Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.061

Oh no :bang:

Aardige training, knieën voelde goed. Schouder daarentegen weer flink geïrriteerd, als het zo doorgaat kan ik straks helemaal niet meer trainen.

Squat

3x5 80kg

Deed weer flink pijn aan schouder. Afgezien van dan ging hij iets beter als de vorige keer, minder een goodmorning. Maar wel erg langzaam, misschien maar resetten, zit nu al 4 trainingen op 80kg. Wel verificatie van chewie dat m'n techniek verder goed was feelsgoodman.jpg :D

Overhead press

3x5 41kg

Pendlay Row

3x5 62,5kg

Nog steeds waardeloos, elleboog trekt helemaal naar buiten.

Chinups

8/7 BW

L-flies / rear delt flyes / Wall pushups

3x10

Ez-bar curls

15/12 15kg+stang

Skullcrushers (ez-bar)

2x12 5kg+stang

TriEx lukte niet meer vanwege m'n schouder, skullcrushers ging met licht gewicht stuk beter.

Core: Planks / Crunches / lying leg raises etc.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 15:26 ----------

Voorzichtig met die schouder. Misschien de training beginnen met de fysio-schouderoefeningen ipv eindigen?

Hmm ja zal dinsdag even vragen hoe hij dat precies bedoelt heeft. Maar doe sowieso altijd voor de training schouder warming up.

Nu voelen de knieën weer eens goed, zijn het je schouders weer. Balen man!

Techniek staat altijd boven gewicht, niets erg aan hoor. Langzaam maar zeker opbouwen :)
Hoe is je schouder warm-up bro?

• #1.064
Toch flink gewicht gelifd ondanks je klote schouder bro!

• #1.066
Vandaag getraind met de enige echte Kixat, relaxte kerel. Verder niet heel bijzondere training geworden. Allebei nog last van blessurres, had leuk geweest om te maxen maar dat zat er niet in.

Squat

3x5 80kg

Dacht dus dat m'n techniek wel acceptabel was, maar vergelijkend met kixat is het weinig om over naar huis te schrijven :o. Zelfde geld voor deadlift, probleem bij beide is dat ik niet goed spanning op m'n onderrug kan houden. Ga beide volgende keer maar resetten.

Bench Press

Niet het vermelden waard, lightweight gedaan. Schouder deed weer lekker vervelend.

Deadlift

1x5 120kg

Chinups

5x BW (paralelle grip)
8x BW (normaal)
5x BW (normaal)

Hyperextensions

3x12 BW

Geeft me wel heel veel credits man :o

Was goeie training, denk dat paused squatten ook een goed idee is voor jouw en sowieso die buttwink meer proberen te vermijden want die was wel nog aardig aanwezig bij de squat.

Ik sta nu in de file met de bus... Dus zal thuis even kijken voor dat filmpje van die deadlift setup voor je.

Lekkere training man gewichten zien er zeker acceptabel uit dat je techniek minder is is niet gek ook hé met de blessures die je hebt gehad.

Ziet er van afstand toch niet slecht uit allemaal. Spanning op onderrug houden vind ik ook lastig. Bij squatten helpt het mij om juist heel erg op de schoudergordel en het contact met de stang te letten. Als dat goed op spanning blijft tijdens het zakken gaat de onderrug ook beter. 5x120kg DL is niet verkeerd voor iemand met blessures.

• #1.070
Schouder voelde vandaag toch weer flink k*t. Vraag is een beetje waardoor dat komt, denk zelf de BP... Is wel mooi k*t dat dit gezeik nu weer begint, want qua mass gains ging het net een beetje de goede kant op. Afmetingen arm/benen zitten bijna op pre-cut nivo (nu 38/65,5). Huidplooien heb ik alleen niet bij gehouden dus het kan ook zijn dat die aardig omhoog zijn gegaan, voor m'n gevoel sta ik iig wel stukkie minder droog. Heb afgelopen weken ook aardig de bulk er weer ingegooid.

Enfin, ik kan nu toch vrij weinig doen dus ik wou me komende weken vooral op rehabilitatie schouder en techniek gaan focussen (en dan op een heel klein kcal overschot gaan zitten). Zal grotendeels de oefeningen van SS aanhouden, maar denk dat ik ff met reprange e.d. gaat spelen om dus meer naar een goede techniek te werken. Vraag is ook een beetje wat voor plaats de presses nog in m'n schema hebben. Zolang m'n schouder knakt moet ik het volgens de fysio vermijden, maar misch zou ik dan nog wat anders in de plaats kunnen doen (flyes o.i.d.).

Komende dagen maar eens kijken wat ik er van kan maken.

Geeft me wel heel veel credits man :o

Was goeie training, denk dat paused squatten ook een goed idee is voor jouw en sowieso die buttwink meer proberen te vermijden want die was wel nog aardig aanwezig bij de squat.

Ik sta nu in de file met de bus... Dus zal thuis even kijken voor dat filmpje van die deadlift setup voor je.

Haha solly. Was gewoon onder de indruk, ziek oog voor detail. Zag echt niet waar jullie het over hadden.

Klopt idd, nou miste ik gister wel wat kracht waardoor core spanning nog waardelozer dan normaal was... maar denk idd dat ik die paused squats er maar in ga stoppen, nu een mooi moment voor.

Ziet er van afstand toch niet slecht uit allemaal. Spanning op onderrug houden vind ik ook lastig. Bij squatten helpt het mij om juist heel erg op de schoudergordel en het contact met de stang te letten. Als dat goed op spanning blijft tijdens het zakken gaat de onderrug ook beter. 5x120kg DL is niet verkeerd voor iemand met blessures.

Dankje kerel, ga het proberen!

Lekkere training man gewichten zien er zeker acceptabel uit dat je techniek minder is is niet gek ook hé met de blessures die je hebt gehad.

Thx crash!

• #1.071
Totaal geen energie vandaag, bij alleen lopen stond ik al te trillen, en trainen kon ik nog maar net m'n bewustzijn er bij houden ???

Paused Squat

6x 60kg
7x 50kg
6x 50kg
6x 50kg
5x 60kg

De t*ring is dit zwaar zeg :o Pauze kon ik nog maar op 1 a 2 sec houden.
Ga hem nog een paar trainingen proberen, maar probleem met die paused squats is dat het heel erg belastend is voor m'n knieën. Verder kan ik ook niet zelf zien wanneer butt wink nou precies gebeurt, dus het is lastig corrigeren. Rug was na afloop overigens ook niet normaal stijf pijnlijk, maar misch is dat gwn gevolg van dat m'n core meer gebruikt wordt?

Chinups

8x BW
7X BW
7X BW

Die mobilisatie heeft hier wel echt een wereld van verschil gemaakt. Je ziet me nu alleen nog schuin trekken op laatste paar reps. Aansturing op de Rows is ook een stuk beter, maar nog steeds wel flink asynchroon.

Ez bar curl

2x14 15kg + stang

Skullcrushers

2x13 5kg+stang

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / standing pullover

3x15

L flies vergeten

Core: Planks / Ab vacuum / Lying leg raises / Crunches

Was naast me een kerel die echt gruwelijk goed kon squatten, perfecte techniek. Dus hem even gevraagd wat hij nou dacht van buttwink. Volgens hem moest ik box squats gaan verwerken, en misch ook een beetje met bar plaatsing gaan spelen (paar front squats doen) om zo te kijken om het zo beter lukte om core goed te activeren. Grappige is wel dat toen ik het voor moest doen (normale) dat butt wink wel bijna verdwenen was. Lijkt dus toch echt een core probleem te zijn.

Is het wel slim om die squats paused te doen met je knieën?

Nice man flinke training toch weer.

Nou misschien dat je wat kunt doen met die tips! Maar toch nice train brah ;)

Goed punt.

Houd rekening met de hoeveelheid belasting dat er op de knie komt. Als je meer last lijkt te krijgen moet je ze er meteen uitgooien en dan zijn boxsquats waarbij je je schenen zo recht mogelijk houd een perfecte oplossing.

• #1.076
Nice man flinke training toch weer.

Nou misschien dat je wat kunt doen met die tips! Maar toch nice train brah ;)

Dankje jongens!

Goed punt.

Houd rekening met de hoeveelheid belasting dat er op de knie komt. Als je meer last lijkt te krijgen moet je ze er meteen uitgooien en dan zijn boxsquats waarbij je je schenen zo recht mogelijk houd een perfecte oplossing.

Ja idd, dat was ook waarom ik m'n vraagtekens erbij zette. Merkte tijdens de oefening zelf ook dat het m'n knieën flink belaste, maar verloop daarna is het eigenlijk vooral in m'n rug te merken (die is nog steeds zo stijf als wat) dan m'n knieën. Gewoon niet overdrijven, en goed in de gaten houden wat het effect is. Box squats ga ik sowieso erin gooien.

• #1.077
Crap training. Alweer :mad: Hele training duizelig, bij de compounds wit voor me ogen, en stond de hele training niet normaal te zweten, na warming up was m'n shirt al zeik en zeiknat. Alsof het 40 graden was en een luchtvochtigheid van 90%. Snap er niks van, eet genoeg, slaap genoeg, overtraining kan het ook niet zijn want ik heb laatste tijd vaak maar 2x p/w getraind met submax gewichten, en voel me verder ook niet ziek ofzo.

Box Squat

2x5 50kg
2x5 60kg
2x5 65kg

Eerst even setje planks gedaan. Butt wink was toen meteen stukkie minder. Box squats vereist nog wel aardig wat tweaken, door die box heb ik meer de neiging om m'n knieën naar voren te schuiven. En omdat ik spanning in m'n onderrug wil houden hebben m'n knieën snel de neiging om het werk over te nemen in de hole. Ga als ik van de week tijd heb toch maar eens filmpjes posten.

Pendlay row

3x8 50kg

Deadlift

1x5 105kg

Deze dus gereset. Geprobeerd met tips van kixat uit de voeten te gaan, meer vanuit hiel trekken en meer een arch in m'n onderrug. Uit de hielen trekken lukte meestal redelijk, arch echter minder. Als ik eenmaal in de startpositie zit lukt het niet meer om hem goed aan te spannen, trek nu ook veel meer vanuit m'n rug omdat ik er zo op focus.

Hyperextensions

3x12 BW

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / standing pullover

Weer L flies vergeten :o

Blijf overigens ondanks het vele strekken pijn in m'n recht heup flexoren/onderrug houden. Heb nou net geleerd dat stretchen direct na intensieve oefeningen slecht is omdat door een gebrek aan ATP aantal myosine koppen gehecht blijft aan actine. Even kijken of stretchen op off days een verschil maakt.

Vervelend Van je schouder :( Heb je er op rust dagen ook last van?

Hoe is je ademhaling tijdens het Squate?
staan jou schouders schuin tijdens het trainen?, ik heb hier beetje last van, alleen heb geen idee hoe ik dat moet corrigeren

Bedankt voor tip over het stretchen, Doe nu dan ook voortaan op Rust dagen en voor de training

Hoooooooo. Arch uit onderrug heb ik niet gezegd kerel! Dat was juist iets in mijn techniek wat ik er nog uit moet zien te werken!

Of bedoel de je een "arch" bij het begin van de lidt? Zoja dan moet je dit wat relatiever zijn. Je wilt geen bolle rug, geen holle rug maar een neutrale rug. Dus het afvlakken van de onderrug was voor jou belangrijk, en ik herinner me nu dat ik nog een filmpje zou posten. Als ik het morgen niet heb gedaan herinner me er dan even aan :o

• #1.080
Vervelend Van je schouder :( Heb je er op rust dagen ook last van?

Hoe is je ademhaling tijdens het Squate?
staan jou schouders schuin tijdens het trainen?, ik heb hier beetje last van, alleen heb geen idee hoe ik dat moet corrigeren

Bedankt voor tip over het stretchen, Doe nu dan ook voortaan op Rust dagen en voor de training

Ja had eerst in het ADL flink last van maar nu gaat het redelijk, heb nu meer last tijdens oefeningen zelf, knakt een hoop.

Ademhaling, geen flauw idee, volgens mij hou ik hem in.

Wat bedoel je precies met dat ze schuin staan?

Tip zou ik het nog niet willen noemen hoor :o meer gewoon iets wat ik zelf ga proberen (ipv. van op een andere dag doen, zou je ook gewoon op dezelfde dag na een cooling down kunnen doen. Imo ook een stuk praktischer anders moet je dat hele traject (warming up) weer doorlopen + dat je dan aardig stijf staat van de spierpijn. Heb alleen nooit tijd voor een cooling down). Maar meningen verschillen dus flink over wel niet stretchen, nu net weer docent gehad die er sterk tegen was, maar waarom, of onderzoeken ben ik nog niet tegen gekomen. Dus laat je vooral niet door mij tegenhouden, mijn kennis is ook nog minimaal. In dat boek stond ook dat het qua herstel en kracht uiteindelijk vrijwel geen verschil maakte. Je kan je sowieso altijd afvragen hoe groot verschil, iets wat op cellulair/moleculair niveau slecht is, daadwerkelijk maakt...

Hoooooooo. Arch uit onderrug heb ik niet gezegd kerel! Dat was juist iets in mijn techniek wat ik er nog uit moet zien te werken!

Of bedoel de je een "arch" bij het begin van de lidt? Zoja dan moet je dit wat relatiever zijn. Je wilt geen bolle rug, geen holle rug maar een neutrale rug. Dus het afvlakken van de onderrug was voor jou belangrijk, en ik herinner me nu dat ik nog een filmpje zou posten. Als ik het morgen niet heb gedaan herinner me er dan even aan :o

Ik bedoelde het ook ''relatiever'' & aan start van de lift:) Door je reet lijkt het bij je onderrug beetje een arch, maar hij is eigenlijk recht idd.

Terug
Naar boven