MuscleMeat

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
Drukke dagen geweest, heb tijdens kerst beetje schijt gehad aan voeding (wat betreft de laatste twee maaltijden), wel geprobeerd zoveel mogelijk te eten, maar niet meer de moeite genomen om kcal te tellen. Resultaat --> 2kg eraf :rolleyes:

Vrijdag nog getraind, gewichten vergeten maar was pretty much hetzelfde als de vorige push training + core & kuiten, geen PR's (wellicht op de extensions).

Net ook nog getraind, weer meer van hetzelfde, blessures allemaal geen verbetering.

BW squats / lunges

Chinups

8/8/7

Epic lange pauze tussen setjes, iedereen wou weer veels te graag lullen. Word nu wel tijd dat ik hier wat meer progressie mee ga maken die 3x8 doe ik nu al veels te lang over, misch maar eens een weightbelt pakken kijken of ik dan wat meer progressie kan forceren.

Pendlay rows

3x?? 50kg

Niet de moeite genomen om te tellen vooral gefocust op goede aansturing.

Preacher ez bar curl

12/11/11 15kg + stang

Klein pr'tje, wel lange pauze weer

Cable curl

3x11?? 6,25kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pullover

3x15

Netjes Daan alleen dat lullen kan zelf afkappen he:cool:

Chinups gewoon forceren kan je weinig aan verkloten. Al reed je maar 3x5xbw+5kg je gaat ermee wel vooruit.

• #1.183
Netjes Daan alleen dat lullen kan zelf afkappen he:cool:

Chinups gewoon forceren kan je weinig aan verkloten. Al reed je maar 3x5xbw+5kg je gaat ermee wel vooruit.

Ik weet het, deed ik ook. Maar ik was eigenlijk iemand aan het helpen voordat er een theekransje van werd gemaakt, dus had nog ff de hoop dat ze hun mond dicht hielden. Is het nadeel als je in zo'n kleine gym traint, na een tijdje kent iedereen je.

• #1.184
Knieën gingen deze training iets beter, had eergister twee huge triggerpoints bij m'n tractus eruit gehaald en had nu geen stekende pijn meer aan zijkant van m'n knieën. Nu alleen weer een nieuwe soort pijn, na het squatten een scherpende/stekende pijn aan de proximaal/mediale grens van vastus medialis =/ (maybe pes anserine bursitis --> sapehnous nerve entrapment?)

BW squats / lunges

Bench press

3x5 63,5 kg

Waardeloze spotter op het eind weer, maar imo wel progressie :)

Triceps pushdown (straight bar/small grip)

4x12 20kg

Forward one arm extension

3x12 5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies /standing pullover

3x15

Stretches: hamstrings / it band / adductors / glutes / quads / psoas

Done. Fijne jaarwisseling!

Laatst bewerkt:
Ah toch nice die BP weer! Jammer van die rare pijn.. Jij ook een fijne jaarwisseling bra!

• #1.186
BW squats / lunges

Weer die rare pijn aan mediale zijde, ging afgelopen dagen ook niet weg na rust...

Chinups

8/8/5

Helemaal gesloopt ??? wel zieke pomp erna.

Pendlay rows

3x?? 50kg

Ez bar curl

12/11/9 17,5kg + stang

Preacher bankje was bezet, dus maar zonder gedaan, polsen zijn ietsje beter geworden dus kon het wel hebben.

Cable curl

11/9?? 7,5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pullover

3x15

Core: Planks / lying leg raises / crunches

Uitstralende pijn naar beide benen en knak in linker heup tijdens leg raises, merk sowieso de laatste tijdens het zitten ook steeds vaker uitstraling =/

Hopelijk een beter jaar voor je brah!

Chinups wel lekker hoor ;)

Lekker die chins! Pomp is altijd lekker

Jammer dat je vaak last hebt van je heupen.. was toch een onbalans in je heupen?

Lekkere training man mooi volume op je biceps zo. Chinups worden snel terug minder als je ze een tijdje niet doet. Komen gelukkig ook snel terug.:thumbup:

• #1.191
BW squats / lunges

Bench press

3x5 63,5 kg

Ging goed :)

Triceps pushdown (straight bar/small grip)

12x 20kg
2x12 22,5kg
12x 20kg

Forward one arm extension

3x10 7,5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes

3x15

Toe press

4x12 90kg

Lying leg abductions

20/15/15

Stretches: hamstrings / it band / adductors / glutes / quads / psoas

Lekkere training, polsen gaan beter, schouders gaan beter, rug gaat beter (afgelopen dagen echt vol uitstraling maar nu niet meer), feelsgood. Alleen knieën blijven k*t.

Verder maar wat minder schouderoefeningen gedaan, m'n inserties (van m'n lats, infraspinatus, teres etc.) voelen na een rugtraining echt kapot ontstoken, al die schouderoefeningen elke training plus nog eens rug training is misch ook wel overkill. Alleen wann kan ik ze dan het beste doen op rug dag of borst dag?

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

Lekker die chins! Pomp is altijd lekker

Jammer dat je vaak last hebt van je heupen.. was toch een onbalans in je heupen?

Tja ze hebben nog niet goed naar m'n heupen gekeken, dus das nog 1 van de mysteries... Maar klopt 1 van m'n fysio's dacht aan zwakke heupabductoren, maar dat is reinste onzin.

Lekkere training man mooi volume op je biceps zo. Chinups worden snel terug minder als je ze een tijdje niet doet. Komen gelukkig ook snel terug.:thumbup:

Thnx bra!

Mooie training weer Daan! Zou voorkant schouder bij borst pakken. Zijkant achterkant bij rug.

Ha, positief geluid! Lekkere training Daan!

Nice training bro! Gaat weer een stuk beter dus :D

Mooie training, brah! Hoe gaat het met je BP?

• #1.197
Pendlay Rows

1x8 50kg
3x5 60kg

In het begin te enthousiast toen ik het gewicht deadlifte waarna m'n rug meteen weer begon te zeuren. Tractus was ook ziek geirriteerd dus die zeurde ook lekker, maar verder ging hij wel lekker. Goeie aansturing, maakt toch wel flink uit zonder chins ervoor :o

Chinups

8/5/4

Ez bar curl

11/9/8 17,5kg + stang

Opeens ziek druk, srs alles was bezet. K*t goede voornemens. 5 min rond zitten kijken of er nog wat vrij was, poging gedaan nog wat alternatiefs te trainen, uiteindelijk maar opgegeven en thuis core werk gaan doen.

Core: planks / side planks / lying leg raises / skippy ball bridge

Planks alternerend been omhoog, gvd is dat moeilijk

Vandaag gehad hoe je kleine/local stabilisatoren moet trainen. Volgens mij heb ik m'n fysio al meerdere keren horen zeggen dat ik die moest trainen, maar wist nooit hoe. Nu ff voorbeeld gezien alleen toen ik het in de praktijk wou brengen.... Weet niet hoe je nou moet controleren of je er nou wel last van hebt en wat je nou precies moet doen, ze zeiden een klein beetje je navel intrekken, wat in principe op twee manieren kan door je transversus aan te spannen en dus je navel naar beneden te trekken of door je rectus aan te spannen. Beide vind ik nou niet echt moeilijk, wat het wel zou moeten zijn... Niet iemand die toevallig dit ook heeft moeten doen van z'n fysio?

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Mooie training, brah! Hoe gaat het met je BP?

Gewicht is nog steeds om te huilen, maar ging die training toevallig wel weer lekker.

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Nice training bro! Gaat weer een stuk beter dus :D

Eventjes :p

Jij begint langzaam toch de koning te worden van de blessures.
Ze zullen je in de gym wel vaak wat vragen als zij een blessure hebben of niet? :P

Jammer van die nieuwjaar mensen. Heb er zelf ook last van, maar train vooral met de barbell. Dus dan is het gewoon eentje in gebruik nemen en huppa.

Je moet je transversus palperen als je em aanspant (beter door een medestudent laten doen) en dan tellen hoe lang je die spanning vast kan houden 10x3 10x5 of 10x10 seconden. Als je 10x10 red vanuit ruglig ga je verder (cirkel o'sullivan) aanspanning hoort te gaan door lichjes je navel in te trekken en niet door je rectus aan te spannen want die wil je bij deze oefeningen even zo min mogelijk laten werken.

Sommige mensen hebben er ontiegelijk veel moeite mee en dan kan het je meerdere contactmomenten kosten om het diegene aan te leren, anderen kunnen het al na een paar keer.

• #1.200
Jij begint langzaam toch de koning te worden van de blessures.
Ze zullen je in de gym wel vaak wat vragen als zij een blessure hebben of niet? :P

Jammer van die nieuwjaar mensen. Heb er zelf ook last van, maar train vooral met de barbell. Dus dan is het gewoon eentje in gebruik nemen en huppa.

Waarom zou je advies vragen aan iemand die maar niet beter lijkt te worden :o

Je moet je transversus palperen als je em aanspant (beter door een medestudent laten doen) en dan tellen hoe lang je die spanning vast kan houden 10x3 10x5 of 10x10 seconden. Als je 10x10 red vanuit ruglig ga je verder (cirkel o'sullivan)

o'sllivan dat was m idd. Hoe kan je volgens jou de transversus beste palperen? Naar mijn weten ligt de transversus nergens oppervlakkig, maar gister zei iedereen opeens dat je daarvoor in het trigonum lumbale moest zijn... ik zweer toch dat we alleen geleerd hebben dat de internus daar zit.

aanspanning hoort te gaan door lichjes je navel in te trekken en niet door je rectus aan te spannen want die wil je bij deze oefeningen even zo min mogelijk laten werken.

Sommige mensen hebben er ontiegelijk veel moeite mee en dan kan het je meerdere contactmomenten kosten om het diegene aan te leren, anderen kunnen het al na een paar keer.

Gewoon een lichte ab vacuum dus? Zie nog steeds niet wat daar zo moeilijk aan is, iedereen kan dat toch? Laats nog iemand binnen 3sec aangeleerd. Die 10x10 stelt dan ook niks voor... maybe is m'n stabilitieit toch beter als ik dacht al die oefeningen op de bal had ik ook amper moeite mee, alleen als je een bridge moet maken en dan je been optilt, en planks en dan dus je been optilt.

Terug
Naar boven