MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Haha alright. Als je iets vind wat werkt, laat het weten :D

Mijn kuiten zijn even klein :roflol: alleen zijn mijn bovenbenen nog kleiner :o

5 min pauze is wel erg lang man, minuut of 2-3 zou toch wel genoeg moeten zijn.

Low reps/ high weight voor gastroc ( staand ) en hoog in reps voor soleus (zittend) lijkt fijn te werken. En wat extra calve raises rerwijl je op de bus aan het wachten bent doet ook woderen.

Laatst bewerkt:
Gewoon voor iedere training een paar setjes calf raises!

Wel weer fijn getraind met geen/minder last van je knieen! Meet jij je bovenbenen/armen/kuiten gespannen of ontspannen?

Goed getraind man! Bench hangt een beetje stil, of zie ik dat verkeerd?

Mijn kuiten zijn even klein :roflol: alleen zijn mijn bovenbenen nog kleiner :o

5 min pauze is wel erg lang man, minuut of 2-3 zou toch wel genoeg moeten zijn.

Low reps/ high weight voor gastroc ( staand ) en hoog in reps voor soleus (zittend) lijkt fijn te werken. En wat extra calve raises rerwijl je op de bus aan het wachten bent doet ook woderen.

haha, single legged dan wel he, alsof ik nog niet genoeg opval met m'n lengte :p

Maar ja soleus doe ik ook altijd high reps, en gastroc probeer ik low reps. Ik krijg alleen als ik echt zwaar ga (i.e. ik kan maar 5 reps doen) nooit een goed gevoel in m'n kuiten, voelt alsof ik dan bijna al m'n kracht uit de stretch haal. Verder kan ik ook geen standing calf raises doen omdat m'n rug er meteen uitklapt. Enige wat dan over blijft is de leg press (v squat gebruiken schijnt weer focked te zijn voor je schouders als je daar zwaar gaat).

5min is idd lang ja maar zo is SS nou eenmaal bedacht, is ook een krachtsschema. Voor de assistance houd ik kortere pauzes aan.

Gewoon voor iedere training een paar setjes calf raises!

Wel weer fijn getraind met geen/minder last van je knieen! Meet jij je bovenbenen/armen/kuiten gespannen of ontspannen?

Ja, geen last zou ik niet willen zeggen, maar het is wel redelijk weer als vanouds (minder k*t). Dagelijks leven voelen ze alleen echt fcked.

Meet ze gespannen, alhoewel dat bij m'n kuiten vrij weinig uitmaakt :o

Goed getraind man! Bench hangt een beetje stil, of zie ik dat verkeerd?

Dankje bro! Ja klopt. Tijdens de cut was m'n bp echt dramatisch naar beneden gegaan (was iets te overmoedig geworden toen ik nog wat progressie zag). Vlak voor de vakantie had ik hem net weer op op redelijk gewicht gekregen (65kg, maar nog niet oud niveau). En zit nou net weer terug op dat gewicht :o Zou mooi zijn als ik binnen 2/3 weken nou eindelijk eens die 70kg kan pakken.

Toch een nette training Daan die squats gaan vanzelf weer beter na een tijdje!

Geen spetterende training, maar die 3x5 squat geeft gewoon heerlijk zelfvoldaan gevoel.

Squat

3x5 67,5kg

Ging maar net, quads to the rescue, want met alleen hipdrive kwam ik amper nog uit de hole.

Overhead press

3x5 37,5kg

Slechte techniek, begint weer moeilijk te worden.

Pendlay Row

4/4/4 65kg

5de rep steeds niet gehaald. Wel erg strict, en nu nog meer contractie in m'n bovenrug (wat ik scheen te missen). Volgende keer maar 62,5kg proberen.

Chinups

8x BW
6x BW

Ging een stuk moeilijker als de vorige keer. Begint een beetje op achteruitgang te lijken samen met de rows die slecht gaan. Ben bang dat ik daar toch te hoog mee ben begonnen.

Rear delt flyes / Side raises

12x 6kg

Barbell curl

2x11 15kg + stang

Triceps Extension

2x12 22kg

Crunches

Moet echt een tuigje fixen zodat ik op een normale manier hanging leg raises en standing ab pulldowns kan doen, want lukt me maar niet om goed abs te trainen.

---------- Post toegevoegd 6 September 2013 om 23:03 ----------

Toch een nette training Daan die squats gaan vanzelf weer beter na een tijdje!

Dankje bra

Lekkere training man chinups gaan ook lekker vooruit zo.

Netjes man, mooie stap ook op de squat! Het is toch even geleden dat je zoiets hebt gesquat?

Lekkere training, brah! Zeer mooie pendlay rows :D

Toch niet of je nu 9 met 5 reps doet p
Of 8 met 6 reps bedoelde wel ten opzichte met voor je vakantie. Vind niet dat het achteruit is hoor een zolang ben je ook nog niet bezig toch vanaf je vakantie.

K*t training. Knie voelde sinds vanmiddag al fcked, daar nota bene met studie nog een massage gekregen. Misschien iets fout gegaan. Verder gewoon erg moe. Kuiten voelden overigens wel sinds woensdag nog pijnlijk, dus heeft misch daar mee te maken.

In ieder geval deden knieën tijdens het trainen flink pijn, aan mediale zijde en achter buitenkant. Vooral rechts weer echt k*t. Verder weer hele hoge spanning in bovenrug, en door al het voorover gebogen zitten van studie ook weer last van m'n nek.

Nou net nu de trainingen zo lekker soepel gingen :(

Squat

3x5 70kg

Waardeloze techniek. Geen goede hip drive & butt wink. Onderrug voelde sowieso slecht. Knie pijn bij laatste stuk/lockout.

Bench Press

3x5 67kg

Deadlift

1x5 110kg

Haalde hem echt maar net. Knie deed echt kapot veel pijn, achteraf had ik ook gewoon moeten stoppen, maar toen ik eenmaal op 110kg zat voelde ik nog weinig. Moet ook even leren om niet meer in de spiegel te kijken want voelde van alles springen in m'n nek.

Dips

7/5 BW

Toe Press

3x8 100kg

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 21:58 ----------

Lekkere training, brah! Zeer mooie pendlay rows :D

Dankje kerel :)

Toch niet of je nu 9 met 5 reps doet p
Of 8 met 6 reps bedoelde wel ten opzichte met voor je vakantie. Vind niet dat het achteruit is hoor een zolang ben je ook nog niet bezig toch vanaf je vakantie.

Mwah ik merkte wel dat ik echt veel meer moeite had, 8 reps lukte nog maar net.

Opzich is je training niet echt slecht alleen je knieën is gewoon k*t zo. En bij deadlift nooit in de spiegel kijken is niet echt lekker voor je nek.

Kijkuit met die knie man, elke keer dat je door de pijn gaat vertraag je het herstel alleen maar. Kan je msa-e docent er niet wat nuttigs over zeggen(selma?). Anders even langs de praktijk op school lopen, daar zit ik ook met me sleutelbeen. Maar hier kan je slber of je msa docent je meer over vertellen.

Ondanks de pijn toch nog een aardige squat en dl

Opzich is je training niet echt slecht alleen je knieën is gewoon k*t zo. En bij deadlift nooit in de spiegel kijken is niet echt lekker voor je nek.

Ja man. Ik meet m'n training inmiddels ook niet meer aan de hand van gewichten. Zolang het goed in m'n gewrichten voelt, ben ik tevreden. Anders voelt het gewoon k*t, want is weinig volhoudbaar.

Kijkuit met die knie man, elke keer dat je door de pijn gaat vertraag je het herstel alleen maar. Kan je msa-e docent er niet wat nuttigs over zeggen(selma?). Anders even langs de praktijk op school lopen, daar zit ik ook met me sleutelbeen. Maar hier kan je slber of je msa docent je meer over vertellen.

Ondanks de pijn toch nog een aardige squat en dl

Ja ik weet het man, ik kan mezelf nooit inhouden :o Wacht nog steeds op gesprek met m'n huisarts voor die doorverwijzing voor een MRI, maar hij is helaas op vakantie.

Maar Msa-e? Selma?

Oh w8 in blok a heb je nog geen msa :o (musco skeletale aandoeningen) selma was mijn docent daarvan.

Ah ja zie je wel, ik dacht al :p Maar ik zal van de week eens aan m'n slber vragen naar die praktijk, misch valt daar nog wat uit te halen.

Klote van je knieen man... Beter een training dan helemaal geen!

Terug
Naar boven