Fitness Seller

Daan's log - Starting Strength

Hey daan,

Gelukkig heb je weer een training kunnen doen. Had alleen wel gehoopt dat je ondertussen hersteld zou zijn. Je instelling is in elk geval super :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
Nou 6 dagen later maar weer eens getraind. Meeste DOMS was weg, alleen pecs nog erg verkrampt als ze veel op rek gebracht werden. Zijn ATM ook nog waterbalonnetjes, 3x zo groot geworden afgelopen dagen :roflol:. Enfin geprobeerd weer BP te doen maar was niet te doen, voelde onderin alsof m'n pecs uit elkaar gescheurd werden en bovendien niet eens genoeg kracht om een lege stang omhoog te krijgen :o Rest van de training daarom gefocust op rekken van pecs/vergroten exorotatie en motor control van schouder . Ging goed volgens mij. Schouders staan weer netjes en aansturing begint ook weer terug te komen, nu alleen nog zwaarder en meer uhv. Voorderest toch nog ff twee oefeningen gedaan om beetje een trainingprikkel te geven.

Seated cable row 3x8 30kg
Supinated pull downs 3x8 55kg

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Hey daan,

Gelukkig heb je weer een training kunnen doen. Had alleen wel gehoopt dat je ondertussen hersteld zou zijn. Je instelling is in elk geval super :thumbup:

thnx bra!

He man helemaal vergeten jo. Herstel is sneller jij!

• #1.284
Gvd had hele post getikt verdwijnt ie opeens :mad:

enfin dan maar cliffs:

- sinds twee weken weer rustig begonnen met trainen UB
- focus tijdens trainingen op flawless techniek en assistance om optimale ROM, UHV, aansturing, balans tussen spiergroepen etc. te creren en zo niet weer de grens van overbelasting over te gaan
- voorderest een paar oefeningen om m'n UB beetje te laten wennen, wordt uitgebreid zodra knie of schouder wat beter gaat
- knien kraken en knakken als nooit te voren, lichtpuntje is dat deadlift houding duidelijk minder pijnlijk dan niet geopereerde knie is
- hoop daarom dat ik m'n belastbaarheid komende weken genoeg kan verhogen (op reis weinig therapietrouw gehad) zodat ik weer kan deadliften, squatten en rowen zonder te overbelasten

schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;
scap pushups (i.e. pushup plus)

Bench press
5x 42,5kg
6x 42,5kg
6x 42,5kg

Twee dagen geleden nog veel moeite met 3x5 42,5kg, nu had ik principe nog meer kunnen doen dus progress gaat snel.

Supinated pull downs
5x 65kg
5x 65kg
5x 65kg

Is eigenlijk gwn een chinup alleen dan door aan een kabel te trekken, nog niet sterk genoeg voor de real thing.

Cable rows
8x 30kg
8x 30kg
8x 30kg

focus op retractie schouderbladen

Nog meer schoudermeuk
Lflies: 3x15 1,25kg
rear lateral raises: 3x15 3kg
scap pushups: 3x15 mild incline
standing pullovers: 3x15 3.25kg per arm

Knie kracht oefening:
Seated single leg press: 2x15 10kg, 2x15 20kg
FF een indicatie hoe weinig m'n knien atm kunnen hebben, 20 kg zat al op de grens qua pijn (zonder het algeheel te overbelasten)

Mooi dat je weer traint Daan, ga zo door. Wat is UHV?

• #1.286
Mooi dat je weer traint Daan, ga zo door. Wat is UHV?

Thnx, voelt goed om weer beetje bezig te zijn.

UHV staat voor uithoudingsvermogen, alhoewel dat misschien niet helemaal het goede woord is voor wat ik bedoelde. Komt erop neer dat ik de agonisten zoveel mogelijk de zwakste schakel in de keten wil houden. i.e. de spieren die niet direct het doel van oefening zijn om te trainen (zoals b.v. de stabilizers) hebben genoeg kracht/UHV/KUHV om optimale techniek te houden (ook buiten krachttraining).

• #1.287
Gister opnieuw getraind, train inmiddels elke 2 dagen (zolang rooster het toestaat) en doe dan steeds dezelfde training. Herstel gaat zodoende dus vrij snel. Amper nog last van DOMS & gewrichten lijken het ook te kunnen hebben (wel m'n wristwidget nodig), zodra ik merk dat het teveel wordt echter gooi ik de frequentie omlaag.

schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench press
5x 45kg
5x 45kg
5x 45kg

beetje shaky, maar dus weer 2,5kg erbij

Chin-ups
5x BW
5x BW
5x BW

Wou toch graag weer chins proberen omdat die zo goed voelen. Net genoeg kracht voor 3x5 alhoewel laatste rep amper nog een rep te noemen was, snap niet dat ik uberhaupt boven kwam :p

Cable rows
8x 35kg
8x 30kg
8x 30kg

Misch dat ik deze binnenkort vervang door DB rows, of misch gwn apart erbij. Rug borst verhouding is dan 3:1 wat in principe ideaal zou zijn.

Schouderoefeningen
standing pullovers: 1x15 3.25kg per arm, 2x15 2.5kg

Knie kracht oefening:
Seated single leg press: 2x15 10kg, 2x15 20kg

goede activatie vastus medialis/quads

• #1.288
Vlak voor school nog even een training eruit geknald, daarom helaas geen tijd voor schouder oefeningen.

schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench Press
5x 45kg
5x 45kg
6x 45kg

Wederom weer snel krachtprogressie, vorige keer veel moeite, nu amper.

Chin-ups
5x BW

Nog vrij veel spierpijn van de vorige keer dus kon m'n armen niet goed boven het hoofd krijgen, daarom ipv laatste sets maar db rows gedaan.

DB Rows
6x 22kg
6x 22kg
6x 22kg

Cable rows
8x 30kg
8x 30kg
8x 30kg

Seated single leg press
2x15 10kg, 2x15 20kg

Geopereerde knie gaat qua pijn steeds beter, linker daarentegen lijkt achteruit gegaan. Ga hem nu hetzelfde proberen te behandelen als m'n rechter.

• #1.289
Eergister op school pols onderzoek gedaan, sindsdien in m'n pink en deel van m'n ringvinger paraesthesieën/hyperalgetische achtige symptomen. Waarschijnlijk m'n ulnaris tijdens het onderzoek ietsje geïrriteerd. Was van plan om vandaag eigenlijk te trainen maar denk dat ik het maar even een paar dagen uitstel, want als ik het erger maak ben ik nog niet jarig.

Die kracht komt weer snel terug brah. Wel pech hebben nu met je vingers... Maar goed, zal niks ernstigs zijn als je even rust ;)

Eergister op school pols onderzoek gedaan, sindsdien in m'n pink en deel van m'n ringvinger paraesthesieën/hyperalgetische achtige symptomen. Waarschijnlijk m'n ulnaris tijdens het onderzoek ietsje geïrriteerd. Was van plan om vandaag eigenlijk te trainen maar denk dat ik het maar even een paar dagen uitstel, want als ik het erger maak ben ik nog niet jarig.

Om die reden wou ik meestal geen proefpersoon zijn :o Die midcarpal-shift vond mijn pols nooit leuk.

Train je inmiddels helemaal zelf of zit je nog in onder revalidatie begeleiding?

• #1.292
Die kracht komt weer snel terug brah. Wel pech hebben nu met je vingers... Maar goed, zal niks ernstigs zijn als je even rust ;)

Kheb geen haast brah. Liever paar dagen extra rust als ipv net zoals vorig jaar oneindig blijven kutten. Tis iig al weer zo goed als weg, dus ga in principe morgen weer trainen

Om die reden wou ik meestal geen proefpersoon zijn :o Die midcarpal-shift vond mijn pols nooit leuk.

Train je inmiddels helemaal zelf of zit je nog in onder revalidatie begeleiding?

Lesje weer geleerd :o

Train nu in principe zelf, maar dat was meer omdat ik na de vakantie overnieuw kon beginnen, had ik d*ck niet voor nodig. Nu het weer beter gaat denk ik dat ik van de week weer ff langs gaan. Voorderest voor m'n schouder hebben we nooit echt iets gedaan, zijn idee was aansturing/mobiliteit van m'n scapula verbeteren dat kan ik in principe ook wel zelf. Als dat niet lukte zou hij de hulp van Norman ofzo vragen, maar tot nu toe dus alleen met m'n knie bezig geweest.

Laatst bewerkt:
  • #1.293
schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench press
5x 47,5kg
5x 47,5kg
5x 47,5kg

Wederom weer shaky techniek, maar wel 2,5kg erbij. Volgende keer netjes.

Chin-ups
5x BW
5x BW
5x BW

Ietsje makkelijker als de vorige keer, wel op de laatste set iets in m'n nek verrekt.

Cable rows
2x ..... 30kg

Bleef m'n nek provoceren dus maar gestopt.

Straight bar cable extensions
20x 15kg
12x 20kg

Ez bar curls
15x 10kg + stang
12x 12,5kg + stang

Schouderoefeningen

Knie kracht oefening:
Seated single leg press: 2x15 10kg, 3x15 20kg

Goed om te zien dat je het weer oppakt Daan! Voel je je goed?

• #1.296
Vandaag ff kort getraind. Pols na vorige training aardig lang gevoelig gebleven dus vandaag iets stapje terug gedaan.

schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides; (ac (of althans dat denk ik dat het is) knakt altijd keihard bij deze ???)
wall slides;

Bench press
5x 47,5kg
5x 47,5kg
5x 47,5kg

Heel strakke techniek deze keer, had maybe wel paar reps extra gekunt, maar wou dat m'n pols niet aan doen.

Neutral grip pull-ups
5x BW
4x BW
4x BW

Merk bij chinups altijd dat ik iets voel schieten in m'n pols. Daarom maar is neutral grip geprobeerd kijken of dat beter gaat. Iig wel stuk zwaarder doordat je je biceps minder goed kan gebruiken.

Cable rows
8x 30kg
8x30kg

Knie kracht oefening:
Seated single leg press: 2x15 10kg, 3x15 20kg

Nice dat je form weer strak was bro! :thumb:
Chin ups vind ik zelf sowieso al zwaar haha, niet echt mijn sterkste oefening :o

• #1.298
schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench press
5x 50kg
5x 50kg
5x 50kg

Ging prima, achteraf misschien polsen net niet in neutraal (tikje te veel dorsaalflexie), maar voorderest nette techniek.

Neutral grip pull-ups
5x BW
5x BW
5x BW

Afgelopen dagen idd minder last van m'n polsen (alhoewel dat misch ook kan komen omdat ik geen curls/extensions had gedaan). Enfin weer de neutrals gedaan dus, deze keer wel 3x5 (laatste wel op het randje). Moet ook zeggen dat het een stuk prettiger voor m'n schouders voelt, en wordt nu ook geforceerd meer uit m'n rug te halen. Ook wel weer jammer want biceps worden dus niet zo goed meer gepakt.

Incline BP
8x 35kg
8x 35kg

Werd inmiddels wel tijd voor nog een push oefening, dus ff voorzichtig begonnen. OHP is helaas nog steeds tricky voor m'n pols en schouder dus dan maar deze als middenweg.

Cable rows
8x 35kg
8x 35kg
5x 35kg

Denk dat ik er binnenkort ook maar wat bridges in ga gooien, rug is nu dermate zwak dat ik last begin te krijgen.

Schouderoefeningen

Abs: planks & crunches

Knie kracht oefening:
Seated single leg press: 2x15 10kg, 3x15 20kg, 1x15 30kg

Knie spoorde opvallend soepel vandaag, misch toch eindelijk wat vooruitgang :)

---------- Toegevoegd om 15:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:33 ----------

Nice dat je form weer strak was bro! :thumb:
Chin ups vind ik zelf sowieso al zwaar haha, niet echt mijn sterkste oefening :o

Niks lekkerder dan Chinups imo (afgezien van DL), favo UB oefening/rug oefening. Rug breedte is er ook enorm op vooruit gegaan toen ik die weer ging doen.

• #1.299
Training van gister

schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench press
5x 50kg
5x 50kg
5x 50kg

Niet zo makkelijk als ik hoopte, begint nu toch al in vaart te minderen.

Neutral grip pull-ups
5x BW
5x BW
5x BW

Geen supinated grip (chins) meer doen doet echt wonderen voor m'n polsen. Het klikt nog wel, maar voorderest zijn klachten flink afgenomen.

Incline BP
8x 35kg
8x 35kg

DB Rows
8x 20kg
8x 20kg

Geen cable rows gedaan om rug beetje te sparen

Schouderoefeningen

Knie kracht oefening:
Seated single leg press: 2x15 10kg, 3x15 20kg, 2x15 30kg

Ging dikke prima. Van de week weer bij m'n leraar langs geweest om verder te gaan met revalideren, die heeft toen samen met nog iemand m'n bewegen ff geanalyseerd en paar aanmerkingen geven waardoor het nu idd beter gaat.

Misschien binnenkort eens tijd om mijn schema onder de loep te nemen. Doe nu natuurlijk steeds hetzelfde maar ik lijk steeds meer te kunnen. Moet daarnaast ook van m'n behandelaar meer aandacht aan m'n core en heup stabilteit besteden (abductors) omdat dat erg slecht is ATM. Dat i.c.m. het langzaam opbouwen van belasting en ROM zou dan de oplossing moeten zijn voor iig het grootste gedeelte van de pijn (klikken van m'n patella moet ik dan maar voor lief nemen) maar dat vraagt wel een hoop extra tijd per training, dus misch moet ik het dan maar opdelen in twee trainingen (stagneert m'n BP miscchien ook wat minder snel).

Lekkere train, Daan! Heel mooi dat het weer vooruit gaat!

Terug
Naar boven