XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

Die fysio gaat mooi kunnen rentenieren met een klant als jij :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.162
Aah toch weer goed getraind brah! Nice dat je BP beter ging :D

hoe zit dat trouwens de kost? omdat je tegen woordig geen verzekering meer kan afsluiten met een onbeperkt bedrag aan fysio kosten?

• #1.165
Aah toch weer goed getraind brah! Nice dat je BP beter ging :D

Jup feels good.

hoe zit dat trouwens de kost? omdat je tegen woordig geen verzekering meer kan afsluiten met een onbeperkt bedrag aan fysio kosten?

Ja je kan tegenwoordig maar max 40 behandelingen laten vergoeden of zoiets... maar licht er een beetje aan wat voor pakket je hebt, dacht dat meeste mensen standaard iets van 8 behandelingen hebben. Ik heb aanvullende van 12 maar volgens mij ben ik daar al 8+ overheen. Buiten je pakket kost een behandeling je dan iets van 28euro (manuele therapie 38). Gelukkig dragen m'n ouders de zorgverzekering kosten, dus over medische kosten hoef ik me geen zorgen te maken :)

Of je doet verstandig en gaat gewoon op school naar de fysio, heb dit jaar zeker 40 behandelingen gehad volgens mij :cool:

• #1.170
Mwa had echt zin om te trainen, begon eindelijk weer beetje progressie te zien. Maar toch maar besloten om voor de verandering maar eens verstandig te zijn :o pols voelt beter, maar nog steeds beetje ontstoken. Vrijdag gaan we het weer proberen, nu nog ff 2 dagen rust.

• #1.171
Blijft maar kraken in m'n knieën. Snap er echt geen reet van. Ik train m'n benen steeds minder en minder, afgelopen 2 weken zelfs alleen BW, en laatste 5 dagen niet eens getraind toch word het erger, met name het knakken & kraken. Klikken van patella is 1 ding, maar kraakt nog van alles bij eindextensie (niet m'n patella), die knak als ik m'n knie roteer, en nu een nieuwe. Als ik op m'n hakken ga zitten (tenen & knie op de grond, knie volledig geflecteerd, beetje een judozit) en dan vervolgens naar achterleun hoor ik een harde klunk achter in m'n rechter knie. Kon m een stuk of 3 repliceren, daarna lukt het niet meer (althans durfde niet verder naar achter te leunen), maar voelde wel pijn op ongv. de zelfde plek :scratch:

Probeer verder al aantal weken gegevens van orthopeed doorgestuurd te krijgen, maar ze blijven het vergeten, ondertussen is m'n huisarts komende 2 weken ook op vakantie dus een second opinion zit er voorlopig nog niet in. Zit serieus die operatie nu te overwegen, maar ik heb er maar moeite mee om al die dingen te verklaren aan de hand van alleen een klein beetje beschadigd kraakbeen (wat niet eens zeker is). Alleen vinden ze met een athroscopie misch iets wat op een standaard MRI niet te zien is.

Enfin, de training.

BW squats / lunges

Kraak, kraak, kraak.

Chinups

8/8/6

Erg gecontroleerd, trek deze normaal stuk agressiever, komt dan ook meer uit m'n armen. Nu sterke contractie in de lats dus wat dat betreft wel positief, is alleen stuk vermoeiender :o

Pendlay rows

3x8 50kg

Wou eigenlijk DB rows doen, maar omdat ik dan op m'n pols moet steunen (met geflecteerd hand) was dat niet te doen. Verder lastig om een rechte rug te houden, iemand nog een goede manier om psoas beetje te trainen?

Preacher ez bar curl

14/12/12 12,5kg + stang

Cable curl

11/11/8 7,5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pullover

3x15

Core: Planks / lying leg raises / crunches

Wou eigenlijk nog glutes trainen, omdat daar imo nog wel wat te halen valt. Hyperextensions durfde ik niet meer aan, idem. voor hip thrusts, bang dat ik m'n knie teveel belast, dus alleen wat kleine glute activatie oefeningen gedaan (supermans gaan vanwege m'n pols helaas niet).

Stretches: hamstrings / it band / adductors / glutes / quads / psoas

Done.
Ben benieuwd hoe m'n pols hierop reageerd, heb pijnlijke bewegingen vermeden, alleen de cable curls waar een beetje ''iffy''.

Laatst bewerkt:
Goed van je dat je de pijnlijke oefeningen achterwege laat!
Zeer mooie chinups, brah

Betreft de orthopeed wordt het waarschijnlijk volgend jaar, ik hoop dat hij er wat aan kan doen en/of gewoon wat meer duidelijkheid geeft?

Anders:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #1.173

Thnx alex. Dat ik daar nou niet eerder aan gedacht heb :D

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Nou pols voelt nog steeds hetzelfde, heb inmiddels wel door wat pijn doet en wat niet, dus ik vermijd alle pijnlijke dingen gewoon. Jammer alleen dat het niet beter word.

De training

BW squats / lunges

Knik, knak, krak. Meer van hetzelfde.

Bench press

3x5 62,5kg + sluiters

Was m'n 0,5kg gewichten vergeten dus maar wat extra sluiters erop gedaan :cool: geen idee hoeveel dat weegt. Voorderest ging oefening redelijk, was wat onzeker omdat het niet helemaal top aan me pols voelde. Normaal wil m'n pols nog wel is verder buigen dan goed is op de laatste reps, maar dat kon ik nu dus niet doen dus had het er uiteindelijk toch nog moeilijk mee.

Pec deck

Slechte keuze, knakte van alles en voelde daarna bij triceps oefeningen meteen een pijnscheut in anterieure deltoid.

Triceps pushdown

14/12/12/8 22,5kg

Forward one arm extension

3x12 7,5kg

Ik kan geen skullcrushers/overhead triEx/ rope pulldowns doen vanwege m'n schouder. Me deze oefening aan laten praten. Weet alleen niet zeker of deze wel echt de lange kop pakt. Iemand nog suggesties? Wat is een goede oefening voor de lange kop (ik dacht altijd dat pushdowns (straight bar, medium grip) voor laterale, mediale kop was).

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / Face pulls /standing pullover

3x15

Stretches: hamstrings / it band / adductors / glutes / quads / psoas

Done.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Me net ff opgemeten ben verdomme 3cm gegroeid afgelopen jaar (was 196). Pls stahp.

Laatst bewerkt:
Woah nog 1cm haha. Maarja toch weer fijn dat je getraind hebt. Ook dat je meer naar je lichaam luistert en bepaalde oefeningen vermijd! Nice brah :D

• #1.175
FF snel getraind. Viel half in slaap, dus progressie die er imo wel in zat kwam er ff niet uit.

BW squats / lunges

Chinups

8/8/6

Minder vanuit m'n lats deze keer. Aansturing was wel een stuk beter :D ironie is nu alleen dat ik nu weer last heb rond m'n laterale/anterieure deltoid (peck deck zondag was echt een slecht idee). Voel op m'n schouder na m'n anterieure deltoid nu ook een soort bobbel/onregelmatigheid in m'n laterale deltoid waardoor het net lijkt alsof ik twee voorste koppen heb...

Pendlay rows

3x5 50kg

Voor m'n knieën reps laag gehouden, aansturing ook hier beter :)

Preacher ez bar curl

14/12/10 12,5kg + stang

Cable curl

11/11/11 7,5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pullover

3x15

gvd core training vergeten :mad:

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:58 ----------

Woah nog 1cm haha. Maarja toch weer fijn dat je getraind hebt. Ook dat je meer naar je lichaam luistert en bepaalde oefeningen vermijd! Nice brah :D

Asjeblieft niet zeg haha. Was blij dat ik bij 196 opgehouden was, voelde ik me nog net niet freakishly lang, but no :grumble:

• #1.176
Net weer bij de fysio geweest. Had goed nieuws en slecht nieuws.

Goede nieuws is dat na wat triggerpoint behandelingen, en kleine beetje manuele therapie m'n schouder weer top voelde (linker helaas geen tijd meer voor gehad). Dat die spanning in m'n infraspinatus/teres major/minor terug bleef komen kwam volgens hem door de instabiliteit (die ik nu dus nog steeds aan het trainen ben). Blijven trainen en goed foamrollen zou het uiteindelijk helemaal weg moeten laten gaan.

Slechte nieuws. Naar m'n pols gekeken en waren volgens hem twee opties. 1 er was een bandje overbelast wat een bot stuk, bij m'n pols, bij elkaar hield (naam vergeten). Tapen zou dat beter moeten maken alleen dat deed het niet niet. De andere optie was overbelasting/beschadiging van de ''meniscus'' van m'n pols (TFCC?). Had ook het karakteristieke kraken in m'n pols wat daar schijnbaar bij hoort. Mocht verder wel gewoon door gaan met trainen, zolang ik maar vermijd wat pijn doet, maar als dat dus niet beter word, wordt dat dus evt. ook een operatie :rolleyes:

Merkte overigens een lichte scoliose in m'n rug op als ik met gebogen rug zag (aanspannen corrigeerde dat), dus moest op m'n houding letten. Wat ik er nou alleen mee moet doen, hele dag met een rechte rug zitten is niet te doen.

Lekker snel getraind man. Jammwr dat je je core oefeningen vergeten bent haha. Maarja je weet nu wel dus waar je op moet letten! Dus gewoon trainen wat je fijn vind aanvoelen :D

Mooie training Daan. Wel klote voor je dat je zo veel Fisio nodig hebt door blessures. Hopenlijk word 2014 een beter en gezonder jaar voor je!

• #1.179
Vrijdag nog getraind maar niet echt vermelden waard, same ol' same ol', hele lichaam voelde k*t. Niet zo vreemd ook natuurlijk want fysio had echt paar massive triggerpoints uitgedrukt. Vandaag nog extra dagje rust genomen, morgen weer trainen.

Lekker snel getraind man. Jammwr dat je je core oefeningen vergeten bent haha. Maarja je weet nu wel dus waar je op moet letten! Dus gewoon trainen wat je fijn vind aanvoelen :D

Mooie training Daan. Wel klote voor je dat je zo veel Fisio nodig hebt door blessures. Hopenlijk word 2014 een beter en gezonder jaar voor je!

Thnx guise, ja ik denk dat 2015 een realistischere doelstelling is :p

• #1.180
Maandag ff snel getraind, maar is het vermelden niet waard. Knieën deden kapot veel pijn, schouder idem. kracht verlies everywhere. Zit ook opeens weer muurvast in m'n bovenrug. Beter gaat het na de kerst beter.

Terug
Naar boven