AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Lekker die squat pr :)

Doe jij nou ook nog mee aan het ecto log?

Squat PR FTW! Knieen gelukkig weer goed, maar wel weer balen van die heup. Misschien een weekje licht trainen en dan weer knallen?

Jammer van de fails, maar toch weer een mooie PR gezet!

nette training hoor. Vind je Mp toch de moeite ondanks dat je hem met helemaal had. Kom zelf niet boven de 32.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Moet zeggen dat ik echt een beetje m'n motivatie begin te verliezen. Ten eerste heb ik het echt kapot druk en bovendien de afgelopen maanden alleen maar gezeik, denk ik een probleem opgelost (knieën of rug bv.) te hebben steekt een ander weer de kop op. Strek elke spier dagelijks en toch nog problemen. Gelukkig heb ik meer dan genoeg discipline om gewoon door te gaan, maar het is toch vervelend om dat ik eerst zoveel plezier had in het trainen.

Lekker die squat pr :)

Doe jij nou ook nog mee aan het ecto log?

Thx :) Nee ik denk toch niet, het is wel leuk om te lezen hoe mijn mede ecto's het doen :p maar het is me te druk in dat topic om echt actief aan mee te doen.

Squat PR FTW! Knieen gelukkig weer goed, maar wel weer balen van die heup. Misschien een weekje licht trainen en dan weer knallen?

Haha ja :D

Ga liever niet een weekje stoppen eerlijk gezegd (zeker omdat dit probleem vrijwel gedurende elke week wel aanwezig was), maar het lijkt nu echt erger te worden sommige stretches geven nu echt een bijna ontstoken achtige pijn. Ga maandag misch toch maar weer ff fysio bellen. Nou moet ik morgen wel de hele dag een presentatie afmaken dus ik kan hoogst waarschijnlijk niet trainen, heb ik iig al wel wat extra rust.

Jammer van de fails, maar toch weer een mooie PR gezet!

Jammer idd, maar zolang ik merk dat m'n techniek beter word vind ik het niet erg.

nette training hoor. Vind je Mp toch de moeite ondanks dat je hem met helemaal had. Kom zelf niet boven de 32.

Thx !

Jammer idd, maar is ook echt wel een lastige oefening, zeker voor lange mensen. Stuk lastiger om te progressen en snel last van je rug. Vind het wel een van de leukste oefeningen wat is nou cooler dan een zwaar gewicht boven je hoofd houden :D

Thx :) Nee ik denk toch niet, het is wel leuk om te lezen hoe mijn mede ecto's het doen :p maar het is me te druk in dat topic om echt actief aan mee te doen.

Ja het is best druk idd :p

Vind het zelf wel leuk zoveel competitie. Je hoeft niet altijd te reageren, maar af en toe kan geen kwaad toch ;)

Lekkere training man! Zeker nice die PR

Nou training zit er niet meer in vandaag, heb nu nog wel wat tijd over maar pijn is gewoon te erg.

Motivatie is wel helemaal terug, heb ff bij de jongens gekeken die meegedaan hebben met flexcup (killy, ezra, tymen). Wordt daar echt helemaal enthousiast van, man oh man wat ziet dat er vet uit. Misch over 2/3 jaar dat ik daar ook kan staan.

Ja het is best druk idd :p

Vind het zelf wel leuk zoveel competitie. Je hoeft niet altijd te reageren, maar af en toe kan geen kwaad toch ;)

Idd, doe ik nu ook :) maar foto's en trainingen komen alleen in me eigen log :p

Lekkere training man! Zeker nice die PR

Thx man.

Jammer dat het niet gaat maar wel verstandige keuze dan.

En zeker goed dat je motivatie terug is.:thumbup:

Verstandig? F*ck that shit ik wil trainen :P

---------- Post toegevoegd Thu 6 Dec 2012 om 19:01 ----------

Klote training, had totaal geen energie. Pijn in spieren/gewrichten is ook amper minder geworden.

Squat

3x85kg

Techniek was absolute crap dus schrijf hem niet op als een PR. Dacht dat ik low bar onder controle had maar de bar verschuift toch nog tijdens het squatten waardoor mijn torso rond verticale as draait (en dus op 1 been squat).

Bench press

3x60kg

Moeilijk, weinig energie en grip blijft problematisch.

Deadlift

1x5 100kg

Nog steeds veel pijn in abductors en gluteus medius, en hele venijnige pijn waar m'n onderug m'n kont ontmoet. Leek me daarom niet verstandig om te verhogen, best wel verbaasd dat 100 nog lukte

Dips

1x8 BW
1x7 BW

Geen puf meer over voor die laatste.

Laatst bewerkt:
Toch nog best en nette training. Jammer van die laatste dip was mooi geweest als je die der nog had kunnen uitpersen. Volgende keer beter.

Misschien even een weekje rusten?

Heb al halve week rust genomen, denk niet dat 1 week rust veel gaat doen. Volgende week weer afspraak met fysio misch weet hij wat het probleem is. Overtraining is volgens mij iig onmogelijk op de gewichten waar ik nu zit.

Ook met deze gewichten is overtraining mogelijk kerel. Het gaat om de belasting op je lichaam, als die deze snelle stijging in gewicht niet aan kan raak je alsnog overtraind.

Snelle stijging :roflol:

Ik had zelf eerder het idee dat het door het donkere weer kwam, maar misch is het dan toch overtraining. Ga iig ff deze week afmaken, kijken hoe ik me de volgende twee trainingen voel en als het allemaal waardeloos is misch toch maar een deload week doen...

Laatst bewerkt:
Zelf doe ik heel sport per week.
En ik zit dus wel eens tegen de max van mijn lichaam.
Bij mij merk ik echt dat als ik een weekje rust neem, of soms 2 of 3. Ik daarna eigenlijk sterker terugkom.
Gewoon heel rustige trainingen kan je nog wel doen. Op techniek, of lekker beetje conditie trainen.

De tijd van het jaar kan er ook zeker mee te maken hebben hoor. Miss moet je juist nu even een stapje terug doen, zodat je er straks weer 2 vooruit kan maken.
En als je nou voor niets een weekje of misschien zelfs 2 rust hebt gehouden, dan is het nog geen al te groot probleem toch? Baat het niet, dan schaadt het niet.

Hoop dat de komende 2 trainingen wel gewoon lekker gaan!

Maar jij traint natuurlijk wel veel en veel meer dan ik ;)

Stuk meer energie deze training, maar niet echt geweldig. Ff kijken hoe de volgende gaat.

Squat

3x85kg

Beter dan de vorige keer, meer uit m'n quads (normaal kwam t allemaal uit m'n heupen) volgens mij ook vaker par (al waren ze dat niet allemaal) techniek was nog steeds behoorlijk crap though had weer dat m'n torso gedraaid was, dus schrijf m weer niet op als PR. Voelde wel zwaar, knieën stonden echt te trillen bij die laatste rep.

Military Press

4/4/3 42,5kg Fail

Slechte techniek leunde echt gevaarlijk veel naar achter, lukt me niet goed om m'n abs aan te spannen (misch maar andere oefening voor m'n abs gaan doen), wonder dat ik geen last van m'n rug kreeg.

Pendlay Row

3x5 55kg (reset)

Chinups

2x8 BW -20kg PR

Mooie PR op de chin-ups. Zijn die assisted op zo'n machine?

Helaas wel ja :D

Terug
Naar boven