XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Mooie afsluiting zo. Lekker dat je terug op je gewicht ben met bp!

Fijne vakantie en nog een bezoekje aan goldsgym gepland?

Nee helaas niet. We zitten de laatste dag wel bij LA en slapen vlakbij venice beach. Misschien is er dan even tijd om te kijken.

---------- Post toegevoegd 26 July 2013 om 22:14 ----------

eventjes naar Amerika doe maar lux :P Al een keer eerder geweest?

Haha, nee ben tot nu toe niet geweest. Sowieso ben ik nog maar 2x buiten europa geweest. Dus heb er zin in :)

Have fun bro!

Fijne vakantie Daan!

Nice bro! Lekker genieten daaro. Beetje new kids na doen daar prachtig! Oke grapje. Have fun!

jammer van je knieen :(

Nou terug van vakantie. Is na die eerste week echt ontzettend snel gegaan. Echt geweldige vakantie geweest, teveel ongelovelijke shit gezien. Alleen nu half depressed dat ik terug in NL ben, amerikanen zijn zoveel chiller :p

Maar geslaagde vakantie dus. Nu de schade na 3 weken. Heb gewoon gegeten wat ik pakken kon, behoorlijk gejunkd omdat ik wist dat ik toch nooit aan m'n kcal behoefte kon komen. Amerika is het land van de mega steaks en dikke hamburgers, dus wat dat betreft genieten, vrijwel elke dag steak gegeten :p Ook elke dag min 2 uur gelopen tot max. halve dag ongv. Knieën zijn ook niet veel beter geworden, begin ging het wel even goed, maar wat meer stijlere oneven paden waren er al snel niet meer te doen.

Flink wat cardio dus, heb het ook nog niet helemaal goed kunnen meten, maar zoals het er nu uit ziet ben ik 3.5 - 4kg kwijt. 3.5 cm kwijt op m'n benen en 2cm kwijt op m'n armen. Huidplooien lijken nagenoeg hetzelfde.

Verlies op UB kan me niet zoveel schelen omdat er toch wel binnen no time op zit. Maar bij m'n benen zal dat niet gaan + al dat spierverlies is ook niet echt bevorderlijk voor m'n knieën dus daar maak ik me toch wel zorgen over :(

Woensdag een afspraak met de fysio en die zou me als het niet beter ging doorsturen, dus hopelijk kan die vent me wel helpen.

Verder nu nog even herstellen van jetlag en dan donderdag weer beginnen met trainen.

Welkom terug Daan! Waar in de US was je?

Dankje. Zuid west amerika (arizona, utah, nevada, californië). Hebben een iets uitgebreidere versie van de golden circle getourt.

Zo te zien heb je een leuke vakantie gehad. Jammer dat je knieën niet zijn verbetert hopenlijk word je naar een goeden arts door verwezen die je goed kan helpen.

En verder weer lekker knallen:thumbup:

Aah jammer van je knieen man.. Succes ermee! Hopelijk donderdag wel een fijne training :D

Welkom terug! Jammer van je knieen man, dachf dat rust je wel goed ging doen, maja ook veel gelopen zeg je :p
Hopelijk binnekort weer knallen brah!

Welkom terug! Jammer van je knieen man, dachf dat rust je wel goed ging doen, maja ook veel gelopen zeg je :p

Net bij de fysio geweest, van wat hij gecontroleerd had was alles gewoon in orde.
Alleen nog het een en ander recht gezet, mobiliteit en stijfheid in spieren was gewoon ''goed''.
Hij weet ook echt niet waarom het bij slechter gaat.
Hij gaat nu eerst nog een collega naar me laten kijken zonder iets over me te vertellen om te kijken wat die denkt.
Als daar niet veel nuttigs uit komt stuurt hij me naar de orthopeet (zou hij overigens sowieso wel doen).

Ik mag van hem wel weer gewoon normaal gaan sporten, dus gewoon full range.
Is alleen even kijken hoe dat gaat, split squats zijn niet echt een optie omdat die bij het naar beneden gaan een te hoge druk op m'n knie zetten en dus een harde knak geven.
Wordt dus, indien mogelijk, weer normaal squatten.

Vraag is nu alleen welk schema ik beste op kan pakken om weer op pre vakantie niveau te komen.
Meteen met Starting strength beginnen of m'n oude schema oppakken maar dan alleen met een normale squat?
Oude schema was toch wel een mooi schema om massa te pakken en bovendien pakte die m'n posterior chain heel goed (die RDL's waren echt killing voor m'n glutes en hams, wat voor mij toch wel belangrijk is).
Starting strength is wat dat betreft iets meer quads gericht.

Zit er zelf aan te denken om iets dergelijks als SS te pakken en die klein beetje aan te passen zodat, meer nadruk op hams en glutes word gelegd met misch nog wat extra assistence voor groepen die met SS worden verwaarloosd (upper chest,rear delt), voor iets meer mass gains.
Even kijken wat voor fb varianten er zijn of anders een eenvoudige UB/LB.

Iemand nog tips/ideeën hierover?

Zo te zien heb je een leuke vakantie gehad. Jammer dat je knieën niet zijn verbetert hopenlijk word je naar een goeden arts door verwezen die je goed kan helpen.

En verder weer lekker knallen:thumbup:

Aah jammer van je knieen man.. Succes ermee! Hopelijk donderdag wel een fijne training :D

Dankjewel jongens!

Laatst bewerkt:
Welkom terug bro!

Thnx bra!

Zou kijken voor ub lb split zoals je deed en dan de compounts op 3x5 voor kracht. Heb je zeker voldoende om ook wat massa te pakken.

Zou het idd op SS houden, maar dan de nadruk dus op je hams en glutes. Pak daar dan ook assistance voor upperbody bij, zoals je al aangaf. Of ga je voor een split schema waarbij je SS toepast op de compounds? :P

I know you hate split bro

Zou het idd op SS houden, maar dan de nadruk dus op je hams en glutes. Pak daar dan ook assistance voor upperbody bij, zoals je al aangaf. Of ga je voor een split schema waarbij je SS toepast op de compounds? :P

I know you hate split bro

Haha :roflol: thx bra, ga ik doen dan.

SS dan :p
Zou kijken voor ub lb split zoals je deed en dan de compounts op 3x5 voor kracht. Heb je zeker voldoende om ook wat massa te pakken.

Ja dat was ook mijn eerste gedachte, maar is denk ik teveel van het goede. Mijn UB/LB koste me ook vrij veel tijd, en met nieuwe studie heb ik daar niet echt tijd meer voor, dus zou of een hele korte UB/LB moeten worden. Denk dat SS dan toch beter is omdat die zich al bewezen heb, en nu wel de ervaring heb om die licht aan te passen.

Vandaag eerste training sinds 4 weken. Begin daarnaast laatste 2 dagen ziek te worden dus erg veel zat er niet in. Desondanks wel fijn om weer te trainen, alhoewel het afgezien van dat wel verder goed waardeloos was.

Heb m'n nieuwe schema nog niet uitgepuzzeld, maar dat moet wel lukken. Was sowieso van plan niet meer dan de 3 basisoefeningen te doen om niet meteen weer vol erin te gaan.

Squat

2x5 40kg
2x5 60kg
1x5 40kg

Ik was van plan om licht te beginnen met ongv. 70kg. Maar conditie was helemaal niks van over stond na de warming up al te puffen.

Verder bij 40kg en helemaal bij de 60kg enorme verkramping in m'n quads, ad/abductors en glutes. Snap niet waarom. Was wel de eerste keer in heel lang dat ik weer squatte, en was ook voor het eerst dat ik squatte met m'n nieuwe zolen, of zou ook kunnen komen vanwege ziekte... Maar pijn is echt niet normaal, kan op het moment amper lopen/benen buigen.

Bench Press

3x5 60kg

Deadlift

1x5 70kg

Wou eigenlijk 90/100kg doen, maar verkramping was te erg.

Beter iets, dan niets! Toch even lekker tijd besteed in de gym. Wel k*t van die pijn man :(
Succes ermee bro!

Terug
Naar boven