Trainingsdagen 400kcal verhogen ofzo.
Goed idee. Volgende week misschien eens doen!
Oei, 1900 kcal maar?! .. Petje af dat je daar nog niets van ondervindt

Je hoeft desnoods natuurlijk ook niet gelijk te bulken, een tijdje rond onderhoud zitten kan ook prima, heb je alle tijd om te bedenken wat hoe je nu het liefst verder wilt

.
1900kcal klinkt heel weinig, maar ik eet voor mijn gevoel voldoende. Ik eet 6x op een dag. Mijn huidige schema vind je hier:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/freakjam-from-zero-to-hero.387083/page-2#post-9196873
de 1900kcal is exclusief bakolie ([Link niet meer beschikbaar]) en dergelijke dus stiekem zit ik denk ik wel op ~2000kcal. Als ik kip bak (meestal 2x per dag) dan komt er zeker minimaal 100kcal bij.
Als ik mijn huidige stats erbij neem (178cm, 77.5kg, 32 jaar en een activiteitsfactor van 1.375 (ik heb een kantoorbaan en ik zit bijna de hele dag op mijn reet)) kom ik uit op een onderhoud van ~2500kcal.
1900kcal + bakolie maakt dus 2000kcal, dus ik zit gewoon ~500kcal onder mijn onderhoud. Ik hanteer dit nu denk ik al bijna 2 maanden en het gaat me goed af. Ik ga in ieder geval zeker niet verlagen, zo gek ben ik ook weer niet
Ik ga nu eerst aankijken of mijn gewicht stagneert, dus ben benieuwd wat de weegschaal zondag aangeeft. Ik denk dat sowieso al extra koolhydraten nemen op de trainingsdagen een puik plan is.
^+1
Ik vind het ook wel weinig. Maar als het voor jou voldoet...
Misschien op trainingdagen eens rond onderhoud gaan zitten. Dan hou je toch nog een tekort.
Zie uitleg vorige post. Het klinkt erg weinig, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Maar op trainingsdagen is het wellicht verstandiger om inderdaad op onderhoud te eten.
Tijdens de training plus de cardio erbij creëert waarschijnlijk inderdaad een tekort.
Tja hoe meer vvm ook hoe meer energieverbranding.
Ik meen dat 1 kg spieren 15x meer verbrand als 1 kg vet.
Ik heb ook het idee dat het nu wel kan hoor Freak Jam
Ja, het is lastig inschatten. Ik kom echt geen energie tekort op dit moment. Geen dagen dat ik futloos of wat dan ook ben. Ik eet gewoon 6x per dag en ik drink voldoende water.
Ik meen dat die 15x nog veel te weinig is. Spieren moeten gevoed worden en verbranden veel calorieën.
Vet daarintegen verbrand echt geen calorieen hoor. Ja misschien wat extra kcals omdat je je dikke pens de hele dag moet verplaatsen, maar daar houd het ook mee op
Nou hopelijk ben ik toch binnenkort van die pens af haha!
Training 13-10-2015 (UB2)
voeding
Totaal 1.912
KVE 123/61/210
crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.70 km, 90 kcal
standing military press
10x20kg
5x32,5g
5x32,5g
5x32,5g
Ging goed!
Dumbbell row
10x12kg (warmup)
10x20kg
10x20kg
10x20kg
Laatste setje had ik het zwaar! Even doorbijten
Benchpress
10x18kg
8x33kg
8x43kg
8x42,5kg (weer 20kg stang gepakt)
8x42,5kg
Ging best aardig. Alle reps hetzelfde tempo.
machine pulldown
10x40kg (warmup)
8x70kg
8x70kg
8x70kg
reverse flyes
10x15kg
3x10x25kg
rope pushdown
3x10x20kg
barbell curl
3x10x20kg
Eerste setje op een heel rustig tempo gedaan, laatste 2 setjes normaal tempo. Oefening gaat steeds beter in ieder geval. Armen blijven beter naast mijn lichaam.
stairmaster
20 minuten, ~1300 stappen, 215kcal
Kapot gaan!
rating
Fijne training. Ik merk progressie bij de benchpress. Als ik volgende week inderdaad op trainingsdagen meer koolhydraten ga eten ben ik benieuwd hoe de trainingen dan gaan