AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Mooi meegenomen zon cut toch :cool: beterschap jong

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.142
Haha ja, deficit wat ik nu heb staat gelijk aan ongv. 1kg vet, nog een paar dagen en ik ben ripped as fuark :D thnx bra

Ja ziek zijn, is altijd balen... Maar wel hele diepe cut haha. Beterschap bra!

• #1.144
Thnx bra. Ging vandaag al stuk beter, tot nu toe iets van 2000kcal kunnen pakken als het beetje mee zit ik morgen weer op niveau. Schade nog niet kunnen meten.

beterschap! Snel beter worden!

• #1.146
Dankje bas.

Gaat grotendeels beter atm, alleen nog beetje moe, zweterig en heb nog steeds moeite met eten. Gister iets van 3500 kcal gehaald. Hoop vandaag weer kcal target te halen, en dan morgen weer trainen.

Vandaag overigens even gewogen, de schade: een goede 2/2,5 KG.
Vochtgains heb ik volgens mij al redelijk teruggepakt omdat ik al wel aantal dagen hoog in carbs zit. Gelukkig is er volgens huidplooimeter ook wel klein beetje vet afgegaan, so it's not all bad.

• #1.147
En alles is weer naar de t*ring. Was vandaag licht begonnen omdat m'n knieën weer slecht voelden, tijdens het deadliften gefocust op techniek/aanspannen van m'n onderrug. Schiet bij de laatse rep het weer in m'n rug. Was allemaal natuurlijk nog niet genoeg...

• #1.148
Rug voelt niet zo erg als de laatste keer, klein beetje uitstraling, maar gezien hoe stijf m'n rug en glutes staan maak ik me daar niet al te veel zorgen om. Vandaag ging het iig al aardig stuk beter dus gaan trainen met idee om beetje te mobiliseren, blijven bewegen e.d. & verder UB voorzover pijnvrij mogelijk.

Quarter squats

3x12 BW

Full squats gingen nog niet

Walking lunges

3x12 BW

Hier totaal geen last van m'n rug, en m'n knieën konden het ook aardig hebben dus daar was ik blij mee. Echter ik zou mezelf niet zijn als ik daarna niet weer te hard van stapel liep

3x20 32kg

Glutes/piriformis waren hierna kapot stijf =/ niet zo slim, maar goed rug is er niet erger door geworden.

Chinups

8/7/6/5 BW

Verbaasd dat ik hier geen last had.

Preacher ez bar curl / cable curl

15x 10kg + stang / 2x12 5kg
14/12 12,5kg + stang / 12x 7,5kg

Dat pump

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / face pulls / L-flies / standing pullover

3x15

Toch weer aardig getraind bro. Maar die walking lunges, heb je daat in iedere hand een dumbell van 32kg in je hand? Of doe je met 2x16kg? Of zit ik mis? :p

• #1.151
Was erg laat uit dus weinig tijd om te trainen.

Bench press

5x 62,5kg
2x5 60kg

Had hier veels te veel moeite. Positief is wel dat ik geen last van me schouder had, het knikt en knakt alleen af en toe, misschien binnenkort maar weers eens met OHP beginnen hopelijk gaat deze dan ook weer omhoog.

Triceps pushdown

4x12 20kg

Skullcrushers geprobeerd maar voelt zwaar k*t aan me schouder, idem voor rope pulldowns. Blijft onmogelijk om de lange kop te pakken zonder dat m'n schouder zeurt.

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / face pulls / L-flies / standing pullover

3x15

Bij de facepulls knikt m'n sleutelbeen de hele tijd, doet verder geen pijn dus weet niet of ik er me zorgen over moet maken.

Je knikt en knakt aan alle kanten he :o
Maar heb ik zelf ook vaak.. Toch een klein beetje geluk dat je BP lukte zonder echte pijn van je schouders!

• #1.153
Ja, beter gaat hij nou eindelijk eens over de 70kg heen.

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

Iemand nog tips voor een goede rug oefening (die niet belastend voor m'n knieën is, i.e. geen licht gebogen knieën zoals bij pendlay rows)?

Ga zometeen trainen maar heb alleen chins op het programma staan, daar mag imo nog wel een extra oefening bij nu ik ff geen pendlays kan doen.

Misschien seated rows? Vind bor toch wel de beste row maar als die niet gaat dan gewoon niet doen. Je zou ook dumbbell rows kunnen doen en dan met 1 been op zo'n bankje steunen. Bij tbar rows heb je denk ik hetzelfde probleem als bij pendlays met je knieën.

Je gaat toch niet mijn schouderklachten kopieren he met je knikkende sleutelbeen :o. Seratus anterior trainen, dus focussen op de laterrotatie van het schouderblad.

Voor rug training gewoon apparaten pakken als je die hebt.

• #1.156
Hele week weinig slaap gehad, maar voor wat ik kon was het voor het gevoel wel een lekkere training.

Heb eindelijk een manier gevonden om die rare knak in m'n knieën (dus niet van m'n patella) die ik maar niet kon verklaren om dat het steeds onverwachts kwam (hij bleef nu maar knakken), te provoceren. Als ik m'n hele lichaam ongv. 30 graden roteer en 1 been laat staan (zodat 1 been ge-exoroteerd is), en dan door m'n knie ga en m'n knie de richting op duw van de rest van m'n lichaam. Lukt niet altijd maar wel vaak in die positie (overigens niet de enige manier).

Of ik er wat mee kan valt nog te bezien, maar goed als je weet hoe het gebeurd is het al stuk beter te verklaren. Iig weer wat nieuws te vertellen aan fysio.

Squats / lunges (walking)

Hoop BW squats en lunges gedaan.

Lying hip abductions / clamshells

3x15

Chin-ups

8/8/6

Aansturing is nog steeds bal.

DB rows

3x8 28kg

Goede contractie in lats. Opvallend genoeg ging rechts (m'n slechte schouder) qua aansturing imo beter dan links. Voelde wel pijn aan voorkant van deltoid als ik DB liet hangen

Preacher ez bar curl / cable curl

14/12/11 12,5kg + stang / 12x 7,5kg - 2x12 6,75kg

3x15

Abs: planks / lying leg raises / crunches

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

Misschien seated rows? Vind bor toch wel de beste row maar als die niet gaat dan gewoon niet doen. Je zou ook dumbbell rows kunnen doen en dan met 1 been op zo'n bankje steunen. Bij tbar rows heb je denk ik hetzelfde probleem als bij pendlays met je knieën.

Thanks. Ben maar voor de goede ouwe DB rows gegaan.

Je gaat toch niet mijn schouderklachten kopieren he met je knikkende sleutelbeen :o. Seratus anterior trainen, dus focussen op de laterrotatie van het schouderblad.

Voor rug training gewoon apparaten pakken als je die hebt.

Zou niet durven :o

Heb sinds begin van schouder klachten serratus getraind (wall pushups). Volgens fysio was het stuk beter geworden, maar niet genoeg blijkbaar. Moet ook wel zeggen dat links en rechts niet helemaal synchroon lopen.

Slecht slapen is a b*ch!!

Btw die schouderoefeningen doe je die op een lage weerstand?
Het is allemaal wel wat dat je zo moet trainen he, maar we gaan gwn door brah ;)

• #1.158
Slecht slapen is a b*ch!!

Btw die schouderoefeningen doe je die op een lage weerstand?
Het is allemaal wel wat dat je zo moet trainen he, maar we gaan gwn door brah ;)

Jup. Lage weerstand (moet ook wel als je 15 reps wilt halen) en gecontroleerd en gefocust op techniek/contractie.

• #1.159
Weer getraind, gewicht gaat weer richting pre ziekte niveau. Mag ook wel want ik heb aardig lopen bulken, desondanks voor het gevoel toch droger geworden :scratch: kan voor het eerst in m'n leven de onder & middengrens van m'n pecs zien, dus feels good om daar wat progressie te zien (helaas wel aardig wat ruimte tussen aanhechtingen).

Blijf overigens maar last houden van m'n pols (bijna 2 maanden). Knakte van alles en nu dus paar trainingen ook pijn bij m'n pols ulnaire zijde (meestal als ik hem onder kracht flecteer). Hoopte dat het minder zou worden door provocerende oefeningen te vermijden (ook de reden waarom ik nu alleen ez preacher/cable curls doe)..... Toch maar weer eens de fysio bellen als dat woensdag niet verbeterd is.

Squats / lunges

Weer hoop BW squats / lunges. Was vooral het idee om stabiliteit te trainen, maar als ik zo kijk is die gewoon prima. Desondanks blijft het rechts in m'n knie lateraal zeuren (prob. ITBS) & links kraakt er echt van alles bij de eindextensie.

Bench press

3x5 62,5kg

Dat ging al een stuk beter als de vorige keer :)

DB Flyes

Pijn aan achterkant schouder, knakkend sleutelbeen en pijn in pols dus vrij snel weer mee gestopt

Triceps pushdown

2x12 22,5kg
2x15 20kg

Triceps extension

3x10 18kg

Ging iets beter voor m'n schouder

3x15

Planks

Stretches

voor hamstrings en IT-band (voor zover mogelijk). Heb zelf het idee dat ik ook nog met pes anserine bursitis loop, althans dat is ATM de enige verklaring die ik voor de mediale pijn kan bedenken. Dus gooi er nu ff flink wat hamstring stretches in.

Gaat weer de goede kant op! Verstandig bezig! Hou vol, maar hou ook je verwachtingen realistisch (doe je toch wel, maar toch :))

Terug
Naar boven