AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
  • #1.102
Te druk met tentamens geweest, dus week niet getraind. Volgende week heb ik hopelijk iets meer tijd.

Paused squats

2x5 40kg
2x5 50kg
2x5 60kg

Hmm, die butt wink krijg ik er maar niet uit. Knieën voelden ook weer als vanouds k*t :( laat die MRI maar komen.

Bench press

3x8 50kg

Voor het eerst weer borst getraind, ben aardig kracht kwijt hier. Schouders voelden wel prima, kraakt nog maar af en toe.

Pendlay row

3x8 50kg

Elleboog trok echt enorm naar buiten, weekje m'n schouder oefeningen niet gedaan en meteen alles weer weg

Goblet squats

3x10 22kg

Triceps extension

2x10 20kg

Ez-bar curl

13/10 17,5kg + stang

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / standing pullover

3x15

Je komt er wel weer bovenop brah! Even je MRI afwachten... ik hoop dat het je op weg helpt naar zoveel mogelijk pijnvrij trainen! Maaar, toch goed getraind als je zo'n tijd niks hebt gedaan ;)

Prima training om er weer in te komen, hoe gingen de tentamens?

• #1.105
Je komt er wel weer bovenop brah! Even je MRI afwachten... ik hoop dat het je op weg helpt naar zoveel mogelijk pijnvrij trainen! Maaar, toch goed getraind als je zo'n tijd niks hebt gedaan ;)

Dankje bro :)

Prima training om er weer in te komen, hoe gingen de tentamens?

Tot dusver prima, kneep m echt voor massage & vrca maar allemaal dikke voldoendes (7, 8).
Voel me alleen wel beetje genaaid want puntentelling klopte dus geen k*t van, had (in vergelijking) hoger moeten zijn :mad:
anatomie wel een 10 :D:o feelsgood.jpg

Ben nou alleen wel zwaar de lul voor de blockcasus toets, moet nog 8 colleges en dan nog leren, heb twee dagen :( fml

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

En bij jou trouwens? op die van vandaag na dan :o

Een 10 :eek: goed bezig kerel, maar met die simpele puntjes van jullie kan ik het wel snappen :cool:

Ben zelf lekker aant falen met me toetsen, al 3 5en :roflol: verder waarschijnlijk 2 7's en een 8. Nog 2 toetsente gaan, staat nu 3-3 is kijken wie er wint, school of ik.

• #1.107
Simpel :mad: laat me nou ff genieten :cool:

Maar sucks bra, die onvoldoendes zijn voor vaardigheidstoetsen dan of niet? Kennistoetsen zijn imo toch superieur. Welke heb je morgen & overmorgen?

Simpel :mad: laat me nou ff genieten :cool:

Maar sucks bra, die onvoldoendes zijn voor vaardigheidstoetsen dan of niet? Kennistoetsen zijn imo toch superieur. Welke heb je morgen & overmorgen?

5 voor anatomie (heel raar, had alles goed getekend en toch een 5 heb hier binnenkort gesprek over met docent).

5 voor kennistoets centraal neurologische aandoeningen (had me verslapen dus maar 1,5 uur kunnen leren ipv 4 uur :o)

En vandaag een 5 voor MSA-E, schaam me er diep voor. Uur ervoor wist ik alles en bij de 1ste opdracht sloeg ik dicht, totaal verkeerde dingen gedaan. Daarna me op die handelingen wel hersteld en met de vragen die die stelde zat ik ook gewoon goed maar geef groot gelijk om er een 5 van te maken. Als je A moet testen moet je niet eerst B,C en D doen om tot de conclusie te komen datje verkeerd bezig bent en alsnog A te doen.

Morge CNA vaardigheid, gaat wel lukken denk. En woensdag MSA-W, die moet ook wel lukken.

• #1.109
Hmm know that feel, zo genaaid is dat altijd, heeft ook niks te maken of je het wel of niet weet.

Maar ik ga m'n huiswerk maar eens maken zit inmiddels al weer 3 uur naar een leeg document te staren :roflol: nog 2 uur.

Succes morgen!

• #1.110
Vandaag MRI gehad, maandag de uitslag.

Ga verder vandaag heel misch trainen, ligt er een beetje aan hoever ik kom met leren. Maar zie het niet gebeuren.

Na fysieke activiteit gaat het leren vaak weer beter. Ik heb het op het moment erg druk op het werk, maar ik train toch zo regelmatig mogelijk. Als ik dat niet doe gaat het op lange termijn ook slechter op het werk, en daar heeft niemand wat aan. Al is het maar een korte training, effe eruit! Succes met je tentamens, en hopelijk komt er wat bruikbaars uit die MRI.

Nette training man. Wel k*t dat je blessures zo blijven aanslepen. Hopenlijk snel je MRI uitslag en dan genezen.

• #1.113
Na fysieke activiteit gaat het leren vaak weer beter. Ik heb het op het moment erg druk op het werk, maar ik train toch zo regelmatig mogelijk. Als ik dat niet doe gaat het op lange termijn ook slechter op het werk, en daar heeft niemand wat aan. Al is het maar een korte training, effe eruit! Succes met je tentamens, en hopelijk komt er wat bruikbaars uit die MRI.

Dankje man. Ja heb je helemaal gelijk in. Ik raak alleen altijd te afgeleid met het trainen, dus uiteindelijk toch niet gedaan.

Nette training man. Wel k*t dat je blessures zo blijven aanslepen. Hopenlijk snel je MRI uitslag en dan genezen.

Yupyup :) thnx kerel.

• #1.114
Ein-de-lijk weer getraind :D hhnnngggg. Afgelopen 3 weken inc. deze maar 3x getraind. In die tijd kilootje afgevallen, aardig wat kracht kwijt, en schouder weer lekker ouderwets slecht. Lastig om toch nog enig wat behoorlijk te trainen zonder blessures weer erger te maken.

Paused squat (& goblet squats)

3x8 40kg
3x5 50kg

Enorme butt wink, in het begin bij de goblet squats ook. Hopelijk trekt snel weer beetje bij.

Bench press

2x5 60kg
10x 50kg

Borst is flink achteruit gegaan, dus toch ff kijken of ik het nu beetje kan onderhouden zonder m'n schouder weer te verkloten.

Chinups

7/7/6 BW

Trek weer schuin :(

Skullcrushers

2x12

Ez bar curl

15/13 17,5kg + stang

Triceps pushdown

2x12 20kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / standing pullover

3x15

• #1.115
Vandaag bij orthopeed geweest. MRI foto's bekeken en volgens de radioloog was daar (dacht ik) op de laterale femurcondylen in de binnenkant van de knie een beschadiging van het kraakbeen te zien aan beide knieën. Volgende stap zou nu een kijkoperatie zijn waarbij de beschadiging word opgeruimd en er in het bot geboord word (mirco... nog wat hete dat), en dan zou het kraakbeen weer herstellen.

Had verder deze keer klachtenbeloop op een rijtje gezet. Kon hij alleen helaas niet nu naar kijken, maar heb nou een belafspraak staan om dat te bespreken. Kan ik ook meteen de hoe of wat uitvragen van wat hij nou precies gevonden heeft, hoe het zit met herstel (kijkoperatie zou 6 weken op krukken betekenen en dan 1 been tegelijk :( laat staan hoe lang het dan duurt voordat ik weer kan trainen), of het alle klachten verklaard etc.

Weet niet of ik hier nou echt blij mee moet zijn. Maar goed ze hebben iig wat gevonden, nou mn heupen nog.

Hm, moeilijk. In principe slecht nieuws, maar als dit het inderdaad is en een operatie fixt het, dan weer goed nieuws...
Voor die vervolgafspraak: maak van te voren een lijstje met vragen, en hou dat erbij. Ik weet uit ervaring hoe makkelijk het is om tijdens zo'n spreekuur (IRL of telefonisch) iets te vergeten, en dan sta je buiten of je hangt op, en denkt Shiiiit...

• #1.117
Hm, moeilijk. In principe slecht nieuws, maar als dit het inderdaad is en een operatie fixt het, dan weer goed nieuws...
Voor die vervolgafspraak: maak van te voren een lijstje met vragen, en hou dat erbij. Ik weet uit ervaring hoe makkelijk het is om tijdens zo'n spreekuur (IRL of telefonisch) iets te vergeten, en dan sta je buiten of je hangt op, en denkt Shiiiit...

Idd, wat ik me alleen afvraag of zo'n operatie bij mij eigenlijk wel nuttig is. Nou heb ik er zelf natuurlijk absoluut geen verstand van, maar het lijkt mij in principe wel logisch dat het aan de laterale condyl beschadigd is aangezien ik X benen heb. Als dat inderdaad daar dus door zou komen zou je denken dat dat herstelde kraakbeen zo weer is afgesleten. Maar goed... nog een vraag voor maandag dus. Heb al klein lijstje gemaakt, van de week ook nog ff met fysio bespreken en dan moet het wel goed komen.

Goed dat je een lijstje maakt met vragen, ik raad aan een afspraak te maken met je SLBer hierover, die kan je als het goed is bijstaan en aan de hand van haar vak ook nog adviseren. Ikzelf vind 12 weken hartstikke meevallen als het de klacht kan verhelpen. De vraag is alleen of dit symptoombestrijding en dat het na x aantal jaar weer terug komt of dat het echt het probleem is wat daarna niet zal terukomen

• #1.119
Goed dat je een lijstje maakt met vragen, ik raad aan een afspraak te maken met je SLBer hierover, die kan je als het goed is bijstaan en aan de hand van haar vak ook nog adviseren. Ikzelf vind 12 weken hartstikke meevallen als het de klacht kan verhelpen. De vraag is alleen of dit symptoombestrijding en dat het na x aantal jaar weer terug komt of dat het echt het probleem is wat daarna niet zal terukomen

Dit idd.

12 weken valt idd wel mee als het echt alles op zou moeten lossen (alhoewel het waarschijnlijk wel stuk langer duurt voordat ik weer vol kan trainen). Ben er alleen nog niet van overtuigd dat het dat ook echt gaat doen :o

Bedankt voor de tip bra, zal van de week m'n SLB er ff aanschieten.

Vandaag bij orthopeed geweest. MRI foto's bekeken en volgens de radioloog was daar (dacht ik) op de laterale femurcondylen in de binnenkant van de knie een beschadiging van het kraakbeen te zien aan beide knieën. Volgende stap zou nu een kijkoperatie zijn waarbij de beschadiging word opgeruimd en er in het bot geboord word (mirco... nog wat hete dat), en dan zou het kraakbeen weer herstellen.

Had verder deze keer klachtenbeloop op een rijtje gezet. Kon hij alleen helaas niet nu naar kijken, maar heb nou een belafspraak staan om dat te bespreken. Kan ik ook meteen de hoe of wat uitvragen van wat hij nou precies gevonden heeft, hoe het zit met herstel (kijkoperatie zou 6 weken op krukken betekenen en dan 1 been tegelijk :( laat staan hoe lang het dan duurt voordat ik weer kan trainen), of het alle klachten verklaard etc.

Weet niet of ik hier nou echt blij mee moet zijn. Maar goed ze hebben iig wat gevonden, nou mn heupen nog.

Interessant om lezen.. Heb 2 jaar geleden kijkoperatie gehad om mijn kraakbeen op te kuisen.. Zal eens kijken of ik het blaadje nog heb waarbij er voor en na de operatie foto's zijn getrokken van de effectieve uitgevoerde ingreep en eens posten.

Naar mijn persoonlijke ervaring, heb ik goed en slecht nieuws voor je :)

Goed nieuws: na 1 week kon ik mijn knie al vrij goed buigen en stapte ik er al op (wel mank maar toch :D). De 2de week begon ik op een home trainer al los te fietsen (zonder weerstand). 3de week stapte ik al normaal.

Het slechte nieuws (maar ik herhaal is mijn persoonlijke ervaring): Als ik na een 6tal maanden terug ging lopen, kwamen dezelfde kwalen - pijntjes terug. Dus ik denk dat ik momenteel terug met hetzelfde zit.
Zou interessant zijn om te weten te komen of ze je kunnen garanderen dat deze operatie je effectief probleem oplost of we er gewoon mee moeten leven dat dit steeds gaat terugkomen.

Succes ermee!

Terug
Naar boven