MuscleMeat

Kuren

• Topic Starter Topic Starter
Gezien je gewicht en stats zou ik denken als je sport dat je onderhoud wel wat hoor zal zijn dan 2500 kcal...
Heb je je onderhoud met activiteitenfactor al eens berekend?

Ook al is je gwicht hoog en je vet% hoog.. dan nog is te ver onder je onderhoud gaan zitten niet slim.
Je lichaam zal bij een tekort als eerste de bronnen van je lijf aanspreken die het makkelijkste te verbranden zijn. Zeker in een erg groot tekort.
Laat eiwit (spieren) nou makkelijker te verbranden zijn dan vetten. Dan weet je zelf wel wat er gebeurt als je te extreem onder je onderhoud gaat zitten.
En dat is nu juist wat je niet wil.
Dus ga eens goed na wat je onderhoud is. Test het door dat aantal kcal te bepalen waarbij je gewicht stabiel blijft. Daar kan je dan 500 kcal onder gaan zitten.

Misschien kan je toch hier nog wat meer info uithalen.
Post 1
(en eventueel excel an post 2)

Zat normaal ook makkelijk op 3500 tot 4000 kcal maarja moet nu verkeerde kilo's eraf na langdurig herstel hernia en plaatselijk vetten verbranden gaat niet dus wou daarom 500 onder de de normale onderhoud zitten van 2500 kcal maar kan dus beter op minimaal 2500 a 3000 blijven zittenen gewoon mijn voedingschema aanhouden?

Heb je dit bepaald/berekend? of is t een gok?

edit: met 3-4x per week trainen kom ik uit op een onderhoud van ca 2900-3000 kcal met jouw stats.

Dit is echt berekend,gokken heb je niks aan. Wil terug naar mijn oude shape droog en hard gespierd. Kon nog droger zat pas in de eerste 4 weken maar toen sloeg het noodlot toe ik wil mijn voeding nu zo optimaliseren dat ik erna kan finetunen.

Dan snap ik niet helemaal hoe je rekent....Onderhoud is toch met berekening echt hoger dan 2500 kcal.
Capture.JPG

Hoe heb je dat berekend?

Met de Harris Benedict formule wist ik ook dat ik een hogere onderboudsbehoefte nodig had maar ben gewoon bang dat het juist op de verkeerde plek waar ik het nu juist vanaf wil blijft zitten als ik toch aan de 3000kcal blijf zitten. Ik dacht pak 2500 wat een mens nodig heeft en 500 ervan af maarja dan loop ik risico's mijn eiwitten te verbranden (had ze al hoo staan maar dan nog) ik train nu 4 dagen in de week maar wil naar 5 en ben sinds 2 weken 3 dagen per week 30 minuten aan het rennen buiten gemiddelde verbranding dat moment van 300kcal

Ga straks na het trainen de kcal aanpassen in de voeding naar max 2900 en dan ga ik daar op trainen en effe aankijken

k train nu 4 dagen in de week maar wil naar 5 en ben sinds 2 weken 3 dagen per week 30 minuten aan het rennen buiten gemiddelde verbranding dat moment van 300kcal
Hou er rekening mee dat dit ook weer je activiteitenfactor verandert e je onderhoud dus feitelijk gezien nog hoger ligt.

Ook met katch mc-ardle is je onderhoud 2900 kcal. En daar wordt rekening gehouden met je vet%

Hou er rekening mee dat dit ook weer je activiteitenfactor verandert e je onderhoud dus feitelijk gezien nog hoger ligt.

Ook met katch mc-ardle is je onderhoud 2900 kcal. En daar wordt rekening gehouden met je vet%

Dat klopt inderdaad en had ik geen rekening meegehouden. 3000 zit ik voor te kutten toch altijd safe in mijn geval met hard trainen?

Ik zou zeggen ga gewoon rond 2750 -2800 zitten en kijk wat het doet.
Voer in ieder geval je vetten op naar ca. 80-90 gram. Eiwitten is 175 gr meer dan zat en rest kh
Meer vet en eiwit kan ook hoor maar als je rondom je training lekker je kh eet heb je iig ook lekker energie. (eigen ervaring ook).

Ik zou zeggen ga gewoon rond 2750 -2800 zitten en kijk wat het doet.
Voer in ieder geval je vetten op naar ca. 80-90 gram. Eiwitten is 175 gr meer dan zat en rest kh
Meer vet en eiwit kan ook hoor maar als je rondom je training lekker je kh eet heb je iig ook lekker energie. (eigen ervaring ook).

De vetten ga ik omhoog gooien door mijn kipfilet te vervangen door moot zalm a 135gr 2x op een dag. Dan zit ik al met de vetten 40gr hoger vul ik nog aan met noten en qua kcal ga ik ook 280 dan vooruit ook nog als ik dan het water bij de shakes vervang voor melk dan zit ik aan mijn 2900kcal en mijn vetten zitten dan ook goed.

De vetten ga ik omhoog gooien door mijn kipfilet te vervangen door moot zalm a 135gr 2x op een dag. Dan zit ik al met de vetten 40gr hoger vul ik nog aan met noten en qua kcal ga ik ook 280 dan vooruit ook nog als ik dan het water bij de shakes vervang voor melk dan zit ik aan mijn 2900kcal en mijn vetten zitten dan ook goed.

2800 kcal zelfs

Kijk wat t doet.
weeg en meet cm op en kijk vooral in de spiegel!
Elektronische metingen zijn onbetrouwbaaar.

Kijk wat t doet.
weeg en meet cm op en kijk vooral in de spiegel!
Elektronische metingen zijn onbetrouwbaaar.

Wegen doe ik zowieso weliswaar electronic die via Bluetooth de stats doorgeeft op mijn gsm je kent het wel. Zelf een meetlint gehaald heb er deze week de heupen en taille mee opgemeten tevens ook de biceps en benen noem maar op.

en maak foto's in dezelfde belichting, kleding en poses.
Dan kan je elke maand vergelijken. Zie je vaak meer want als je jezelf elke dag ziet zie je vaak de vooruitgang niet.

en maak foto's in dezelfde belichting, kleding en poses.
Dan kan je elke maand vergelijken. Zie je vaak meer want als je jezelf elke dag ziet zie je vaak de vooruitgang niet.

Dat is het mooiste ook je ziet hetzelf gewoon niet had ik ook niet in de goeie tijd maarja het vergelijk nu wel. Dagelijks wegen is eigenlijk ook geen optie toch? Doe het nu wel maarja het frustreert gewoon omdat het hele kleine pieken zijn en gaat het naar het gevoel niet snel genoeg. Maar goeie top over de foto's zelfde poses zijn inderdaad wel belangrijk.

Gewoon 1 a 2 x per week wegen. Anders frustreert t alleen maar

Welkom en succes! :)

Terug
Naar boven