XXL Nutrition

Daan's log - Starting Strength

Drie goede trains achter elkaar! Super bezig hier! Extra volume zou idd prima kunnen helpen, ik had de laatste tijd ook die ervaring.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.382
Squat
12x bar
8x 30kg
5x 40kg
5x 50kg
5x 60kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg

Kut symmetrie

DL
8x 50kg
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
5x 90kg
1x 100kg
5x 110kg

Stuk beter als de vorige keer. Prima techniek en goede lockout met glutes. Kan volgende keer wel weer 5kilootjes omhoog.

Hip thrusts
10x 65kg
10x 65kg
10x 70kg

One legged calf raises
12x Bw + 5kg
12x Bw + 5kg
12x Bw + 5kg

Toe press
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg

Rotatory calf
12x 40kg
12x 40kg
12x 35kg

Core: Standing landmines, 90 degree vertical press plate, leg raises, (Bosu ball) planks, crunches, standing ab pulldowns

Weer eens ab pulldowns gedaan. Voel m vooralsnog meer in m'n hip flexors dan abs. Maybe doe ik m ook fout, doe geen crunch maar meer een plak (houd abs alleen isometrisch vast).

---------- Toegevoegd om 15:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Drie goede trains achter elkaar! Super bezig hier! Extra volume zou idd prima kunnen helpen, ik had de laatste tijd ook die ervaring.

Thnx man, ging lekker de afgelopen keren idd. Denk idd dat het volume was want ik deed eerst veels te weinig push oefeningen.

• #1.383
Schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;
scap pushups (i.e. pushup plus)

Bench press
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg
6x 60kg

Ein-de-lijk.

Pendlay Row
5x 70kg
5x 70kg
5x 70kg

Heu PR

OHP
5x 35kg
5x 35kg
5x 35kg

Neutral grip pullups
8x Bw
8x Bw
8x Bw

En nog een PR. Nu of weer naar weighted gaan of naar een 3x10 BW werken. Not sure.

CGBP
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg

Maar is CGBP geprobeerd, maar voelde niet echt fijn aan m'n schouder.

Ez-bar curl
10x stang + 17,5kg
10x stang + 17,5kg
10x stang + 17,5kg

Straight bar cable pushdown
12x 22,5kg
12x 22,5kg
11x 22,5kg

Dumbell curls
12x 12kg
10x 12kg

Schoudermeuk: Standing Landmines, Scap pushups, Reverse flyes, L-flies, Scaptions

Goed bezig man! Mooie PR's

Goed gedaan. Met pull-ups zou ik denk ik voor weighted gaan. Van 3x8 naar 3x10 is denk ik een grotere stap dan naar 3x8 met 10kg erbij.

• #1.386
Training vn vrijdag

Squat
12x bar
8x 30kg
5x 40kg
5x 50kg
5x 60kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg

Dat was niet al te best. Had flink pijn mn knieën en ook slecht geslapen dus had eigenlijk ook niet zwaar moeten gaan.

DL
8x 50kg
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
5x 90kg
1x 100kg
5x 115kg

Pff veels te zwaar. Wel gehaald, maar techniek was echt vreselijk.

Hip thrusts
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg

One legged calf raises
12x Bw + 5kg
12x Bw + 5kg
12x Bw + 5kg

Toe press
10x 120kg
10x 130kg
10x 130kg

Rotatory calf
12x 40kg
12x 40kg
12x 35kg

Core: Standing landmines, 90 degree vertical press plate, leg raises, (Bosu ball) planks, crunches, standing ab pulldowns

Training vn vandaag.

Schouder warm-up
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench press
5x 62,5kg
5x 62,5kg
5x 62,5kg
5x 62,5kg
5x 62,5kg

Nieuwe stang gebruikt. Die ik eerst gebruikte zou qua afmetingen en gewicht niet helemaal met ''officieel'' overeen komen (2kg zwaarder en ook langer). Dus nu iets lichtere stang dus, en een smallere grip vanwege de kleinere stang. Dus in werkelijkheid maar 0,5kg erbij t.o.v. vorige keer.

Pendlay Row
5x 70kg
5x 70kg
5x 70kg

Neutral grip pullups
6x Bw + 5kg
6x Bw + 5kg
7x Bw + 5kg

Weighted maakt het echt hele andere oefening, omdat dat gewicht tussen je benen slingert moet je veel meer stabiliseren. Valt me nog meer dat ik op het einde toch nog 7 herhalingen haalde.

Incline BP
7x 45kg
8x 45kg
8x 45kg

Deze had eigenlijk na pullups gemoeten maar was m vergeten

Ez-bar curl
10x stang + 17,5kg
10x stang + 17,5kg
10x stang + 17,5kg

Straight bar cable pushdown
12x 22,5kg
12x 22,5kg
11x 22,5kg

Schoudermeuk: Standing Landmines, Scap pushups, Reverse flyes, L-flies, Scaptions

Laatste tijd is klikken in m'n schouder weer terug (erg weinig landmines gedaan) dus deze training aan het einde volume en gewicht ff opgeschroefd. Verder aardige training.

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

Thnx brah

Goed gedaan. Met pull-ups zou ik denk ik voor weighted gaan. Van 3x8 naar 3x10 is denk ik een grotere stap dan naar 3x8 met 10kg erbij.

Thnx lkk. Denk eerlijk gezegd dan een 3x9/10 makkelijker was geweest omdat je geen extra gewicht hoeft te stabiliseren. Maar goed moest toch ooit de overstap naar weighted maken, nu weer naar een 3x8 weighted bouwen.

• #1.387
Paused Squat (2s)
4x 50kg
4x 50kg
4x 50kg
4x 50kg
4x 50kg
4x 55kg

Besloten om wat aan m'n techniek te werken op de squat. Symmetrie nog steeds niet best maar denk dat het ook beetje door de spiegel komt. Verder regelmatiger dit doen. Had er veel moeite mee om m'n rug te controleren.

Deadlift
8x 50kg
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
2x 90kg
2x 100kg
5x 115kg

Schenen lagen de laatste tijd helemaal open dus paar voetbalkousen aangetrokken. Zag er uit als een fcking idioot :o maar goed alles voor die krachtgains. Techniek overigens iets beter als de vorige keer, maar weet niet of ik volgende training al weer kan verhogen.

Hip thrusts
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg

Iets grotere ROM gedaan voelde meteen stuk zwaarder. Laatste rep m'n hamstring ietsjes verrekt maar denk dat dat volgende training wel weer goed is.

One legged calf raises
3x AMRAP

Kuiten willen maar niet groeien. Heb echt twee saté stokken voor kuiten :o Dus ga vanaf vandaag ff maandje nieuw programma proberen waarbij je elke dag 3sets AMRAP doet. Kijken of dat beetje effect heeft.

Je bent wel blessuregevoelig als ik je log zo lees, niet echt chill.. Vanaf nu lees ik mee ;) Van mij krijg je trouwens respect voor zoveel deadlifts!

Over die schenen: ik had dat ook heel erg, de littekens zitten er nog + gaten in mijn trainingsbroek, maar na lezing van een artikel van Paul Carter (?) heb ik mijn techniek iets veranderd. Het komt neer op iets verder voorover boven de stang hangen, zodat je armen ook echt recht naar beneden wijzen. De stang gaat dan nog altijd vlak langs je schenen, maar schuurt er niet meer hard tegenaan. Klopt ook meer met hoe je IRL iets zwaars van de grond optilt.

Lekkere train overigens!

• #1.390
Je bent wel blessuregevoelig als ik je log zo lees, niet echt chill.. Vanaf nu lees ik mee ;) Van mij krijg je trouwens respect voor zoveel deadlifts!

Thnx man. Nee helaas niet de beste bouw voor liften maar inmiddels wel de nodige ervaring opgedaan hoe daar mee om te gaan. Heb in het begin ook niet helemaal slim getraind. Welkom overigens.

Over die schenen: ik had dat ook heel erg, de littekens zitten er nog + gaten in mijn trainingsbroek, maar na lezing van een artikel van Paul Carter (?) heb ik mijn techniek iets veranderd. Het komt neer op iets verder voorover boven de stang hangen, zodat je armen ook echt recht naar beneden wijzen. De stang gaat dan nog altijd vlak langs je schenen, maar schuurt er niet meer hard tegenaan. Klopt ook meer met hoe je IRL iets zwaars van de grond optilt.

Lekkere train overigens!

Dankje kerel. Heb je een linkje naar dat artikel? Teveel tegen je schenen aan trekken schijnt idd niet goed te zijn, maar helemaal los van je schenen lijkt me ook niet goed omdat je er dan een open keten (vs. de gesloten keten van de stang tegen je schenen) van maakt + een grotere hefboom wat meer energie kost. Merk dat het tegen de schenen aantrekken bij mij altijd een belangrijk cue is om acceptabele techniek te krijgen. Maar zo best kunnen dat ik dat te overdreven doe.

• #1.392
Schouder warm up:
5min cross walker;
cable rows;
scaptions;
forearm slides;
wall slides;

Bench press
5x 62,5kg
5x 62,5kg
5x 62,5kg
5x 62,5kg
5x 62,5kg

Gvd dat voelde echt veels te zwaar. Eerste set meteen al heel veel moeite. De rest van de sets maar met slechte techniek uit gegrind.

Pendlay Row
5x 72,5kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg

Easy. Zet nu met m'n hamstrings al vast de bar onder spanning waardoor ik voor m'n gevoel veel sterker ben. Nu +5kg PR t.o.v. voor m'n blessures :D

OHP
5x 37,5kg
5x 37,5kg
5x 37,5kg

Snappen van triceps/ulnaris wordt steeds erger. Merkte t nu ook op de werksetjes van de bench. Volgende week maar eens een fysio inschakelen.

Neutral grip pullups
7x Bw +5kg
6x Bw + 5kg
7x Bw + 5kg

Wou mezelf niet teveel vermoeien voor derde set, maar had achteraf prima 3x7 kunnen doen. Valt me wel mee hoe snel dit gaat. Bw laatste tijd ook aardig omhoog dus had slechter verwacht. Wel opvallend hoe waardeloos m'n push progressie is, maar m'n pull (DL, pullups & rows) progressie weer heel netjes.

Einde training. Was erg laat vandaag dus maar heel even kunnen trainen.

Laatst bewerkt:
Lekkere Row! :) En voorzichtig met je lichaam he, je hebt er niks aan als je straks een paar weken geen triceps mag gebruiken

• #1.394
Volgens mij was dit dat artikel: http://www.lift-run-bang.com/2014/02/some-technical-errors-that-maybe.html

Hij heeft het verder niet over kapotte schenen, maar wel over een foutieve setup met je schouders *achter* de stang ipv erboven.

Thnx! Als ik dat zo lees ziet het bij mij er gwn prima uit. Overigens interessant stuk ook over de bench en elbow angle. Erg lastig om dat te controleren maar als je het goed doet kan dat denk ik wel een groot verschil maken.

---------- Toegevoegd om 23:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:56 ----------

Lekkere Row! :) En voorzichtig met je lichaam he, je hebt er niks aan als je straks een paar weken geen triceps mag gebruiken

Dankje. Ja daarom volgende week fysio kijken of hij nog wat kan bedenken en anders maar ff tijdelijk switchen naar dumbells. Daar heb ik het minder.

Waarom hebben wij altijd dezelfde soort klachten/in dezelfde regio? :roflol: Mijn tricep is sinds 3 weken ook aan de dooie kant.

Trainingen gaan nog goed vooruit zo te zien! Keep dem gains coming.

• #1.396
Waarom hebben wij altijd dezelfde soort klachten/in dezelfde regio? :roflol: Mijn tricep is sinds 3 weken ook aan de dooie kant.

Trainingen gaan nog goed vooruit zo te zien! Keep dem gains coming.

:roflol: Toen ik dat poste zat ik srs te denken: als ik dit nu post gaat kixat nu zeggen dat hij hetzelfde probleem heeft. Zullen in een ver verleden wel dezelfde blessuregevoelige liftende voorouders hebben ofzo idk.

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden? Heb zelf al pubmedje/cinahl/sportidiscus/pedro door zitten spitten maar is niet veel te vinden. Bij de paar artikelen die er zijn is chirurgie de enige oplossing, sommigen hebben het ook over een dislocerende ulnaris wat als je door zou gaan alleen maar erger zou worden. Weiger dat persoonlijk te geloven want zoveel lifters hebben last van dit probleem en met chirurgie ben ik voorlopig wel ff klaar.

:roflol: Toen ik dat poste zat ik srs te denken: als ik dit nu post gaat kixat nu zeggen dat hij hetzelfde probleem heeft. Zullen in een ver verleden wel dezelfde blessuregevoelige liftende voorouders hebben ofzo idk.

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden? Heb zelf al pubmedje/cinahl/sportidiscus/pedro door zitten spitten maar is niet veel te vinden. Bij de paar artikelen die er zijn is chirurgie de enige oplossing, sommigen hebben het ook over een dislocerende ulnaris wat als je door zou gaan alleen maar erger zou worden. Weiger dat persoonlijk te geloven want zoveel lifters hebben last van dit probleem en met chirurgie ben ik voorlopig wel ff klaar.

Het zit bij mij meer lateraal maar eigenlijk ist gewoon het hele gewricht wat klikt. Heb gelukkig ook amper last van het geklik, soms wel ff dat die op slot schiet maar dat is het. Heb nu gewoon 2 triceps-trainingen geskipt en mn weighted dips even niet gedaan. Vanaf komende week met 60% beginnen en weer rustig opbouwen. Klacht werd namelijk erger na dip-pr :o

Wat ik verder doe voor ellebogen is eigenlijk heel simpel
- Foamroller/massagebal
- Eindposities wat mobiliseren/fricties (flossen)

Pubmed ga ik ook zeker niet opzoeken, heb al genoeg artikelen die ik moet lezen :roflol: Eerst van de knietievus af.

Dem genetics

Vanaf volgende maand ga ik wel 4-6 weken 75% calisthenics trainen en dan 1x normaal in de gym. Is kijken wat vol gas coördinatie/controle training doet op het klachtenlijstje.

Hoe staat het met de studie?

Laatst bewerkt:
  • #1.398
Het zit bij mij meer lateraal maar eigenlijk ist gewoon het hele gewricht wat klikt. Heb gelukkig ook amper last van het geklik, soms wel ff dat die op slot schiet maar dat is het. Heb nu gewoon 2 triceps-trainingen geskipt en mn weighted dips even niet gedaan. Vanaf komende week met 60% beginnen en weer rustig opbouwen. Klacht werd namelijk erger na dip-pr :o

Wat ik verder doe voor ellebogen is eigenlijk heel simpel
- Foamroller/massagebal
- Eindposities wat mobiliseren/fricties (flossen)

Pubmed ga ik ook zeker niet opzoeken, heb al genoeg artikelen die ik moet lezen :roflol: Eerst van de knietievus af.

Dem genetics

Vanaf volgende maand ga ik wel 4-6 weken 75% calisthenics trainen en dan 1x normaal in de gym. Is kijken wat vol gas coördinatie/controle training doet op het klachtenlijstje.

Hoe staat het met de studie?

Op papier nog goed maar denk dat ik deze week toch voor het eerst een herkansing ga scoren. Heb bct en stationstoets deze week en nog niet geleerd (+ heb bijna hele blok gemist) :o nogal flinke dip in motivatie atm. Dit blok was alleen maar herhaling + heel veel bullshit projecten dus ik verveel me nogal. Et toi?

Maar nog steeds niet van de knieproblemen af dus? Wel een beetje kunnen trainen de laatste tijd of dat niet? Zat er zelf ook aan te denken een control programma te doen in de vorm van jonnie candito's linear program. Alleen bestaat control daar uit paused squats wat bij mijn knieën waarschijnlijk nou niet echt de beste manier is om van klachten af te komen :o

Op slot schieten klinkt overigens niet al te best, beetje loose bodies o.i.d.?

Op papier nog goed maar denk dat ik deze week toch voor het eerst een herkansing ga scoren. Heb bct en stationstoets deze week en nog niet geleerd (+ heb bijna hele blok gemist) :o nogal flinke dip in motivatie atm. Dit blok was alleen maar herhaling + heel veel bullshit projecten dus ik verveel me nogal. Et toi?

Maar nog steeds niet van de knieproblemen af dus? Wel een beetje kunnen trainen de laatste tijd of dat niet? Zat er zelf ook aan te denken een control programma te doen in de vorm van jonnie candito's linear program. Alleen bestaat control daar uit paused squats wat bij mijn knieën waarschijnlijk nou niet echt de beste manier is om van klachten af te komen :o

Op slot schieten klinkt overigens niet al te best, beetje loose bodies o.i.d.?

Een herkansing? noooo, son im dissapoint. Had wel verwacht dat je cum-laude zou afstuderen, studiebol. Afgelopen woensdag mn laatste "theorie" toets gehad. Alleen mn minor (sport performance enhancement) afmaken en dan volgend jaar alleen maar stage + scriptie :D

Ben in principe voor zo'n 80% van de knie af, piek-provocatie en frequentie ervan is sterk afgenomen. Ben er op z'n minst al anderhalve week niet doorheen gezakt (klopt dit rustig af). Sinds 3 weken weer rustig aan het squatten, elke week met 2,5kg erbij. Lunges voelen nog wel vaag en leg extensions doe ik uit voorzorg niet (beetje angstig ervoor :o vorige 2 keer gaf dat namelijk 300% toename in de klacht gedurende 36 uur na de training).

Hmm lastig. hoe ik benen op controle ga doen weet ik ook nog niet helemaal. Ik krijg van de week een paar boeken van een klasgenoot van me over calisthenics. Dus daar vind ik vast wel wat ideeën. Pistol squats en lunges gaan vaak gedaan worden iniedergeval.

Geen flauw idee man,ik houd het op elleboog-aids. Heb het aan beide ellebogen en als ik een pronatie maak met links dan voel ik 100% van de tijd een klik in mn elleboog/onderarm(rechts is dit 60%). Tis een te vaag gevoel dus kan het niet duidelijk aanwijzen, het zit wel altijd langs mn ulna. Aangezien bijna alle klachten aan beide zijden zitten gooi ik ook dit maar gewoon op genetics ... Misschien dat ik ooit voodoo bands bestel en dat is ga proberen (mobilitywod elbow floss), verder zou ik het ook niet weten. Het belemmert me ook niet echt dus heb de behoefte niet om er verder onderzoek naar te doen. Prioriteiten :cool:

• #1.400
Squat
5x 75kg
5x 75kg
5x 75kg

Dacht m'n techniek flink verbeterd te hebben door meer naar voren te leunen (gaf minder butt wink) maar na analyse zag ik toch dat de stang teveel boven m'n tenen zat. Dus laatste set weer oude stijl, was ook veel te zwaar. Laatste rep was meer good morning dan squat. Moet maar is wat accessoire werk voor m'n quads gaan doen.

Deadlift
8x 50kg
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
2x 90kg
2x 105kg
4x 117,5kg 1min pauze --> 1x 117,5kg

Gvd was dat zwaar. 5 de rep gefaald, dus minuutje later nog een keer geprobeerd. Nog nooit zo'n langzame deadlift getrokken. Techniek was wel acceptabel though.

Hip thrusts
10x 72,5kg
10x 72,5kg
10x 72,5kg

One legged calf raises
3x AMRAP

Toe press
10x 120kg
10x 120kg
10x 120kg

---------- Toegevoegd om 17:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Een herkansing? noooo, son im dissapoint. Had wel verwacht dat je cum-laude zou afstuderen, studiebol. Afgelopen woensdag mn laatste "theorie" toets gehad. Alleen mn minor (sport performance enhancement) afmaken en dan volgend jaar alleen maar stage + scriptie :D

Ben in principe voor zo'n 80% van de knie af, piek-provocatie en frequentie ervan is sterk afgenomen. Ben er op z'n minst al anderhalve week niet doorheen gezakt (klopt dit rustig af). Sinds 3 weken weer rustig aan het squatten, elke week met 2,5kg erbij. Lunges voelen nog wel vaag en leg extensions doe ik uit voorzorg niet (beetje angstig ervoor :o vorige 2 keer gaf dat namelijk 300% toename in de klacht gedurende 36 uur na de training).

Hmm lastig. hoe ik benen op controle ga doen weet ik ook nog niet helemaal. Ik krijg van de week een paar boeken van een klasgenoot van me over calisthenics. Dus daar vind ik vast wel wat ideeën. Pistol squats en lunges gaan vaak gedaan worden iniedergeval.

Geen flauw idee man,ik houd het op elleboog-aids. Heb het aan beide ellebogen en als ik een pronatie maak met links dan voel ik 100% van de tijd een klik in mn elleboog/onderarm(rechts is dit 60%). Tis een te vaag gevoel dus kan het niet duidelijk aanwijzen, het zit wel altijd langs mn ulna. Aangezien bijna alle klachten aan beide zijden zitten gooi ik ook dit maar gewoon op genetics ... Misschien dat ik ooit voodoo bands bestel en dat is ga proberen (mobilitywod elbow floss), verder zou ik het ook niet weten. Het belemmert me ook niet echt dus heb de behoefte niet om er verder onderzoek naar te doen. Prioriteiten :cool:

Ik ook :o maar zit een beetje in limbo atm.

Mooi dat de knie beter gaat. Alleen pistols om knie problemen beter te maken :eek:.... mijn knieën gaan al pijn doen alleen al door de gedachte. Leg extensions zijn sowieso fcked up, had laatst artikeltje gelezen waarin ze hadden gevonden dat je VMO langzamer geactiveerd/minder getraind word (open vs. gesloten keten).

Overigens wat je nu beschrijft aan elleboog heb ik ook soort vorm van, alleen dan een soort gegrind in m'n capitulum bij pronatie/supinatie (keer kapot hard op m'n elleboog gevallen (gladde grond+alcohol is geen beste combo :o)). Weet je zeker dat het bij je ulna zit? Je zou eerder zeggen aan je radus als je zegt dat pronatie t provoceert.

Terug
Naar boven