Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Drie goede trains achter elkaar! Super bezig hier! Extra volume zou idd prima kunnen helpen, ik had de laatste tijd ook die ervaring.
Goed gedaan. Met pull-ups zou ik denk ik voor weighted gaan. Van 3x8 naar 3x10 is denk ik een grotere stap dan naar 3x8 met 10kg erbij.
maar goed alles voor die krachtgains. Techniek overigens iets beter als de vorige keer, maar weet niet of ik volgende training al weer kan verhogen.
Dus ga vanaf vandaag ff maandje nieuw programma proberen waarbij je elke dag 3sets AMRAP doet. Kijken of dat beetje effect heeft. Je bent wel blessuregevoelig als ik je log zo lees, niet echt chill.. Vanaf nu lees ik meeVan mij krijg je trouwens respect voor zoveel deadlifts!
Over die schenen: ik had dat ook heel erg, de littekens zitten er nog + gaten in mijn trainingsbroek, maar na lezing van een artikel van Paul Carter (?) heb ik mijn techniek iets veranderd. Het komt neer op iets verder voorover boven de stang hangen, zodat je armen ook echt recht naar beneden wijzen. De stang gaat dan nog altijd vlak langs je schenen, maar schuurt er niet meer hard tegenaan. Klopt ook meer met hoe je IRL iets zwaars van de grond optilt.
Lekkere train overigens!

Volgens mij was dit dat artikel: http://www.lift-run-bang.com/2014/02/some-technical-errors-that-maybe.html
Hij heeft het verder niet over kapotte schenen, maar wel over een foutieve setup met je schouders *achter* de stang ipv erboven.
Lekkere Row!En voorzichtig met je lichaam he, je hebt er niks aan als je straks een paar weken geen triceps mag gebruiken
Waarom hebben wij altijd dezelfde soort klachten/in dezelfde regio?Mijn tricep is sinds 3 weken ook aan de dooie kant.
Trainingen gaan nog goed vooruit zo te zien! Keep dem gains coming.
Toen ik dat poste zat ik srs te denken: als ik dit nu post gaat kixat nu zeggen dat hij hetzelfde probleem heeft. Zullen in een ver verleden wel dezelfde blessuregevoelige liftende voorouders hebben ofzo idk. Toen ik dat poste zat ik srs te denken: als ik dit nu post gaat kixat nu zeggen dat hij hetzelfde probleem heeft. Zullen in een ver verleden wel dezelfde blessuregevoelige liftende voorouders hebben ofzo idk.
Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden? Heb zelf al pubmedje/cinahl/sportidiscus/pedro door zitten spitten maar is niet veel te vinden. Bij de paar artikelen die er zijn is chirurgie de enige oplossing, sommigen hebben het ook over een dislocerende ulnaris wat als je door zou gaan alleen maar erger zou worden. Weiger dat persoonlijk te geloven want zoveel lifters hebben last van dit probleem en met chirurgie ben ik voorlopig wel ff klaar.
Eerst van de knietievus af.Het zit bij mij meer lateraal maar eigenlijk ist gewoon het hele gewricht wat klikt. Heb gelukkig ook amper last van het geklik, soms wel ff dat die op slot schiet maar dat is het. Heb nu gewoon 2 triceps-trainingen geskipt en mn weighted dips even niet gedaan. Vanaf komende week met 60% beginnen en weer rustig opbouwen. Klacht werd namelijk erger na dip-pr![]()
Wat ik verder doe voor ellebogen is eigenlijk heel simpel
- Foamroller/massagebal
- Eindposities wat mobiliseren/fricties (flossen)
Pubmed ga ik ook zeker niet opzoeken, heb al genoeg artikelen die ik moet lezenEerst van de knietievus af.
Dem genetics
Vanaf volgende maand ga ik wel 4-6 weken 75% calisthenics trainen en dan 1x normaal in de gym. Is kijken wat vol gas coördinatie/controle training doet op het klachtenlijstje.
Hoe staat het met de studie?
nogal flinke dip in motivatie atm. Dit blok was alleen maar herhaling + heel veel bullshit projecten dus ik verveel me nogal. Et toi?
Op papier nog goed maar denk dat ik deze week toch voor het eerst een herkansing ga scoren. Heb bct en stationstoets deze week en nog niet geleerd (+ heb bijna hele blok gemist)nogal flinke dip in motivatie atm. Dit blok was alleen maar herhaling + heel veel bullshit projecten dus ik verveel me nogal. Et toi?
Maar nog steeds niet van de knieproblemen af dus? Wel een beetje kunnen trainen de laatste tijd of dat niet? Zat er zelf ook aan te denken een control programma te doen in de vorm van jonnie candito's linear program. Alleen bestaat control daar uit paused squats wat bij mijn knieën waarschijnlijk nou niet echt de beste manier is om van klachten af te komen
Op slot schieten klinkt overigens niet al te best, beetje loose bodies o.i.d.?

vorige 2 keer gaf dat namelijk 300% toename in de klacht gedurende 36 uur na de training). 
Een herkansing? noooo, son im dissapoint. Had wel verwacht dat je cum-laude zou afstuderen, studiebol. Afgelopen woensdag mn laatste "theorie" toets gehad. Alleen mn minor (sport performance enhancement) afmaken en dan volgend jaar alleen maar stage + scriptie
Ben in principe voor zo'n 80% van de knie af, piek-provocatie en frequentie ervan is sterk afgenomen. Ben er op z'n minst al anderhalve week niet doorheen gezakt (klopt dit rustig af). Sinds 3 weken weer rustig aan het squatten, elke week met 2,5kg erbij. Lunges voelen nog wel vaag en leg extensions doe ik uit voorzorg niet (beetje angstig ervoorvorige 2 keer gaf dat namelijk 300% toename in de klacht gedurende 36 uur na de training).
Hmm lastig. hoe ik benen op controle ga doen weet ik ook nog niet helemaal. Ik krijg van de week een paar boeken van een klasgenoot van me over calisthenics. Dus daar vind ik vast wel wat ideeën. Pistol squats en lunges gaan vaak gedaan worden iniedergeval.
Geen flauw idee man,ik houd het op elleboog-aids. Heb het aan beide ellebogen en als ik een pronatie maak met links dan voel ik 100% van de tijd een klik in mn elleboog/onderarm(rechts is dit 60%). Tis een te vaag gevoel dus kan het niet duidelijk aanwijzen, het zit wel altijd langs mn ulna. Aangezien bijna alle klachten aan beide zijden zitten gooi ik ook dit maar gewoon op genetics ... Misschien dat ik ooit voodoo bands bestel en dat is ga proberen (mobilitywod elbow floss), verder zou ik het ook niet weten. Het belemmert me ook niet echt dus heb de behoefte niet om er verder onderzoek naar te doen. Prioriteiten![]()
maar zit een beetje in limbo atm.
.... mijn knieën gaan al pijn doen alleen al door de gedachte. Leg extensions zijn sowieso fcked up, had laatst artikeltje gelezen waarin ze hadden gevonden dat je VMO langzamer geactiveerd/minder getraind word (open vs. gesloten keten).
)). Weet je zeker dat het bij je ulna zit? Je zou eerder zeggen aan je radus als je zegt dat pronatie t provoceert.