MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.041
Faack. Heb het gister weer mooi verkloot :mad::mad:

Gister na de pendlay rows voelde ik al dat m'n heup/glute beetje verrekt aanvoelden. Had daarna die abductor oefeningen gewoon moeten laten. Voelde vanochtend alweer geïrriteerd in bovenste gedeelte van m'n gluteus maximus/medius (en ik dacht weer psoas). Daarna gerend om de trein te halen en nou doet het echt t*ring veel pijn (bovenste glute). Kan amper normaal lopen. Godver de godver.

toch sterke squats ondanks je rug!/ hoe oefenen je vacuums?

Dankje! Gewoon hele onderbuik inzuigen. Reps en sets ben ik vergeten had ik ergens gevonden op een artikel van bb.com Volgens mij was het eerst 3x20 isometric hold, daarna 3x30 en als dat weer makkelijk ging 3x45 o.i.d. Zou je ff moeten googlen.

• #1.042
Toevallig vandaag bij VAIV, de piriformus spier behandeld. De plek van de pijn komt daar echt precies mee overheen, en ook qua de functie, met name abductie, maar ook exorotatie. Dus kan bijna niet missen dat die het is.

Zo te voelen is hij gewoon flink overbelast/verrekt. Dus als ik hem gewoon goed rust geef, niet meer rennen, misch woensdag training maar overslaan (alleen lopen vermijden gaat erg lastig worden) en nog paar goede stretches zoeken zou ik, schat ik zo, vrijdag weer (voorzichtig) kunnen knallen.

Gelukkig weet je waar de pijn vandaan komt, neem maar lekker wat rust brah!

• #1.044
Blegh k*t training. Bijna week niet kunnen trainen vanwege school. Weer gezeik, met m'n knie, schouder, rug. Dus PR's waren nergens te vinden. Motivatie begint daarom beetje weg te zakken, voel me ecto as fck. Krijg ik vlak voor dit schrijf ook nog commentaar van m'n pa dat ik aardig ben afgevallen :roflol: feelsbadman.jpg
BW zit ook weer onder de 89kg. Van het weekend maar flink de bulk erin gooien. Zit ik straks weer op 4600 kcal, gewoon hoger als voor de cut toen ik nog op 94 zat :o

Squat

3x5 77,5kg

Faaack :mad: t*ring veel buikpijn na de warming up. Normaal was ik naar huis gegaan, maar ik wou niet nog langer niet trainen, dus uiteindelijk maar tussen elke set op de grond gaan liggen :cool: Techniek was wel crap, miste hip drive, maar kwam vooral omdat ik geen druk op m'n core kon zetten.

Overhead press

3x5 40kg

Idem. Crap techniek.

Pendlay Row

3x5 60kg

Elleboog trekt nog steeds naar buiten dus gewicht niet verhoogt. Ook nog beetje last van zeurende piriformis.

Side raises

2x12 7kg

Chinups

8/6 BW

Buikpijn was hierna opeens verdwenen.
L-flies

Deze maar alvast toegevoegd voor m'n schouder. Iemand nog tips hoe je deze beste kan doen, doe ze nou staand bij cable station, met m'n bovenarm als longitudinale as van de beweging.

Core: Planks / Crunches / lying leg raises etc.

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 19:42 ----------

Gelukkig weet je waar de pijn vandaan komt, neem maar lekker wat rust brah!

Yess, kon sowieso niet anders. Pijn is nou wel stuk beter te handelen.

Laatst bewerkt:
Niet te hard bulken he, vinden je klasgenoten ook niet leuk met de vaiv :o
Ken de oefening niet dus kan er niet veel zinnigs over zeggen.

buikpijn was meer een last dan je knie/rug, dus dat was een pluspuntje van de training toch :cool:

• #1.046
Niet te hard bulken he, vinden je klasgenoten ook niet leuk met de vaiv :o
Ken de oefening niet dus kan er niet veel zinnigs over zeggen.

buikpijn was meer een last dan je knie/rug, dus dat was een pluspuntje van de training toch :cool:

Haha true true. Moet het alleen wel heel bont maken willen ze echt wat te klagen hebben met al die vrouwen.

Meer een verzachtende omstandigheid :p hou je alleen nog steeds gezeik in m'n schouder over. Ach k*t trainingen hebben we allemaal, nu de pech dat alle oefeningen ff de lul waren.

Jammer van de problemen met de squat man, knap dat je toch door zet!

Toch nog geen slechte training Daan. Wanneer heb je je MRI?

Toch goed dat je door blijft zetten.

• #1.049
Aardige training. Knie/rug pijn was aardig te managen dus vooral lekkere training voor het gevoel. Energie was verder ook goed, gister misch ook iets te hard verhoogd (+600 kcal) :o

Overigens geweldige quote van trainer in onze gym: ''Nee die oefening is alleen voor je onderste buikspieren''.

U wot m8 :roflol:

Squat

3x5 80kg

Als je butt wink wegdenkt ging hij aardig. Laatste reps begonnen wel meer op een goodmorning te lijken.

Bench Press

5/5/4 68,5kg

Dit is als het goed is hoogste gewicht wat ik met SS was gekomen. Begint nu toch alweer te stallen. Enig lichtpuntje is dat m'n techniek wel 10x beter is als toen. Verder eindelijk beetje redelijke spotter. Eerste kon er weer moeilijk van af blijven. Maar 2de deed het goed. Enige is dat als ik een spotter vraag altijd wantrouwig ben en teveel op hem ga letten waardoor ik compleet m'n focus en mindmuscle connection verlies.

Deadlift

1x5 120kg

Voor m'n gevoel stuk betere techniek als de vorige keer. Ook laten filmen, en zag er acceptabel uit (onderrug leek heel klein beetje bol te trekken, maar kan ook door slechte hoek/belichting komen, kerel zij iig dat hij recht was). Grip was ook iets beter. Alleen 4/5de rep gingen weer maar net aan. Probleem is nu vooral dat m'n setup tussen reps niet goed is, of kan iig niet snel genoeg de correcte positie vinden.

Dips

2x6 BW

Bovenlichaam weer kapot stijf, komt er bij deze oefening altijd extra duidelijk uit.

Toe Press

3x8 110kg

Eerste twee sets goeie burn en connectie, vraag is of het zwaar genoeg was. Laatste twee sets verloor ik connectie ook weer.

Seated calf raises

3x12 110kg

Ez bar curl

14/12 15kg + stang

Triceps extension

12/10 20kg

Hyperextensions

3x12 BW + 5kg

---------- Post toegevoegd 29 September 2013 om 15:05 ----------

Jammer van de problemen met de squat man, knap dat je toch door zet!

Dankje bra

Toch nog geen slechte training Daan. Wanneer heb je je MRI?

Toch goed dat je door blijft zetten.

Ik heb nu voor over een maand afspraak bij orthopeed staan (alleen een consult). Maar in Utrecht schijnt in het antonius ook nog een goede te zitten (http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/aanbeveling-orthopeed-349484/), dus misch kan ik daar nog sneller terecht. Maar die MRI kan dus nog aardig tijdje duren, ook net brief van m'n fysio gelezen en hij heeft het ook alleen over evt. een MRI, dus of hij er gaat komen kan je je afvragen.

Laatst bewerkt:
Toch mooie trainingen Daan! Ik doe die L-flies staand tussen de squatsets door met mijn elleboog steunend op de stang. Maar je kan ze ook met je elleboog los doen, of liggend op je zij met je elleboog tegen je zij gedrukt. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, als je het gewicht maar niet te hoog neemt. Ik heb heel lang met 1kg en 2kg dumbbells gedaan, later door naar 7kg, maar tegenwoordig op 6kg, die voelt toch het prettigst. Het is blessurepreventie voor die minispiertjes (teres minor en zo, die zal jij nu wel heel precies weten), geen krachtopbouw.

Nette training daan!
L fly's is toch staand met ellebogen in je zij en dan naar buiten draaien?

Kan je dat filmpje uploade?

^+1 filmpje uploaden, en meteen in het "film je lifts topic" gooien.

Deze week komen er van mij trouwens geen serieuze trainingen, volgende week afspreken? Heb me polsen verdoet met snowboarden :o

Kijkend naar stats in je OP

SQ: 3x5 87,5kg
DL: 1x5 110kg
BP: 3x5 68,5kg

Zit je boven je dl pr, met 1 rep onder je bp pr en ondanks je knie en de rest van de schijtblessures toch bijna op je oude squat pr :thumbs:

Mooie training, kom maar op met dat filmpje!

• #1.054
Mooie training, kom maar op met dat filmpje!

Nette training daan!
L fly's is toch staand met ellebogen in je zij en dan naar buiten draaien?

Kan je dat filmpje uploade?

Thnx!

Haha sorry jongens, wil jullie niet teleurstellen maar ik ga mijn gezicht hier niet in het openbaar zetten. Ik wil m'n anonimiteit op dbb behouden. Beetje stom van mezelf dat ik over dat filmpje begin :o

Dat is m ja.

Toch mooie trainingen Daan! Ik doe die L-flies staand tussen de squatsets door met mijn elleboog steunend op de stang. Maar je kan ze ook met je elleboog los doen, of liggend op je zij met je elleboog tegen je zij gedrukt. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, als je het gewicht maar niet te hoog neemt. Ik heb heel lang met 1kg en 2kg dumbbells gedaan, later door naar 7kg, maar tegenwoordig op 6kg, die voelt toch het prettigst. Het is blessurepreventie voor die minispiertjes (teres minor en zo, die zal jij nu wel heel precies weten), geen krachtopbouw.

Mwah valt nog vies tegen :D tot nu toe alleen onderste extremiteit gehad dus ben nog aangewezen op m'n bb kennis. Maar bedankt voor de tips, ga ze meenemen!

^+1 filmpje uploaden, en meteen in het "film je lifts topic" gooien.

Deze week komen er van mij trouwens geen serieuze trainingen, volgende week afspreken? Heb me polsen verdoet met snowboarden :o

Kijkend naar stats in je OP

SQ: 3x5 87,5kg
DL: 1x5 110kg
BP: 3x5 68,5kg

Zit je boven je dl pr, met 1 rep onder je bp pr en ondanks je knie en de rest van de schijtblessures toch bijna op je oude squat pr :thumbs:

:roflol: had al zo'n donkerbruin vermoeden dat zoiets zou gebeuren. Maar no problem bro, moest sowieso nog kijken voor een andere datum, misch zometeen/morgen ff tijd, weer veels te lui geweest :o

En ja idd, als je eenmaal de 80kg passeert begin de gewichten opeens weer ergens op te lijken. Goed dat je het neerzet trouwens dacht dat ik tot 115kg was gekomen met DL.

Laatst bewerkt:
  • #1.055
Kapot druk geweest, gelukkig woensdag nog wel kunnen trainen. Trainde samen met iemand anders die nog nooit getraind had, dus totaal geen focus op m'n eigen oefeningen. Ook nog helft van de training lopen lullen (was al veels te laat) dus uiteindelijk training maar snel afgeraffeld.

Squat

3x5 80kg

Slechter als de vorige keer. Geen focus, en dus vrij slordig, merkte vooral in m'n rug, voelt nu nog gevoellig. Na de eerste set werden het ook meer goodmornings, hopelijk gaat dat zometeen beter.

Overhead press

3x5 41kg

PR jonguh! ookal is het maar 1 kg :roflol: eerste PR op de ohp in bijna een jaar ofzo :o

Pendlay Row

3x5 62,5kg

Chinups

8/7 BW

Core: Planks / Crunches / lying leg raises etc.

Heel ff snel 5 min gedaan

Gister ook nog bij de fysio geweest, maar ben beetje vergeten wat hij nou allemaal verteld heeft :o Nu ook echt gesloopt dus verwacht niet echt goede training vanavond.

Nette trainingen man mooie penleys!

• #1.057
Waar-de-loze training. Knieën kraakte er weer lekker op los, en schouder begint nou steeds erger te worden.

Squat

3x5 80kg

Hier meteen pijn in m'n schouder. Enige lichtpuntje van de training was dat ik paar reps wel echt monsterlijk lekker hip drive uit de hole te pakken had.

Bench Press

5x 68,5kg
6x 60kg
6x 50kg

Zat een beetje te twijfelen om vol gewicht te gaan met schouder. Uiteindelijk vol gewicht geprobeerd maar zat er gewoon niet in, voelde m'n spieren totaal niet, eerste rep lukte amper. Hierna ook flink de pest erin, training zo snel mogelijk afgemaakt.

Deadlift

1x5 120kg

Toe Press

3x8 120kg

Seated calf raises

3x12 110kg

Hyperextensions

3x12 BW + 5kg

L-flies / rear delt flyes / Wall pushup (geen idee hoe die oefening heet maar je doet een soort pushups tegen de muur, is voor de serratus)

3x10

Hele zooi aan oefeningen van fysio voor m'n schouder gedaan. Bij eerste twee flinke pijn.

Voorzichtig met die schouder. Misschien de training beginnen met de fysio-schouderoefeningen ipv eindigen?

Chewie is watching ;)

Terug
Naar boven