AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

d*ck, baas boven baas. Geniale vent.

Selma voor de schouder? Dacht dat zij alleen onderste extremiteit was :o
d*ck heeft mijn sc problematiek gefilmd en redelijk vaak bekeken dus bij hem zit je wel goed. sijmon (de schouder guru) heeft toen ook nog is wat pointers gegeven aan d*ck dus dat moet goed komen.

Kuiten :o :o

Je zit in elk geval dicht bij het vuur met al die docenten die ook nog topfysio's zijn.
Sterkte man, en inderdaad als je weer kan trainen zit die massa er zo weer aan.

Hey daan! hoe gaat het?

Gaat het trainen goed, minder last van de blessures?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.265
Hey daan! hoe gaat het?

Gaat het trainen goed, minder last van de blessures?

Eeee bas, blessure's helaas nog steeds meer van het zelfde, ben ongv. twee maanden geleden geopereerd aan m'n knie en nu daarvoor aan het revalideren (als je op de vorige pagina kijkt staat daar het hele verhaal). Trainen heb ik helaas 4 maanden geleden al mee moeten stoppen (& 9 - 10 kg afgevallen), weer starten zit er voorlopig helaas ook nog niet in. Ik hoop als ik terug kom van vakantie weer te beginnen.

Heb het gelezen, dam... wat een gedoe allemaal... zit ook biet mee dan ook 9cm van je benen kwijt.. hoop dat het snel hersteld,

• #1.267
Yea sucks man.

Moet overigens wel zeggen dat, ff afgezien van de operatiepijntjes (pijnlijke eindstanden, vast gevoel, crepaties) mijn knie in het ADL wel een stuk beter voelt. Qua pijn is er echt een flink verschil met m'n niet geopereerde been tijdens lopen, opstaan, trappen lopen etc. Kan natuurlijk ook komen omdat ik de afgelopen weken vrijwel uitsluitend mijn linker been heb belast, maar dat de pijn dus überhaupt weg kan gaan is bemoedigend.

Ironisch genoeg is het waarschijnlijk ook niet mijn knie (of schouder) die me denk ik heel erg tegen gaat houden om weer te trainen. Het is vooral m'n pols die maar niet beter wil worden, Ik had namelijk verwacht dat dat nu zo ongv. wel beter zal zijn, maar zoals het er nu uitziet gaat dat vooral hetgene zijn wat me stopt om te trainen. Zodra ik hem ook maar enigszins zwaar belast bv. als ik een sterke grip nodig heb, of hem belast als m'n pols geextendeerd is, is hij meteen heel erg gevoelig (pushups, zelfs tegen de muur, is bv. nog steeds onmogelijk). Afgelopen paar dagen maar wat literatuur onderzoek gedaan (heb tfcc/uis nog niet op school gehad), en van wat ik lees is het niet erg bemoedigend. Binnenkort dus maar weer eens advies over inwinnen. Las wel nog ergens over soort brace ''wrist widget'' wat ontzettend scheen te helpen bij mijn klachten, ben alleen over het algemeen tegen het gebruik van braces e.d. dus ben er nog niet over uit of ik het zo'n geweldige oplossing vindt.

Hoe kom jij uberhaupt aan al die gewrichtsklachten Daan? Is dat al eens onderzocht?

• #1.269
Nee dat is niet onderzocht. Dacht zelf dat het door de algehele laxiteit in mijn gewrichten + lengte & slechte belastbaarheid (a.g.v. de lange immobilisatie nadat m'n knie klachten begonnen) kwam.

Misschien eens laten nakijken? Is niet echt normaal voor zo'n jonge jongen!

• #1.271
Mwa overbelasten kan iedereen... Maar waar zit jij aan te denken dan? Anders dan de reumatische aandoeningen ben ik niet bekend met pathologieën welke dergelijke klachten kunnen veroorzaken.

Damn man, zoveel afgevallen ;o
Komt het door verminderde eetlust, medicatie, of gewoon geen zin om veel te eten omdat je niet kan trainen en het dus vet zou worden als je evenveel blijft eten?

Enig idee wanneer je de draad terug gaat oppakken?

Hoe is je vetpercentage e.d. nu?

• #1.273
Mwoa, combinatie van factoren, kon m'n massa redelijk onderhouden toen ik nog die stabiliteitsoefeningen van m'n fysio deed. Pas na de operatie toen ik helemaal niks kon is het gewicht heel snel naar beneden gegaan. En ja ook niet zo goed eten idd. Als ik train heb ik al amper zin om te eten, laat staan als ik niks doe. Neem daar ook nog ff meerdere weken schoolstress bij + hoog metabolisme en je hebt een mooi recept voor heel veel spierverlies :o

V% is relatief gezien omhoog gegaan, huidplooien zijn een heeeel klein beetje dunner geworden, maar totaal verlies zal amper meer dan een 1 a 2 kg zijn, wat dus een verhoging in V% geeft. Zal nu ergens rond de 12 zitten ofzo, gewoon acceptabel percentage dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

• #1.274
FF een kleine update.

Revalidatie gaat erg langzaam. Ben de afgelopen 6 weken alleen maar bezig met leren, tentamens en verslagen waardoor ik vrij weinig tijd heb om te revalideren. Gewicht is daarom nu ook flink laag, zit nog net niet onder de 80kg. Heb nu 2 weken voordat ik op vakantie ga dus ga me nu weer puur op revalideren focussen. Ik ga deze week twee weken denk ook weer even kort UB trainen. Schouder en pols zijn nog niet top, maar in die korte tijd zal ik toch nooit echt zware gewichten bereiken. Het is vooral zodat als ik zometeen op vakantie ga weer een beetje een trainingsprikkel heb gehad, zodat ik hopelijk de afbraak kan afremmen en na de vakantie niet onder de 80 zit. Zit alleen nog even te twijfelen over het trainingsschema.

Vandaag wordt sowieso een korte full body training (of eigenlijk full upperbody) zodat mijn lichaam weer kan wennen. En dan de rest van de tijd een 4x p/w Push/pull routine (dus ene dag borst schouder, andere rug) of gewoon een full body routine waar ik heel UB pak. Frequentie ligt dan iets hoger, maar misschien is dat te belastend. Any thoughts?

Hey Daan! Jammer om te horen dat het allemaal niet zo loopt als je zou willen, en dat die klachten van je schouder en pols ook blijven. Ik zou daar toch eens naar laten kijken! En vooral niet opgeven!

• #1.276
Ok eerste training in, wat is het..... 5 maanden tijd ofzo?
Had aardig wat krachtverlies verwacht, maar god damn, tis alsof ik nog nooit een gewicht heb aangeraakt.
Verder de pijntjes, heb een speciale brace voor m'n pols waardoor het goed te doen was, achteraf ook geen last, alleen bij chinups beetje pijnlijk.
Schouder na de MP sterke impingement klachten, maar gooi het erop dat dat kwam omdat m'n SA activatie zwaar bout was, KUHV is ook niks meer van over dus dat zal ik weer moeten opbouwen.
AROM/PROM ook crap (kreeg m'n arm amper tot de 160graden) dus volgens mij valt er nog wel hoop te winnen als weer mobility werk ga doen.
Enige zorgwekkende was dat het SC gewricht (wat bij anteflexie subluxeert) licht pijnlijk is in onderste ROM van BP.
FF kijken hoe dat komende dagen ontwikkeld anders op lager gewicht beginnen.

BP 3x5 40kg
Chinups 5/4/3 BW (80kg)
MP 3x8 Stang
Seated cable rows 3x8 20kg

Voor de rest hoop fysio meuk voor m'n knie en schouder.

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:09 ----------

Hey Daan! Jammer om te horen dat het allemaal niet zo loopt als je zou willen, en dat die klachten van je schouder en pols ook blijven. Ik zou daar toch eens naar laten kijken! En vooral niet opgeven!

Ja als m'n nieuwe fysio niks oplevert zal ik weer is n keer aan de bel trekken bij de huisarts.

Bro, bij die bench even kijken naar de techniek. Waarschijnlijk zat je in die bodempositie te hoog met de stang (richting keel idee), ik krijg dan ook meer last daaro.

Ik heb laatst van die weerstandsbanden gekocht, heb deze afgelopen week ook meegenomen op vakantie en dat is gewoon ideaal. Schematje maken/downloaden samen met wat mobilitywerk voor elke ochtend/middag en gainsss

• #1.278
Bro, bij die bench even kijken naar de techniek. Waarschijnlijk zat je in die bodempositie te hoog met de stang (richting keel idee), ik krijg dan ook meer last daaro.

Ik heb laatst van die weerstandsbanden gekocht, heb deze afgelopen week ook meegenomen op vakantie en dat is gewoon ideaal. Schematje maken/downloaden samen met wat mobilitywerk voor elke ochtend/middag en gainsss

Link naar schemaatje? Kheb wel van die soort elastische kabels met handvaten (die phaggy dingen die ze op de geordie shore ook altijd gebruiken :o:o) maar vond dat eerlijk gezegd niks, ben te lang voor dat soort dingen. Moet wel zeggen dat ik maar wat deed.

Zal is kijken, ik mik sowieso de eerste reps op onderkant borst, maar maybe dat ik het daarna vergeet.

Alweer terug trouwens, hoe was porto bra?

Klote als je ROM pijnlijk is bij BP.. Heb ik zelf nu pijntjes van. Maar toch fijn dat je weer eens kon liften. Gewoon rustig aan doen en dan komt de kracht ook weer beetje bij beetje terug :thumb:

• #1.280
Dacht gister dat het wel mee viel qua spierpijn.... maar t*ring zeg, tis alsof ik twee frozen shoulders heb :roflol: niet normaal dit. Wou maandag weer trainen maar dat klinkt nu wel heel erg rooskleurig.

Klote als je ROM pijnlijk is bij BP.. Heb ik zelf nu pijntjes van. Maar toch fijn dat je weer eens kon liften. Gewoon rustig aan doen en dan komt de kracht ook weer beetje bij beetje terug :thumb:

Hmm ja ik denk niet dat ik m'n kracht heel ver op zal bouwen omdat ik na de zomervakantie prob niet door ga met liften. Ff kijken wat m'n fysio adviseert t.a.v. m'n pols en schouder. Het is nu vooral damage control voor zometeen 3,5 week lopen en weinig eten.

Terug
Naar boven