XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

K*t man. Hopelijk kan je snel onder het mes, en gaat het vandaar weer omhoog. Blijf idd vooral je schouderoefeningen doen. En in de tussentijd mss iets als yoga?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
K*t man. Hopelijk kan je snel onder het mes, en gaat het vandaar weer omhoog. Blijf idd vooral je schouderoefeningen doen. En in de tussentijd mss iets als yoga?

Bedankt LKK. Is een prive kliniek dus in principe kan ik binnen anderhalve week al onder het mes. Probleem is nu nog even het regelen van vervoer van den haag richting utrecht. Als ik twee maanden lang telkens grote stukken naar bus/trein/school etc. op krukken moet overbruggen kan ik aan het einde m'n pols en schouders helemaal weggooien.

Yoga nog nooit gedaan, maar lijkt me lastig als je benen niet mag belasten :p?

Pff zuur bro.. Ik wens je er veel succes mee en houd ons op de hoogte. En hopelijk verloopt alles goed :)

Echt klote gozer! Maar wel een verstandige keuze.
Veel succes, en hou ons op de hoogte :)

Klote Daan .. Neem je tijd om te herstellen en ga er dan weer vol voor!

• #1.248
Zo heb net m'n operatie gepland, 23 april gaat er eindelijk wat gebeuren.
Stiekem had ik nog ergens gehoopt dat als ik helemaal niks meer deed dat het dan beter werd, maar het word gewoon alleen maar slechter. Heb nu vooral last van wat lijkt op runners & jumpers knee (tractus insertie is ook verdikt), maar ondanks de rust en alle kennis die ik erover heb wil het maar gewoon niet beter worden, operatie nu dus want als het echt in m'n kraakbeen zit kan het best wel zijn dat de ontsteking zich naar de omliggende weefsels uitbreid.

Verder pols en schouder, schouder gaat iets beter, mobiliteit van m'n schouderblad bij het laatste deel van de ROM verbeterd waardoor boven het hoofd brengen veel beter gaat. -itis beeld blijft alleen beetje hangen en wil maar moeilijk herstellen. Idem. voor m'n pols, blijft maar ontstoken. Ook niet geheel bevorderend is dat ik gekozen heb om eerst m'n rechter knie te doen en dus geen auto kan rijden, i.e. ik moet dus een hoop gaan krukken, wat het herstel van m'n pols en schouder niet echt ten goede komt. Prioriteit ligt echter bij m'n rechter knie, qua tijd moet die operatie nu ook echt gebeuren dus het was ff niet anders....

Voeding gaat overigens redelijk ben niet meer zo strict in m'n voeding, en waar ik vroeger nooit een dag onder m'n kcal target ging zitten wil ik nu wel eens 1000/500 kcal te weinig eten. Toch is het verlies imo nog redelijk overzienbaar zit op 87kg met een iets lager v%, ik kwam van 90kg dus spierverlies zal redelijk miniem zijn. Hopelijk kan ik uiteindelijk ergens boven de 83kg blijven.

Klote Daan .. Neem je tijd om te herstellen en ga er dan weer vol voor!

Daan zit niej echt mee he. Maar dont give up! Sterkte

Thnx jongens! Ben m'n passie nog niet verloren dus zodra m'n lichaam het weer toestaat gaan we weer knallen.

Mooi dat je een datum hebt, nu aftellen tot de 23e, is nog maar 3 weken! Succes Daan.

Hoe is het nu Daan?

• #1.251
Mwah gaat wel. Spiermassa is laatste tijd wel hard achteruit gegaan, stress met de tentamens en niet goed op m'n voeding gelet. Zit nu ongv. op het zelfde niveau als m'n eerste pics.

Qua blessures, schouder gaat een stuk beter nu ik tijdens het werken meer op m'n houding let en tussentijds mobiliseer. Pols lijkt eindelijk ook beetje positief te reageren op de rust, maar het is niet veel. Misschien toch maar eens goed naar laten kijken, lijkt meer op een tendinose dan een tendinitis.

Knieën verder absoluut waardeloos, nog iets minder dan een week wachten.

• #1.252
Nou zal hem hier nog ff updaten: Afgelopen woensdag onder het mes geweest. Operatie was goed gegaan, geen pijn niks. Vond het opzich wel vet om mee te maken. Leuk spulletje ook die narcose :D Alleen jammer dat ik niet mee mocht kijken.

Wat betreft de ingreep zelf. Er was eerst dus het vermoeden dat ik beschadigd kraakbeen had aan m'n laterale femurcondylen. Dat bleek niet zo te zijn. 5% van m'n meniscus was gescheurd (helaas het gedeelte dat lastig/niet hersteld), en m'n kraakbeen bleek zacht te zijn (=stadium 1 van artrose als ik me niet vergis). Wat dat allemaal precies voor mij inhoud weet ik alleen nog niet. Heb na de operatie een minuut met de orthopeed gepraat, hij zou de rest bij de opvolgafspraak vertellen. Enige wat ik meegekregen heb is dat ik glucosamine voor het zachte kraakbeen mocht gaan slikken. Revalidatie is nu ook een stuk korter, omdat alleen wat van de meniscus is weggeknipt, zou ik technisch gezien bijna meteen weer vol moeten kunnen belasten.

Verder net het verband eraf gehaald en viel me op dat hij, bij één van de gaten die hij gemaakt heeft, recht door m'n patella pees is gegaan. Ben geen orthopeed, maar idk, lijkt me niet heel verstandig om precies daar een gat te maken. Al helemaal als m'n hoofdklacht problemen met m'n patella was....Klik in m'n patella, zit er ook nog steeds in. Tis natuurlijk sowieso de vraag of het door die gescheurde meniscus kwam, maar als er door die gescheurde meniscus een ontstekingsreactie in m'n knie zat zou het het evt. wel kunnen verklaren. Twee dagen na de operatie zal het dan waarschijnlijk ook nog niet beter zijn omdat dat na de operatie ansich wel wat zal ontsteken daarbinnen. Mediale gewrichtslijn voelt ook gevoelig, wat er op zou wijzen dat meniscus/knie nog wat geïrriteerd is. Enfin ben benieuwd wat hij volgende week gaat vertellen, heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in, maar laten we maar het beste hopen.

Goed dat de operatie in ieder geval achter de rug is, nu hopen dat je snel duidelijkheid hebt man!

Tof dat de operatie achter de rug is man, laten we hopen dat het nu weggaat of in ieder geval ruim verminderd! Dat alles gevoelig is mag normaal zijn hè na een operatie :cool:

Pics van knie?

• #1.255
Goed dat de operatie in ieder geval achter de rug is, nu hopen dat je snel duidelijkheid hebt man!

Tof dat de operatie achter de rug is man, laten we hopen dat het nu weggaat of in ieder geval ruim verminderd! Dat alles gevoelig is mag normaal zijn hè na een operatie :cool:

Pics van knie?

Thnx guise. We gaan het zien.

:p I know, alleen toch lastig om niet meteen alles al te gaan analyseren :o

Pics, valt me nog mee qua zwelling:

knie 1.jpg

Knie 2.jpg

Coole pics! Jammer dat je niet mee mocht kijken. Waarom eigenlijk niet, waren ze bang dat je flauw zou vallen of zo? Hopelijk heeft orthopeed goed verhaal. Sterkte, ben benieuwd!

Gelukkig bro! Sterkte er mee en ben ook benieuwd!

• #1.258
Zal hem maar weer eens updaten.

Ben officieel weer een dunne bonenstaak. Het gewicht is er na de operatie echt afgevlogen, sta nu op een schamele 82,5kg. Niet geopereerde been is 60cm, en m'n geopereerde 59cm (verschil onderling valt me nog mee), maar dat is toch een enorm pak spier op mijn lengte als je van 69cm komt. Voorderest armen 4cm eraf, taille 3cm eraf, en huidplooien 1 a 2mm eraf. Echter gezien de enorme afname in spiermassa betekend dat helaas wel een toename in V%.

Wat betreft m'n knieën. Herstel na de operatie heeft vrij lang geduurd. Ik ben in de weken na de operatie erg stom geweest, waardoor ik eigenlijk na 3 weken bijna opnieuw kon beginnen omdat ik mijn knie veels te veel belast had. Nu is na 5 weken eindelijk de zwelling weg en ben ik begonnen met revalideren. Of de operatie m'n knie nou veel beter heeft gemaakt is daarom ook nog lastig te zeggen. Klik zit er nog steeds (maar wel minder). De kenmerkende pijn rond mijn knie is grotendeels weg, alhoewel daar wel een hoop extra pijntjes voor in de plaats gekomen zijn (maar dat verdwijnt hopelijk als ik mijn normale ROM weer terug heb) plus nog een hoop extra gekraak omdat mijn knie door dat missend stukje meniscus niet helemaal top meer in elkaar past (alhoewel dat niet slecht hoefde te zijn).

Verder ben ik voor het revalideren van fysio geswitcht. Mijn oude fysio vond ik persoonlijk qua kennis en diagnostiek erg sterk maar qua behandeling schoot hij toch wat tekort. Ik word daarom nu op school behandeld, weet ik iig zeker dat ik de optimale zorg krijg en ze gaan volgende week ook naar mijn schouder kijken want dat blijft ook maar eikelen (sinds ik gestopt ben met trainen subluxeert mijn SC gewricht steeds bij het anteflecteren van m'n arm, dus ff kijken of we daar nog iets aan kunnen doen). Misschien laat ik ze ook nog even naar mijn pols kijken want ik merk dat als ik die zwaar belast hij nog steeds lastig doet.

Anyway, wanneer ik weer kan beginnen met trainen weet ik nog niet. Ik hoop ergens in de zomervakantie weer voorzichtig te beginnen met trainen (zwaar zal sowieso niet gaan aangezien mijn niet geopeerde knie nog steeds k*t is). Het is even kijken hoe de revalidatie van m'n knie en al die andere kleine meuk loopt.

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

Coole pics! Jammer dat je niet mee mocht kijken. Waarom eigenlijk niet, waren ze bang dat je flauw zou vallen of zo? Hopelijk heeft orthopeed goed verhaal. Sterkte, ben benieuwd!

Gelukkig bro! Sterkte er mee en ben ook benieuwd!

Oh ja de orthopeed, dat was weinig noemenswaardig. Ik kreeg nu over een iets langere tijd vrijwel hetzelfde te horen als na de operatie. Geen OD haard, licht gescheurde meniscus en zacht kraakbeen. Dat zachte kraakbeen kwam volgens hem vanwege de algehele laxiteit in mijn gewrichten, zijn idee was daarom glucosamine & visolie te gaan slikken en om dat kraakbeen weer goed te krijgen moest ik stabiliteit gaan trainen zodat alles minder lax werd.... Wat natuurlijk de reinstse onzin is, alleen al om het feit dat ik voordat ik bij hem kwam al meer dan een jaar stabiliteit aan het trainen was. Maar daar had hij weinig boodschap aan. Verder zij hij dat we geen nieuwe afspraak hoefde te maken en dat ik pas terug moest bellen als het beter was, i.e. zou het k*t blijven dan zou hij dus niks doen... Anyway ik ga er nu nog even vanuit dat het goed komt (dat m'n klachten door mijn meniscus kwamen is plausibel), en mocht het uiteindelijk niks opleveren ga ik natuurlijk niet niks doen. Ik heb hem destijds al duidelijk gemaakt dat ik dacht dat het probleem o.a. in mijn heupen lag (oude fysio denkt dat ook omdat ik positief test op testen voor FAI) en hij zij toen dat hij eerst wou kijken wat de operatie opleverde voordat hij verder zou kijken. Dus dat zou dan de volgende stap zijn, desnoods moet ik dan maar een nieuwe opzoeken, maar mocht het dus niet goed uitpakken ga ik hem eerst proberen daar aan te houden.

Een ruggenprik deden ze helaas alleen bij mensen die niet onder narcose mochten. Hoofdreden was volgens mij omdat als je onder narcose gaat je na een paar uur al naar huis kan, bij een ruggenprik kan dat niet (+ het is stuk meer invasief, gaat niet altijd goed etc.)

Thnx nog jongens!

Laatst bewerkt:
Zal hem maar weer eens updaten.

Ben officieel weer een dunne bonenstaak. Het gewicht is er na de operatie echt afgevlogen, sta nu op een schamele 82,5kg. Niet geopereerde been is 60cm, en m'n geopereerde 59cm (verschil onderling valt me nog mee), maar dat is toch een enorm pak spier op mijn lengte als je van 69cm komt. Voorderest armen 4cm eraf, taille 3cm eraf, en huidplooien 1 a 2mm eraf. Echter gezien de enorme afname in spiermassa betekend dat helaas wel een toename in V%.

Wat betreft m'n knieën. Herstel na de operatie heeft vrij lang geduurd. Ik ben in de weken na de operatie erg stom geweest, waardoor ik eigenlijk na 3 weken bijna opnieuw kon beginnen omdat ik mijn knie veels te veel belast had. Nu is na 5 weken eindelijk de zwelling weg en ben ik begonnen met revalideren. Of de operatie m'n knie nou veel beter heeft gemaakt is daarom ook nog lastig te zeggen. Klik zit er nog steeds (maar wel minder). De kenmerkende pijn rond mijn knie is grotendeels weg, alhoewel daar wel een hoop extra pijntjes voor in de plaats gekomen zijn (maar dat verdwijnt hopelijk als ik mijn normale ROM weer terug heb) plus nog een hoop extra gekraak omdat mijn knie door dat missend stukje meniscus niet helemaal top meer in elkaar past (alhoewel dat niet slecht hoefde te zijn).

Verder ben ik voor het revalideren van fysio geswitcht. Mijn oude fysio vond ik persoonlijk qua kennis en diagnostiek erg sterk maar qua behandeling schoot hij toch wat tekort. Ik word daarom nu op school behandeld, weet ik iig zeker dat ik de optimale zorg krijg en ze gaan volgende week ook naar mijn schouder kijken want dat blijft ook maar eikelen (sinds ik gestopt ben met trainen subluxeert mijn SC gewricht steeds bij het anteflecteren van m'n arm, dus ff kijken of we daar nog iets aan kunnen doen). Misschien laat ik ze ook nog even naar mijn pols kijken want ik merk dat als ik die zwaar belast hij nog steeds lastig doet.

Anyway, wanneer ik weer kan beginnen met trainen weet ik nog niet. Ik hoop ergens in de zomervakantie weer voorzichtig te beginnen met trainen (zwaar zal sowieso niet gaan aangezien mijn niet geopeerde knie nog steeds k*t is). Het is even kijken hoe de revalidatie van m'n knie en al die andere kleine meuk loopt.

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

Oh ja de orthopeed, dat was weinig noemenswaardig. Ik kreeg nu over een iets langere tijd vrijwel hetzelfde te horen als na de operatie. Geen OD haard, licht gescheurde meniscus en zacht kraakbeen. Dat zachte kraakbeen kwam volgens hem vanwege de algehele laxiteit in mijn gewrichten, zijn idee was daarom glucosamine & visolie te gaan slikken en om dat kraakbeen weer goed te krijgen moest ik stabiliteit gaan trainen zodat alles minder lax werd.... Wat natuurlijk de reinstse onzin is, alleen al om het feit dat ik voordat ik bij hem kwam al meer dan een jaar stabiliteit aan het trainen was. Maar daar had hij weinig boodschap aan. Verder zij hij dat we geen nieuwe afspraak hoefde te maken en dat ik pas terug moest bellen als het beter was, i.e. zou het k*t blijven dan zou hij dus niks doen... Anyway ik ga er nu nog even vanuit dat het goed komt (dat m'n klachten door mijn meniscus kwamen is plausibel), en mocht het uiteindelijk niks opleveren ga ik natuurlijk niet niks doen. Ik heb hem destijds al duidelijk gemaakt dat ik dacht dat het probleem o.a. in mijn heupen lag (oude fysio denkt dat ook omdat ik positief test op testen voor FAI) en hij zij toen dat hij eerst wou kijken wat de operatie opleverde voordat hij verder zou kijken. Dus dat zou dan de volgende stap zijn, desnoods moet ik dan maar een nieuwe opzoeken, maar mocht het dus niet goed uitpakken ga ik hem eerst proberen daar aan te houden.

Een ruggenprik deden ze helaas alleen bij mensen die niet onder narcose mochten. Hoofdreden was volgens mij omdat als je onder narcose gaat je na een paar uur al naar huis kan, bij een ruggenprik kan dat niet (+ het is stuk meer invasief, gaat niet altijd goed etc.)

Thnx nog jongens!

na-apert :cool: Door wie wordt je geholpen op school?

Dat je massa kwijt bent is een acceptabel verlies(als is 9cm op je benen wel echt veel :eek: ), als je straks weer gewoon lekker kan trainen en alle verkregen kennis over je eigen lichaam beter kan toepassen zal het er zo weer bijkomen ;)

Succes met verder revalideren jong.

• #1.260
na-apert :cool: Door wie wordt je geholpen op school?

Dat je massa kwijt bent is een acceptabel verlies(als is 9cm op je benen wel echt veel :eek: ), als je straks weer gewoon lekker kan trainen en alle verkregen kennis over je eigen lichaam beter kan toepassen zal het er zo weer bijkomen ;)

Succes met verder revalideren jong.

Door opperbaas d*ck natuurlijk :cool: alhoewel ik selma wel graag voor mijn schouder had gehad, maar die doet helaas geen behandelingen meer.

Ja 9cm is fcked up veel, loop nu echt met satestokjes. Gelukkig maak ik, als ik kan trainen, altijd sicke been gains. Dus als ik weer train zal dat er binnen no time weer aanzitten (kuiten ff daargelaten :o).

Thnx kerel!

Terug
Naar boven