Fitness Seller

Log Jezza

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wat heb je lopen klooien? Vertel eens als je wilt ben benieuwd.
2a7a1ph.jpg
1. Gefeliciteerd met de nieuwe computer:D Wat voor één heb je? Edit. overheen gelezen, never mind.
2. Nette deadlift. 12x191=bruut. Impo=beest.
3. Lopen klooien? Dan praten we wel over 2 jaar terug he!

Nou ik had een stel maten die non-stop kuurden. Ik zag hun resultaten, en zag m'n eigen resultaten.. Dus vond het erg verleidelijk om ook een naald d'r in te raggen.

Eerste kuurtje 7 weken lang 1 deca in de week.. Ik kwam goed aan, kracht nam flink toe, maar ik werd constant ziek. Ik werkte toen ook buiten als hovenier, en at echt zeer slecht. Buikgriep, constant verkouden, voorhoofdsholte-ontsteking. Kon dus telkens amper trainen.

Half jaartje later 5 weken aan de Testo's gezeten, toen blies ik op als een ballon.. 14kg aangekomen, alleen maar vocht. Gooide ook 500mg per 4 dagen d'r in, en ik zat onder de acne. Kracht nam niet toe. Toen overgestapt naar sustanon 3 weken lang, toen was het geld op. Goed eten deed ik niet, wel zuipen en blowen.

Kortom, dom dom dom. Totaal onverantwoord, nutteloos gebruik van anabolen, het leverde me weinig op, en ik heb er niks aan overgehouden.

shrugs 150 ofzo, was het nu 250 of 150 hmmmmmm ik weet het niet meer, ach ja is maar assistance shit:p

Beest.

Kritiek: Er staat bij sumo: als er makkelijker 5x10 gedaan kan worden mag het gewicht pas verhoogt worden.

En? Jij doet 5x8 met 100 ging het makkelijk? Volgens mij heb je je weer stiekem ingehouden, makkelijk is natuurlijk een subjectief begrip.

Grappig die comments. Over enkele maanden vraagt iedereen zich af waar die monster pr's toch ineens vandaan komen. Zo, de druk is gezet:p

Fijn weekend bro. Have fun met je nieuwe speeltje:cool:

Prettig weekend Impy, training is weer helemaal naar wens gegaan zie ik.

Succes met je nieuwe speeltje, je mag blij zijn dat je niet over mijn pc kennis beschikt :D

Ja ging aardig, zie jij er al naar uit om minder reps te gaan doen? Houd je je consequent aan het schema?

Wijk soms wel wat af men schema vooral bij bench, nog altijd beetje last van men schouder koppen,
men kuiten en armen (bicep) ook wat minder kunnen trainen.
squat en DL ging goed wel wekelijks 2 x gesquat 1x Dl.
kijk wel uit naar lagere reps, 15 is best zwaar en niet zo leuk om te doen, zit in week 5 nu.
Fijn weekend bro ;)

Wauw dat is echt een bizar mooie computer en dat geluidsetje is ook helemaal top. Maar ik vond deze eigenlijk meer bij je passen:

:roflol:
Veel plezier ermee grote ga je nog wel af en toe naar buiten om ook wat zonnestralen mee te pakken?

Mazzel

Bijlagen

Ik persoonlijk vind dit een van de beter logs.
het niveau is hoog. En daarmee bedoel ik niet alleen de gewichten die verplaatst worden.
Maar de posts van Harpep en jij Impo zijn vaak van hoog niveau. Dit stimuleert, en zorgt ervoor dat ik dit log graag blijf volgen.

Verder post ik hier weinig, omdat ik vind dat mijn kennis niet toereikend is om hier mee te discussiëren. Maar het zou zonde zijn als je een punt achter je log zou zetten.

Succes verder!

Thanks. Ik train inderdaad beetje anders dan sommigen 'logisch' of 'aantrekkelijk' vinden, zo vind ik weer de WSB zoals deze door L.S aan de man wordt gebracht op zijn minst verwarrend en/ of discutabel. Kan me wel in WSB vinden zoals het oorspronkelijk als methode is bedacht. Ieder zijn ding.

Ik dacht dat Louie het hele systeem bedacht had???

Domme vraag misschien, mijn kennis is ook maar beperkt, maar wil het graag uitbreiden:D

Zou het fijn vinden als men wilt overwegen wat meer toelichting te geven over hetgeen wordt geschreven in mijn log, wat maakt dat 'je' het zus of zo vindt, bedankt.

Fair enough. Ik weet niet of ik mij aangesproken moet voelen, maar ik snap dat je het niveau hoog wilt houden. Heb je er bezwaar tegen dan als ik zo nu en dan vraag waarom je bepaalde dingen op een bepaalde manier doet bijvoorbeeld?

Check.

Thanks. Ik train inderdaad beetje anders dan sommigen 'logisch' of 'aantrekkelijk' vinden, zo vind ik weer de WSB zoals deze door L.S aan de man wordt gebracht op zijn minst verwarrend en/ of discutabel. Kan me wel in WSB vinden zoals het oorspronkelijk als methode is bedacht. Ieder zijn ding.

Care to elaborate?

Ik dacht dat Louie het hele systeem bedacht had???

Zeker niet het geval, maar wat hij wel gedaan heeft is vanuit de Russische trainingsleer&periodisatie systemen een potpourri aan de man gebracht welke zeer bekend en populair is geworden onder de noemer "westside barbell training system."
Hij heeft zich onder andere sterk laten beinvloeden daarin door Zatsiorsky, Verkoshansky en de wijlen Mel Siff.

Vanuit dit gedachtengoed kwam zijn benaming "conjugate" system.
Omdat deze manier van trainen meerdere fysiologische basis-eigenschappen (ME, DE, RE) tegelijk in dezelfde tijdseenheid (week) aanpakt.
Loui interpreteerde het woord "conjugate" in deze context in de zin van de verbondenheid van ME, DE en RE werk, terwijl vanuit de oorspronkelijke betekenis met conjugate een sequentiele verbondenheid van training blocks (conjugate sequence) werd bedoeld, zoals tegenwoordig vooral bekend staat als Block Periodization.

Wat men a la westside training doet, (het ontwikkelen van diverse kwaliteiten min of meer tegelijkertijd per training of per trainingsweek) is feitelijk een vorm van complexe training of misschien nog beter gedefinieerd, concurrent periodization en niet conjugate.
De ironie hier achter is dat deze oorspronkelijke definitie van conjugate binnen de periodisatieleer juist precies het tegenovergestelde impliceert van wat me in WSB nastreeft, namelijk: Kwaliteiten als ME, DE en RE worden daar niet in dezelfde, maar juist in elkaar opvolgende perioden aangepakt qua accent tijdens de sessies binnen zo'n blok.

Wat we - ondanks al dit mieren zwanger maken van mijn kant - in ieder geval hebben aan WSB, is een zeer efficiente manier van trainen om massa, explosiviteit en maximale kracht tegelijkertijd te ontwikkelen, zowel naturel als met juice...;)

Zeker niet het geval, maar wat hij wel gedaan heeft is vanuit de Russische trainingsleer&periodisatie systemen een potpourri aan de man gebracht welke zeer bekend en populair is geworden onder de noemer "westside barbell training system."
Hij heeft zich onder andere sterk laten beinvloeden daarin door Zatsiorsky, Verkoshansky en de wijlen Mel Siff.

Vanuit dit gedachtengoed kwam zijn benaming "conjugate" system.
Omdat deze manier van trainen meerdere fysiologische basis-eigenschappen (ME, DE, RE) tegelijk in dezelfde tijdseenheid (week) aanpakt.
Loui interpreteerde het woord "conjugate" in deze context in de zin van de verbondenheid van ME, DE en RE werk, terwijl vanuit de oorspronkelijke betekenis met conjugate een sequentiele verbondenheid van training blocks (conjugate sequence) werd bedoeld, zoals tegenwoordig vooral bekend staat als Block Periodization.

Wat men a la westside training doet, (het ontwikkelen van diverse kwaliteiten min of meer tegelijkertijd per training of per trainingsweek) is feitelijk een vorm van complexe training of misschien nog beter gedefinieerd, concurrent periodization en niet conjugate.
De ironie hier achter is dat deze oorspronkelijke definitie van conjugate binnen de periodisatieleer juist precies het tegenovergestelde impliceert van wat me in WSB nastreeft, namelijk: Kwaliteiten als ME, DE en RE worden daar niet in dezelfde, maar juist in elkaar opvolgende perioden aangepakt qua accent tijdens de sessies binnen zo'n blok.

Wat we - ondanks al dit mieren zwanger maken van mijn kant - in ieder geval hebben aan WSB, is een zeer efficiente manier van trainen om massa, explosiviteit en maximale kracht tegelijkertijd te ontwikkelen, zowel naturel als met juice...;)

Interessant stukje leesvoer. Bedankt. Tweede keer al vandaag dat ik een hele goede post tegenkom van jou.. Loggen doe je niet?

OT: Naja, ik heb het een paar maanden geleden een hele week(!) uitgeprobeerd, kon d'r toen al geen wijs meer uit worden, en raakte helemaal in de war d'r van. Toch geloof ik wel, dat een ervaren lifter, die z'n techniek goed onder controle heeft, en weet wat hij doet, er zeer veel uit kan halen, want, slecht geinterpreteerd of niet, het is volgens mij wel een heel degelijk systeem. Net wat jij zegt, massa, kracht en explosie gecombineerd.

Dat "WSB" een verschijnsel is die vele (vaak totaal verkeerde) interpretaties kent is kenmerkend.

Er spreken veel mensen elkaar tegen als ik lees over WSB, dat klopt en daar zijn in mijn beleving een aantal redenen voor:
  • Omdat de "WSB-methode" eigenlijk helemaal geen trainingsmethode is, maar simpelweg de manier van trainen zoals ooit begonnen is in de Westside barbell club.
    Deze manier van trainen is gebaseerd op principes uit de trainingsleer zoals ontwikkeld vanaf de jaren 50/60 in Oost-europa en dan met name de toenmalige Sovjet-Unie.

• Doordat men deze 'Russische trainingsgeheimen' verkeerd interpreteert als gevolg subtiele vertalingsfouten van het Russisch naar het Engels en door 'hapsnap' studie door mensen als Loui Simmons zelf.
    Hij heeft het bijv. over 'conjugate periodisatie', maar wat ze in WSB doen is toch een echt een vorm van 'Concurrent Periodisatie'.
Kijk, weer wat geleerd..

De 'kop noch staart' schrijfsT van met name Loui Simmons:

• Hij springt van de hak op de tak, er zit geen structuur in zijn betoog

• Steeds onnodig veel opsommingen van de prestaties van WSB lifters e.d
  • Het ene moment heeft hij het bij DE werk over 50% 1RM en even later bij hetzelfde voorbeeld noemt hij 60% als richtlijn

Ik heb zoveel mogelijk artikels van hem geprobeerd te lezen, en die vent moet echt een ghost-writer gaan inhuren.. Inderdaad om de 3 regels ff opnoemen wat iedereen ook al weer drukte. Interviews net zo, 20 minuten ouwehoeren, stukje techniek laten zien, en dan weer 20 min. ouwehoeren hoeveel ze allemaal wel niet tillen. Ik vraag me af of hij zelf wel weet wat hij doet.

Het feit dat de trainingssT de afgelopen 15 jaar ook is veranderd en veel directe volgers van WSB een eigen/ andere weg zijn ingeslagen.
Hierdoor worden er Anno 2009 dingen gesteld, die totaal het tegenovergestelde zijn tov. men 10 jaar geleden beweerde.
Mooi voorbeeld hiervan is "het pad dat de stang moet volgen bij de opwaartse beweging van de bench press".
In 2000 was omhoog in een rechte lijn optimaal, tegenwoordig is dat schuin omhoog 'over the face'.

Oh is dat ook weer veranderd??? Snel m'n techniek aanpassen dan maar:D

Nee totaal geen bezwaar. Mensen hoeven zich niet aangesproken te voelen door wat dan ook. Ik besteed mijn tijd komende tijd wat meer aan andere zaken en ben van plan het een en ander beknopter te houden. Thats all.:)

Oké.

Damn, born 2 deadlift!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven