remco51092
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 17
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 127kg
Had geen zin meer om zo zwaar te zijn. Was wel erg opgeblazen op 134kg en als ik niet zou uitkijken zou het erger worden. Plus op dat moment tot eind augustus had ik fysiek zwaar werk dus ging het vrijwel vanzelf, tenzij ik zou gaan force feeden en daar heb ik absoluut geen zin in.
Natuurlijk heb je daar last van. Bij bench is het simpel, minder massa = langere ROM en gewoon simpelweg minder massa om kracht mee te genereren.
Bij squat is het minder stevig. Hoe groter je core, hoe steviger of het vet is of spier maakt niet uit.
Maar het is niet dat ik ineens 40kg op mn squat en bench inlever ofzo. Beste 5rm bench die ik heb gedaan was 5x140 en zit nu na korte periode normaal trainen op 5x130 en ga proberen elke week de geplande 3x3 de laatste set nog 1-2 reps te doen en dan zien waar ik strand. Denk niet dat ik op de wedstrijd ver onder mn oude bench zal zitten, als die er uberhaupt onder zal zitten.
Oke daar heb je een punt dat je ROM langer word, en op squat heb je ofcourse ook een punt

Ik zit zelf in andere tak van sport, waarbij het meer draait om de combinatie tussen kracht en versnelling.
Wanneer heb je weer een wedstrijd
?