegend vrouw is. Is daarbij nog eens extra mooi meegenomen ;)

Ik was op laatste keer op 60kg begonnen . Had alleen dinsdag keer een training geskipt, dus daarom iets te hard verhoogt. Maar 62,5k was wat eigenlijk op de planning stond.

Gefeliciteerd met je nieuwe studie, en met je 20e verjaardag! Vakantie zal je ook goed doen, ik heb er nu in elk geval weer enorm zin in!

Leek wederom slechter te gaan. Knak harder en voelde nou ook een nieuwe pijn aan achterkant knie holte...
Ik hoop echt dat die 3 weken rust wat op gaat leveren, want als het zo doorgaat, is het snel afgelopen ben ik bang. Techniek was vanwege pijn ook erg slecht.

Quarter squats

4x10 BW
4x10 stang
2x10 40kg
2x10 50kg
2x10 60kg

RDL

3x8 90kg

gripfail op 6de rep derde set, moest ff opnieuw vastpakken.

Quarter split squats

4x10 BW

Hyperextensions

3x10 BW

Toe press

4x8 130kg

Seated calf raises in smith

3x12 130kg + stang

Crunches / Planks / Ab vacuum

Bijzonderheden fysio

Alles is in principe al gezegd. Ging slechter, knak stuk harder deed ook flink pijn (rechterbeen) en voelde het tijdens de knak ook aan achterkant knie. Knak werd wel minder als ik terug schakelde naar lichter gewicht dan dat het origineel met dat gewicht was. Verder werd pijn aan achterkant knie erger met de training, bij hyperextensions, opstaan etc.

Verder ook weer last van (wat lijkt) mijn rechter iliopsoas, voelde ook iets hard worden in onderrug als ik naar het pijnpunt toeboog.

Spieren rondom heup voelde ook weer flink branderig

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 22:11 ----------

Gefeliciteerd met je nieuwe studie, en met je 20e verjaardag! Vakantie zal je ook goed doen, ik heb er nu in elk geval weer enorm zin in!

Dankjewel man! :D
Heb zeker zin in de vakantie :) nou nog hopen dat het positief op m'n knieën werkt.

Laatst bewerkt:
uit mijn ervaring blijkt dat na een paar weken rust, pijn behoorlijk afneemt, maar dit natuurlijk niet echt blessure
denk dat het ook goed is om je knieën wat rust te geven, ik ben dan ook van mening dat je spieren en pezen gewoon tijdje rust moeten hebben

Hoe gaat het met het trainen van je boven lichaam?

uit mijn ervaring blijkt dat na een paar weken rust, pijn behoorlijk afneemt, maar dit natuurlijk niet echt blessure
denk dat het ook goed is om je knieën wat rust te geven, ik ben dan ook van mening dat je spieren en pezen gewoon tijdje rust moeten hebben

Hoe gaat het met het trainen van je boven lichaam?

Ja hopelijk, alhoewel het met overbelaste pezen geloof ik weinig te maken heeft. Is of een spierinbalans/verkeer motorisch patroon of anders gevormde patella of m'n meniscus is fcked, alle 3 zijn iig aardig k*t.

UB ja vorige training was nog steeds spierverlies, ik hoop dat ik morgen weer beetje winst kan maken op de BP (ga ook weer pendlay row probren). Verder heb ik nog steeds last van blessure aan m'n rhomboid van paar maanden terug, is misschien ook een reden waarom BP zo waardeloos gaat.

Toch nog een nette training daan! Hoop dat je vakantie je goed doet en, je nog lang door kan trainen

Nah opzich een redelijke training, leek een kleine verbetering in kracht te merken. Verder m'n pa gister nog ff goed m'n rhomboid laten masseren, en dan heeft voor m'n gevoel ook redelijk effect gehad.

Opvallend overigens: Ik ben nu 6 weken geleden gestopt met roakuur, testosteron zat tijdens kuur op 17,7 (was flink repressed dus). Nu heb ik gister gemeten en test zit nu op 30 (ref 8 - 28) op z'n max dus. Maar verder merk ik zelf helemaal geen reet ook geen betere gains ofzo, of meer energie kracht of whatever :o

De training:

BP

3x5 65kg

Nou ik heb m gehaald, nou hopen dat vrijdag 67,5kg lukt en dan zit ik weer op oude niveau van SS. Moet wel zeggen dat m'n techniek echt stukken beter is. 5 weekjes geleden liet ik de bar als hij te zwaar werd vaak meer richting m'n schouders/nek zakken. Nu houd ik hem echter netjes boven m'n onderkant borst, en schouders zijn naar mijn idee ook minder aanwezig. Enige is dat de transition/lockout vaak erg langzaam gaat.

Pendlay Row

5x 70kg
2x5 65kg

Voor het eerst in maanden weer pendlay row gedaan. Was de techniek echt volledig vergeten. Maar het ging redelijk. 70kg was in principe prima te doen, maar ik vond het toch verstandiger om 65kg te doen zodat ik wat meer op m'n techniek kon focussen (en mind muscle). Daarnaast vonden m'n rechterknie het ook niet erg fijn.

Incline BP

9/8 55kg

Chin-ups

9x BW
7x BW

Ik ga nu voor rep range 6 -8 met m'n secundaire oefeningen, dus perongeluk 1 rep op eerste set teveel gedaan. Met deze reprange binnenkort zelfs weighted gaan doen :)

Lateral raise

12/13 7kg

Triceps extensions

11/10 24kg

Barbell curl

12/8 17,5kg + stang

Bij deze oefening merk ik de blessure in m'n rug echt heel erg. Barbell curl is ook beetje vastgelopen laatste tijd. Iemand nog tips voor een goeie algemene biceps oefening? Ik heb vorige training al standing met een ez bar gedaan, maar ik vond dat je hem daarmee niet ver genoeg naar boven kon doen.

21x 9kg

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 00:01 ----------

Toch nog een nette training daan! Hoop dat je vakantie je goed doet en, je nog lang door kan trainen

Dankje bra!

Nette training man.

Pendlay row is een oefening die je idd niet te zwaar moet doen ivm mind muscle connection, heb ik zelf ook last van ;)

Lekkere training daan mooi dat he bp weer terug vooruit ga. Voor biceps misschien preacer curls doen is een mooie isolatie oefening. En anders misschien cable curls voor een constante spanning zonder dode punten.

K*t training. Knie voelt elke dag weer slechter, en was daarnaast gewoon erg moe, stond gewoon te trillen. Weet niet waarom.

Verder vandaag m'n nieuwe zooltjes gekregen met een flinke correctie voor m'n linker been 5mm erbij en nog eens verhoging bij de hak zodat m'n voet beetje schuin staat. Voelt echt fcked up raar aan, maar na 2 weken zou het wel (kleine) verbetering moeten merken. We gaan het zien.

Quarter squats

4x10 BW
3x10 stang
1x10 40kg
1x10 60kg

Stuk minder gedaan had gewoon geen energie

RDL

3x8 90kg

Wou eigenlijk verhogen maar daarom toch maar niet gedaan.

Quarter split squats

4x10 BW

Toe press

4x8 130kg

Seated calf raises in smith

3x12 130kg + stang

Crunches / Side Bends / Planks / Ab vacuum

Bijzonderheden fysio

Niet zo goed opgelet deze keer. Pijn in m'n onderrug. Rechter aanhechting glute hamstring voelde nog ontstoken aan. Voorderest nog pijnlijkere knieën, knak deed nu echt behoorlijk pijn. En split squats gingen voor geen meter, lukte niet om het op 1 been te krijgen

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 22:02 ----------

Nette training man.

Pendlay row is een oefening die je idd niet te zwaar moet doen ivm mind muscle connection, heb ik zelf ook last van ;)

Dankje bra. Idd verleidelijk om te zwaar gegaan om dan mind muscle te verliezen, maar had ik ook nog wel met 70kg. Was meer om techniek ff goed weer op te pakken

Lekkere training daan mooi dat he bp weer terug vooruit ga. Voor biceps misschien preacer curls doen is een mooie isolatie oefening. En anders misschien cable curls voor een constante spanning zonder dode punten.

Bedankt voor de tip. Zat idd aan iets van prechears o.i.d. te denken. Cables ben ik zelf niet echt fan van, voelt altijd raar aan en ik heb nooit het idee dat ik echt hard heb kunnen trainen.

Laatst bewerkt:
tog nog nette training ondanks de blessures!

Fijn dat je met je roakuur bent gestopt! En hopelijk gaat vandaag je BP goed bro!

Opzich een aardige training. BP was nog beetje trillerig & Pendlays waren niet echt fijn voor m'n heup/rug. Maar verder dan dat ging hij prima.

Checkte trouwens tijdens trainen m'n schenen, zitten echt helemaal onder de blauwe plekken/schrammen en haarloze plekken van deadliften. Ziet er erg charmant uit :roflol:

BP

3x5 67,5kg

Erg trillerig dus, techniek was verder wel prima. Spotter kon alleen weer niet met z'n handen van de bar afblijven dus bij laatste set 4de rep raakt hij hem aan en bij 5de rep hielp hij beetje bij lockout :mad: had prima zelf gekund. BP zit nu dus weer op het niveau van SS, is dus weer progressie. Jammer dat ik nou op vakantie ga

Pendlay Row

3x5 70kg

Hierna fcked up gevoel in m'n heup/onderrug.

DB SP

10x 18kg
8x 20kg

Vergeten dat ik nu 6 - 8 rep range doe, bij tweede set gecorrigeerd.

Chin-ups

2x8 BW

Netjes :) normaal zou nu volgende training weighted chins gaan doen.

Rear delt flyes

2x12 7kg

Preacher curls
12x 15kg + ez bar
12/8 10kg + straight bar

17x 10kg

Dips

7/5 BW

Shrugs

2x12 28kg

Wrist curl / Wrist roller

---------- Post toegevoegd 26 July 2013 om 19:13 ----------

tog nog nette training ondanks de blessures!

Bedankt bas :)

Fijn dat je met je roakuur bent gestopt! En hopelijk gaat vandaag je BP goed bro!

Je bent me lucky charm bro :D zit eindelijk weer progressie in.

Laatst bewerkt:
Was overigens laatste training voor de vakantie.

Ik ga morgen kapot vroeg weg en dan 13 uur vliegen naar Amerika. Ben in totaal 3 weken weg, maar heb af en toe wel internet dus ik kom nog wel af en toe kijken op dbb/logs.

Mooie afsluiting zo. Lekker dat je terug op je gewicht ben met bp!

Fijne vakantie en nog een bezoekje aan goldsgym gepland?

eventjes naar Amerika doe maar lux :P Al een keer eerder geweest?

Terug
Naar boven