MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

Beste training bro! Gaat de goeie kant op :thumbs:

Lekkere training man voor je lats misschien is een massage nemen. Grote kans dat het hier een daar vast zit. Ook kan je voor je oefening kijken of je je lats kan opspannen, zodat je tijdens je oefening en beter connectie hebt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Vanavond weer lekker trainen. Heb er zin in, m'n handen jeuken. Nou dat ik BP techniek ook aardig onder controle heb is training A echt een heerlijke training.

BW was vanochtend nog steeds 89,2kg. Daar zit ik nu al bijna 2/3 weken rond. Zit dus gewoon op onderhoud op 4200 kcal :roflol: is nog hoger als dat het voor de cut was ???... :(

Mooi dat de squat goed ging!

Bedankt Erik! was ik erg blij mee ja, was bang dat het weer afzien zou zijn omdat m'n knieën weer goed k*t voelden.

Beste training bro! Gaat de goeie kant op :thumbs:

Dankje bra! idd slowly but surely, laten we hopen dat we deze keer eindelijk over de 100kg squat komen :)

Lekkere training man voor je lats misschien is een massage nemen. Grote kans dat het hier een daar vast zit. Ook kan je voor je oefening kijken of je je lats kan opspannen, zodat je tijdens je oefening en beter connectie hebt.

Dat het vast zit dat is zeker, dat zit het al maanden. Doe nu al weken intensief foamrollen, stretchen en m'n pa laten masseren. Werkt allemaal voor geen meter. Nou twee trainingen terug een 3kg medicijn bal tussen m'n schouderbladen gezet, en daarmee ff flink ''gefoamrolled'' voelde heerlijk, en heel vlak voor de volgende training is de spanning dan bijna helemaal weg, Alleen dag na de traiinng is dan weer een groot deel terug. Maandag ook nog afspraak bij de fysio dus die laat ik ook nog ff goed kijken.

• #1.024
Geen geweldige training geworden, miste focus. Verder voelde m'n onderrug ook erg gevoelig. Knieën daarentegen voelden prima, wel nog steeds knak, met name bij deadlift. Ach kunnen niet allemaal top trainingen zijn.

Squat

3x5 75kg

Prima te doen, meteen m'n techniek laten controleren, idd flinke butt wink. Als ik echter m'n armen voor me uit houd en BW squat heb ik weer nergens last van, dus duidelijk een core probleem. Verder proberen m'n borst meer naar boven te houden, werd een beetje een good morning.

Bench Press

5/5/3 68,5kg

Geen goede focus bij de eerste set, en toen sprong bij de laatste rep ook nog spontaan een spotter erbij waardoor ik helemaal uit m'n concentratie was. Daarna gevraagd of hij er de volgende keer wel bij kon staan, maar er vanaf blijven. Leg die kerel 5x uit, alleen als ik dreig gewurgd te worden door m'n stang. Maar nee, ''hij zag het zelf wel'' :mad: kerel kon er dus weer niet vanaf blijven. En dan bak ik er meteen niks meer van. Laatste set ook maar 3 reps zelf gehaald omdat ik niet meer goede techniek & tightness in bovenrug kon houden.

Deadlift

1x5 120kg

Ging niet goed, core begint me nu ook hier parten te spelen en gewoon geen goede focus. Te lange pauze tussen reps, moest teveel m'n aandacht op core & setup richten waardoor de rest van m'n techniek vrij waardeloos werd, niet goed vanuit hammies/glutes. Komt ook wel een beetje omdat ik te voorzichtig was, omdat m'n schenen nog bont en blauw waren van de vorige keer. Grip had het ook voor het eerst moeilijk. Uiteindelijk wel gehaald.

Dips

7/5 BW

Toe Press

3x8 120kg

Langzaam excentrisch en explosief concentrisch deze keer, voelde hem nog niet heel goed, maar wel beter denk ik. Same op de seated.

Seated calf raises

3x12 110kg

Lying abductions

3x20

Dat pump. Opeens tumoren op m'n zij :p

Hyperextensions

3x12 BW

Altijd leuk van die spotters die niet kunnen luisteren, :cool:

Ondanks knieklacht is er toch progressie op de squat te zien, :thumb:

Is een keer samen trainen bij sigma? Disregard schoolrules, acquire gains.

Toch echt wel een nette training bro! ;)

Deadlift toch mooi gehaald, goede mentaliteit in elk geval! Als core relatief zwak is, misschien nog wat meer oefeningen daarvoor doen, evt ook op rustdagen? (planken en zo)

Lekker training Daan zit weer progressie in.

• #1.029
Geen lekkere training, ik kan gewoon echt niet 's ochtends trainen.

Squat

3x5 77,5kg

Weer een erg gevoelige onderrug. Miste ook weer focus, bij de eerste twee setjes ging het nog wel, maar bij de laatste niet alles goed onder controle. Daarna weer flink kniepijn (mediale zijde deze keer).

Overhead press

3x5 40kg

Ging stuk beter dan de vorige keer, had paar reps fftjes goed de techniek te pakken. Voor m'n gevoel althans.

Pendlay Row

3x5 60kg

Zat deze keer weer te kijken naar m'n ellebogen, vorige keer kreeg ik het commentaar dat het gewoon gelijk was, maar volgens mij had die z'n bril niet op. Mijn rechter elleboog trekt echt ontzettend naar buiten (daar waar m'n linker weer netjes langs m'n zij beweegt). Merk sowieso dat m'n rechterschouder stuk meer gespannen, pijnlijk en minder beweeglijk is. Zie je ook bij de chin ups, waar m'n linker schouder wel omhoog komt en m'n rechter weer meer op z'n plek blijft. Anyway zelf lukt het me amper om die ongelijkheid te corrigeren, dus bovenrug staat morgen bovenaan de agenda bij fysio. Verder ook meteen het gewicht gereset.

Chinups

8/6 BW

Hierna nog paar lichte rear delt flyes gedaan om weer ff naar m'n schouder te kijken.

Ez-bar curl

13/10 15kg + stang

Triceps Extension

2x12 20kg

Strict, weinig uit schouders.

Core: Planks / Crunches / lying leg raises etc.

Core werk flink opgeschroefd, volgende keer ook nog ab vacuums toevoegen.

Lying abductions / Clamshells

3x20/2x15

---------- Post toegevoegd 22 September 2013 om 14:34 ----------

Altijd leuk van die spotters die niet kunnen luisteren, :cool:

Ondanks knieklacht is er toch progressie op de squat te zien, :thumb:

Is een keer samen trainen bij sigma? Disregard schoolrules, acquire gains.

Aargh zo fking irritant is dat, deze had ik niet eens gevraagd om te spotten, en toch kwam hij het ff leuk verpesten.

Klinkt goed man. Wanneer wou je gaan?

Toch echt wel een nette training bro! ;)

Dankje bra!

Deadlift toch mooi gehaald, goede mentaliteit in elk geval! Als core relatief zwak is, misschien nog wat meer oefeningen daarvoor doen, evt ook op rustdagen? (planken en zo)

Ja, ik heb core training ook flink verwaarloosd, dus dat gaan vanaf nu veranderen. Mis alleen paar goeie oefeningen die ik echt hard kan doen. Rustdagen lijkt me dan alleen weer teveel van het goeie omdat ik toch om de dag train, maar zou evt. wel elke training core kunnen doen. Ben ik alleen nog langer bezig :o

Lekker training Daan zit weer progressie in.

Yess :)

Laatst bewerkt:
Jammer dat de squat moeizaam ging, maar hopelijk blijven grote problemen nu wel uit!

• #1.031
Jammer dat de squat moeizaam ging, maar hopelijk blijven grote problemen nu wel uit!

Ja probeer het deze keer een stuk voorzichtiger te doen, iets meer naar m'n lichaam te luisteren. Maar misch moet ik het nog langzamer aan doen, want m'n rug begint het toch weer lastig te krijgen.

Valt me nu pas op dat je stronglift achtig schema volgt :roflol: al eens gedacht om een paar weken high reps/traag excentrisch te volgen of iniedergeval als vervanging op sommige dagen gedacht? Heb zelf altijd het idee dat dat verstandig voor mensen als wij die altijd blessures hebben :o

Ondanks een mindere training toch weer progressie op squat, ookal resulteerde het in kniepijn..

Ik twijfel om vandaag een extra rustdagje te pakken of niet, morgen ga ik sowieso trainen dus dat zou op school kunnen. Donderdag kan ook als ik vandaag ga. Weet niet welke dagen jouw rooster toelaat?

• #1.033
Valt me nu pas op dat je stronglift achtig schema volgt :roflol: al eens gedacht om een paar weken high reps/traag excentrisch te volgen of iniedergeval als vervanging op sommige dagen gedacht? Heb zelf altijd het idee dat dat verstandig voor mensen als wij die altijd blessures hebben :o

Ondanks een mindere training toch weer progressie op squat, ookal resulteerde het in kniepijn..

Ik twijfel om vandaag een extra rustdagje te pakken of niet, morgen ga ik sowieso trainen dus dat zou op school kunnen. Donderdag kan ook als ik vandaag ga. Weet niet welke dagen jouw rooster toelaat?

:roflol: strong perception.

Idd wel eens aan zitten te denken, of gewoon een light day te doen zoals bij madcow. Maar m'n ego wil maar niet :o

Ik zit qua rooster e.d. soweiso t/m donderdag vol. Vrijdag zou evt. wel kunnen (zo te lezen, kan jij dan alleen niet). Anders volgende week vrijdag weer, of evt. volgende week woensdag tijdens tussen uurtjes (maar dat is minder ideaal aangezien ik daarna nog 3 uur les heb en tijdens het trainen altijd verzuip in m'n eigen zweet :roflol:) Misch ook nog paar andere dagen, maar moet ik beetje schuiven. Welke dagen train jij altijd?

Ik heb in princiepe altijd 2 dagen trainen en 2 dagen rust, heb dus nooit vaste dagen. Anders moet je mijn rooster even naast je eigen rooster leggen (f2a). Huidige trainingsdagen zijn waarschijnlijk : vandaag, ma,do,vrij, ma,di,vrij,zat,di,woe,zat, zo etc

• #1.035
Ik heb in princiepe altijd 2 dagen trainen en 2 dagen rust, heb dus nooit vaste dagen. Anders moet je mijn rooster even naast je eigen rooster leggen (f2a). Huidige trainingsdagen zijn waarschijnlijk : vandaag, ma,do,vrij, ma,di,vrij,zat,di,woe,zat, zo etc

Alright, zal vanavond ff checken. Nu echt ff huiswerk gaan maken anders krijg ik het nooit meer af :o

Mooie trainingen, brah. Gaat weer de goede kant op :D

• #1.037
Mooie trainingen, brah. Gaat weer de goede kant op :D

Dankje Alex :)

Hmm als ik hem er zo snel langs leg lijkt volgende week vrijdag het beste (deze week gaat hem sowieso niet worden). Zijn we ook rond zelfde tijd uit :cool:

Dankje Alex :)

Hmm als ik hem er zo snel langs leg lijkt volgende week vrijdag het beste (deze week gaat hem sowieso niet worden). Zijn we ook rond zelfde tijd uit :cool:

Bedoel jedan aankomende vrijdag of die van de week erop? Als het aankomende is dan moet ik even aan een klasgenoot vragen of dat tactisch verantwoord is bij sigma. Na 1 uur is meestal wel te doen

• #1.039
De week erop.

toch sterke squats ondanks je rug!/ hoe oefenen je vacuums?

Terug
Naar boven