MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Goed van je maat. Ik ben nu ook de laatste 3 maand met blessures aan het trainen, en toch sta ik er iedere keer maar weer.
We moeten ons aanpassen op onze "beperkingen" wat echt fkin moeilijk is.
Maar ooit zal dit wel over gaan en komen we er wel sterker uit bro, keep on going.

Goed dat je weer getraind hebt wel k*t van de pijn man.

• Topic Starter Topic Starter
Beter iets, dan niets! Toch even lekker tijd besteed in de gym. Wel k*t van die pijn man :(
Succes ermee bro!

Goed van je maat. Ik ben nu ook de laatste 3 maand met blessures aan het trainen, en toch sta ik er iedere keer maar weer.
We moeten ons aanpassen op onze "beperkingen" wat echt fkin moeilijk is.
Maar ooit zal dit wel over gaan en komen we er wel sterker uit bro, keep on going.

Goed dat je weer getraind hebt wel k*t van de pijn man.

Dankje brahs!

Ik hou het er nu maar gewoon op dat het gewoon hele erg versie van spierpijn is. Wat dat betreft voelt het wel heel erg hetzelfde toen ik een jaar geleden voor het eerst in jaren weer ging trainen en toen meteen met 5 verschillende oefeningen m'n biceps compleet vernietigd had. Kon toen daarna serieus 4 weken m'n armen niet strekken van de pijn :roflol: Armen waren toen ook helemaal opgezwollen van het vocht.

Maar goed hopelijk heb ik het deze keer niet zo hard verkloot. Morgen trainen zit er denk ik alleen niet in.

Al die legday memes zijn nu wel voor het eerst niet overdreven.
Elke keer als ik op de wc ga zitten ben ik bang dat ik er doorheen donder omdat ik niet normaal kan zitten :roflol:

Hoe is het nu brah?

Mwah m'n vmo's voelen nog steeds fcked. Voorderest gaat wel stuk beter, griepje ook bijna weg.

Ga zometeen gewoon proberen te trainen.

thx bra!

Laatst bewerkt:
Voor mezelf lekker om te trainen. Gewicht was verder beschamend. Moet ook ff m'n voeding wat meer inperken, want als ik nu op dit niveau zit qua kracht zit ik straks echt ontzettend hoog in kcal als ik weer op niveau ben. Vreet me nu al weer gek, te snel na vakantie weer naar normaal kcal inname gegaan.

Squat

3x5 50kg

M'n quads voelde nog steeds licht verkrampt, en merkte bij lege bar al dat ze meteen verzuurde. Positief was wel omdat alles stijf stond m'n techniek imo erg goed was. Eerst knieën naar voren en dan vol vanuit hipdrive. Butt wink leek ook beter dan het ooit geweest was, bijna acceptabel. Verder techniek niet laten controleren, maar voelde wel goed. Anyway, besloten om techniek te behouden en knieën te besparen (rechterknie deed wel hele tijd pijn, was ook instabiel), en maar 50kg te pakken. Hoger had het ook niet moeten zijn. Ben bang dat ik gewoon moet accepteren dat er vrij weinig van m'n LB kracht over is :( (op zich ook niet zo vreemd, aangezien wandelen en cutten over het algemeen ook echt LB killer zijn, vanwege andere spiervezels).

Overhead press

3x5 32,5kg

Ging eerst moeizaam, maar toen ik techniek was het een eitje.

Pendlay Row

5/4 65kg
1x5 60kg

Opeens enorme steek in m'n linkerknie toen ik heel zacht m'n voet naar voren deed. Daarna tijdens het strekken van m'n rechterknie ook.
Verder eerste keer dat ik de row deed, dus kan wat dat betreft niet erg ontevreden zijn. Gebrek aan kracht in LB was ook eerder de beperkende factor.

Chinups

9x BW

Crunches

Toch geen slechte training Daan pr is wel gelijk een net gewicht:thumbup:

Goede training maat! Mooie pendlay rows ook ^^

sterke rows jammer dat knieen nog steeds pijn doen vind echt knap dat je nog steeds ervoor gaat de ondanks de blessures

Volgens mij word je oud he bro? :roflol:
Nee grapje man, toch een nette training! Jammer van de pijn :(

Is het niet een optie om een tijdje gewoon niet te squatten?

Toch geen slechte training Daan pr is wel gelijk een net gewicht:thumbup:

Goede training maat! Mooie pendlay rows ook ^^

sterke rows jammer dat knieen nog steeds pijn doen vind echt knap dat je nog steeds ervoor gaat de ondanks de blessures

Bedankt Jongens!

Volgens mij word je oud he bro? :roflol:
Nee grapje man, toch een nette training! Jammer van de pijn :(

painfull truth man, val langzaam uit mekaar, ga m'n broek steeds hoger dragen :roflol: was ik maar weer jong.

Laatst bewerkt:
haha :P t-shirt in je broek broek tot je navel

Is het niet een optie om een tijdje gewoon niet te squatten?

Nu net nou ik na een half jaar weer begonnen ben zeker:p is pas de 2de keer.

Ehm maar nee zat ik ook aan te denken. Heb alles geprobeerd, niet squatten, helemaal niet trainen. Met geen van beide werd het beter. Fysio heeft ook al alles geprobeerd, is nu wachten op second opinion en verwijsbrief voor MRI. Ondertussen maar proberen er doorheen te squatten, toen ik dat een jaar geleden deed werkte dat wel positief. Hopelijk wordt het met m'n kracht beter, spieraansturing beter.

Vanochtend bij fysio geweest voor een second opinion. Uur lang allerlei testjes gedaan, waar uit naar voren kwam dat m'n core stabiliteit toch erg slecht is, maar belangrijker ook m'n heup stabiliteit heel erg. Daar heb ik m'n fysio nog nooit over horen praten, maar hij leek niet verbaasd toen die andere kerel daar mee kwam. Tijdens een aantal testen ging ook druk, die eigenlijk door m'n heup zou moeten gaan, door m'n knie. Gozer voorspelde ook dat ik in dagelijks leven veel op 1 been sta, op 1 heup leun en dat klopt ook. Verder was de mobiliteit/pijn in m'n heup vergelijkbaar met die van een bejaarde. Deel van het probleem kan dus daar liggen. Moet nu iig aantal oefeningen voor m'n heupstabiliteit doen (op m'n zij liggen en dan m'n been abducteren.

Verder kwam er een rare doffe knak in m'n rechter knie aan het licht (waar ik het eigenlijk al eerder over wou hebben, maar steeds vergat te vertellen). Volgens hem was die knak dermate groot/hard dat het niet meer normaal kon zijn, en kon wijzen op een gescheurde knieband aan de achterkant van m'n knie. Daarnaast gaan daarbij vage knie klachten en geen zwelling mee gepaard. Dus dat zou eventueel een verklaring kunnen zijn.

Verder zijn mijn gewrichten ontzettend flexibel (heel veel speling). Hierdoor zijn problemen bij mij minder zichtbaar omdat ik met de meerderheid wordt vergeleken, en niet met mezelf, hierdoor lijkt er bv. bij normale testjes dat er niks aan de hand is (omdat m'n flexibiteit zo hoog is) en verder zijn dingen als zwellingen e.d. vrijwel onzichtbaar. Als voorbeeld haalde hij aan dat ik waarschijnlijk, toen ik nog veel sportte, vaak door m'n enkel ging en dan al week/paar dagen later al weer vrolijk verder kon, terwijl andere met krukken 6weken uitgeschakeld zijn. Dat klopte ook.

Werd nog een hoop anders verteld, maar dat staat me nu even niet meer bij. Er was in ieder geval genoeg aanleiding voor die fysio om ook in te stemmen met een MRI. Mijn eigen fysio leek er zelf minder voor te zijn, en hij moet ook de brief gaan schrijven, maar de andere fysio wou in ieder geval een MRI van m'n knie en heup. Dus wordt nog even afwachten of die van m'n heup er ook komt, maar een doorverwijzing/MRI gaat er zeker komen, desnoods moet ik zelf de zorgverzekering maar opbellen.

Tot die tijd is het beste (volgens fysio) om gewoon door te trainen en aan uithoudingsvermogen te gaan werken (30x squatten e.d.), omdat er waarschijnlijk gecompenseerd moet gaan worden.

Laatst bewerkt:
Dat klinkt allemaal wel serieus, Daan. Als het inderdaad zo zit als hij zegt opent dat hopelijk wel de deur naar een effectieve behandeling. Zou die knieband geopereerd kunnen worden?

Die tweede fysio klinkt trouwens wel beter dan je eigen fysio. Als de MRI uitwijst dat hij gelijk heeft mss overstappen?

Sterkte ermee in ieder geval.

Heerlijk om weer vol te trainen, lekker squatten & deadliften. SS blijft toch wel het ultieme schema voor mij. Alleen wel weer last van m'n rechterknie, en squat kracht nogal laag, maar mocht de pret niet drukken.

Kracht op de andere oefeningen lijkt wel stuk meer intact gebleven dan de squat, dus dat is mooi. Opzich ook niet vreemd omdat ik de squat ook als enige maanden niet heb gedaan.

Squat

3x5 55kg

Pijn aan m'n rechterknie. Butt wink leek verder ook weer terug. Techniek leek wel goed

Bench Press

3x5 62,5kg

Heb hier geen goede mind muscle connection met m'n rechter pec. Rechter pec is ook flink onderontwikkeld.

Deadlift

1x5 95kg

Dips

5x BW

Barbell curl

13x 15kg + stang

Triceps extension

10x 22kg

Toe Press

3x8 110kg

Seated calf raises

3x12 110kg

Abs

Dat klinkt allemaal wel serieus, Daan. Als het inderdaad zo zit als hij zegt opent dat hopelijk wel de deur naar een effectieve behandeling. Zou die knieband geopereerd kunnen worden?

Die tweede fysio klinkt trouwens wel beter dan je eigen fysio. Als de MRI uitwijst dat hij gelijk heeft mss overstappen?

Sterkte ermee in ieder geval.

Geen flauw idee, maar woord opereren is wel gevallen ja.

Haha ja klinkt zo idd, maar zij zijn samen team, die jongere gozer is beetje z'n apprentice. Maar hij komt nu wat beter voor de dag, omdat die andere fysio eerst de meest voor de hand liggende dingen problemen heeft aangepakt. Hij is in principe ook gewoon altijd voor een MRI geweest, was iig eerst zijn idee, snap alleen niet waarom hij er nu iets terughoudender in was. Misschien waren de gevonden problemen genoeg voor hem.... Ik zal volgende keer iig even met hem erover hebben of dit nou allemaal nieuw voor hem was en of hij er wel/niet aan had gedacht.

En bedankt man!

Wel een mooie training kerel!

Terug
Naar boven