XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
Beterschap brah! Had ik afgelopen vrijdag pff *balen*

Thnx bro, sucks.

Bedenk me overigens dat ik maandag kip gegeten heb die een beetje iffy was kwa gaarheid. Zou best wel eens een salmonella vergiftigingtje kunnen zijn. Zou de urenlange kramp iig wel verklaren. Ook beetje vreemd als ik paar weken later opeens weer de griep te pakken heb.

Beterschap Daan!

• #1.225
Had vandaag eigenlijk geen tijd om te trainen, toch ff gegaan want voelde me echt een papz*k worden. Nog een week en dan kunnen we weer knallen.

Eergister op m'n arm in slaap gevallen waardoor ik 's avonds opeens wakker werd met een levensloze arm. Enfin diezelfde arm doet nu nog meer pijn in m'n pols. Als ik m'n hand open doe en knijp (niet altijd) voel ik een scherpe pijn langs de spieren van m'n metacarpale V, pink & ringvinger. Diezelfde pijn (en uitstraling) voel ik ook als ik tussen m'n lunatam en ulna druk. Nerve impingmentje o.i.d.?

Training:

Squat

3x10 40kg

Techniek iets aangepast zodat ik nu goed m'n borst naar voren doe en m'n armen iets meer onder de bar komen, waardoor m'n bovenlichaam en core veel rigider/stijver waren (trek nu ook m'n transversus naar binnen). Had het idee dat het m'n techniek wel ten goede kwam (i.e. geen buttwink). Helaas niet kunnen controleren.

Bench Press

1x5 65kg
2x5 62,5kg

Hmm valt nog mee qua krachtverlies. Overigens eindelijk een spotter gevonden die van de bar af kan blijven :cool:

Schouderoefeningen: cable row / rear delt flyes / wall pushups

3x15

The ****.. rug stond ziek te trillen, echt meteen het gevoel alsof ik een zieke pomp had en daardoor het gewicht niet meer kon tillen. Alleen had ik dus totaal geen pump. Misch omdat m'n houding nogal fcked up is geweest afgelopen dagen...

Overigens de schade: 2kg afgevallen en 1mm aan huidplooien erbij :(

Ik was 4kg afgevallen, kreeg ook niks naar binnen en alles vloog er weer uit als ik iets binnen kreeg. Balen bro. Toch weer getraind en je BP valt gelukkig mee! En een goeie spotter is echt fijn, had hem vandaag ook haha

• #1.227
Eindelijk klaar met de tentamens. Helemaal gesloopt, dus was vooral een symbolische training. Ook geen mobiliteit/core meuk gedaan, geen zin in.

Squats

BW & lege stang

Pendlay rows

1x8 50kg
3x5 60kg

Chinups

6/5/4

Ez bar curls

12/9/8 stang + 15kg

Schouderoefeningen: seated rows / wall pushups / rear delt flyes

3x15

Knie zwaar k*t, schouder muurvast & KUHV niks meer van over.

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Ik was 4kg afgevallen, kreeg ook niks naar binnen en alles vloog er weer uit als ik iets binnen kreeg. Balen bro. Toch weer getraind en je BP valt gelukkig mee! En een goeie spotter is echt fijn, had hem vandaag ook haha

Amen :)

• #1.228
Squat

2x6 40kg
1x6 50kg

Bench press

5x 62,5kg
2x5 60kg

moaaaarrrrr.... krachtverlies :mad:

Triceps pushdown (small grip, straight bar)

3x12 20kg

Schouderoefeningen: seated rows / wall pushups / rear delt flyes / standing pulldown

3x15

Mwoa nog steeds niet helemaal hersteld, weinig energie. Ac gewricht zat ook weer flink te zeuren, schouderoefeningen weer lekker opbouwen hopelijk gaat over paar weken weer beter.

Je kracht en energie komen nog wel bro, gewoon geduld hebben en rustig opbouwen :) toch wel een keurige training!

Klote AC gewricht he! Pff idem dito hier... ene dag gaat goed andere dag minder.
Idd zoals hierboven gezegd word, rustig opbouwen brah.
Je mobiliteitsoefeningen blijven doen etc. Ik heb er vertrouwen in!
Ben benieuwd hoe het strax gaat haha.

• #1.231
Squat

4x6 40kg

Godver de godver knieën waren weer zwaar k*t (pijn aan patella pees, beide knieën. Heb jack shit voor m'n knieën gedaan en toch weer overbelastingsverschijnselen :grumble: word er helemaal gestoord van

Pendlay row

3x5 62,5kg

Had er nog meer moeite mee dan verwacht, maar wel goede contractie

Chinups

7/6/5

Energie langzaam weer ietsje beter, maar nog steeds beduidend minder

Ez bar curl

11/10/9 15kg + stang

Schouderoefeningen: seated rows / wall pushups / reverse delt flyes / standing pullover

3x15

Mwoa ging al weer iets beter met m'n schouder had ik het idee. KUHV komt weer terug & aansturing zodoende ook.

Core: Planks (+ alternating leg raises) / lying leg raises / crunches

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Je kracht en energie komen nog wel bro, gewoon geduld hebben en rustig opbouwen :) toch wel een keurige training!

Thnx bra

Klote AC gewricht he! Pff idem dito hier... ene dag gaat goed andere dag minder.
Idd zoals hierboven gezegd word, rustig opbouwen brah.
Je mobiliteitsoefeningen blijven doen etc. Ik heb er vertrouwen in!
Ben benieuwd hoe het strax gaat haha.

Ja erg irritant, maar heb het idee dat ik wel beetje grip op begin te krijgen. Sowieso weken lang voorovergebogen zitten studeren dus wat dat betreft ook niet zo vreemd.

die pezen blijven maar irriteren he, echt vervelend.. Al eens een keer front squats geprobeerd

gelukkig gingen de rows/chin ups daarna na wel beter!

Balen van de SQ...
Maar ach het is dus niet een hele slechte training bro, chins gingen goed!

• #1.234
Balen van de SQ...
Maar ach het is dus niet een hele slechte training bro, chins gingen goed!

die pezen blijven maar irriteren he, echt vervelend.. Al eens een keer front squats geprobeerd

gelukkig gingen de rows/chin ups daarna na wel beter!

Nee geen front squats geprobeerd, deed wel goblet squats (erg vergelijkbaar), maar vanwege m'n schouders/polsen zijn beide niet te doen ATM.

Schouder gaat gelukkig wel beter ja, of althans is meer te controleren. Maar het blijft jammer, deadlift is m'n favo oefening en squat 3de, dan alleen UB trainen voelt zo leeg. Benen waren ook (zelfs toen het k*t ging) altijd m'n sterke punt :(

• #1.235
Bench press

3x5 62,5kg

12/12/10 20kg

Forward triceps extension

10x 7,5kg
2x14 5kg

Schouderoefeningen: seated rows / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pulldown

3x15

Toe press

3x12 90kg

Fin. Decent pump aan over gehouden. Geen benen getraind om m'n patella pezen rust te geven, hopelijk gaat dat snel weer beter. Linker schouder zat verder deze training te k*tten (heb eigenlijk last van m'n rechter). Ac gewricht knakte keihard als ik m'n arm ronddraaide, is ietwat gevoelig maar nog geen echte pijn. Mobiliteit en KUHV oefeningen voor schouder dus ff wat extra aandacht aan besteed, als het erger wordt zal ik helaas m'n push training eruit moeten gooien.

• #1.236
Afgelopen dagen niet gelogd, hier nog ff wat me bijstaat.

Zondag

Pendlay rows: 3x5 65kg

Chinups: 7/7/6

Ez bar curls: 11/10/9/ 15kg + stang

abs / schouderoefeningen

Was volgens mij een aardige training, weer ietsjes meer energie. Knieën afgezien van de rows verder met rust gelaten.

Woensdag

Bench press 3x5 63,5kg

.....

Schouderoefeningen: seated rows / wall pushups / rear delt flyes / L-flies / standing pulldown

Was woensdag eigenlijk van plan helemaal niet te trainen omdat ik helemaal gesloopt was. Zwaar k*t rooster ATM, deed het de afgelopen 3 nachten steeds op 4 uurtjes slaap. Uiteindelijk ging het toch nog aardig.
Bench press had ik rampzalig verwacht maar ging prima, ook iets minder focus gelegd op het duwen uit m'n armen en meer uit m'n borst wat m'n kracht volgens mij wel ten goede kwam, techniek weer minder.

Heb overigens groen licht op school voor een operatie, dus zal binnenkort een afspraak maken om te opereren. Is een privekliniek dus zou niet al te lang moeten duren.

Dat ziet er goed uit! Ook goed nieuws mbt operatie. Hopelijk zal dat verschil maken.

Lekkere bp en chins brah! Het is idd k*t als je weinig slaap heb gehad en dan te hoeven trainen.
Ik hoop dat die privekliniek uitkomst voor je biedt brah. Veel succes.

• #1.239
Gister nog getraind. Voelde me goed, lekker uitgeslapen, aan m'n kracht was het alleen helaas niet te merken.

Pendlay rows

3x5 65kg

Had er meer moeite mee als de vorige keer

Chinups

7/7/5

Ez bar curls

15kg + stang 11/11/10

Cable curls

2x10 7,5kg

Schouderoefeningen: seated rows / wall pushups / rear delt flyes / standing pulldown

3x15

Pijn aan m'n schouder bij de seated rows, controle was weg na al die rug oefeningen, ook flinke pomp in m'n biceps dus dat kwam het ook niet ten goede.

Schouder blijft verder zeuren, of specifieker het AC gewricht. Ik kan m nu redelijk consequent laten knakken door een lat spread te doen (en dan iets meer protractie als wat je normaal zou doen), verder als m'n elleboog boven m'n schouderdak komt knakt hij vrij vaak. M'n fysio zij destijds dat het ventrale kapsel aangedaan was (kwam waarschijnlijk omdat ik veel met m'n schouders naar voren zat tijdens het studeren). Dat het ventraal zit lijkt wel te kloppen, althans ik denk daar de pijn te voelen. Echter aangezien dit een rug training was heb ik nou niet het idee dat dat gedeelte erg belast zou worden, desondanks na de training, en ook nu, heb ik daar wel weer pijn.

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

Dat ziet er goed uit! Ook goed nieuws mbt operatie. Hopelijk zal dat verschil maken.

Lekkere bp en chins brah! Het is idd k*t als je weinig slaap heb gehad en dan te hoeven trainen.
Ik hoop dat die privekliniek uitkomst voor je biedt brah. Veel succes.

Thnx! Ik hoop het! Ben alleen tijdens de revalidatie wel een stuk minder belastbaar, UB zal ook op een lager pitje moeten. Maar goed tis voor een goed doel :o ben er helemaal klaar mee niet te kunnen deadliften/squaten.

• #1.240
En het is weer mis. Tijdens de eerste rep van de BP (zelfde gewicht als vorige keer) pijnscheut in m'n schouder. Kon m'n set afmaken maar bij de tweede set overheerste de pijn waardoor ik moest stoppen. Het voelt niet heel ernstig maar ik denkt niet dat het verstandig is komende tijd nog UB te trainen. Ook met het oog op m'n operatie, die op vrij korte termijn, moet die overbelasting in m'n pols/schouders er echt uit zijn aangezien ik dan vrij lang op krukken moet lopen (en overigens ook niet kan trainen). Ik zal nog wel m'n schouderoefeningen blijven doen, maar daarvan is de trainingsprikkel verwaarloosbaar.

Zwaar klote, maar betekent dus dat het trainen hier effectief voor mij ophoud. Zodra het weer verantwoord is ga ik weer beginnen. Zoals dat er nu uitziet is dat nog een goede 2/3 maanden ver weg.

Ik zal overigens m'n log nog wel af en toe updaten met medische updates

Terug
Naar boven