AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Balen van je knie man! Eruit met dat rotding, haha

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
Spoilers met blessure gezeik

Ik heb de laatste week constant dat als m'n onderbeen (licht) roteert ten opzichte van m'n torso (dus als je bv. opstaat en je klein beetje draait, de hoek omgaat etc.), m'n knie elke keer flink knakt/kraakt, vraag me af of dat die knik is die niet geïdentificeerd kon worden. Afgezien van dat voelen ze vandaag wel klein stukje beter. Alleen is m'n rechter psoas tight as hell. Wat dat betreft ook niet vreemd, want m'n houding is echt bagger geweest de afgelopen twee weken. Na de vakantie was m'n psoas eindelijk goed, maar nu voelt m'n onderrug weer stijver dan ooit. volgens mij moet ik gewoon m'n eigen stoel mee gaan nemen, want ik zit op school zo krap dat het ook vrij lastig is een goede houding aan te nemen.

Verder nog een knak in m'n heup gevonden als ik op m'n bed zit met m'n linkerbeen geabducteerd en tot 80graden opgetrokken en dan m'n hip flexors aanspan, is steeds een lichte knak/krak te vinden. Ik had vroeger ook altijd dat als ik in die houding zat en dan weer terug naar de normale houding ging zonder m'n been te strekken het kapot veel pijn deed. Dacht altijd dat dat normaal was, maar blijkbaar was dat dus al indicatie van een groter probleem :o

Bovenrug gister ook een nieuw dieptepunt bereikt, elke keer als ik m'n nek draaiden een vervelende knak te horen en als ik m'n schouderbladen naar achter trok en dan m'n bovenrug zijwaarts bewoog (lateroflexie) een enorm krakend geluid. Voel dan ook aantal spiertjes springen, voelt erg geïrriteerd aan. Ironisch dat m'n studie fysiotherapie m'n klachten alleen maar erger maakt :o maja wat ga je er aan doen met mijn lengte.
Anyway m'n fysio heeft eindelijk brief naar m'n huisarts geschreven, en ik heb vrijdag een afspraak staan. Alleen is me beetje onduidelijk wat hij nou precies geschreven heeft, ik geloof dat hij om extra beeldmateriaal en een doorverwijzing heeft gevraagd. Maar een MRI + een eventuele oplossing lijkt iig nog verweg.

Klote van je knieen man... Beter een training dan helemaal geen!

Dankje bra. Normaal zou ik dat ook zeggen, maar nu betwijfel ik het.

Balen van je knie man! Eruit met dat rotding, haha

If only haha :p

Laatst bewerkt:
  • #1.003
Woensdag helaas niet kunnen trainen vanwege drukte met studie. Vandaag gelukkig nog snel een traininkje er uit kunnen persen, en als het even meezit zondag ook nog aangezien ik maandag weer helemaal vol zit.

Overigens vandaag bij de huisarts geweest, hij had de brief niet ontvangen maar heeft me wel doorverwezen naar de orthopeet. Werd me aangeraden bij kliniek zestienhoven een afspraak te maken, dus dat ga ik dan maar doen. Brief krijg ik overigens zelf nog mee zodat ik die aan de orthopeet kan geven, hopelijk stuurt dat ook meteen beetje aan op een MRI.

Anyway de training, aardige training. Ondanks het feit dat m'n knieën en heup aan de lopende band knakken en kraken toch redelijk pijnvrij kunnen trainen.

Squat

3x5 70kg

Betere techniek als de vorige keer & ATG, voelt wel k*t voor m'n onderrug.

Overhead press

5/5/4 kg

Was m'n 0,5kg schijven vergeten mee te nemen, dus 38,5kg ging niet lukken. Dan maar 40kg, maar was duidelijk te zwaar.

Pendlay Row

3x5 62,5kg

Ging makkelijk, wel weer als vanouds pijn in m'n knieën. Ik hoop dat lying abductions en clamshells dit binnenkort beter maken aangezien de klachten die ik bij deze oefening verschrikkelijk op itbs lijken. Zal het ook ongetwijfeld ook wel hebben.

Chinups

8x BW
6x BW

Side raises

2x12 7kg

EZ-bar curl

2x14 12,5kg + stang

Triceps Extension

12x 22kg
8x 20kg

Crunches

Toch keurige training bra!

• #1.005
Vandaag dus toch nog even getraind, vrijdag beetje te hard getraind dus alles deed nog pijn. Echter tegen verwachting in toch een goede training geworden.

Squat

3x5 72,5kg

Mocht eerst 30+ min wachten tot het squatrek vrij kwam :mad: Verder slechte techniek was erg uit balans, linker kant ving het grootste gedeelte op, massive butt wink. Knie pijn was wel minder, voelde alleen op het einde wat, vraag is of dat aan m'n knieën zelf ligt of gewoon m'n waardeloze techniek.

Bench Press

3x5 67,5kg

Niet verhoogd omdat ik vrijdag dus al m'n tri's getraind had. Vorige keer kon de spotter ook niet van de bar afblijven dus nu uitgelegd, ik ga hem waarschijnlijk wel halen, alleen erg langzaam, alleen helpen als hij naar beneden gaat. Ondanks m'n geschreeuw dat ik hem had toch weer met z'n poten aan de stang :grumble: hoe moeilijk is het nou jongens.

Deadlift

1x5 115kg

Ging prima. Schenen waren alleen na afloop bont en blauw en half onthaard :roflol: verder minder dat m'n bovenrug nog steeds helemaal vol zit met spanning. Met SS was ik half jaar geleden overigens tot 110kg gekomen, dus ik zit nu tenminste met 1 oefening boven m'n oude niveau :)

Dips

6/5 BW

Toe Press

3x8 130kg

Seated calf raises

3x12 120kg

Hoe kan ik kuiten nou het beste doen? Gastrocnemius moest goed explosief, zwaar en low reps, en soleus high reps. Probleem is alleen als ik echt zwaar en explosief ga, voor m'n gevoel amper m'n kuiten train en meer kracht uit de stretch haal. Als ik echter weer wat lager ga en wel goeie mind muscle connection heb kan ik veel meer als 5/8 reps. Zelfde geld overigens voor de soleus, daar kan ik ook weer makkelijk zwaar maar de connection is er amper. Wat kan ik nou het beste doen? toch op low reps gaan zitten (gastrocnemius) dus ongv. 5 reps en mind muscle verwaarlozen of meer op connection focussen en dan maar wat lichter, langzamer en voor beide high reps (8+ voor gastrocnemius/12+ soleus).

---------- Post toegevoegd 15 September 2013 om 14:48 ----------

Dankje bra!

Laatst bewerkt:
sterke squats en deadlifts! 0,5kg schijven zijn zeker wel klein :P

Vervelend die knieën, Denk dat techniek wel goed is die 1/2cm kan het niet zo veel erger maken, Denk dat toch pezen en gewrichten zelf zijn

doe altijd 8/12 reps op standing calf raises en 12/15 op seated dat wisselen ik om elke 1/2 weken

Misschien lange broek aan voor deadlifts, zelf train ik ook altijd met korte broek :P

• #1.007
sterke squats en deadlifts! 0,5kg schijven zijn zeker wel klein :P

Vervelend die knieën, Denk dat techniek wel goed is die 1/2cm kan het niet zo veel erger maken, Denk dat toch pezen en gewrichten zelf zijn

doe altijd 8/12 reps op standing calf raises en 12/15 op seated dat wisselen ik om elke 1/2 weken

Misschien lange broek aan voor deadlifts, zelf train ik ook altijd met korte broek :P

Dankje bas! Haha zijn erg klein ja, iedereen kijkt je ook helemaal raar aan als ik die opeens tevoorschijn haal, maar **** it :p

Knieën zullen er idd zeker wel mee te maken hebben, maar vandaag waren ze in zeldzame goeie staat. Ik heb jaren lang m'n rechter been ontlast en moet me dus goed focussen zodat, m'n rechter ook gewoon goed meedoet. Was erg moe dus lukte me niet om het allemaal goed aan te sturen. Ik zak ook niet precies in het midden naar beneden, meestal zit ik in de hole altijd dichter bij 1 knie.

Haha ja, volgens mij moet ik idd binnenkort ff lange broek mee nemen, die trek ik alleen altijd met de bar mee omhoog. Alles is alleen al zeiknat van het zweet in alleen korte broek en shirt, dus zolang m'n been niet vol zit met korsten ga ik denk nog zo door :D

is alleen maar beter die kleine schijvjes, zo gaat je bench snel vooruit zonder grote stappen te maken, zeker als je bijvoorbeeld bench press al tijdje doet ga je niet elke training 2.5/5kg er bij doen

In de winter als het weer koud word.... Dan is wel te doen nu zou ik ook even zonder doen.
Maar na loop van tijd voel je steeds minder, bijna zelfde als met blote handen tegen een boxzak aan slaan.

Ja als knieën in onbalans zijn dan wordt de ene meer belast dan de ander wat denk ik ook weer een oorzaak is van ander problemen in je rug.

Harde training jong!

Ik heb volgens mij permanent 2 strepen op mn schenen, niks van aantrekken :cool:

Hier de protip voor kuiten, jk zo werkt het voor mij.
Explosie moet je relativeren > gewoon zo hard mogelijk douwen, minder uit de stretch halen door de rep langzamer te laten zakken en dan vol gas weer drukken met je tenen en bovenin even heel kort vasthouden zoday je ook daar niet een soort streth reflex krijgt.
Hetzelfde voor de soleus maar dan met lager gewicht en dus hogere reps.

Seated calve raise van 120 :roflol: fcking sterk man

Lekkere training Daan, mooie PR op de deadlift!

Lekkere DL Daan! Eindelijk weer een pluspuntje!

Mooie DL en seated calf raises bra!

Wow, nette training bro! Heerlijke DL :D

Lekkere training Daan gaat weer de goeie kant op zo. Nette Deadlift!

• #1.015
is alleen maar beter die kleine schijvjes, zo gaat je bench snel vooruit zonder grote stappen te maken, zeker als je bijvoorbeeld bench press al tijdje doet ga je niet elke training 2.5/5kg er bij doen

In de winter als het weer koud word.... Dan is wel te doen nu zou ik ook even zonder doen.
Maar na loop van tijd voel je steeds minder, bijna zelfde als met blote handen tegen een boxzak aan slaan.

Ja als knieën in onbalans zijn dan wordt de ene meer belast dan de ander wat denk ik ook weer een oorzaak is van ander problemen in je rug.

Precies, daarom had ik ze ook gekocht.

Harde training jong!

Ik heb volgens mij permanent 2 strepen op mn schenen, niks van aantrekken :cool:

Hier de protip voor kuiten, jk zo werkt het voor mij.
Explosie moet je relativeren > gewoon zo hard mogelijk douwen, minder uit de stretch halen door de rep langzamer te laten zakken en dan vol gas weer drukken met je tenen en bovenin even heel kort vasthouden zoday je ook daar niet een soort streth reflex krijgt.
Hetzelfde voor de soleus maar dan met lager gewicht en dus hogere reps.

Seated calve raise van 120 :roflol: fcking sterk man

Haha dankje bra. Wear em with pride, altijd leuk om tijdens vaiv,vmas,vhba-e etc. verbaaste koppen te zien :D

Die seated calf raises zijn wel in de smith he, dat scheelt wel klein beetje :roflol: heb helaas niet zo'n relaxed apparaat.

Maar ga je tips proberen, ik gooide altijd zo hoog mogelijk op de toe press omdat je overal leest dat je je gastroc's echt heel zwaar moet pakken.

Lekkere training Daan, mooie PR op de deadlift!

Lekkere DL Daan! Eindelijk weer een pluspuntje!

Mooie DL en seated calf raises bra!

Wow, nette training bro! Heerlijke DL :D

Lekkere training Daan gaat weer de goeie kant op zo. Nette Deadlift!

Dankje jongens! :D Was ook erg een lekkere training, niet teveel pijntjes. Deadlift ging lekker idd, zit voor m'n gevoel ook nog flink wat in, die zie ik voorlopig nog niet stallen.

Nog een late felicitatie met je heerlijke training bro :D

Seated Calf Raises in de Smith werkt toch ook prima? Duw daarmee ook 180 weg, zou niet anders willen.

• #1.018
  • #1.019
Mwa geen slechte training, had slechter verwacht. Gister kleine 100m gerend, lagere helft van m'n kuiten waren daarna flink geirriteerd, en zodoende dus vandaag weer flink pijn in m'n knieën.

Squat

3x5 72,5kg

Vorige keer was de techniek bagger, en nu pijnlijke knieën dus gewicht maar hetzelfde gehouden. Betere techniek, en kwa kracht had makkelijk meer gekund.

Overhead press

3x5 40kg

Pendlay Row

3x5 65kg

Vroeger was dit m'n beste oefening, nu bak ik er niks meer van. Komt ook wel beetje door knieën, maar ik krijg de contractie in lats en bovenrug verder ook niet goed meer voor elkaar.

Side raises

2x10 8kg

Chinups

8x BW
6x BW

Rear delt flyes

10x 7kg

Planks / Crunches

Lying abductions / Clamshells

3x20

Mooi dat de squat goed ging!

Terug