MuscleMeat

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

^+1
Ik vind het ook wel weinig. Maar als het voor jou voldoet...
Misschien op trainingdagen eens rond onderhoud gaan zitten. Dan hou je toch nog een tekort.

Tja hoe meer vvm ook hoe meer energieverbranding.
Ik meen dat 1 kg spieren 15x meer verbrand als 1 kg vet.

Ik heb ook het idee dat het nu wel kan hoor Freak Jam

Ik meen dat die 15x nog veel te weinig is. Spieren moeten gevoed worden en verbranden veel calorieën.

Vet daarintegen verbrand echt geen calorieen hoor. Ja misschien wat extra kcals omdat je je dikke pens de hele dag moet verplaatsen, maar daar houd het ook mee op :)

• Topic Starter Topic Starter
Trainingsdagen 400kcal verhogen ofzo.

Goed idee. Volgende week misschien eens doen! :)

Oei, 1900 kcal maar?! .. Petje af dat je daar nog niets van ondervindt :o
Je hoeft desnoods natuurlijk ook niet gelijk te bulken, een tijdje rond onderhoud zitten kan ook prima, heb je alle tijd om te bedenken wat hoe je nu het liefst verder wilt :).
1900kcal klinkt heel weinig, maar ik eet voor mijn gevoel voldoende. Ik eet 6x op een dag. Mijn huidige schema vind je hier:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/freakjam-from-zero-to-hero.387083/page-2#post-9196873

de 1900kcal is exclusief bakolie ([Link niet meer beschikbaar]) en dergelijke dus stiekem zit ik denk ik wel op ~2000kcal. Als ik kip bak (meestal 2x per dag) dan komt er zeker minimaal 100kcal bij.
Als ik mijn huidige stats erbij neem (178cm, 77.5kg, 32 jaar en een activiteitsfactor van 1.375 (ik heb een kantoorbaan en ik zit bijna de hele dag op mijn reet)) kom ik uit op een onderhoud van ~2500kcal.
1900kcal + bakolie maakt dus 2000kcal, dus ik zit gewoon ~500kcal onder mijn onderhoud. Ik hanteer dit nu denk ik al bijna 2 maanden en het gaat me goed af. Ik ga in ieder geval zeker niet verlagen, zo gek ben ik ook weer niet :)

Ik ga nu eerst aankijken of mijn gewicht stagneert, dus ben benieuwd wat de weegschaal zondag aangeeft. Ik denk dat sowieso al extra koolhydraten nemen op de trainingsdagen een puik plan is.

^+1
Ik vind het ook wel weinig. Maar als het voor jou voldoet...
Misschien op trainingdagen eens rond onderhoud gaan zitten. Dan hou je toch nog een tekort.

Zie uitleg vorige post. Het klinkt erg weinig, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Maar op trainingsdagen is het wellicht verstandiger om inderdaad op onderhoud te eten.
Tijdens de training plus de cardio erbij creëert waarschijnlijk inderdaad een tekort.

Ja, het is lastig inschatten. Ik kom echt geen energie tekort op dit moment. Geen dagen dat ik futloos of wat dan ook ben. Ik eet gewoon 6x per dag en ik drink voldoende water.

Ik meen dat die 15x nog veel te weinig is. Spieren moeten gevoed worden en verbranden veel calorieën.

Vet daarintegen verbrand echt geen calorieen hoor. Ja misschien wat extra kcals omdat je je dikke pens de hele dag moet verplaatsen, maar daar houd het ook mee op :)

Nou hopelijk ben ik toch binnenkort van die pens af haha! :D

Training 13-10-2015 (UB2)

voeding
Totaal 1.912
KVE 123/61/210

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.70 km, 90 kcal

standing military press
10x20kg
5x32,5g
5x32,5g
5x32,5g

Ging goed!

Dumbbell row
10x12kg (warmup)
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Laatste setje had ik het zwaar! Even doorbijten :D

Benchpress
10x18kg
8x33kg
8x43kg
8x42,5kg (weer 20kg stang gepakt)
8x42,5kg

Ging best aardig. Alle reps hetzelfde tempo.

machine pulldown
10x40kg (warmup)
8x70kg
8x70kg
8x70kg

reverse flyes
10x15kg
3x10x25kg

rope pushdown
3x10x20kg

barbell curl
3x10x20kg

Eerste setje op een heel rustig tempo gedaan, laatste 2 setjes normaal tempo. Oefening gaat steeds beter in ieder geval. Armen blijven beter naast mijn lichaam.

stairmaster
20 minuten, ~1300 stappen, 215kcal

Kapot gaan!

rating
Fijne training. Ik merk progressie bij de benchpress. Als ik volgende week inderdaad op trainingsdagen meer koolhydraten ga eten ben ik benieuwd hoe de trainingen dan gaan :)
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Als ik mijn huidige stats erbij neem (178cm, 77.5kg, 32 jaar en een activiteitsfactor van 1.375 (ik heb een kantoorbaan en ik zit bijna de hele dag op mijn reet)) kom ik uit op een onderhoud van ~2500kcal.
1900kcal + bakolie maakt dus 2000kcal, dus ik zit gewoon ~500kcal onder mijn onderhoud. Ik hanteer dit nu denk ik al bijna 2 maanden en het gaat me goed af. Ik ga in ieder geval zeker niet verlagen, zo gek ben ik ook weer niet :)
Toch blijf ik erbij dat die activiteitsfactor een enorm grove schatting is.. Hangt van zo veel meer af dan alleen je activiteit an sich. Natuurlijk is dat wel zeer bepalend, maar het verschilt ontzettend per persoon welk 'getalletje' er aan te hangen is. En natuurlijk hangt het ook af van je lichaamssamenstelling. Ik bedoel, eerst kwam ik aan met 1700 kcal, een jaartje later kwam ik (met moeite) aan wanneer ik 2700 at, toch echt 1000 kcal verschil. Heb geen goede onderbouwingen erbij (dus men mag me hier vooral afkappen als ik totale nonsense verkondig), maar ik denk dat je werkelijk je onderhoudsniveau kunt verhogen wanneer je over langere tijd heel langzaam je voeding opschroeft. Daarom ben ik er ook geen fan van om in het begin van de bulk er meteen 500 of iets dergelijks op te gooien..

Maar goed, zo lang het voor jou werkt is het natuurlijk prima! Denk wel dat nadat je van overgewicht naar een gezond gewicht gaat het raadzaam is opnieuw je onderhoud te bepalen waarbij je dus heel langzaam omhoog gaat in kcal, op lange termijn pluk je daar alleen maar vruchten van :).

In ieder geval benieuwd wat extra koolhydraten op je trainingsdagen je gaat brengen! Je BP gaat lekker, wat extra's op die dag om weg te drukken kan natuurlijk nooit kwaad ;).

Ik ben het wel met je eens hoor wat dat betreft. Ik fiets elke dag naar mijn werk en ik loop heel soms wat rond op het werk en ik sport 4x per week dus een factor van 1.375 is discutabel. Misschien een idee om mijn VP binnenkort te laten meten en mijn behoefte uit te rekenen op basis van mijn VVM.

Wat betreft bulken; ik ben zelf ook geen voorstander om direct 500kcal boven mijn onderhoud te gaan eten. Ik ga net als jij rustig opbouwen en het aantal kcal per week verhogen. Ben er ook nog niet helemaal uit hoe lang ik ga bulken. Ik ga nu in ieder geval niet te diep cutten omdat ik amper spiermassa heb. Nieuwe cut na de bulk staat in ieder geval sowieso op de planning.

Ja! Ik ben ook benieuwd wat het me gaat brengen :)

Gewoon een paar jaar bulken man:P

Komt vast en zeker wel goed met die bulk van je!

Lekker dat BP ook zo vooruit gaat. Meer carbs zal je zeker wel merken met trainen. :D

Ik vind sowieso niet dat je je onderhoud moet berekenen. Maar gewoon testen. Gewoon een standaard paar weken je kcals bijhouden
en je gewicht. En adhv die resultaten kan je perfect zien wat je onderhoud is.

Ja, ik vind dat nog best lastig om dat te bepalen. Voor hetzelfde geld ben je weken bezig om je exacte onderhoud te vinden.
Ik heb me sowieso voorgenomen om mijn kcal op trainingsdagen te verhogen naar 2300kcal :)

Een exact onderhoud heb je sowieso nooit. Er zijn nooit 2 dagen hetzelfde eigenlijk. Beter kan je kijken over een week gespreid
en dan daar een gemiddelde van nemen per dag. Zit je altijd goed ;)

Ik vind sowieso niet dat je je onderhoud moet berekenen. Maar gewoon testen. Gewoon een standaard paar weken je kcals bijhouden
en je gewicht. En adhv die resultaten kan je perfect zien wat je onderhoud is.
Ja, ik vind dat nog best lastig om dat te bepalen. Voor hetzelfde geld ben je weken bezig om je exacte onderhoud te vinden.
Ik heb me sowieso voorgenomen om mijn kcal op trainingsdagen te verhogen naar 2300kcal :)
Sluit me aan bij Robke. En ja, het kost inderdaad heel veel tijd.. Mij heeft het een maand of 2 gekost. Maar je bent nog in het beginstadium, geen probleem om zo lang de tijd te nemen om je werkelijke onderhoud uit te vinden, heb je alleen maar profijt van in de toekomst. Stapjes van 100 omhoog en dan gewoon bekijken wat het met je doet :).

Een exact onderhoud heb je sowieso nooit. Er zijn nooit 2 dagen hetzelfde eigenlijk. Beter kan je kijken over een week gespreid
Eens. Niks mis met je onderhoud berekenen als je voor de aller- allereerste keer gaat kijken hoeveel je nu eigenlijk eet/ nodig hebt. Op berekende onderhoud beginnen, paar honderd erboven, kijken hoe je er op reageert en zo doorgaan tot je door te wegen weet wat je onderhoud over een week is.

ik heb nog nooit mn onderhoud berekend, als je niet aankomt als je wil aankomen eet je te weinig, als je niet afvalt wil je afvallen eet je teveel:P

Berekeningen kunnen een indicatie zijn. Maar deze zijn gebaseerd op een gemiddelde persoon... Je echte onderhoud is van zoveel dingen afhankelijk.. metabolisme wordt sowieso niet meegenomen in berekeningen.. dus idd beter gewoon proberen.

Ik ga er vanaf volgende week mee aan de gang! Sowieso op de trainingsdagen verhogen en dan heb ik tot het eind van het jaar de tijd om mijn onderhoud te vinden. Kan ik dat meteen gebruiken voor als ik wil gaan bulken in de toekomst.

Eens. Niks mis met je onderhoud berekenen als je voor de aller- allereerste keer gaat kijken hoeveel je nu eigenlijk eet/ nodig hebt. Op berekende onderhoud beginnen, paar honderd erboven, kijken hoe je er op reageert en zo doorgaan tot je door te wegen weet wat je onderhoud over een week is.

Gaan we doen :D

ik heb nog nooit mn onderhoud berekend, als je niet aankomt als je wil aankomen eet je te weinig, als je niet afvalt wil je afvallen eet je teveel:P
Dat is ook een theorie natuurlijk :)

Berekeningen kunnen een indicatie zijn. Maar deze zijn gebaseerd op een gemiddelde persoon... Je echte onderhoud is van zoveel dingen afhankelijk.. metabolisme wordt sowieso niet meegenomen in berekeningen.. dus idd beter gewoon proberen.
Eens, er zijn zoveel factoren die van invloed zijn! Een formule is een goede graadmeter, maar nauwkeurig is het niet, want dat scheelt per persoon natuurlijk. We gaan kijken waar het me brengt!

training 15-10-2015 (LB2)

Ik maakte deze week @Skatermarvin nog min of meer belachelijk door tegen hem te vragen of het gebakweek was, maar ik ben net zo schuldig. Afgelopen zaterdag een chocoladebol op (zusje was jarig) en gister een klein stukje appeltaart (schoonmoeder jarig). Ik kon de verleiding in ieder geval niet weerstaan. Ik heb het stukje appeltaart ietwat gecompenseerd door naar huis te lopen vanaf het station in plaats van de bus te nemen. (2.3km gelopen in ~22 minuten).

voeding
Totaal 1.910
KVE 156/55/201

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.69 km 91kcal

warmup pre squat
2x12 machine back extension
2x12 leg extension
2x12 leg curl

(paused) squat
10x20kg
4x8x30kg

Ging soms te gehaast waardoor het teveel een normale squat werd. Aanspannen met omhoog komen moet nog steeds beter. Dem struggles.

dumbbell SLDL
3x8x10kg

Nieuwe oefening. Veel moeite. Moeite om de rug in in een zogenaamde boog te houden (arch) en ik heb automatisch de neiging de voorover te gaan hangen met de schouders. Moet hier nog even m'n weg in zien te vinden, maar dat is ook niet gek met een nieuwe oefening :)

seated leg curl
10x55kg
10x55kg
10x55kg
dropset
10x45kg
20x35kg

Wat zijn dropsets lekker zeg! Ik had er volgens mij nog wel meer dan 20 kunnen doen, maar ik moest ook weer niet overdrijven vond flexx :D

leg extensions
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45

Steeds maar 30 sec rust tussen elke set. Had het idee dat ik nog wel meer setjes zou kunnen. Volgende keer gewicht verhogen!

weighted hyperextensions
10xbw
3x7xbw +15kg

exercise ball crunch
3x15

calf press on the leg machine
15x80kg
15x90kg
15x100kg
15x100kg

Lekker!

planks

55s
55s
55s

crosstrainer
10 minuten, 0,66km, 91kcal

rating
Erg lekkere lb-training! Zo wil ik ze wel vaker! Enige minpuntje was weer de squat, maar dat heeft bij mij gewoon tijd nodig :)

ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Lekkere set weer! En ik zie wat je doet met die planks :thumb:

Terug
Naar boven