Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
K*t man. Hopelijk kan je snel onder het mes, en gaat het vandaar weer omhoog. Blijf idd vooral je schouderoefeningen doen. En in de tussentijd mss iets als yoga?
?Pff zuur bro.. Ik wens je er veel succes mee en houd ons op de hoogte. En hopelijk verloopt alles goed![]()
Echt klote gozer! Maar wel een verstandige keuze.
Veel succes, en hou ons op de hoogte![]()
will do. Thnx guise.Klote Daan .. Neem je tijd om te herstellen en ga er dan weer vol voor!
Daan zit niej echt mee he. Maar dont give up! Sterkte
Alleen jammer dat ik niet mee mocht kijken.Goed dat de operatie in ieder geval achter de rug is, nu hopen dat je snel duidelijkheid hebt man!
Tof dat de operatie achter de rug is man, laten we hopen dat het nu weggaat of in ieder geval ruim verminderd! Dat alles gevoelig is mag normaal zijn hè na een operatie![]()
Pics van knie?
I know, alleen toch lastig om niet meteen alles al te gaan analyseren 
Coole pics! Jammer dat je niet mee mocht kijken. Waarom eigenlijk niet, waren ze bang dat je flauw zou vallen of zo? Hopelijk heeft orthopeed goed verhaal. Sterkte, ben benieuwd!
Zal hem maar weer eens updaten.
Ben officieel weer een dunne bonenstaak. Het gewicht is er na de operatie echt afgevlogen, sta nu op een schamele 82,5kg. Niet geopereerde been is 60cm, en m'n geopereerde 59cm (verschil onderling valt me nog mee), maar dat is toch een enorm pak spier op mijn lengte als je van 69cm komt. Voorderest armen 4cm eraf, taille 3cm eraf, en huidplooien 1 a 2mm eraf. Echter gezien de enorme afname in spiermassa betekend dat helaas wel een toename in V%.
Wat betreft m'n knieën. Herstel na de operatie heeft vrij lang geduurd. Ik ben in de weken na de operatie erg stom geweest, waardoor ik eigenlijk na 3 weken bijna opnieuw kon beginnen omdat ik mijn knie veels te veel belast had. Nu is na 5 weken eindelijk de zwelling weg en ben ik begonnen met revalideren. Of de operatie m'n knie nou veel beter heeft gemaakt is daarom ook nog lastig te zeggen. Klik zit er nog steeds (maar wel minder). De kenmerkende pijn rond mijn knie is grotendeels weg, alhoewel daar wel een hoop extra pijntjes voor in de plaats gekomen zijn (maar dat verdwijnt hopelijk als ik mijn normale ROM weer terug heb) plus nog een hoop extra gekraak omdat mijn knie door dat missend stukje meniscus niet helemaal top meer in elkaar past (alhoewel dat niet slecht hoefde te zijn).
Verder ben ik voor het revalideren van fysio geswitcht. Mijn oude fysio vond ik persoonlijk qua kennis en diagnostiek erg sterk maar qua behandeling schoot hij toch wat tekort. Ik word daarom nu op school behandeld, weet ik iig zeker dat ik de optimale zorg krijg en ze gaan volgende week ook naar mijn schouder kijken want dat blijft ook maar eikelen (sinds ik gestopt ben met trainen subluxeert mijn SC gewricht steeds bij het anteflecteren van m'n arm, dus ff kijken of we daar nog iets aan kunnen doen). Misschien laat ik ze ook nog even naar mijn pols kijken want ik merk dat als ik die zwaar belast hij nog steeds lastig doet.
Anyway, wanneer ik weer kan beginnen met trainen weet ik nog niet. Ik hoop ergens in de zomervakantie weer voorzichtig te beginnen met trainen (zwaar zal sowieso niet gaan aangezien mijn niet geopeerde knie nog steeds k*t is). Het is even kijken hoe de revalidatie van m'n knie en al die andere kleine meuk loopt.
---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------
Oh ja de orthopeed, dat was weinig noemenswaardig. Ik kreeg nu over een iets langere tijd vrijwel hetzelfde te horen als na de operatie. Geen OD haard, licht gescheurde meniscus en zacht kraakbeen. Dat zachte kraakbeen kwam volgens hem vanwege de algehele laxiteit in mijn gewrichten, zijn idee was daarom glucosamine & visolie te gaan slikken en om dat kraakbeen weer goed te krijgen moest ik stabiliteit gaan trainen zodat alles minder lax werd.... Wat natuurlijk de reinstse onzin is, alleen al om het feit dat ik voordat ik bij hem kwam al meer dan een jaar stabiliteit aan het trainen was. Maar daar had hij weinig boodschap aan. Verder zij hij dat we geen nieuwe afspraak hoefde te maken en dat ik pas terug moest bellen als het beter was, i.e. zou het k*t blijven dan zou hij dus niks doen... Anyway ik ga er nu nog even vanuit dat het goed komt (dat m'n klachten door mijn meniscus kwamen is plausibel), en mocht het uiteindelijk niks opleveren ga ik natuurlijk niet niks doen. Ik heb hem destijds al duidelijk gemaakt dat ik dacht dat het probleem o.a. in mijn heupen lag (oude fysio denkt dat ook omdat ik positief test op testen voor FAI) en hij zij toen dat hij eerst wou kijken wat de operatie opleverde voordat hij verder zou kijken. Dus dat zou dan de volgende stap zijn, desnoods moet ik dan maar een nieuwe opzoeken, maar mocht het dus niet goed uitpakken ga ik hem eerst proberen daar aan te houden.
Een ruggenprik deden ze helaas alleen bij mensen die niet onder narcose mochten. Hoofdreden was volgens mij omdat als je onder narcose gaat je na een paar uur al naar huis kan, bij een ruggenprik kan dat niet (+ het is stuk meer invasief, gaat niet altijd goed etc.)
Thnx nog jongens!
Door wie wordt je geholpen op school?
), als je straks weer gewoon lekker kan trainen en alle verkregen kennis over je eigen lichaam beter kan toepassen zal het er zo weer bijkomen
na-apertDoor wie wordt je geholpen op school?
Dat je massa kwijt bent is een acceptabel verlies(als is 9cm op je benen wel echt veel), als je straks weer gewoon lekker kan trainen en alle verkregen kennis over je eigen lichaam beter kan toepassen zal het er zo weer bijkomen
![]()
Succes met verder revalideren jong.
alhoewel ik selma wel graag voor mijn schouder had gehad, maar die doet helaas geen behandelingen meer.
).