Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

je komt zo wel alles te weten over blessure's natuurlijk niet de leukste weg :S

Als je nu even snel vergelijkt met een jaar gelden; Heb je nu het gevoel dat je meer of minder last hebt?

Waarom zou je advies vragen aan iemand die maar niet beter lijkt te worden :o

o'sllivan dat was m idd. Hoe kan je volgens jou de transversus beste palperen? Naar mijn weten ligt de transversus nergens oppervlakkig, maar gister zei iedereen opeens dat je daarvoor in het trigonum lumbale moest zijn... ik zweer toch dat we alleen geleerd hebben dat de internus daar zit.

Gewoon een lichte ab vacuum dus? Zie nog steeds niet wat daar zo moeilijk aan is, iedereen kan dat toch? Laats nog iemand binnen 3sec aangeleerd. Die 10x10 stelt dan ook niks voor... maybe is m'n stabilitieit toch beter als ik dacht al die oefeningen op de bal had ik ook amper moeite mee, alleen als je een bridge moet maken en dan je been optilt, en planks en dan dus je been optilt.

Palperen in trigonum lumbale? Wat. Sla al je klasgenoten. Gewoon in de buurt/links van je sias. Ligt indd niet oppervlakkig maar contractie is voelbaar. Check google/youtube "palpatie transversus abdominus" zou je genoeg op moeten vinden.

Een hele hele lichte abvacuum dan. Je trekt de navel echt minimaal in, moet namelijk maar zo'n 20% contractie leveren. Wij "gymrats" kunnen spieren redelijk makkelijk geisoleerd aanzetten, gemiddeld persoon weet niet eens hoe die zn biceps flext of quads aanspant.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
je komt zo wel alles te weten over blessure's natuurlijk niet de leukste weg :S

Als je nu even snel vergelijkt met een jaar gelden; Heb je nu het gevoel dat je meer of minder last hebt?

Hmm goede vraag. Knieën hebben beetje z'n ups en downs gehad dus lastig te zeggen, is echt sinds begin zomer dat m'n knieën begonnen te kraken (wat nu nog erger is) dus wat dat betreft erger + nu nog een pols en schouderblessure, alleen rug is redelijk same (alhoewel ook k*t). Redelijk deprimerend eigenlijk als ik er zo over nadenk :o

Palperen in trigonum lumbale? Wat. Sla al je klasgenoten. Gewoon in de buurt/links van je sias. Ligt indd niet oppervlakkig maar contractie is voelbaar. Check google/youtube "palpatie transversus abdominus" zou je genoeg op moeten vinden.

Een hele hele lichte abvacuum dan. Je trekt de navel echt minimaal in, moet namelijk maar zo'n 20% contractie leveren. Wij "gymrats" kunnen spieren redelijk makkelijk geisoleerd aanzetten, gemiddeld persoon weet niet eens hoe die zn biceps flext of quads aanspant.

:roflol: dat was ook redelijk mijn reactie, maar kerel die de vraag stelde (fysio van academisch instituut) gaf ze dus gelijk. Vond het al heel bijzonder want in m'n atlas of vaiv hl was het nergens te vinden. Maar had m net bij sias gevonden ja, prima voelbaar.

Had m dus aan m'n zusje geleerd (vrouwen en hun fixatie op de buik :rolleyes:), en die kon m ook meteen. Achja zal wel talent in de familie zitten ofzo :cool:

Hmm goede vraag. Knieën hebben beetje z'n ups en downs gehad dus lastig te zeggen, is echt sinds begin zomer dat m'n knieën begonnen te kraken (wat nu nog erger is) dus wat dat betreft erger + nu nog een pols en schouderblessure, alleen rug is redelijk same (alhoewel ook k*t). Redelijk deprimerend eigenlijk als ik er zo over nadenk :o

:roflol: dat was ook redelijk mijn reactie, maar kerel die de vraag stelde (fysio van academisch instituut) gaf ze dus gelijk. Vond het al heel bijzonder want in m'n atlas of vaiv hl was het nergens te vinden. Maar had m net bij sias gevonden ja, prima voelbaar.

Had m dus aan m'n zusje geleerd (vrouwen en hun fixatie op de buik :rolleyes:), en die kon m ook meteen. Achja zal wel talent in de familie zitten ofzo :cool:

Een Stasser? Ik heb vorig jaar het vertrouwen in die lui al verloren, word wat als ik er zelf volgend jaar rondloop als 1 van hun :o

• #1.205
Een Stasser? Ik heb vorig jaar het vertrouwen in die lui al verloren, word wat als ik er zelf volgend jaar rondloop als 1 van hun :o

Nope, gewoon een fysiotherapeut (althans dat denk) die af en toe les geeft (kfo) op het FG extern academisch instituut (jeweetwel op de homeruslaan).

Maar goed om te horen dat die de STASS ook lekker betrouwbaar zijn :p had nog niet de moeite genomen om eens langs te gaan, maar dat belooft wat.

Nope, gewoon een fysiotherapeut (althans dat denk) die af en toe les geeft (kfo) op het FG extern academisch instituut (jeweetwel op de homeruslaan).

Maar goed om te horen dat die de STASS ook lekker betrouwbaar zijn :p had nog niet de moeite genomen om eens langs te gaan, maar dat belooft wat.

Zegt me echt helemaal niks dat homeruslaan of extern academisch instituut.

Sommige die weten wel wat or, maar meer dan de helft die kan de wat moeilijkere vragen niet beantwoorden en loopt dan dus altijd naar degene toe die het wel weten. Uiteindelijk hebben ze wel gewoon meer ervaring dus het is nooit verkeerd om wat tips& trics te krijgen, maar dan wel van degene die hun stof kennen :o

• #1.207
Hier nooit geweest?

Schermafbeelding 2014-01-10 om 13.21.19.jpg

• #1.209
Hmm zal wel VOF only zijn dan.

Abbo :)

• #1.211
Afgelopen dagen kapot veel gestudeerd --> bovenrug staat nu helemaal vol van de spanning. Nog wel tijd gemaakt om te trainen. Was vrijdag ook nog geweest. Niet veel bijzonders, 3x5 65kg gebenchd maar dat ging niet geweldig, verder redelijk zelfde training, geen zin om verder nog te noteren. Blessures meer van hetzelfde, ziet er ook naar uit dat er geen second opinion gaat komen en gewoon opereren wordt... van de week nog ff met fysio bespreken.

Training van vandaag:

BW squat / lunges

Heel ff kort met lege stang gedaan, maar zeurt nog steeds aan m'n VM.

Pendlay Row

1x8 50kg
1x5 62,5kg
2x5 60kg

Wou eigenlijk 3x5 62,5kg doen maar was nog ff teveel voor m'n knieën/rug. Verder goede aansturing, goede contractie :)

Chinups

7/6/5

Ez bar curl

11/10/9 17,5kg + stang

Cable curl

3x12 7,5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pullover

3x15

Core: lying leg raises / planks / crunches

Shitload aan mobility woor m'n rug gedaan om beetje voor al dat zitten te compenseren, merkte ik wel bij lying leg raises, meteen geen uitstraling meer.

Trouwens net even m'n benen opgemeten, kijken wat de schade bedroeg na nu een goede 2 maanden geen benen trainen (maandje geleden waren ze nog 2cm geslonken). Ze zijn gewoon groter geworden :roflol: zit nu weer op pre-cut niveau (toen ik nog normaal benen kon trainen) alleen dan met stuk lager v%. Tis wel vooral m'n hams die groter zijn, quads zijn wel enigzins geatrophieerd... maar toch, heb gvd niks anders gedaan dan BW squats :roflol: dem genetics.

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

:thumbs:

Laatst bewerkt:
Mooie training Daan. Pendlay row gaat netjes man. Sterk dat je benen weer groeien al squat je zonder gewicht.

• #1.214
  • #1.215
BW squats / lunges

Hoop BW squats/lunges weer, verder ook nog 40kg squats gedaan. Knieën voelde iets beter kraakte niet zo heel erg, anteflexoren (prob m'n adductoren) zaten alleen wel erg te zeuren, it band ook weer. Hoopte verder dat butt wink wat beter zou zijn maar helaas.

Bench press

3x5 65 kg

Trillerig als fck triceps waren helemaal leeg op een of andere manier, verder wel gehaald. Overigens voor het eerst sinds m'n schouderblessure geen klik bij m'n sleutelbeen meer, vreemd want m'n schouders voelen echt fcked laatste dagen. Bovenrug zit nog steeds vast als wat, teveel gebogen gezeten.

Triceps pushdown (straight bar/small grip)

2x11 22,5kg
2x11 20kg

Forward one arm extension

3x10 7,5kg

Schouderoefeningen: Seated straight back row / wall pushups / rear delt flyes

3x15

Toe press

4x10 100kg

Wou eigenlijk weer proberen licht te deadliften, maar was weer t*ring druk. Moet eigenlijk echt een grotere sportschool vinden.

Lekkere bp brah!! Ik heb vandaag voor het eerst weer zonder alle schouder/mobiliteit oefmeuk getraind. Ging wel goed.. alleen niet zo fit vandaag.. check me log ( je bent de enige denk ik haha! Ben wss niet zon forumganger lol)

Toch een nette BP! Heb vandaag hele dag gewerkt en crack geslapen, dus mijn kracht zal wel om te huilen zijn zometeen...

Lekkere training Daan, ook blijf ik verbaasd dat je het bw squatten body volhouden. :thumbup: voor je motivatie.

• #1.219
Vrijdag niet getraind omdat al me gewrichten echt zwaar k*t voelde. Knieën opeens pijn aan m'n patellapees (aanhechting TT), dat terwijl ik echt niks heb gedaan. Had verder woensdag gekeken of ik weer oefeningen kon doen die m'n pols forceerde, maar dat is nu weer goed mis, heb de laatste tijd ook een soort 'klunk' in m'n pols. Enfin ik wou vandaag alles eigenlijk nog meer rust geven, was sowieso moe van het nonstop leren, maar uiteindelijk toch ff kort een 'veilige' training gedaan om wat endorfines vrij te maken.

Squat / BW lunges

3x8 40kg

Pendlay row

5x 62,5kg
3x5 60kg

Schouderoefeningen: wall pushups / rear delt flyes

3x20

Core: planks (met alternating leg raise) / leg raises / crunches

---------- Toegevoegd om 13:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Lekkere bp brah!! Ik heb vandaag voor het eerst weer zonder alle schouder/mobiliteit oefmeuk getraind. Ging wel goed.. alleen niet zo fit vandaag.. check me log ( je bent de enige denk ik haha! Ben wss niet zon forumganger lol)

Toch een nette BP! Heb vandaag hele dag gewerkt en crack geslapen, dus mijn kracht zal wel om te huilen zijn zometeen...

Thnx guise, ja BP begint weer beetje de positieve kant op te gaan (ookal was het toen trillerig), beter breek ik die 70kg nou eindelijk is.

Lekkere training Daan, ook blijf ik verbaasd dat je het bw squatten body volhouden. :thumbup: voor je motivatie.

Thnx ;)

• #1.220
Sinds gister weer ziek, zit dik aan de dunne en alles wat ik eet komt er meteen weer uit. Zou toch zweren dat ik paar weken geleden m'n jaarlijkse griepje al heb gehad gvd :mad: Wordt niet meer trainen vandaag.

Terug
Naar boven